Engeland en Schotland

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Khraa

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Khraa » do nov 05, 2015 9:56 am

Peter schreef:
Khraa schreef:Ik zou het wel willen zien. Als je naar de doelpunten van Bayern kijkt gister, dan komt er veel voort uit onnozel verdedigen. Nu is dat juist het punt dat over het algemeen WEL goed is geregeld is bij United.
Tja. Arsenal maakte gehakt van United. Bayern maakte nog meer gehakt van Arsenal. Ik wil het ook wel eens zien haha.
Dus, Heracles wint van PSV, PSV wint van Manchester, Manchester wint van Liverpool, dus Heracles wint van Liverpool?
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

wimpey

Bericht door wimpey » do nov 05, 2015 10:07 am

Khraa schreef:Ik zou het wel willen zien. Als je naar de doelpunten van Bayern kijkt gister, dan komt er veel voort uit onnozel verdedigen. Nu is dat juist het punt dat over het algemeen WEL goed is geregeld is bij United.
United heeft dan ook al een paar jaar geen ploeg van het kaliber Bayern meer tegenover zich gehad. Subtoppers verdedigen lukt idd wel. Bij de beste spelers ter wereld zal dat niet lukken. Tegen al die explosiviteit bij Bayern is de defensie van United totaal niet bestand.
Lionel schreef: Bayern kan niet winnen van de grote teams.
Arsenal dik verslaan is natuurlijk geen graadmeter. Die hebben geen topteam en geen toptrainer.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » do nov 05, 2015 10:09 am

Khraa schreef:
Peter schreef:
Tja. Arsenal maakte gehakt van United. Bayern maakte nog meer gehakt van Arsenal. Ik wil het ook wel eens zien haha.
Dus, Heracles wint van PSV, PSV wint van Manchester, Manchester wint van Liverpool, dus Heracles wint van Liverpool?
We gaan het zien Khraa. Ik wil best een flesje Amarone met je wedden als je dat wilt, hoor. Dit Man Utd is zo verschrikkelijk armetierig. Werden weggespeeld door Arsenal inderdaad. Voetballend gezien kregen ze alle hoeken van het veld te zien door een club die vervolgens op 25% balbezit speelt en alle hoeken van het veld krijgt te zien van Bayern. Een uitslag van Heracles is leuk en aardig, maar het gaat om datgene wat je te zien krijgt. Hoe speel je? Welke spelopvatting? Leg je de regie op? Dan loop je uiteraard tegen zeperds op, maar grosso modo kun je daar heus wel uit afleiden of je als club ver bent of niet. Face it, 16 maanden LvG heeft tot op heden een progressie van nul. Alsof ik nu ga roepen dat MK Dons meer kans zou maken tegen Bayern omdat ze een maatje te groot waren voor United. Tja...

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » do nov 05, 2015 10:23 am

Khraa schreef:Dus, Heracles wint van PSV, PSV wint van Manchester, Manchester wint van Liverpool, dus Heracles wint van Liverpool?
Ga jij je mond eens spoelen! :1evil.gif: :smile-ajax.gif:
YNWA

zeux

Bericht door zeux » do nov 05, 2015 10:34 am

Peter schreef:
Khraa schreef:
Peter schreef:
We gaan het zien Khraa. Ik wil best een flesje Amarone met je wedden als je dat wilt, hoor. Dit Man Utd is zo verschrikkelijk armetierig. Werden weggespeeld door Arsenal inderdaad. Voetballend gezien kregen ze alle hoeken van het veld te zien door een club die vervolgens op 25% balbezit speelt en alle hoeken van het veld krijgt te zien van Bayern. Een uitslag van Heracles is leuk en aardig, maar het gaat om datgene wat je te zien krijgt. Hoe speel je? Welke spelopvatting? Leg je de regie op? Dan loop je uiteraard tegen zeperds op, maar grosso modo kun je daar heus wel uit afleiden of je als club ver bent of niet. Face it, 16 maanden LvG heeft tot op heden een progressie van nul. Alsof ik nu ga roepen dat MK Dons meer kans zou maken tegen Bayern omdat ze een maatje te groot waren voor United. Tja...
Dit Bayern wint van vrijwel iedere ploeg in Europa. Daar is geen hogere wiskunde voor nodig. Torenhoog favoriet in de CL.

Desondanks is het natuurlijk een drogreden om te stellen dat Bayern fors van ManU gaat winnen, omdat ManU fors van Arsenal verloor en Arsenal fors van Bayern verloor.

Bayern wint zeer waarschijnlijk van ManU omdat het veel beter/verder is dan ManU. Daar heeft de vergelijking met Arsenal niks mee te maken. Het elftal van Bayern is ook al een flinke tijd - in de kern - bij elkaar. Totaal ingespeeld elftal met spelers van hoge individuele klasse.
Van Gaal is anderhalf seizoen bezig, erfde een uitgepierde ploeg. Zo'n rebuilding doe je niet overnight.

Nogmaals: ik vind ook dat de progressie dit jaar tot nu toe veel minder is dan je zou mogen verwachten nu Louis een vol jaar ervaring met zijn selectie en de PL achter de rug heeft (waarbij de club - Louis + eigenaars - er wel voor heeft gekozen voor een relatief piepjonge voorhoede te gaan, aangevuld met een ouwe baas die op zijn laatste benen loopt). Maar dat ze niet zo ver zijn als Bayern dat al een jaar of zeven aan dit elftal slijpt en in staat is iedere topspeler in de Bundesliga weg te kapen - alles is voor Bayern -, dat verbaast me dan weer niet.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Le T.

Bericht door Le T. » do nov 05, 2015 11:49 am

Peter schreef:
En Arsenal versloeg Bayern.
Het verwijt van Pep is dus dat hij top is met topspelers.
Mijn verwijt is dat hij met zijn spelopvatting tot nu toe geen top was tegen andere topspelers en het regelmatig moeilijk heeft tegen iets mindere spelers.
Wollt ihr den totalen Mensch?

wimpey

Bericht door wimpey » do nov 05, 2015 12:07 pm

zeux schreef: Van Gaal is anderhalf seizoen bezig, erfde een uitgepierde ploeg. Zo'n rebuilding doe je niet overnight.
En Man U erft van LVG een trits aan overpricede aankopen van subtop-niveau, die de progressie van dat team eerder drukken dan liften.

Ik weet dat dat tegen het zere been is, maar dan doe je als manager een belangrijk deel van je werk niet goed.

Lionel

Bericht door Lionel » do nov 05, 2015 12:17 pm

Le T. schreef:
Peter schreef:
En Arsenal versloeg Bayern.
Het verwijt van Pep is dus dat hij top is met topspelers.
Mijn verwijt is dat hij met zijn spelopvatting tot nu toe geen top was tegen andere topspelers en het regelmatig moeilijk heeft tegen iets mindere spelers.
Bayern verloor in London van zichzelf. Niet van Arsenal.

Pep speelde het Madrid van Mourinho aan flarden. United van Ferguson kreeg voetballes. Is volgens mij nog nooit lager geëindigd dan tweede en haalt altijd, verbeter me als ik het fout heb, de halve finale van de CL.

Hoezo geen top?
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » do nov 05, 2015 12:38 pm

Le T. schreef: En Arsenal versloeg Bayern.
Dat was een fluke. Arsenal heeft in 4 wedstrijden van iedere tegenstander in deze CL-poule verloren. Die club zit al jaren op een dood spoor.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » do nov 05, 2015 1:07 pm

wimpey schreef:
zeux schreef: Van Gaal is anderhalf seizoen bezig, erfde een uitgepierde ploeg. Zo'n rebuilding doe je niet overnight.
En Man U erft van LVG een trits aan overpricede aankopen van subtop-niveau, die de progressie van dat team eerder drukken dan liften.

Ik weet dat dat tegen het zere been is, maar dan doe je als manager een belangrijk deel van je werk niet goed.
Lief is dat hè hoe die Evangaalisten smoesjes blijven aandragen. :hypocrite.gif:

Van Gaal is trainer van een absolute topclub in de PL, daar moet je nu presteren, niet morgen of overmorgen en tot nu toe bakt hij er geen klote van, het spel is niet om aan te zien, je zou die jarenlange United suporters bij mij in de Pub eens moeten horen over diezelfde van Gaal en het vertoonde spel, met een evenredig aankoopbeleid.

Kijk het maakt mij totaal niet uit, het kan met daar niet slecht genoeg gaan, graag weer het komische duo D & D opstellen Lowietje, ipv boring Arsenal heb je nu boring United, zaterdag spelen ze tegen West Brom een vervelende grote sterke ploeg als je daar niet snel een goal tegen maakt wordt het weer een moeilijke middag. :smile-ajax.gif:

Vooralsnog lach ik me de ballen uit mijn broek en Liverpool komt eraan. :smallgrin.gif:
YNWA

zeux

Bericht door zeux » do nov 05, 2015 1:18 pm

InnerHarbour schreef: ipv boring Arsenal heb je nu boring United,
Dat zei ik: dat Van Gaal te weinig progressie laat zien dit seizoen.

Maar dat moet je natuurlijk wel willen lezen. :smile-ajax.gif:
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Le T.

Bericht door Le T. » do nov 05, 2015 1:22 pm

Lionel schreef:Het verwijt van Pep is dus dat hij top is met topspelers.
Mijn verwijt is dat hij met zijn spelopvatting tot nu toe geen top was tegen andere topspelers en het regelmatig moeilijk heeft tegen iets mindere spelers.[/quote]

Bayern verloor in London van zichzelf. Niet van Arsenal. [/quote]
Ze kwamen om te winnen, en ze verloren, niks raars aan gezien de kansenverhouding. Ze zijn wel beter, maar niet zoveel dat ze ook daadwerkelijk elke wedstrijd beter zijn.
Pep speelde het Madrid van Mourinho aan flarden. United van Ferguson kreeg voetballes. Is volgens mij nog nooit lager geëindigd dan tweede en haalt altijd, verbeter me als ik het fout heb, de halve finale van de CL.

Hoezo geen top?
Ferguson heeft zo vaak voetballes gehad, tegen ploegen die de bal goed rond laten gaan zijn ze doorgaans uit hun comfort zone. Dat is niet wat ze gewend waren en waar ze goed mee om konden gaan. Zelfs het Barca van Van Gaal, toch niet zijn meest geslaagde project, heeft ze op OT voetballes gegeven. Dan heb ik het nog niet eens over clubs als Basel en Ajax.

De maat van kracht van een elftal zit hem in de sterkst mogelijke tegenstander, niet in een groot krachtsverschil met zwakkere tegenstanders. Zo lineair werkt dat niet. Pep's Bayern heeft tot nu toe hopeloos gefaald tegen Real en Barcelona, ondanks dat het er toen ook leuk uitzag tegen zwakkere tegenstanders. Bij Barcelona had hij nog een stuk betere spelers, daar werkte zijn spelopvatting beter mee, maar gezien de kwaliteit van de spelersgroep vond ik die spelopvatting ook toen niet zo heel indrukwekkend qua kracht. Met een fatsoenlijke evenwichtige arbitrage was zijn erelijst in de CL wat mager geweest voor het spelersmateriaal.

wimpey

Bericht door wimpey » do nov 05, 2015 1:41 pm

Le T. schreef: Ze zijn wel beter, maar niet zoveel dat ze ook daadwerkelijk elke wedstrijd beter zijn.
Je legt het latje niet erg laag. :smallgrin.gif: Dit is namelijk op iedere ploeg ter wereld van toepassing.
Met een fatsoenlijke evenwichtige arbitrage was zijn erelijst in de CL wat mager geweest voor het spelersmateriaal.
Helemaal mee eens. Chelsea had onder Hiddink de finale gehaald in 2009 wanneer die scheids Barcelona niet schandalig bevoordeeld zou hebben. En dat was geen incident.

Guardiola is natuurlijk een interessante trainer, die zeer offensief denkt en daarnaar handelt. Maar ik vond Bayern de voorbije 2 seizoenen in de CL wat weerloos wanneer het om het eggie ging. Wanneer het niet ging, dan was er geen plan B. Ze hebben nu een bredere selectie en met Vidal, Martinez, Boateng ook meer powerhouses, die van zich af kunnen bijten. Guardiola moet dit seizoen de CL winnen, simpel zat. Anders vind ik zijn project eigenlijk mislukt. Kampioen wordt Bayern ook met een willekeurige andere trainer wel.

Le T.

Bericht door Le T. » do nov 05, 2015 2:05 pm

wimpey schreef:
Le T. schreef: Ze zijn wel beter, maar niet zoveel dat ze ook daadwerkelijk elke wedstrijd beter zijn.
Je legt het latje niet erg laag. :smallgrin.gif: Dit is namelijk op iedere ploeg ter wereld van toepassing.
Je kunt ook elke keer dat je tegen Arsenal speelt beter zijn, en toch een keer verliezen.

Met een fatsoenlijke evenwichtige arbitrage was zijn erelijst in de CL wat mager geweest voor het spelersmateriaal.
Helemaal mee eens. Chelsea had onder Hiddink de finale gehaald in 2009 wanneer die scheids Barcelona niet schandalig bevoordeeld zou hebben. En dat was geen incident.
Nee, Milan en Arsenal hadden ze gewoon uit kunnen schakelen, toch ook geen wonder teams, en zo zijn er nog wel een paar gevallen te vinden van cruciale beslissingen die maar een kant uit vallen.
Guardiola is natuurlijk een interessante trainer, die zeer offensief denkt en daarnaar handelt. Maar ik vond Bayern de voorbije 2 seizoenen in de CL wat weerloos wanneer het om het eggie ging. Wanneer het niet ging, dan was er geen plan B. Ze hebben nu een bredere selectie en met Vidal, Martinez, Boateng ook meer powerhouses, die van zich af kunnen bijten. Guardiola moet dit seizoen de CL winnen, simpel zat. Anders vind ik zijn project eigenlijk mislukt. Kampioen wordt Bayern ook met een willekeurige andere trainer wel.
Ik vind het ook een interessant trainer, maar vooral omdat hij een zeer grote invloed uitoefent op de speelwijze van zijn spelers. Ik vind het ook een goede trainer, omdat hij erin slaagt ze precies zo te laten spelen als hij wil, en dat is niet makkelijk, het is een complexe machine met een goede fijnafstelling.

Winnen of verliezen is van veel andere dingen afhankelijk, maar het lijkt me wel essentieel dat hij er dit jaar tegen de groten in ieder geval een echte wedstrijd van kan maken. Maar ik denk niet dat het probleem Plan B is, maar een intrinsiek probleem is van plan A, waarmee dan meteen verklaard zou zijn waarom Guardiola zo vaak de scheidsrechter nodig had toen hij een selectie had die nog een aanmerkelijk stukje beter was.

Lionel

Bericht door Lionel » do nov 05, 2015 2:34 pm

Duitsland had over geluk niet te klagen in de WK-finale, ken je Pluisje en zijn handsbal?

De manier waarop teams van Fuardiola spelen zal er vaker iets in zijn voordeel vallen. Gelukkig maar. Aanvallende teams moeten worden "beloond".
IK GELOOF!!!!!!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » vr nov 06, 2015 4:49 pm

Vanavond op de BBC live om 20.30 Salford City tegen Notts County voor de FA cup.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr nov 06, 2015 6:22 pm

Die zet ik zeker even op. Lekker ouderwets bekervoetbal zonder de invloed van allerlei miljardairs.
Nil volentibus arduum

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » vr nov 06, 2015 6:24 pm

Marillion schreef:Thanks :biggthumpup.gif:

Die zet ik zeker even op. Lekker ouderwets bekervoetbal zonder de invloed van allerlei miljardairs.
Hahahaha moet je toch even kijken wie Salford City in eigendom heeft :excited.gif:
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr nov 06, 2015 6:33 pm

Dat meen je niet?

Gelijk even opgezocht:
Peter Lim Eng Hock (Chinese: 林榮福; pinyin: Lín Róngfú; Pe̍h-ōe-jī: Lîm Êng-hok; born 1953) is a Singaporean businessman and investor. In April 2015, Forbes magazine rated eighth amongst Singapore's 50 richest people with an estimated net worth of $2.0 billion.[3] In April 2015, he was tied for #949 amongst the world's billionaires, with an estimated net worth of $2.0 billion.[1]

....

On 22 September 2014, Lim agreed to buy a 50% stake in Salford City from former Manchester United players Gary Neville, Ryan Giggs, Paul Scholes, Nicky Butt and Phil Neville.
Wel grappig dat een aantal van die Oud United spelers er ook in zitten.
Nil volentibus arduum

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » vr nov 06, 2015 6:41 pm

Geen miljardairs maar toch zeker wel miljonairs. :smallgrin.gif:
YNWA

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr nov 06, 2015 6:48 pm

Ik ben straks voor Notts County. En die haal ik dan maar even niet door google heen... :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » vr nov 06, 2015 10:19 pm

Hi, hi het is echt play the ball in the box op een knollentuin.
YNWA

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr nov 06, 2015 10:53 pm

Goed in beeld gebracht zoals gewoonlijk door de BBC met aandacht voor de supporters en de sfeer rondom de wedstrijd.

Ik heb overigens niet de indruk dat die verzameling rijke eigenaars al veel hebben geïnvesteerd in de spelersgroep. Als ze dat wel hebben gedaan gaat de scout waarschijnlijk met een labrador naar de wedstrijden toe. Dit is gelukkig echt nog wel authentiek slecht. :smile-ajax.gif:
Nil volentibus arduum

elliquido

Bericht door elliquido » vr nov 06, 2015 11:49 pm

Voor de oudtse profclub en oprichters in engeland een schande natuurlijk.
Salford staat 59 plaatsen lager,
Hun duurste aankoop kostte 5000 pond :headbang.gif:

I love the fa cup
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » za nov 07, 2015 9:05 am

Marillion schreef:Dit is gelukkig echt nog wel authentiek slecht. :smile-ajax.gif:
Ik zag in de tweede helft een grote neger met de bal aan zijn voet het halve veld oversteken links en rechts tegenstanders passeren, ik had zoiets van: wat gaat die nou doen? Gelukkig liep hij zich 2 seconden later vast. :drecul.gif:
YNWA

Plaats reactie