Champions League 2011-2012

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23231
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Champions League 2011-2012

Bericht door Cruijff » zo mei 20, 2012 12:36 pm

De UEFA loopt trouwens wel flink te goochelen met de reglementen, ik herinner me dat toen Liverpool in 2005 de CL won zij zich ook niet via de competitie hadden geplaatst voor de volgende editie, om die reden moesten ze een aantal voorronden spelen om mee te mogen doen aan jaargang 2005-2006.

Door de winst van Chelsea zijn nu niet alleen de Spurs de sjaak, maar ook Anderlecht. Inplaats van directe plaatsing als landskampioen moeten zij nu twee voorronden spelen... wat is dat voor raar gedoe? Neemt Chelsea de plaats in de groepsfase van Anderlecht over en moet Anderlecht vervolgens de voorronden spelen die aan de Spurs waren toebedeeld? Waar slaat dat op?

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41131
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Champions League 2011-2012

Bericht door Marillion » zo mei 20, 2012 12:43 pm

Chelsea is commercieel interessanter. En dat is waar het om draait in de Commercial Lea...eh...Champions League.

Wat mij betreft zou een club als Anderlecht gewoon in de poulefase zitten. Ze zijn immers landskampioen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9375
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Champions League 2011-2012

Bericht door Monkey Tonk » zo mei 20, 2012 1:47 pm

Jinne schreef:
Hoeveel corners heeft Bayern trouwens gehad? Een stuk of 30?

In de normale speeltijd 16. En Chelsea 1. Die ging er gelijk in.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9375
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Champions League 2011-2012

Bericht door Monkey Tonk » zo mei 20, 2012 1:52 pm

Peter schreef: Gaat me om deze wedstrijd. Als je dan toch naar de statistieken wilt kijken, dan zie je dat de 'pass completion' een stuk onder het gemiddelde ligt van wat Bayern normaal haalt. Tegen Real zaten ze in de 2nd half en de ET boven de 80%. Tegen Chelsea kwam het tot 75%-77%.
Barca zal ook een heel hoog gemiddelde hebben met al die tikkies over 2 meter.

Risico/rendement nummers snijden meer hout. Een steekpass heeft meer risico, maar ook een hoger rendement als hij aankomt.

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9376
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Champions League 2011-2012

Bericht door Dubbel » zo mei 20, 2012 3:40 pm

Jinne schreef:
Le T. schreef:Ik vind het jammer, maar ik vind het ook wel weer mooi dat Drogba de man is die het weer doet op het moment supreme. De oude krijger, die verzaakt nooit, dat is nou echt commitment. Waar een Ribery leuk begint en gedurende de wedstrijd stukje je bij beetje onschadelijk wordt gemaakt, ontwikkelt Drogba zich gedurende de wedstrijd van onderliggende partij tot degene die zijn man te slim af is.
Euh, hij verzaakte toch duidelijk wel eerder dit jaar met Ivoorkust tegen klein duimpje Zambia in de finale van de Afrika Cup. Miste toen een penalty in de reguliere speeltijd.
:drecul.gif:

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33961
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Champions League 2011-2012

Bericht door Duke » ma mei 21, 2012 8:33 am

Boze Van Toorn niet ongelukkig met misser Robben

Fysiotherapeut Dick van Toorn haalde zaterdagavond een beetje genoegdoening uit de misser van Arjen Robben. De Nederlandse international miste in de finale van de Champions League tussen Bayern München en Chelsea bij een stand van 1-1 een strafschop.
.
'Ik was niet ongelukkig dat hij een penalty miste', zei Van Toorn in het radioprogramma De Perstribune. Hij kreeg veel kritiek van de Duitsers over zich heen nadat hij Robben klaarstoomde voor het WK in 2010.

'Ik heb de gifbeker toen helemaal leeggedronken en hij heeft altijd zijn kaken stijf op elkaar gehouden. Ik word hier nog steeds mee geconfronteerd en leef hier nog steeds mee.'

Van Toorn hielp Robben vlak voor de wereldtitelstrijd in 2010 van een hamstringblessure af. Hij kwam daardoor toch in actie bij het WK, maar kon daarna lange tijd niet spelen voor Bayern München.

De affaire leidde tot een ruzie tussen de KNVB en de Duitse club, die pas na maanden werd bijgelegd. Als uitvloeisel van de affaire treffen het Nederlands elftal en Bayern München elkaar dinsdag in een oefenduel.

Van Toorn zal daar niet bij zijn. 'Ik heb van Robben nooit meer iets vernomen. Ook financieel ben ik er niks mee opgeschoten. Ik heb geen stuiver gezien. Het heeft mij alleen maar ellende opgeleverd.'
www.ad.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23231
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Champions League 2011-2012

Bericht door Cruijff » ma mei 21, 2012 3:01 pm

Dan moet Robben het bij zijn volgende spierblessure dus blijkbaar zelf uit gaan zoeken... Van der Vaart gaat nog wel een aantal keren per seizoen naar Dick van Toorn.

wimpey
Berichten: 52073
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Champions League 2011-2012

Bericht door wimpey » di mei 22, 2012 3:30 pm

Bayern was begin seizoen ijzersterk en speelde als team zeer goed en variabel. Daarna enkel terend op 'Robbery'. Via de as komt veel te weinig: Müller heeft een terugslag, Kroos is een mooie speler maar komt zelden in de 16 en Schweini zit in een wak na z'n blessures. Gomez is niet de absolute topspits, maar meer de Duitse KJH. Daarnaast heeft Bayern veel te weinig diepte in de selectie: Ribéry eruit, Olic erin. :excited.gif:

Hoeness zal met tientallen miljoenen smijten deze zomer. Ze missen dynamiek in de as, kwaliteit in de breedte, echte 'winners' en een geniale speler als Kagawa / Özil met hogeschool-passing. Bayern is de financieel gezondste club ter wereld, die gaan deze zomer meer dan 100 miljoen uitgeven.

Ik vond de overwinning van Chelsea niet eens helemaal onterecht. Cahill, Luiz en Cech speelden fantastisch imo. Chelsea versloeg Barcelona, Bayern en kwam tegen Napoli van ver terug. Terechte winnaar. Net als Inter dat in 2010 was. Dat ze het doen op de manier waarop ze het doen, boeit me niet. Moet de tegenstander daar maar een antwoord op vinden. Konden ze niet, dus niet zeuren.

wimpey
Berichten: 52073
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Champions League 2011-2012

Bericht door wimpey » di mei 22, 2012 3:36 pm

Scherrer schreef:Neuer, Lahm, Boateng, Schweini, Muller, Kroos en Gomes.

En normaal ook nog Badstuber.
Boateng (Hummels) en Gomez (Klose) zitten op de bank. Denk dat Schweini of Kroos zal spelen, want aan Khedira als loper / breker kan Löw niet voorbij.

Grote verschil tussen Bayern en 'die Mannschaft' zijn natuurlijk Özil en Hummels. En in mindere mate Podolski, die er op zo'n toernooi altijd staat. Maar je kunt je afvragen of Duitsland na de CL-finale nog de grote EK-favoriet is. Die lui van Bayern hebben natuurlijk een enorme dreun gehad. En heeft Duitsland genoeg échte winnaars?!?!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Champions League 2011-2012

Bericht door Bert » di mei 22, 2012 3:44 pm

In de wedstrijd tussen Bayern en Dortmund zag je het grote verschil tussen Gomez en Lewandowski. Gomez' enige loopactie is of richting de zestien of een enkele keer in de bal. Lewandowski kruist, sleurt, komt in de bal, maakt ruimte en is al met al gewoon veelzijdiger. Ook centraal achterin zijn Boateng en Badstuber, laat staan wat daarachter zit, natuurlijk niet écht top. Daar valt winst te boeken.

Verder was Bayern afgelopen weekend op basis van het vertoonde spel beter dan Chelsea. Vonden regelmatig de ruimte bij Müller, in de rug van Lampard. Müllers probleem is dat-ie soms wel eens te diep wil spelen, maar tegen Chelsea was hij goed.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

wimpey
Berichten: 52073
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Champions League 2011-2012

Bericht door wimpey » di mei 22, 2012 5:48 pm

Bertje schreef: Gomez' enige loopactie is of richting de zestien of een enkele keer in de bal. Lewandowski kruist, sleurt, komt in de bal, maakt ruimte en is al met al gewoon veelzijdiger.
Absoluut. Lewandowski is ook nog eens sneller en z'n eerste balcontact is beter. Betere spits dan Gomez. Maar Lewandowski heeft natuurlijk het voordeel dat hij Kagawa in z'n buurt heeft. Die weet hem met passes te vinden en komt ook regelmatig naast of voor hem. Bij Bayern gebeurt achter Gomez, via de as, veel te weinig.
Ook centraal achterin zijn Boateng en Badstuber, laat staan wat daarachter zit, natuurlijk niet écht top. Daar valt winst te boeken.
Boateng maakt veel meer fouten dan Badstuber. Die laatste is niet snel, maar positioneel, met de kop en in de opbouw is hij prima. Bayern heeft nu Dante gehaald, maar het lijkt me dat Bayern nog een topper voor RCV haalt. Hummels zullen ze echter niet krijgen. Oerdom dat ze die ooit hebben laten gaan.
Vonden regelmatig de ruimte bij Müller, in de rug van Lampard. Müllers probleem is dat-ie soms wel eens te diep wil spelen, maar tegen Chelsea was hij goed.
Behoorlijk. Hij had een prachtig balcontact waarmee hij in de 1e helft die grote kans voor Gomez inleidde. Maar (ook) Müller heeft niet de aktie en de eindpass, hij is vooral loper. Je mag van een '10' in een CL-finale meer verwachten, vind ik.

In de nationale ploeg zoekt Özil de zijkanten op en maakt Müller loopakties vanaf de zijkant naar binnen. Dan weet Özil hem te vinden en dan is Müller op z'n best. Bij Bayern zou Kroos dat moeten doen, maar die staat dan met Schweini nét voor de CVs tegen een tegenstander die met 10 man verdedigt. Ik vond de coaching / tactiek van Heynckes al met al dus niet sterk.

Lionel
Berichten: 47597
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Champions League 2011-2012

Bericht door Lionel » wo mei 23, 2012 12:51 am

Jij verandert nog sneller van mening dan het weer verandert in Nederland, Wimpey..

Duitsland heeft een paar toppers maar nu worden ze gezien als de favoriet. Ben benieuwd of ze daarmee kunnen omgaan.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 52073
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Champions League 2011-2012

Bericht door wimpey » wo mei 23, 2012 7:23 pm

Rishi schreef:Jij verandert nog sneller van mening dan het weer verandert in Nederland, Wimpey..
Je gaat een EK heel anders in wanneer je de CL-finale, in eigen huis ook nog eens, wél wint. Löw mag in de aanloop naar het EK eerst Schweini, Lahm en Müller uit een mentaal wak proberen te halen. Lijkt me geen optimale voorbereiding op een EK.
Duitsland heeft een paar toppers maar nu worden ze gezien als de favoriet. Ben benieuwd of ze daarmee kunnen omgaan.
Een paar toppers lijkt me een understatement.

Gebruikersavatar
gaizka
Berichten: 2629
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 6:54 pm

Re: Champions League 2011-2012

Bericht door gaizka » wo mei 23, 2012 8:51 pm

wimpey schreef:
Rishi schreef:Jij verandert nog sneller van mening dan het weer verandert in Nederland, Wimpey..
Je gaat een EK heel anders in wanneer je de CL-finale, in eigen huis ook nog eens, wél wint. Löw mag in de aanloop naar het EK eerst Schweini, Lahm en Müller uit een mentaal wak proberen te halen. Lijkt me geen optimale voorbereiding op een EK.
Duitsland heeft een paar toppers maar nu worden ze gezien als de favoriet. Ben benieuwd of ze daarmee kunnen omgaan.
Een paar toppers lijkt me een understatement.
Daar heb je wel een punt, zie Oranje in '96 nadat het overgrote deel van de ploeg zojuist met Ajax de CL finale had verloren. Het EK werd een deceptie, al waren daar meer redenen voor.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48006
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Champions League 2011-2012

Bericht door peter » wo mei 23, 2012 10:53 pm

Vind die discussie over het niet deelnemen van Spurs wel komisch, hoor. Oh oh oh wat is het een schande dat de nummer 4 van Engeland niet mee kan doen aan de Champions League. Met alle respect voor Spurs, maar als de UEFA gewoon eens wat doet aan het gedrocht, dan speelt Spurs nooit meer CL

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13834
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Champions League 2011-2012

Bericht door Jinne » wo mei 23, 2012 11:19 pm

Ze worden meteen uitgesloten van toekomstige deelname? Met een verveelde Rus of Arabier kan iedere club in Engeland nog wel CL spelen volgens de oude regels.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: Champions League 2011-2012

Bericht door D_skilled » do mei 24, 2012 9:11 am

Afbeelding

:drecul.gif:

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13834
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Champions League 2011-2012

Bericht door Jinne » do mei 24, 2012 9:18 am

Het zijn maar kut k... Kalou wil wel weer heel graag terug naar Feyenoord.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Champions League 2011-2012

Bericht door Jesse » do mei 24, 2012 10:15 am

D_skilled schreef:Afbeelding

:drecul.gif:
:biggrin.gif:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Alexander
Berichten: 8586
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Champions League 2011-2012

Bericht door Alexander » wo nov 07, 2012 10:04 pm

Ik geniet wel van Celtic hoor. Iedere bal die ook maar een beetje naar voren wordt gespeeld krijgt en ovationeel applaus.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48006
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Champions League 2011-2012

Bericht door peter » wo nov 07, 2012 10:26 pm

Wel weer bijzonder dat Song geel krijgt en vervolgens twee goeie overtredingen mag maken waar je er in ieder geval eentje moet belonen met een tweede geel. Uiteraard wordt hij vervolgens gewisseld en is het risico voorbij.

En 2-0. Heerlijk dit sfeertje.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23027
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Champions League 2011-2012

Bericht door raymon » wo nov 07, 2012 10:35 pm

Verkeerde topic heren! ;)
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Alexander
Berichten: 8586
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Champions League 2011-2012

Bericht door Alexander » wo nov 07, 2012 10:46 pm

Peter schreef:Wel weer bijzonder dat Song geel krijgt en vervolgens twee goeie overtredingen mag maken waar je er in ieder geval eentje moet belonen met een tweede geel. Uiteraard wordt hij vervolgens gewisseld en is het risico voorbij.

En 2-0. Heerlijk dit sfeertje.
Nederlandse scheidsrechter he. Misschien moeten ze eens de regels volgen.

Alexander
Berichten: 8586
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Champions League 2011-2012

Bericht door Alexander » wo nov 07, 2012 10:48 pm

Barca had Vertonghen moeten halen. Verdediging is matig.

Gebruikersavatar
Frisse
Berichten: 374
Lid geworden op: do aug 09, 2012 8:42 pm

Re: Champions League 2011-2012

Bericht door Frisse » wo nov 07, 2012 11:57 pm

Niemand Chelsea-Shakhtar Donetsk gekeken? Heerlijke pot. Sowieso de poule met de mooiste wedstrijden.

Shakhtar heeft een lekker ingespeeld elftal met een aantal uitstekende Brazilianen. Ook een aantal zwakzinnigen uit die contreien, maar wel allemaal jongens met aanleg.

Willian. :yes.gif:

Gesloten