Engeland en Schotland

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

zeux

Engeland en Schotland

Bericht door zeux » ma okt 05, 2015 3:03 pm

Lionel schreef:
Monkey Tonk schreef:
Lionel schreef: Toen kon United zich lekker aanpassen. Als ze 10x spelen tegen Atletico, Barca, Bayern of Real winnen ze geen enkele keer. Echt geen enkele keer. En met geluk spelen ze er max 2 gelijk, tegen Atletico dan. Tegen de rest krijgen ze 10x klop hoor.
Ja, dat weten we nou wel, Lionel. Alleen spelen ze dus voorlopig niet tegen die teams, dus het blijft een heerlijk simplistische fantasie. De vraag is, wat is gekker: zo'n fantasie, of het feit dat je die ondoorgrondbaar acht?
Mijn punt is dat United gewoon geen top is. Tegen Sunderland en dat soort teams ziet het er goed uit. Tegen een beter team niet. En dan lijkt het scherpte maar is het gewoon kwaliteit.

Ik vind Blind echt een goede voetballer, kan van hem genieten aan de bal maar je verzint het toch niet dat hij tegen types als Ozil, Walcott en Alexis komt te staan?

Schweinsteiger en Carrick tegenover Cazorla, Ramsey en Ozil...
Opvallend genoeg had MU vorig jaar juist het beste onderlinge resultaat van de topploegen. En verzaakten ze regen 'kleintjes'.

Verder op zich eens dat het soms wel erg veel gebrei is bij MU. Dat moet doeltreffender en meer voorwaartsgericht worden. Met Martial is er nu wel een spannende creatieve speler voorin.
En Memphis moet minder met kleertjes bezig zijn en meer met voetballen. Geduld raakt nu al op in Manchester.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

zeux

Re: Engeland en Schotland

Bericht door zeux » ma okt 05, 2015 3:05 pm

Is er overigens al nieuws over Klopp en Liverpool? Dat zou echt een mooie deal zijn. Gaat het daar hopelijk weer swingen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » ma okt 05, 2015 3:09 pm

zeux schreef: En Memphis moet minder met kleertjes bezig zijn en meer met voetballen. Geduld raakt nu al op in Manchester.
Geen idee waar Memphis mee bezig is. Zoekt telkens twee man op om de bal zo voorspelbaar mogelijk bij in te leveren. En daarna valt hij meestal om. Mafkikker. Zo'n speler is niks zonder zelfvertrouwen.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma okt 05, 2015 6:23 pm

Ik zie United nooit spelen maar wat je beschrijft klinkt net als zijn laatste seizoen in Eindhoven. Iedere keer hetzelfde trucje en de actie te ver doorvoeren waardoor er geen enkele afspeelmogelijkheid meer is.

Zonde want die jongen heeft echt wel een aantal eigenschappen waarmee hij zich zou moeten kunnen onderscheiden. Gevaarlijk schot, fysiek sterk. Maar als tegenstanders vooraf al weten wat je gaat doen dan ga je het verschil niet maken.
Nil volentibus arduum

wimpey

Bericht door wimpey » ma okt 05, 2015 7:41 pm

InnerHarbour schreef: Het zal mij benieuwen. Het is geloof ik een beetje een no-nonsense jongen die Klopp nietwaar Wimpey? Past wel bij een blue-collar stad als Liverpool.
Klopp is een character, IH. In trainingspak met sneakers op de bank, petje op de kop. Geweldige motivator, een tikkende tijdbom langs de lijn (à la Simeone), veel gevoel voor humor (voor een Duitser zeker), maar hij heeft ook een berg voetbalinhoud. Hij bracht BVB in 5 jaar tijd van de rand van de afgrond via de landstitel naar de CL-finale. Met een peanuts budget en met koopjes op de groei: Lewandowski, Hummels, Subotic, Piczcsek, Kagawa, Bender. Een ongelooflijke prestatie.

Daarvoor had ie een x-aantal jaren Mainz achter de rug. Die bracht ie 2 keer naar de BuLi voor ie naar BVB ging. Vorig seizoen was het, na 7 seizoenen, op bij BVB.

Ik hoop dat Liverpool en hij elkaar vinden. Dat lijkt me prima bij elkaar passen. Hij haalt er op zeker veel meer uit dan die Rodgers. Je bent verzekerd van tempovoetbal dat het aanzien meer dan waard is. Je hebt met Klopp ook een magneet op topspelers, ze werken graag met die man. Prima CV, brok ervaring, heeft bij 2 clubs bewezen van niets iets te kunnen maken. Ik neem aan dat ie Engels spreekt: dat moest Liverpool maar doen. :biggthumpup.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » ma okt 05, 2015 7:49 pm

Monkey Tonk schreef: Ze hebben juist hun betere wedstrijden gespeelt tegen de Engelse top.
Tegen Arsenal niet. Vorig seizoen 1 schot op doel en met 1-2 winnen daar. Ging nergens over.

De PL is niet zo sterk. Quad demonstrandum: de CL. De PL zit ondanks al dat geld dat erin gepompt wordt mijlenver af van de Europese elite. Iets doen die jongens fout. En als ik naar de aankopen kijk en de prijzen die voor die gasten worden betaald, dan weet ik ook wel wát er fout gaat.

Jongens als Schneiderlin, Darmian, Blind, Depay zouden bij Bayern niet bij de eerste 18 zitten als het om het eggie gaat. Maar Man U tikt easy peasy 100 M voor die gasten af en daar staan ze in de basis. Daar lachen ze in München om, want die halen voor dat geld Vidal, Douglas Costa en Thiago.

De BuLi is alleen van plek 2 t.e.m. 18 spannend. De PL is zo leuk omdat de marges zo gering zijn. City en Arsenal verliezen van West Ham, Man U van Swansea. Da's natuurlijk vermakelijk, maar het is vooral een afspiegeling van het niveau. Ze knoeien wat in de marge i.v.m. de Europese elite.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma okt 05, 2015 9:14 pm

wimpey schreef:
InnerHarbour schreef: Het zal mij benieuwen. Het is geloof ik een beetje een no-nonsense jongen die Klopp nietwaar Wimpey? Past wel bij een blue-collar stad als Liverpool.
Klopp is een character, IH. In trainingspak met sneakers op de bank, petje op de kop. Geweldige motivator, een tikkende tijdbom langs de lijn (à la Simeone), veel gevoel voor humor (voor een Duitser zeker), maar hij heeft ook een berg voetbalinhoud. Hij bracht BVB in 5 jaar tijd van de rand van de afgrond via de landstitel naar de CL-finale. Met een peanuts budget en met koopjes op de groei: Lewandowski, Hummels, Subotic, Piczcsek, Kagawa, Bender. Een ongelooflijke prestatie.

Daarvoor had ie een x-aantal jaren Mainz achter de rug. Die bracht ie 2 keer naar de BuLi voor ie naar BVB ging. Vorig seizoen was het, na 7 seizoenen, op bij BVB.

Ik hoop dat Liverpool en hij elkaar vinden. Dat lijkt me prima bij elkaar passen. Hij haalt er op zeker veel meer uit dan die Rodgers. Je bent verzekerd van tempovoetbal dat het aanzien meer dan waard is. Je hebt met Klopp ook een magneet op topspelers, ze werken graag met die man. Prima CV, brok ervaring, heeft bij 2 clubs bewezen van niets iets te kunnen maken. Ik neem aan dat ie Engels spreekt: dat moest Liverpool maar doen. :biggthumpup.gif:
Kijk dat is handig iemand die het Duitse voetbal een beetje volgt. Thanks. :biggthumpup.gif:

Ondertussen volgens de BBC....

Liverpool talks with Jurgen Klopp progress well
YNWA

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » ma okt 05, 2015 10:20 pm

wimpey schreef:
Monkey Tonk schreef:
De BuLi is alleen van plek 2 t.e.m. 18 spannend. De PL is zo leuk omdat de marges zo gering zijn. City en Arsenal verliezen van West Ham, Man U van Swansea. Da's natuurlijk vermakelijk, maar het is vooral een afspiegeling van het niveau. Ze knoeien wat in de marge i.v.m. de Europese elite.
Eens. Al kun je het niet echt vergelijken.

Over de breedte is er geen sterkere league dan de PL. De mindere teams knallen er in de PL iedere week opportunistisch in. Daardoor kan een van de topteams het nooit eens een weekje rustig aan doen. Konden ze dat wel, en zelfs regelmatig zoals de top in andere landen, dan wordt het waarschijnlijk een ander verhaal in Europa. Met minder beschikbare energie ben je nou eenmaal minder scherp. Vergelijk het met een 'speed horse' in horse racing. Dat is een paard dat meteen naar voor gaat en vanaf die positie de race wil winnen. Als zo'n paard tot aan de stretch run met rust gelaten wordt, is er genoeg energie over om te winnen. Maar als een ander paard met zo'n speed horse vroeg om de leiding gaat concurreren, dan heeft datzelfde paard niets meer over voor de stretch run.

Daarnaast denk ik dat de PL-titel belangrijker is in Engeland. Bayern wint de Bundesliga met twee vingers in de neus, dus dan kan een titel meer of minder je niet zo heel veel schelen en kun je vol inzetten op de CL. Het Engelse kampioenschap is op zich een veel knappere prestatie. De CL is steeds meer een soort pyramide-gedrocht geworden, waarbij in fases telkens meer teams zijn weggevallen. Eerst waren de Nederlandse teams de klos, nu dus de Engelse. Hoeveel kanshebbers zijn er inmiddels over? Drie of vier? In feite een lachertje. Ik vind het allang geen graadmeter meer. Voor mij is de CL een competitie waarin de combinatie van het grote geld en genoeg rust/energie/scherpte de doorslag geeft.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » di okt 06, 2015 6:34 am

eens met Tonk en misschien vinden teams het winnen van de FA cup ook nog wel belangrijker, de fans zeker.
YNWA

wimpey

Bericht door wimpey » di okt 06, 2015 8:04 am

Monkey Tonk schreef: Voor mij is de CL een competitie waarin de combinatie van het grote geld en genoeg rust/energie/scherpte de doorslag geeft.
Het grote geld zit in de UK. Alleen doen ze er daar niet veel zinvols mee. Zet de selectie van Bayern voor de gein eens af tegen die van Man U / Arsenal / Chelsea. In 90% van de gevallen zal Bayern een betere speler hebben staan. Vervolgens kijk je naar wat er aan geld ingestoken wordt en dan zul je concluderen dat m.n. Chelsea en Man U beduidend meer uitgeven dan Bayern. Ze doen in de UK hun werk dus blijkbaar niet naar behoren.

De PL is spannender dan de BuLi omdat de PL-topclubs niet in staat zijn om een gat te slaan met de rest. Dat is onvermogen, hun ROI deugt niet. Daardoor moeten ze vrijwel wekelijks tot aan het gaatje gaan. En dat, in combi met het gebrek aan kwaliteit door een te lage ROI, breekt ze in de CL op. Zolang Man U voor Schneiderlin uitgeeft wat Bayern voor Vidal betaalt zal het gat niet kleiner maar groter worden.

Ik denk dan ook dat Liverpool met Klopp het gat met de 'big four' in de UK vrij snel kan en zal dichten. Bij BVB kocht ie voor weinig prima spelers. Hij kent de Duitse markt, waar nu eenmaal veel betere spelers lopen dan in de UK. En zijn flossefie is in de UK prima toepasbaar.

Lionel

Bericht door Lionel » di okt 06, 2015 8:35 am

InnerHarbour schreef:eens met Tonk en misschien vinden teams het winnen van de FA cup ook nog wel belangrijker, de fans zeker.
:excited.gif:

Natuurlijk :smallgrin.gif:
IK GELOOF!!!!!!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di okt 06, 2015 9:01 am

Als het verliezen van Swansea en dergelijke de sterkte van de competitie aan geeft, dan maken we hier ook nog wel kans. De Engelse clubs presteren bedroevend in Europa, de topclubs verliezen in de eigen competitie van de mindere goden en het kan zelfs zo zijn dat een topclub verliest van MK Dons.

Ik vind het veel meer zeggen als een Juventus thuis verliest van Udinese en vervolgens City en Sevilla oprolt. Clubs als Barcelona, Real en Bayern winnen overal. Dan ben je een echte topclub.

Lionel

Bericht door Lionel » di okt 06, 2015 9:08 am

Peter schreef:Als het verliezen van Swansea en dergelijke de sterkte van de competitie aan geeft, dan maken we hier ook nog wel kans. De Engelse clubs presteren bedroevend in Europa, de topclubs verliezen in de eigen competitie van de mindere goden en het kan zelfs zo zijn dat een topclub verliest van MK Dons.

Ik vind het veel meer zeggen als een Juventus thuis verliest van Udinese en vervolgens City en Sevilla oprolt. Clubs als Barcelona, Real en Bayern winnen overal. Dan ben je een echte topclub.
:biggthumpup.gif:

Wimpey geeft het hierboven al aan. Voor 100M haalt Bayern Vidal, Thiago en Cousta. Haal Schweinsteiger, Schneiderlin en Depay weg en wissel die drie ff daarvoor in. Dan verlies je niet bij PSV hoor :excited.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » di okt 06, 2015 9:14 am

Duitse clubs hebben net als de Spaanse het voordeel van eigen aanwas. De basis van Bayern wordt gevormd door Duitse jongens. Dat zorgt voor vastigheid. Niet voor niets wil Bayern Müller voor geen geld laten gaan. Misschien vind je wel een speler die voetbaltechnisch gelijkwaardig is, maar zijn rol als clubman is niet in geld uit te drukken.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » di okt 06, 2015 11:03 am

Klopp will sign an initial three-year deal at Anfield and his first game in charge will be away to Tottenham a week on Saturday.

Chris Bascombe of the Telegraph says the 48-year-old German is FSG’s dream managerial appointment, having first wanting him to replace Roy Hodgson and later approaching him after Kenny Dalglish was sacked.

Liverpool’s non-international players will return to training at Melwood today, where Gary McAllister and Sean O’Driscoll will take charge of proceedings, but both are set to leave the club, with Klopp’s two assistants, Zeljko Buvac and Peter Krawietz, set to join the German on Merseyside.
YNWA

Lionel

Bericht door Lionel » di okt 06, 2015 11:22 am

Toptrainer. Hopelijk krijgt hij de tijd.
IK GELOOF!!!!!!

zeux

Bericht door zeux » di okt 06, 2015 11:25 am

Daar gaat je voorspelling. Denk dat je IH's pintjes moet gaan betalen op een gameday.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di okt 06, 2015 11:44 am

InnerHarbour schreef:eens met Tonk en misschien vinden teams het winnen van de FA cup ook nog wel belangrijker, de fans zeker.
De clubs zelf in ieder geval niet. Hoe vaak stellen die wel niet de tweede keus op in beide bekertoernooien...

Lionel

Bericht door Lionel » di okt 06, 2015 12:16 pm

zeux schreef:Daar gaat je voorspelling. Denk dat je IH's pintjes moet gaan betalen op een gameday.
Natuurlijk niet. Blijft dit jaar natuurlijk ook gewoon kut. Ook Klopp kan niet toveren.
IK GELOOF!!!!!!

zeux

Bericht door zeux » di okt 06, 2015 12:18 pm

Lionel schreef:
zeux schreef:Daar gaat je voorspelling. Denk dat je IH's pintjes moet gaan betalen op een gameday.
Natuurlijk niet. Blijft dit jaar natuurlijk ook gewoon kut. Ook Klopp kan niet toveren.
Seizoen duurt nog lang en het kan spoken in de PL. Topclubs lopen zomaar tegen een gelijkspel of verlies op, waarvan je denkt 'huh'?

Zevende of lager had je toch gezegd? Dat is een scherpe bet. IH hoort de tap al lopen. :-)

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » di okt 06, 2015 12:36 pm

wimpey schreef:
Monkey Tonk schreef: Voor mij is de CL een competitie waarin de combinatie van het grote geld en genoeg rust/energie/scherpte de doorslag geeft.
Het grote geld zit in de UK. Alleen doen ze er daar niet veel zinvols mee. Zet de selectie van Bayern voor de gein eens af tegen die van Man U / Arsenal / Chelsea. In 90% van de gevallen zal Bayern een betere speler hebben staan. Vervolgens kijk je naar wat er aan geld ingestoken wordt en dan zul je concluderen dat m.n. Chelsea en Man U beduidend meer uitgeven dan Bayern. Ze doen in de UK hun werk dus blijkbaar niet naar behoren.
De combinatie van het grote geld en genoeg rust om midden in de week in de CL te vlammen.

Ik kan me vergissen, maar meen me te herinneren dat Real Madrid en Barcelona de twee clubs met de grootste uitgaven zijn in Europa. Voeg de gespaarde energie uit de competitie toe, en het lijkt me geen toeval dat de CL titel tegenwoordig meestal in Spanje belandt. Ideale combinatie. Bayern maakt een toptijd door, maar zal moeite hebben om het financieel bij te blijven benen. Engelse teams zitten nu even in een dip, maar een paar jaar geleden deden ManU en Chelsea volop mee, en ik verwacht dat Engelse teams op de kortere termijn wel weer aanhaken (en af en toe zelfs een CL winnen...)

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » di okt 06, 2015 12:45 pm

Lionel schreef: Natuurlijk niet. Blijft dit jaar natuurlijk ook gewoon kut. Ook Klopp kan niet toveren.
Kijk Rishi, je mag een expert zijn hoe op de juiste bandwagon te springen maar van het Engelse voetbal en de PL begrijp je niet veel. :smallgrin.gif:
YNWA

Lionel

Bericht door Lionel » di okt 06, 2015 12:56 pm

InnerHarbour schreef:
Lionel schreef: Natuurlijk niet. Blijft dit jaar natuurlijk ook gewoon kut. Ook Klopp kan niet toveren.
Kijk Rishi, je mag een expert zijn hoe op de juiste bandwagon te springen maar van het Engelse voetbal en de PL begrijp je niet veel. :smallgrin.gif:
Liverpool staat 10e... :confused.gif:
IK GELOOF!!!!!!

zeux

Bericht door zeux » di okt 06, 2015 1:00 pm

Lionel schreef: Liverpool staat 10e... :confused.gif:
Vier punten achter plaats 2. Staat nog retedicht bij elkaar man!

Le T.

Bericht door Le T. » di okt 06, 2015 1:00 pm

wimpey schreef:

De PL is spannender dan de BuLi omdat de PL-topclubs niet in staat zijn om een gat te slaan met de rest. Dat is onvermogen, hun ROI deugt niet. Daardoor moeten ze vrijwel wekelijks tot aan het gaatje gaan. En dat, in combi met het gebrek aan kwaliteit door een te lage ROI, breekt ze in de CL op. Zolang Man U voor Schneiderlin uitgeeft wat Bayern voor Vidal betaalt zal het gat niet kleiner maar groter worden.
Guardiola moet eerst maar eens zorgen dat hij niet weer kansloos en vernederend wordt weggetikt door een Spaanse topclub.
Ik denk dan ook dat Liverpool met Klopp het gat met de 'big four' in de UK vrij snel kan en zal dichten. Bij BVB kocht ie voor weinig prima spelers. Hij kent de Duitse markt, waar nu eenmaal veel betere spelers lopen dan in de UK. En zijn flossefie is in de UK prima toepasbaar.
Ik denk het niet. Goeie trainer hoor, maar soms past het ook helemaal tussen club en trainer. Ook is Dortmund net te klein voor het tafellaken gebleven, en kon vanuit de underdogpositie leuke dingen doen. Wat dat betreft past hij wel bij Liverpool, maar een echte topclub leiden is toch wat anders, en een club naar de top brengen helemaal. Daarnaast is de PL een lastige competitie met een heel eigen gebruiksaanwijzing, in het bijzonder is het lastig om een eigen speelstijl op te leggen. Dus ik schat de kans dat het uberhaupt een succes wordt, dwz aansluiting vinden bij de top 4, niet veel hoger dan fifty-fifty.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Plaats reactie