Wat de wedstrijd van gisteren betreft, dat geschuif schoot niet op. Zelfs niet tegen Arsenal, dat traditioneel een zwakke verdediging heeft.
https://www.youtube.com/watch?t=255&v=tYrkkmkMMuw
'What is that for kind of question?'

Moderator: mods
De hand van Pep, IH. Ik hou van goed voetbal. En dat speelt Bayern. Kan ik helaas van geen enkele Engelse topploeg zeggen. Al heb ik genoten van Southampton. Kracht, snelheid, techniek...InnerHarbour schreef:Ik zie dat Rishi al een flink stuk de BM bandwagon opgekropen is.
Klopt wel, maar het is ook niet helemaal op zichzelf staand. De speelstijl is er wel en leidt ook steeds meer tot goede aanvallen, hij zit er bij de spelers nog niet erg diep in. Er hoeft niet zo heel veel te gebeuren en de spelers zijn het kwijt. Dat zag je ook tegen Swansea en Wolfsburg, ze komen op voorsprong en verandert daardoor de wedstrijd en de manier van voetballen van de tegenstander, en dan reageren ze onbeholpen en paniekerig.Monkey Tonk schreef:ManU was gewoon niet scherp. Sportpsychologie 101 (zie eerdere post). Telkens een stap te laat in de eerste twintig minuten. Arsenal begon zeer scherp en had ook een beetje mazzel dat alles erin vloog.
Wat een gelul over scherpte. Hoe kan je nou niet scherp beginnen aan zo een wedstrijd?Le T. schreef:Klopt wel, maar het is ook niet helemaal op zichzelf staand. De speelstijl is er wel en leidt ook steeds meer tot goede aanvallen, hij zit er bij de spelers nog niet erg diep in. Er hoeft niet zo heel veel te gebeuren en de spelers zijn het kwijt. Dat zag je ook tegen Swansea en Wolfsburg, ze komen op voorsprong en verandert daardoor de wedstrijd en de manier van voetballen van de tegenstander, en dan reageren ze onbeholpen en paniekerig.Monkey Tonk schreef:ManU was gewoon niet scherp. Sportpsychologie 101 (zie eerdere post). Telkens een stap te laat in de eerste twintig minuten. Arsenal begon zeer scherp en had ook een beetje mazzel dat alles erin vloog.
Jurgen Klopp sounds out Didi Hamann over Liverpool jobwimpey schreef:Ik hoop dat Liverpool voor Klopp gaat. Gevoelsmatig denk ik dat hij als 'tough guy' daar perfect past. Liverpool hoort aan de top van Europa. Klopp kan ze een duw in de juiste richting geven met modern voetbal met behoud van het 'eigen' Britse. Tempovoetbal in combi met koppie gebruiken en techniek.
Niet scherp, dat gebeurt tegen een laagvlieger, maar tegen Arsenal? Op zulke wedstrijden verheugt elke speler zich.Monkey Tonk schreef:ManU was gewoon niet scherp. Sportpsychologie 101 (zie eerdere post). Telkens een stap te laat in de eerste twintig minuten.
Echt Yopi, deze was niet zo heel moeilijk. En 'I did put my money where my mouth is'.Yopi schreef:Niet scherp, dat gebeurt tegen een laagvlieger, maar tegen Arsenal? Op zulke wedstrijden verheugt elke speler zich.Monkey Tonk schreef:ManU was gewoon niet scherp. Sportpsychologie 101 (zie eerdere post). Telkens een stap te laat in de eerste twintig minuten.![]()
Wat een gebrek aan inzet lijkt, is doorgaans een gebrek aan kwaliteit en/of een tactisch probleem.
Monkey Tonk schreef:Chelsea maakt een uitgebluste indruk. Going through the motions. Mourinho is een taktische coach, niet iemand die via een donderpreek het onderste uit de kan weet te halen. Kan best zijn dat Chelsea een seizoen wil uithijgen na het kampioenschap. De motivatie om kampioen te blijven is er in ieder geval niet. Ze geloven het wel.
Over even bijkomen gesproken. De neiging daartoe is in topsport net zo veelvuldig als onbewust. Ik lees net iets teveel over de blijdschap van ManU spelers dat ze bovenaan staan. Een soort opluchting, waarvan ze willen genieten. Dat opent de deur naar verlies van scherpte. Het zou me niks verbazen als ze hard onderuit gaan bij Arsenal.
Arsenal bracht wel meer hoor. Snelheid, techniek, inzicht, nog meer snelheid, 1x raken, beweging...Monkey Tonk schreef:Je kunt achteraf altijd twee kanten uit.
Dit verschijnsel, gebrek aan scherpte, is heel normaal in sport. De kunst is om het vooraf te herkennen.
In plaats van de messen te slijpen in de voorbereidig liepen ze blij rond omdat ze bovenaan stonden. Ze komen het veld op met een air van 'wij staan bovenaan.' En het enige dat Arsenal daartegenin hoefde te brengen was 'we don't give a f*ck.'
LVG begreep het niet. En dit vind ik wel lachen. Alles wat een team wat lacherig maakt in de kleedkamer in de week voor de wedstrijd is negatief.Yopi schreef:Dus eigenlijk is het de fout van LVG? Want hij snapte er niets van en had het niet verwacht.![]()
Jij denkt níet dat het er iets mee te maken had dat Alexis Sanchez veel wendbaarder en dynamischer was dan zijn tegenstanders?
De wedstrijd was na tien minuten gelopen. Een wel scherp ManU haalt toch vrij standaard op zijn minst een punt in zo'n wedstrijd. Zeker tegen de topteams in de PL kwam Lowie's team altijd aardig voor de dag. Alleen nu dus niet.Yopi schreef:Juist, en bij MU is het nogal statisch allemaal.
Het voetbal is veranderd sinds 1995. Rustig rondspelen werkt niet meer. Topteams spelen vooral snel.
Toen kon United zich lekker aanpassen. Als ze 10x spelen tegen Atletico, Barca, Bayern of Real winnen ze geen enkele keer. Echt geen enkele keer. En met geluk spelen ze er max 2 gelijk, tegen Atletico dan. Tegen de rest krijgen ze 10x klop hoor.Monkey Tonk schreef:De wedstrijd was na tien minuten gelopen. Een wel scherp ManU haalt toch vrij standaard op zijn minst een punt in zo'n wedstrijd. Zeker tegen de topteams in de PL kwam Lowie's team altijd aardig voor de dag. Alleen nu dus niet.Yopi schreef:Juist, en bij MU is het nogal statisch allemaal.
Het voetbal is veranderd sinds 1995. Rustig rondspelen werkt niet meer. Topteams spelen vooral snel.
Soms beginnen ze heel goed, maar minstens zo vaak is het eerst even onzeker zoeken, rustig de bal rond spelen, kijken of iedereen goed staat, iedereen even de bal voelen en terug naar de keeper, alsof ze eerst even bevestigd moeten krijgen dat ze het echt kunnen, dat rondspelen en driehoekjes maken. En vaak hetzelfde na een wending in de wedstrijd of een tactische omzetting van de tegenstander.Lionel schreef:Wat een gelul over scherpte. Hoe kan je nou niet scherp beginnen aan zo een wedstrijd?Le T. schreef:Klopt wel, maar het is ook niet helemaal op zichzelf staand. De speelstijl is er wel en leidt ook steeds meer tot goede aanvallen, hij zit er bij de spelers nog niet erg diep in. Er hoeft niet zo heel veel te gebeuren en de spelers zijn het kwijt. Dat zag je ook tegen Swansea en Wolfsburg, ze komen op voorsprong en verandert daardoor de wedstrijd en de manier van voetballen van de tegenstander, en dan reageren ze onbeholpen en paniekerig.Monkey Tonk schreef:ManU was gewoon niet scherp. Sportpsychologie 101 (zie eerdere post). Telkens een stap te laat in de eerste twintig minuten. Arsenal begon zeer scherp en had ook een beetje mazzel dat alles erin vloog.
Ja, dat weten we nou wel, Lionel. Alleen spelen ze dus voorlopig niet tegen die teams, dus het blijft een heerlijk simplistische fantasie. De vraag is, wat is gekker: zo'n fantasie, of het feit dat je die ondoorgrondbaar acht?Lionel schreef: Toen kon United zich lekker aanpassen. Als ze 10x spelen tegen Atletico, Barca, Bayern of Real winnen ze geen enkele keer. Echt geen enkele keer. En met geluk spelen ze er max 2 gelijk, tegen Atletico dan. Tegen de rest krijgen ze 10x klop hoor.
Mijn punt is dat United gewoon geen top is. Tegen Sunderland en dat soort teams ziet het er goed uit. Tegen een beter team niet. En dan lijkt het scherpte maar is het gewoon kwaliteit.Monkey Tonk schreef:Ja, dat weten we nou wel, Lionel. Alleen spelen ze dus voorlopig niet tegen die teams, dus het blijft een heerlijk simplistische fantasie. De vraag is, wat is gekker: zo'n fantasie, of het feit dat je die ondoorgrondbaar acht?Lionel schreef: Toen kon United zich lekker aanpassen. Als ze 10x spelen tegen Atletico, Barca, Bayern of Real winnen ze geen enkele keer. Echt geen enkele keer. En met geluk spelen ze er max 2 gelijk, tegen Atletico dan. Tegen de rest krijgen ze 10x klop hoor.
Yep, en daarom vraag ik me af of de spelers zich wel kunnen vinden in de speelstijl. LVG kauwt het voor en de spelers proberen het uit te voeren, maar ik zie niet veel overtuiging in de ploeg.Le T. schreef: Soms beginnen ze heel goed, maar minstens zo vaak is het eerst even onzeker zoeken, rustig de bal rond spelen, kijken of iedereen goed staat, iedereen even de bal voelen en terug naar de keeper, alsof ze eerst even bevestigd moeten krijgen dat ze het echt kunnen, dat rondspelen en driehoekjes maken. En vaak hetzelfde na een wending in de wedstrijd of een tactische omzetting van de tegenstander.
Schuchter vind ik niet het woord. Het spel van MU komt autistisch over: wat er ook gebeurt, wij gaan de bal rondspelen zodat we in ons ritme komen, enz. Op het moment dat de tegenstander dat proces verstoort, lukt het MU niet of nauwelijks om zich aan te passen. Ze zouden het bijvoorbeeld over een andere boeg kunnen gooien, maar dat zit er blijkbaar niet in. Het is rondspelen of niets.In zo'n fase denderde Arsenal er met twee schitterende aanvallen doorheen, en dan neemt het vertrouwen en de vorm natuurlijk ook niet toe. Maar dit is echt niet de eerste keer dat ze schuchter beginnen en ook niet de eerste keer dat de tegenstander er daardoor doorheen komt, het is wel de eerste keer dat een erg goed voetballende tegenstander dat doet en er meteen twee inlegt.
Ze hebben juist hun betere wedstrijden gespeelt tegen de Engelse top. Tegen de mindere teams, zeker als die voor de goal gang hangen, hebben ze doorgaans meer problemen. Tenminste, vorig seizoen was dat zo. Dit United is verder dan dat team. Dus we zullen zien hoe de stijgende lijn verder loopt. Pas als die er niet meer is hoeft LVG zich zorgen te gaan maken. Neymar wordt nu in verband gebracht met United. Exit Memphis?Lionel schreef:Mijn punt is dat United gewoon geen top is. Tegen Sunderland en dat soort teams ziet het er goed uit. Tegen een beter team niet. En dan lijkt het scherpte maar is het gewoon kwaliteit.Monkey Tonk schreef:Ja, dat weten we nou wel, Lionel. Alleen spelen ze dus voorlopig niet tegen die teams, dus het blijft een heerlijk simplistische fantasie. De vraag is, wat is gekker: zo'n fantasie, of het feit dat je die ondoorgrondbaar acht?Lionel schreef: Toen kon United zich lekker aanpassen. Als ze 10x spelen tegen Atletico, Barca, Bayern of Real winnen ze geen enkele keer. Echt geen enkele keer. En met geluk spelen ze er max 2 gelijk, tegen Atletico dan. Tegen de rest krijgen ze 10x klop hoor.
Ik vind Blind echt een goede voetballer, kan van hem genieten aan de bal maar je verzint het toch niet dat hij tegen types als Ozil, Walcott en Alexis komt te staan?
Schweinsteiger en Carrick tegenover Cazorla, Ramsey en Ozil...