Champions League
Moderator: mods
Re: Champions League 2009-2010
Barcelona was zo nu en dan subliem, maar ook arrogant na de 0-2. Eerlijk gezegd had ik dit niet verwacht gezien de (relatief) matige vorm van Barcelona dit seizoen.
Vonden jullie dit trouwens een penalty? Ik niet namelijk.
Laatst gewijzigd door Rachid op wo mar 31, 2010 10:18 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Interviewer: Frank, you have long hair. Does that make you a woman?
Zappa: You have a wooden leg. Does that make you a table?
Zappa: You have a wooden leg. Does that make you a table?
Ja, het altijd sportieve Engelse publiek vond om de een of andere reden dat de scheidsrechter tegen Arsenal was en die malloot begon er nog naar te fluiten ook.
Eens. Arsenal verliest niet voor niets alle topduels.Arthur schreef:Toch jammer dat Barcelona de geweldige overmacht niet op het scorebord heeft kunnen krijgen. Ik vond het gezeur vooraf dat dit de finale had moeten zijn al zwaar overdreven. Zo goed is Arsenal niet.
Guardiola had overigens veel eerder in moeten grijpen in het duel Maxwell-Walcott. Ik riep het hier al na de eerste sprint van Walcott. Een vriend van me riep nog dat een trainer in zo'n situatie heus niet meteen hoeft in te grijpen. Nou, dat hebben ze bij Barcelona geweten.

Moet ook toegeven dat ik bij het uitvallen van Gallas en het warm lopen van Denilson precies hetzelfde voorspelde als de positiewissel die Wenger doorvoerde. Song dus naar achteren. Ik zag op dat moment niet echt alternatieven, maar het centrum Vermaelen-Song (totaal niet op elkaar ingespeeld) pakte natuurlijk zeer slecht uit. Hoe ver Vermaelen wilde doordekken op Messi, hoe slecht ze communiceerden, hoe ver die twee uit elkaar stonden, hoe laat Song meestapte of probeerde te herstellen door alsnog met Ibrahimovic mee te gaan. Belachelijk gewoon.
Als ik Wenger was zou ik in de return Arshavin in de spits opstellen.

Wel een pingel, geen rood. Puyol gaat het duel aan en loopt daarmee risico. Hij heeft pech dat hij het been van Fabregas klemt, maar Fabregas heeft in die situatie ook pech dat hem op die manier een gigantische scoringskans wordt ontnomen. Wie moet je dan straffen?Rachid schreef:Barcelona was zo nu en dan subliem, maar ook arrogant na de 0-2. Eerlijk gezegd had ik dit niet verwacht gezien de (relatief) matige vorm van Barcelona dit seizoen.
1) Degene die het duel aan gaat en een wat ongelukkige overtreding maakt, door hem een strafschop tegen te geven.
2) Degene die zonder eigen schuld een grote scoringskans wordt ontnomen door de tegenstander, door het spel gewoon door te laten gaan.
Lijkt mij duidelijk, eerlijk gezegd.
Ik vond het een botsing, geen overtreding.
Maar als je het wel een overtreding vindt, moet er ook een rode kaart volgen. Wat dat betreft was Busacca consequent.
Maar als je het wel een overtreding vindt, moet er ook een rode kaart volgen. Wat dat betreft was Busacca consequent.
Ik vond het ook geen pingel.
Barca speelde soms subliem voetbal. Echt genieten gewoon
Deze ploeg wint met gemak de CL.
@ Thomas: Dat Walcott gevaarlijk was, was duidelijk. Maar Valdes had de 2-1 natuurlijk gewoon moeten houden. En de 2-2 was nooit een pingel. Slecht van Busacca. Sowieso vond ik hem waardeloos fluiten.. Voelde de wedstrijd totaal niet aan.
Barca speelde soms subliem voetbal. Echt genieten gewoon

@ Thomas: Dat Walcott gevaarlijk was, was duidelijk. Maar Valdes had de 2-1 natuurlijk gewoon moeten houden. En de 2-2 was nooit een pingel. Slecht van Busacca. Sowieso vond ik hem waardeloos fluiten.. Voelde de wedstrijd totaal niet aan.
IK GELOOF!!!!!!
Helemaal mee eens. Hier kunnen en moeten alle teams een voorbeeld aan nemen. Puur voetbal! Moet je nagaan als Iniesta straks speelt.joey schreef:Vond Zlatan detoneren in de eerste helft.Giacomo Puccini schreef:Wat is die Zlatan toch een Koning! Lekker wat monden gesnoerd van de Engelse pers. Alles zou om Messi draaien, maar het is toch maar mooi Zlatan die Arsenal eigenhandig de nek om draait.
Xavi daarentegen... Wát een voetballer. Wat een balgevoel. Die pass bij de tweede goal... Geen kilo's maar gogme. Geweldig.
Ik heb genoten van Barcelona. Arsenal werd bij vlagen weggespeeld. En die uitslag, ach, wat doet die er eigenlijk toe? Honderden miljoenen voetballiefhebbers hebben vanavond aan de buis gekluisterd gezeten. En weten nu allemaal weer dat Barcelona het allerbeste voetbal speelt.
Maar niet alleen bij balbezit is Barca geweldig. Ook bij balverlies is die ploeg een voorbeeld voor iedere ploeg. Hoe er druk wordt gezet.. genieten gewoon!
IK GELOOF!!!!!!
Nou, het contact was er natuurlijk niet per ongeluk. Puyol was er wel op uit. Maar het was waarschijnlijk niet zo opzichtig bedoeld dat hij het been van Fabregas wilde klemmen. Dat is dan echter het risico dat Puyol op dat moment loopt. Fabregas stuurde niet aan op de botsing, Puyol wel. De scheidsrechter moet een keuze maken tussen welke speler hij straft, en dus is er maar één optie.Jöhnk schreef:Ik vond het een botsing, geen overtreding.
Je ziet Fabregas gewoon smeken om een pingel in zijn val. Hij wist heel goed waar hij mee bezig was. Hij wordt daarna ook gewoon gestraft voor zijn actie.
IK GELOOF!!!!!!
OK, maar dan begrijp ik niet waarom je het geen rood vindt.Enganche schreef:Nou, het contact was er natuurlijk niet per ongeluk. Puyol was er wel op uit. Maar het was waarschijnlijk niet zo opzichtig bedoeld dat hij het been van Fabregas wilde klemmen. Dat is dan echter het risico dat Puyol op dat moment loopt. Fabregas stuurde niet aan op de botsing, Puyol wel. De scheidsrechter moet een keuze maken tussen welke speler hij straft, en dus is er maar één optie.
- SylvievdVaart
Heerlijk, vandaag op het werk begonnen met een kwartiertje kletsen over Barca met mijn (mannelijke) collega's. Altijd weer de leuke momenten van de week, voetbalgeneuzel.
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy
Ach, Thomas will nou eenmaal graag zijn woordjes in print zien en de grote kenner uithangen. Als men de opname van achter het doel bekijkt, is het iedereen met een beetje voetbal verstand toch duidelijk: Wel aanraking, maar geen penalty, hoezeer F. het ook probeerde te versieren. Kijk maar eens hoe F zijn eigen been manoeuvreert
Natuurlijk had Valdez de 1-2 moeten hebben. Een boeboe van de eerste order.
Dat half uur Barca-hell in de eerste helft was toch een genot om te zien. Barca's defense is natuurlijk niet het sterkste deel van dat team, maar ik denk dat geen enkel team dat met gemak zou hebben overleefd.
Als grote uitzondering ben ik het een keer met Rishi eens, maar beloof wel dat ik daar geen gewoonte van zal maken.
Dat half uur Barca-hell in de eerste helft was toch een genot om te zien. Barca's defense is natuurlijk niet het sterkste deel van dat team, maar ik denk dat geen enkel team dat met gemak zou hebben overleefd.
Als grote uitzondering ben ik het een keer met Rishi eens, maar beloof wel dat ik daar geen gewoonte van zal maken.
Omdat het klemmen van het been mij weldegelijk een ongeluk lijkt. En dan vind ik rood wat zwaar.Jöhnk schreef:OK, maar dan begrijp ik niet waarom je het geen rood vindt.Enganche schreef:Nou, het contact was er natuurlijk niet per ongeluk. Puyol was er wel op uit. Maar het was waarschijnlijk niet zo opzichtig bedoeld dat hij het been van Fabregas wilde klemmen. Dat is dan echter het risico dat Puyol op dat moment loopt. Fabregas stuurde niet aan op de botsing, Puyol wel. De scheidsrechter moet een keuze maken tussen welke speler hij straft, en dus is er maar één optie.
Joh, anders ga je toch weer een apart account aanmaken om mij belachelijk mee te maken. Heb je vorige keer nog best lang volgehouden. Kleuter.Kilroy schreef:Ach, Thomas will nou eenmaal graag zijn woordjes in print zien en de grote kenner uithangen. Als men de opname van achter het doel bekijkt, is het iedereen met een beetje voetbal verstand toch duidelijk: Wel aanraking, maar geen penalty, hoezeer F. het ook probeerde te versieren. Kijk maar eens hoe F zijn eigen been manoeuvreert
Maar goed, jij hebt er meer verstand van. Dat blijkt uit alles.

Waar bestaat de overtreding volgens jou dan uit? Ik zie niets onrechtmatigs gebeuren. Of je moet vinden dat Puyol niet achter Fabregas mag lopen.
Ook ik vond het geen overtreding van Puyol. Als je hier al een penalty en een rode kaart voor gaat geven, kun je wel ophouden met voetballen. Als ze dit consequent zouden doen, staat er op een gegeven moment geen speler meer op het veld.
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj
Fabregas wordt een scoringskans ontnomen doordat z'n been tussen de benen van Puyol wordt geklemd.Jöhnk schreef:Waar bestaat de overtreding volgens jou dan uit? Ik zie niets onrechtmatigs gebeuren. Of je moet vinden dat Puyol niet achter Fabregas mag lopen.
Kijk maar wat Puyol doet, Enganche. Helemaal niets. Hij loopt alleen achter Fabregas, maar dat is niet verboden.
Ik begrijp wel dat het een wat ongelukkig moment is, maar voor pech geef je geen strafschop. Een strafschop geef je voor een overtreding.
Ik begrijp wel dat het een wat ongelukkig moment is, maar voor pech geef je geen strafschop. Een strafschop geef je voor een overtreding.
Als een aanvaller z'n been naar achter haalt om te schieten en een tegenstander stapt in om het schot te blokken, waarna de aanvaller tegen het been van de tegenstander aan komt en niet meer bij de bal kan, dan wordt er ook een overtreding gegeven. Dit was in mijn ogen hetzelfde, alleen stapt Puyol van achteren in.
Ongelukkig, dat zeker. Maar in mijn ogen is Fabregas de laatste die voor dat ongelukkige moment moet worden gestrafd. En dat is wat er zou zijn gebeurd indien de scheidsrechter geen strafschop had gegeven.
Ongelukkig, dat zeker. Maar in mijn ogen is Fabregas de laatste die voor dat ongelukkige moment moet worden gestrafd. En dat is wat er zou zijn gebeurd indien de scheidsrechter geen strafschop had gegeven.
En daar ben je het mee eens? Zo ja, dan is het toch ook rood?Als een aanvaller z'n been naar achter haalt om te schieten en een tegenstander stapt in om het schot te blokken, waarna de aanvaller tegen het been van de tegenstander aan komt en niet meer bij de bal kan, dan wordt er ook een overtreding gegeven.
Die omdraaiing gaat imo niet op. Krijgt Fabregas ook een penalty als er een polletje ligt?
Al dan niet opzettelijk, er wordt een overtreding gemaakt waardoor de tegenstander een levensgrote kans wordt ontnomen. Penalty en geen kaart.
I think I lost my fucking headache
Lijkt mij ook. Is opzet is een voorwaarde voor een overtreding?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Volgens mij niet. Lijkt me ook niet te controleren of een sliding beroerd uitgevoerd is, of bedoeld om de tegenstander te raken.
I think I lost my fucking headache
Mee eens. Als je dit bestraft, verbied je een speler om mee te lopen. Wat kan Puyol er aan doen?Jöhnk schreef:Kijk maar wat Puyol doet, Enganche. Helemaal niets. Hij loopt alleen achter Fabregas, maar dat is niet verboden. Ik begrijp wel dat het een wat ongelukkig moment is, maar voor pech geef je geen strafschop. Een strafschop geef je voor een overtreding.

Het stinkt aan alle kanten!
Puyol belet Fabregas het schieten op een onreglementaire wijze, zo simpel is het.
Wat kan een verdediger eraan doen als hij achter een aanvaller langs kruist en per ongeluk een hak van die aanvaller raakt? Niets, maar als de aanvaller gaat liggen dan is het wel een overtreding.
Een strafschop geef je inderdaad voor een overtredig, maar sinds wanneer is er alleen sprake van een overtreding in het geval van opzet?
Ik begrijp de ophef in dit geval niet.
De rode kaart vind ik overdreven, maar de scheids staat in zijn recht.
Wat kan een verdediger eraan doen als hij achter een aanvaller langs kruist en per ongeluk een hak van die aanvaller raakt? Niets, maar als de aanvaller gaat liggen dan is het wel een overtreding.
Een strafschop geef je inderdaad voor een overtredig, maar sinds wanneer is er alleen sprake van een overtreding in het geval van opzet?
Ik begrijp de ophef in dit geval niet.
De rode kaart vind ik overdreven, maar de scheids staat in zijn recht.
Als hier al sprake is van een overtreding, dan maakt Fabregas die. Hij zwaait namelijk zijn been naar achteren en raakt daarbij Puyol.