Deel je observatie dat het begin van de wedstrijd positief was, maar een half uur duurde het niet. Peptalk van Klopp had duidelijk z'n effect, maar na enkele fouten verdween de durf in het drukzetten en zag je weer een hoop onzekerheid.
Moderator: mods
Klopt, ik had een feestje thuis en iets teveel drank op :)Cruijff schreef:Hmm dat kan ik toch niet helemaal met je eens zijn. Rooney is niet alles, althans hij is niet de speler die een team, wanneer hij in je ploeg zit, opeens wereldtop maakt ipv wereldtop maar voor die 3 die jij noemt geldt dat al helemaal niet.Raymon schreef:sterling, smalling, shaw. Rooney is zeker niet de beste voetballer.
Shaw bijvoorbeeld is weliswaar erg talentvol, maar in mijn ogen ook een enorme brokkenpiloot.
Van Gaal: 'Depay moet respect tonen voor teamfilosofie'
Memphis Depay moet op zijn tellen passen bij Manchester United. Manager Louis van Gaal liet hem gisteren tegen Everton op de bank en op de persconferentie naderhand zei hij dat Memphis meer respect moet tonen voor de filosofie die Van Gaal aanhangt. Anders wacht hem hetzelfde lot als Angel Dí Maria en Radamel Falcao.
Door: Redactie 18 oktober 2015, 13:27
Volgens de krant Sunday People heeft Depay afgelopen week al een stevig gesprek gehad met Ryan Giggs. De assistent van Van Gaal vindt dat Depay wel erg veel in de kroeg en in de roddelpagina's van de tabloids te vinden is.
Volgens Van Gaal moet Depay zich beter aanpassen aan het team en het leven als profvoetballer in de Premier League. De manager heeft de hoop nog niet opgegeven met Depay, maar hij heeft hem wel gewaarschuwd.
'Er zijn spelers die niet kunnen aanhaken bij de filosofie van het team', zei Van Gaal op de persconferentie na de 3-0 zege op Everton. 'Dat weet je natuurlijk niet van tevoren. Een speler kan heel veel kwaliteiten hebben, maar als hij niet in dienst van het elftal wil spelen, wordt het een moeilijke zaak.'
Falcao en Dí Maria
Met die opmerking doelde Van Gaal op Falcao en Dí Maria. 'Dat waren geweldige spelers, maar die moesten wel passen bij onze filosofie.'
De twee sterren vertrokken uiteindelijk via de achterdeur van Old Trafford. Van Gaal denkt niet dat Depay datzelfde lot ondergaat. 'Ik heb al eens gezegd dat het probleem met jonge spelers is dat ze niet constant kunnen presteren. We willen Depay tijd geven, maar dan moet hij wel respect tonen voor de manier waarop de ploeg speelt.'
Enerzijds is de kritiek op Depay dat hij niet de juiste keuzes maakt in het veld en niet voldoende snel terug is om mee te verdedigen na een mislukte actie. Anderzijds vestigt hij teveel de aandacht op zich met vooral zijn kledingkeuzes in verhouding tot zijn spel. Maar de insinuaties dat hij niet zou willen, er niet voor leeft en maar in de kroeg hangt en Van Gaal de hoop 'nog niet opgegeven heeft' zijn geheel voor rekening van de Volkskrant. Dat krijg je ervan als je het waagt niet met de pers over iets anders dan de wedstrijd tegen Kazachstan te willen praten.zeux schreef:VK
Van Gaal: 'Depay moet respect tonen voor teamfilosofie'
Memphis Depay moet op zijn tellen passen bij Manchester United. Manager Louis van Gaal liet hem gisteren tegen Everton op de bank en op de persconferentie naderhand zei hij dat Memphis meer respect moet tonen voor de filosofie die Van Gaal aanhangt. Anders wacht hem hetzelfde lot als Angel Dí Maria en Radamel Falcao.
Door: Redactie 18 oktober 2015, 13:27
Volgens de krant Sunday People heeft Depay afgelopen week al een stevig gesprek gehad met Ryan Giggs. De assistent van Van Gaal vindt dat Depay wel erg veel in de kroeg en in de roddelpagina's van de tabloids te vinden is.
Volgens Van Gaal moet Depay zich beter aanpassen aan het team en het leven als profvoetballer in de Premier League. De manager heeft de hoop nog niet opgegeven met Depay, maar hij heeft hem wel gewaarschuwd.
'Er zijn spelers die niet kunnen aanhaken bij de filosofie van het team', zei Van Gaal op de persconferentie na de 3-0 zege op Everton. 'Dat weet je natuurlijk niet van tevoren. Een speler kan heel veel kwaliteiten hebben, maar als hij niet in dienst van het elftal wil spelen, wordt het een moeilijke zaak.'
Falcao en Dí Maria
Met die opmerking doelde Van Gaal op Falcao en Dí Maria. 'Dat waren geweldige spelers, maar die moesten wel passen bij onze filosofie.'
De twee sterren vertrokken uiteindelijk via de achterdeur van Old Trafford. Van Gaal denkt niet dat Depay datzelfde lot ondergaat. 'Ik heb al eens gezegd dat het probleem met jonge spelers is dat ze niet constant kunnen presteren. We willen Depay tijd geven, maar dan moet hij wel respect tonen voor de manier waarop de ploeg speelt.'
'Hij komt als een Peruviaanse panfluitspeler aan in Huis ter Duin.'
• Nee, Co Adriaanse heeft weinig goede woorden over voor het gedrag en spel van Memphis Depay. De voormalige voetballer en trainer vraagt zich in het programma NOS Studio Voetbal af of de aanvaller van Manchester United zich wel bewust is van zijn verantwoordelijkheden. 'Hij vertegenwoordigt ons land wel', foetert Adriaanse over de Oranje-international, die in zijn ogen ook schuldig was aan de eerste tegengoal in het verloren EK-kwalificatieduel met Tsjechië (2-3).
Alsof het daardoor komt. Cristiano Ronaldo toont wekelijks aan dat filmsterrengedrag en presteren prima samen kunnen gaan.Jöhnk schreef:Dat was weer typisch Co. Tom Egbers vroeg wat er mis was bij het Nederlands elftal, waarop Adriaanse begon aan een minutenlange 'rant' over Depay. Hij loopt niet in de pas, foei.
Ik heb het niet gezien, maar ik vind dat Co wel een punt heeft. En ik vind dat het voetbal an-sich wel eens een voorbeeld mag nemen aan de Amerikaanse prof sporten. Een beetje fatsoen als je in dienst bent van je werkgever (of je land tegen een vergoeding vertegenwoordigd) kan geen kwaad.Jöhnk schreef:Dat was weer typisch Co. Tom Egbers vroeg wat er mis was bij het Nederlands elftal, waarop Adriaanse begon aan een minutenlange 'rant' over Depay. Hij loopt niet in de pas, foei.
Van Gaal straft spelers met ‘avondje Truus’
Meldplicht bij vrouw van trainer moet recidive voorkomen
Louis van Gaal is niet tevreden met de prestaties van onder andere Memphis Depay en Daley Blind. De spelers werden door hun coach op de bank gezet bij de wedstrijd tegen Everton, maar daar blijft het niet bij. Van Gaal gaat de spelers voor hun matige prestaties straffen met een ‘avondje Truus’.
De oefenmeester heeft het Nederlandse duo een meldpicht opgelegd: Ze worden geacht om voor het avondeten aanwezig te zijn bij de vrouw van de trainer en ze mogen pas weg wanneer het NPO-programma Pauw is afgelopen en nabesproken. De trainer sluit niet uit dat er een kopje muntthee gedronken moet gaan worden.
Van Gaal hoopt met deze maatregel de kans op recidive te voorkomen: “Na een avondje op de bank met Truus zullen ze zich voortaan wel een tweede keer bedenken voor ze hun mannetje laten lopen. De gedachte aan het lezen van Dostojevski en het kijken van een volledige aflevering Tussen Kunst en Kitsch met Truus zal er ongetwijfeld voor zorgen dat ze zich in het vervolg wel voor de volle 100% inzetten.”
Als het avondje Truus goed uitpakt, zal Van Gaal de straf ook bij andere spelers toe gaan passen.
Waren Swansea en psv ook incidenten? En thuis niet winnen van Newcastle? M.a.w.: het gemiddelde niveau van Man U zal toch echt omhoog moeten om ergens te komen waar prijzen worden verdeeld...Le T. schreef: Arsenal was een incident, en dan bedoel ik niet een De Boer incident, voor de rest is elke wedstrijd 3 keer scoren uit een mogelijkheid of 8 en weinig weggeven.
Haha ja. Ronaldo vergelijken met Depay. Kappen hoor.InnerHarbour schreef:Volgens mij bedoel je wat anders te zeggen Rishi.
Het modale niveau vooral, ze zakten zowel tegen Swansea als tegen Arsenal in een fase door de ondergrens. Dat mag niet vaak meer gebeuren. Als dat niet meer gebeurt zullen ze ook punten verliezen in wedstrijden zoals die tegen PSV, het houdt immers niet over qua klassespelers. Het is geen team om superieur mee te heersen, het is een team dat met een goede organisatie en scherpte er overwinningen uit kan wringen tegen City, Chelsea en misschien ook nog wel tegen Barca, Real en PSG, maar dat in beginsel wat minder is.wimpey schreef:Waren Swansea en psv ook incidenten? En thuis niet winnen van Newcastle? M.a.w.: het gemiddelde niveau van Man U zal toch echt omhoog moeten om ergens te komen waar prijzen worden verdeeld...Le T. schreef: Arsenal was een incident, en dan bedoel ik niet een De Boer incident, voor de rest is elke wedstrijd 3 keer scoren uit een mogelijkheid of 8 en weinig weggeven.