Duitsland

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di mei 29, 2007 12:01 pm

Ik las het in ieder geval hier op gazzetta.it
BERLINO - Il centrocampista del Werder Brema Diego e' stato votato giocatore dell'anno in Bundesliga. Il brasiliano, trasferitosi la scorsa estate dal Porto al Werder, ha ricevuto il 50,7 per cento dei voti espressi dai calciatori del campionato tedesco, precedendo in classifica gli attaccanti Theofanis Gekas e Mario Gomez.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di mei 29, 2007 5:55 pm

Leverkusen blijft bezig en de vriend van Wimpey gaat het een stap hogerop proberen:
Leverkusen legt international Friedrich vast
29 mei 2007

Bayer Leverkusen heeft opnieuw een mooie slag geslagen op de transfermarkt. Nadat eerder al onder meer Theofanis Gekas en Lukas Sinkiewicz vastgelegd werden, bereikte de club vandaag een akkoord met Manuel Friedrich. De verdediger, die tot de Duitse selectie behoort, komt over van degradant FSV Mainz 05.

"Ik ben heel blij met deze aanwinst", zegt coach Michael Skibbe (foto) over de komst van Friedrich, die een contract tekende tot de zomer van 2010. "Manuel wordt een stabiele factor in onze defensie, we kunnen hem uitstekend gebruiken."
FCUpdate.nl

wimpey

Bericht door wimpey » vr jun 01, 2007 3:51 pm

Thomas schreef: Leverkusen legt international Friedrich vast
En Jones en Streit naar S04, ik zou bijna overmoedig worden en beweren dat ik er kijk op had. :hypocrite.gif:

Toni naar Bayern, verrassend, dat wist men op AT al maanden. :hypocrite.gif:

Eens kijken wie Bayern uit het vrijwel oneindige rijtje namen waarmee de club in verband wordt gebracht nog meer gaat halen: Ujfalusi, Boulahrouz, Barzagli, Sneyder, Robben, Persie, Quaresma, Klose etc etc etc etc.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr jun 01, 2007 5:43 pm

Inderdaad goed gezien, Wimpey.
'Bayerns Claudio Pizarro kiest voor Chelsea'

1/6/2007 12:55

Chelsea heeft er een ervaren aanvaller bij. Claudio Pizarro verhuist transfervrij van Bayern München naar Stamford Bridge.

De 28-jarige Pizarro, die eerder in verband werd gebracht met PSV en VfL Wolfsburg, tekent volgens The Times bij Chelsea een contract voor vier jaar. De Peruaanse international was sinds 2001 in dienst van Bayern.

Met de komst van Pizarro voert Chelsea's José Mourinho de druk op Andrei Sjevtsjenko op, die na een teleurstellende eerste seizoen meer zal moeten laten zien. De Portugese coach kan bovendien in januari en februari een extra spits goed gebruiken, omdat Salomon Kalou en Didier Drogba vanwege de strijd om de Afrika Cup waarschijnlijk niet beschikbaar zijn.
vi.nl

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo jun 03, 2007 3:40 am

wimpey schreef:Feilhaber, Sanogo en Berisha kunnen er niets van, Ljuboja is door Stevens al op een zijspoor gezet. Nu Olic nog. En Guerrero. En Wächter. En al die anderen....
Ik zal zeker niet beweren dat ik Feilhaber dit seizoen heb zien presteren in Hamburg -hij speelde ten slotte amper- maar vrijwel iedere keer als ik hem voor de VS zie spelen maakt hij toch een redelijke indruk. Vandaag ook weer tijdens Amerika-China (4-1).

Als dit trouwens het niveau van het Chinese voetbal is hoeven we ons daar voorlopig geen zorgen over te maken. Zowel technisch als tactisch was het onvoldoende. Het enige wat nog ergens op leek was het compact verdedigen en aanvallen als team.

Nee, dan was de VS leuker en vooral interessanter om naar te kijken. Komt omdat Bob Bradley (vader van Heerenveen-speler en debutant Michael Bradley), de nieuwe bondscoach, wel nieuwe spelers durft te selecteren. Zo maakte Charlie Davis van Hammarby -die eerder dit seizoen in verband gebracht werd met Ajax- z'n debuut, evenals PSVer Nguyen en Michael Bradley dus. Clint Dempsey liet even zien dat Feyenoord hem terecht heeft afgescout. Aan zo'n technische, creatieve middenvelder met diepgang en loopvermogen had Feyenoord inderdaad niets gehad. Nee, doe dan Nicky Hofs of Alfred Schreuder maar. :smallgrin.gif: Feyenoord maakt er de laatste jaren een sport van om spelers met meerwaarde af te testen of weg te sturen.

wimpey

Bericht door wimpey » zo jun 03, 2007 2:04 pm

Thomas schreef:Inderdaad goed gezien, Wimpey.
'Bayerns Claudio Pizarro kiest voor Chelsea'

1/6/2007 12:55

Chelsea heeft er een ervaren aanvaller bij. Claudio Pizarro verhuist transfervrij van Bayern München naar Stamford Bridge.

De 28-jarige Pizarro, die eerder in verband werd gebracht met PSV en VfL Wolfsburg, tekent volgens The Times bij Chelsea een contract voor vier jaar. De Peruaanse international was sinds 2001 in dienst van Bayern.

Met de komst van Pizarro voert Chelsea's José Mourinho de druk op Andrei Sjevtsjenko op, die na een teleurstellende eerste seizoen meer zal moeten laten zien. De Portugese coach kan bovendien in januari en februari een extra spits goed gebruiken, omdat Salomon Kalou en Didier Drogba vanwege de strijd om de Afrika Cup waarschijnlijk niet beschikbaar zijn.
vi.nl
Doet ie toch goed: gemiddeld een miljoen aan salaris per doelpunt vangen. Hij kan er weinig van, maar speelt voor grote clubs. Auto laen staan in London, Claudio: met een slok op zit je in zo´n metropool zó op een medeweggebruiker! :smallgrin.gif:

Feilhaber kan het misschien goed doen tegen China, Thomas. Maar in de BL komt ie handelingssnelheid tekort. Misschien een leuke speler voor de MSL, of de HCE.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo jun 03, 2007 2:11 pm

wimpey schreef:Doet ie toch goed: gemiddeld een miljoen aan salaris per doelpunt vangen. Hij kan er weinig van, maar speelt voor grote clubs. Auto laen staan in London, Claudio: met een slok op zit je in zo´n metropool zó op een medeweggebruiker! :smallgrin.gif:
Ik vind het eigenlijk wel een prima spits. Geen absolute wereldtop, maar eentje van het niveau JR Cruz.
Feilhaber kan het misschien goed doen tegen China, Thomas. Maar in de BL komt ie handelingssnelheid tekort. Misschien een leuke speler voor de MSL, of de HCE.
Zo geweldig is het verschil tussen de BL en de HCE ook weer niet. Ik vind het verschil tussen de PL, Serie A, La Liga ten opzichte van de de BL groter.

Maar goed, handelingssnelheid is inderdaad niet Feilhabers sterkste punt.

wimpey

Bericht door wimpey » zo jun 03, 2007 2:15 pm

JRC is vele malen beter dan Pizarro, geloof me. Makaay is bijv. ook klassen beter dan Pizarro. Bayern laat ´m niet voor niets zonder slag of stoot gaan.

En de BL is vele malen sterker dan de HCE, geloof me opnieuw. Ajax zou niet tot de top 4 behoren in Duitsland.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo jun 03, 2007 2:17 pm

Stuttgart wordt er kampioen. Dat zegt toch wel wat. Daar spelen weinig exceptionele spelers. Ook bij de andere topclubs in de BL spelen weinig geweldige spelers. Zelfs Bayern was dit seizoen geen top, hetzelfde geldt voor de overige BL-teams. En ik zie ze de komende jaren, op Bayern na, niet structureel beter worden.

jabu

Bericht door jabu » ma jun 04, 2007 4:03 pm

Heeft HSV (Huub) dit goed gezien, wimpey?
Zidan moet HSV-clubtopscorer Van der Vaart onttronen

Mohamed Zidan moet het spitsenprobleem van Hamburger SV oplossen. De 25-jarige Egyptenaar tekent morgen een vierjarig contract bij de nummer zeven van Duitsland. Zidan is afkomstig van degradant Mainz en kost vijf miljoen euro. Afgelopen seizoen scoorde hij dertien keer in vijftien duels.

HSV zocht naar een goalgetter. Veelzeggend is dat middenvelder Rafael van der Vaart met acht treffers het vorige seizoen als clubtopscorer besloot. (MA)
Sportweek

Bayern heeft dit wat mij betreft iig wel goed gezien:
'Ribery kiest voor Bayern München'

Bayern München heeft de slag om Frank Ribery gewonnen, meldt Bild. De 24-jarige Fransman zou donderdag een medische keuring ondergaan, waarna Bayern het nieuws vrijdag officieel bekend maakt. Ribery krijgt het etiket 'duurste Bundesliga-speler aller tijden' opgeplakt. Olympique Marseille ontvangt 25 miljoen euro voor de zeventienvoudige international.

De concurrentie wordt komend seizoen moordend bij Der Rekordmeister. Eerder versterkte Bayern zich al met Luca Toni, Marcell Jansen, José Sosa, Hamit Altintop en Jan Schlaudraff. Bovendien ligt er een akkoord met Zé Roberto. Gevestigde namen als Willy Sagnol, Daniël Van Buyten, Bastian Schweinsteiger, Roy Makaay en Lukas Podolski dreigen op de bank te belanden.
Sportweek

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma jun 04, 2007 4:22 pm

De concurrentie wordt komend seizoen moordend bij Der Rekordmeister. Eerder versterkte Bayern zich al met Luca Toni, Marcell Jansen, José Sosa, Hamit Altintop en Jan Schlaudraff. Bovendien ligt er een akkoord met Zé Roberto. Gevestigde namen als Willy Sagnol, Daniël Van Buyten, Bastian Schweinsteiger, Roy Makaay en Lukas Podolski dreigen op de bank te belanden.
Ik neem alvast een voorschot op het komende seizoen: Bayern wordt kampioen! Het zou natuurlijk kunnen dat de puzzelstukjes niet helemaal goed in elkaar vallen zoals jarenlang gebeurde bij Real Madrid, maar gezien het niveau van de BL zal dat een team met zoveel koopkracht en kwaliteit niet kunnen stoppen. Ik heb overigens het gevoel dat Bayern voorlopig nog niet uitgeshopt is. Over een paar weken gaan we maar eens een toekomstige opstelling in elkaar schroeven.

Jack Reynolds

Bericht door Jack Reynolds » ma jun 04, 2007 4:26 pm

Lukas Podolski en Bastian Schweinsteiger waren toch de grootste Duitse talenten in jaren? Willy Sagnol is de aanvoerder van het team? En Roy Makaay al jaren de topscorer?

Waarom komen deze spelers op de bank te zitten? Maar als Willy Sagnol wil vertrekken kan Ajax misschien proberen hem te halen. Een uitstekende speler.
Ik ben

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma jun 04, 2007 5:31 pm

Jack Reynolds schreef:Lukas Podolski en Bastian Schweinsteiger waren toch de grootste Duitse talenten in jaren? Willy Sagnol is de aanvoerder van het team? En Roy Makaay al jaren de topscorer?
Ik vind vooral Podolski zwaar overschat. Volgens mij gaat die jongen het niet redden in de echte top. Schweinsteiger heeft meer talent, maar kan een team in aanvallend opzicht nog niet dragen, zoals dit seizoen klaarblijkelijk wel verwacht werd bij sommigen.
Jack Reynolds schreef:Waarom komen deze spelers op de bank te zitten? Maar als Willy Sagnol wil vertrekken kan Ajax misschien proberen hem te halen. Een uitstekende speler.

Sagnol is net 30 en heeft nog een contract tot 2010 bij Bayern. Compleet onhaalbaar dus. Daarbij zou ik niet weten welke van de nieuwe aankopen hem uit het team gaat spelen. Er zit geen rechtsback tussen.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di jun 05, 2007 6:02 pm

Klose en Frings lijken geen vrienden te zijn

5/6/2007 18:46

Na lange tijd zijn mond te hebben gehouden over zijn vormcrisis, besloot Miroslav Klose toch eens te praten met de pers. Ploeggenoot en collega-international Torsten Frings kreeg er van langs.

Klose kampt al maanden met een vormcrisis. Hij scoort nauwelijks en zelfs afgelopen zaterdag in de interland tegen San Marino lukte het de 28-jarige spits niet het doel te vinden. Frings en enkele collega-internationals suggereerden al dat de transferperikelen Klose hinderen. Werder Bremen en Bayern München bakkeleien immers al enige tijd over een transfer van de spits.

Frings zei de indruk te hebben dat Klose niet bij Werder wil blijven. 'En als dat zo is, dan moet hij gaan', aldus de aanvoerder. Klose pikte dat niet en beet in de Süddeutsche Zeitungvan zich af. 'Wie Torsten kent, weet dat als de wind uit de ene richting komt, dan praat hij die kant op en komt de wind van een andere kant, dan praat hij de tegenovergestelde richting op. Bij hem kan dat elke dag anders zijn, ik ken hem lang genoeg.'

Klose wijst naar zijn de eerdere flirt van Frings met Juventus. 'Tijdens dat hele Juventus-verhaal heb ik niets gezegd. Ik hoefde mij daar ook niet over uit te laten, het was zijn beslissing of hij zou vertrekken of niet.'

Frings reageerde snel op de woorden van Klose. 'Het interesseert me niet wat Miro zegt. Ik ben wel blij dat hij überhaupt nog iets zegt, dat hij een teken van leven geeft. En ik blijf bij mijn mening en zal die ook niet veranderen, ook al heeft hij dat gezegd.'

Klose onthulde waarom hij in de tweede seizoenshelft zo slecht presteerde. Hij had lange tijd last van een bacteriële infectie. 'In het laatste half jaar ben ik fysiek absoluut niet in de vorm geweest die ik nodig heb voor mijn spel.'

'Thuis kon ik slechts vier traptreden op, daarna moest ik gaan zitten en was ik afgewerkt. Na elke wedstrijd had ik last van hoge koorts en rillingen. Twee dagen later was alles over.' Volgens de spits is het de medici niet gelukt te achterhalen welk virus hem plaagde. 'Opeens was het over.'

'De trainer stond er elke keer op dat ik zou spelen. Hij wist dat ik niet in topvorm was, maar weet ook dat de meeste ploegen bang zijn als ik op het veld sta. Nu zou ik zeggen: Trainer, ik voel me niet goed, laat mij buiten de ploeg. Ik neem drie, vier weken pauze om te herstellen.'
vi.nl

wimpey

Bericht door wimpey » di jun 05, 2007 6:40 pm

Jabu schreef:Heeft HSV (Huub) dit goed gezien, wimpey?
Zeer goed, ik vind (en vond) Zidan een topper.

Ex-AT'er Steef had vorig seizoen een lijstje met namen voor Feyenoord als opvolger van Kuijt. Heb 'm toen Zidan aanbevolen, die hadden ze voor nog geen 3 miljoen bij Bremen kunnen ophalen. Nu kost ie het dubbele, knalt er in 15 wedstrijden effe 13 in voor een ploeg die is gedegradeerd. Het is een leipo, maar hij kan verdomd goed voetballen.
Jabu schreef: Bayern heeft dit wat mij betreft iig wel goed gezien
Nog altijd schijnt Ribery liever naar Spanje te gaan... maar als ie naar Bayern komt, slaan ze weer een enorme slag. Ze Roberto komt terug, Boulahrouz komt er nog bij, Klose waarschijnlijk. Ze moeten daar een compleet nieuw elftal inspelen en het gevaar van ontevreden spelers ligt op de loer. Ze spelen met vuur, maar ze halen natuurlijk wel een lading kwaliteit binnen.

wimpey

Bericht door wimpey » di jun 05, 2007 6:44 pm

Tommie schreef:Stuttgart wordt er kampioen. Dat zegt toch wel wat. Daar spelen weinig exceptionele spelers.
Gomez, Meira, Pardo: die kunnen bij elke europese club mee hoor.
Ook bij de andere topclubs in de BL spelen weinig geweldige spelers.
Toni, Ribery. :hypocrite.gif:

Diego, Frings, Klose, Naldo, Sagnol, Lahm: valt nog wel mee, lijkt me.

De BL is de 4e liga van Europa, sterker dan La Ligue. Krachtsverschillen zijn kleiner dan in Engeland en Italie. En als je de topclubs in de Primera Division dit seizoen ziet spelen, is ook nivellering waar te nemen. Ik vind dat de BL eerlijk gezegd weinig voor de eerste 3 competities in Europa onder doet.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di jun 05, 2007 7:13 pm

wimpey schreef:
Jabu schreef:Heeft HSV (Huub) dit goed gezien, wimpey?
Zeer goed, ik vind (en vond) Zidan een topper.
Hij stond naar verluid ook ooit in de belangstelling van Ajax, is het niet?

wimpey schreef:Nog altijd schijnt Ribery liever naar Spanje te gaan... maar als ie naar Bayern komt, slaan ze weer een enorme slag. Ze Roberto komt terug, Boulahrouz komt er nog bij, Klose waarschijnlijk. Ze moeten daar een compleet nieuw elftal inspelen en het gevaar van ontevreden spelers ligt op de loer. Ze spelen met vuur, maar ze halen natuurlijk wel een lading kwaliteit binnen.
Jij denkt dat er een club in Duitsland is die zo'n sterrenensemble kan afstoppen? In Spanje (Real Madrid/Barcelona) of Engeland (Chelsea) ala, maar Duitsland?
wimpey schreef:
Tommie schreef:Stuttgart wordt er kampioen. Dat zegt toch wel wat. Daar spelen weinig exceptionele spelers.
Gomez, Meira, Pardo: die kunnen bij elke europese club mee hoor.
Huntelaar, Sneijder, Davids en Stam zijn niets minder. Een paar goede spelers in een team is nog lang niet genoeg.
Toni, Ribery. :hypocrite.gif:

Diego, Frings, Klose, Naldo, Sagnol, Lahm: valt nog wel mee, lijkt me.

De BL is de 4e liga van Europa, sterker dan La Ligue. Krachtsverschillen zijn kleiner dan in Engeland en Italie. En als je de topclubs in de Primera Division dit seizoen ziet spelen, is ook nivellering waar te nemen. Ik vind dat de BL eerlijk gezegd weinig voor de eerste 3 competities in Europa onder doet.
Goed, we worden het er niet over eens, maar ik vind een paar topspelers in een competitie met zoveel naam erg weinig. Bayern haalt nu een karrevracht sterren binnen en dat kan de BL v.w.b. de allure goed gebruiken.

Gaat Bayern trouwens zo geweldig goed met geld om, dat ze nu zoveel te spenderen hebben?

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di jun 05, 2007 7:27 pm

Doet Bayern aan hypescouting of zo? Klose, Boulahrouz, Ribery, Van Bommel, Van Buyten: zwaar overschatte spelers.

joey
Erelid

Bericht door joey » di jun 05, 2007 8:38 pm

Je zegt het! :smallgrin.gif:

En Luca Toni natuurlijk, een goede spits maar al 30 (?).
Het stinkt aan alle kanten!

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » di jun 05, 2007 8:53 pm

Jöhnk schreef:Doet Bayern aan hypescouting of zo? Klose, Boulahrouz, Ribery, Van Bommel, Van Buyten: zwaar overschatte spelers.
Ik vind Ribery zeker niet in de rijtje thuishoren.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di jun 05, 2007 8:53 pm

Yep hij is net 30 geworden, maar kan nog wel 3 jaar mee daar in Duitsland. Ribery is natuurlijk wel een klasbak, maar vBuyten en Boula vind ik niet zoveel speciaals.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo jun 06, 2007 1:47 am

joey schreef:Je zegt het! :smallgrin.gif:

En Luca Toni natuurlijk, een goede spits maar al 30 (?).
De gemiddelde Italiaanse spits gaat toch nog wel tot een jaar of 33 of 34 mee. Luca Toni is ook nog eens een topfitte laatbloeier. Voor dat bedrag had ik hem ook gehaald.
Peter schreef:Yep hij is net 30 geworden, maar kan nog wel 3 jaar mee daar in Duitsland. Ribery is natuurlijk wel een klasbak, maar vBuyten en Boula vind ik niet zoveel speciaals.
Iedere wedstrijd die ik van Ribery heb gezien was ik onder de indruk. Heerlijke speler. Bayern haalt natuurlijk niet alleen maar toppers, maar wel spelers waarmee Bayern in de Bundesliga makkelijk kampioen wordt.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo jun 06, 2007 8:51 am

Ik vind Ribery een leuke speler. Maar 25 miljoen? Nee, daar heeft hij te weinig voor bewezen.

Toni is natuurlijk een goede speler, maar je moet afwachten hoelang hij nog meekan.

Van mij mag de Uefa overigens niet snel genoeg een buitenlandersquotum instellen. Zo is er toch niets meer aan? In de tijd van Effenberg, Matthaus, Jeremies, Fink, Basler, Jancker etc. was Bayern tenminste nog Bayern. Een club om te haten. Nu is het een nietszeggend 13-in-een-dozijn-clubje.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo jun 06, 2007 12:26 pm

Jöhnk schreef:Van mij mag de Uefa overigens niet snel genoeg een buitenlandersquotum instellen. Zo is er toch niets meer aan? In de tijd van Effenberg, Matthaus, Jeremies, Fink, Basler, Jancker etc. was Bayern tenminste nog Bayern. Een club om te haten. Nu is het een nietszeggend 13-in-een-dozijn-clubje.
Sowieso vind ik dat er weinig grote clubs zijn met een eigen identiteit. Spelers worden natuurlijk meer en meer passanten.

Ik denk dat de regel m.b.t. eigen jeugdspelers een goede (eerste) stap is. Clubs krijgen nu in ieder geval meer hun eigen gezicht terug omdat veel jongens bij het eerste al een jaar of 5 bij de club zitten.

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » do jun 07, 2007 9:43 pm

Ribery is toch een rechtshalf? Betekent zijn komst naar Bayern dat we het vertrouwde beeld uit Barcelona (van Bommeld op de bank/tribune) weer te zien krijgen?

Plaats reactie