Wenger: 'Ik dien mijn contract uit'
Manager Arsene Wenger heeft definitief een einde gemaakt aan de geruchten dat hij komende zomer gaat vertrekken bij Arsenal. Volgens Engelse boulevardkranten zou de Fransman het voorbeeld van de opgestapte vice-voorzitter David Dein volgen, maar de oefenmeester stelt vandaag in Londen te blijven.
Wenger heeft altijd op zeer goede voet bestaan met Dein, die hem in 1996 van het Japanse Nagoya Grampus Eight naar Arsenal haalde. Onder het bewind van Dein en Wenger groeide Arsenal uit tot een Europese topclub. Afgelopen week stapte de vice-preses echter plotseling op vanwege 'onverzoenbare meningsverschillen' met het bestuur.
Wenger betreurt het vertrek van Dein, maar zal Arsenal wel gewoon trouw blijven. "Ik ga mijn contract gewoon uitdienen dus ik blijf sowieso tot de zomer van 2008," aldus de oefenmeester tegenover BBC Sports. "Ik heb dat contract getekend en zal mij eraan commiteren."
De Fransman sprak eveneens lovende woorden over Dein. "We hebben een man verloren met intelligentie, klasse en competentie. Iemand die een grote bijdrage heeft geleverd aan de ontwikkeling van deze club. Het is een flinke teleurstelling en een groot verlies. David heeft altijd keihard gewerkt voor Arsenal en heeft de club in zijn hart zitten."
Wenger werkt sinds de zomer van 1996 voor Arsenal. De Fransman kwam over van Nagoya Grampus Eight en had eerder onder contract gestaan bij de Franse clubs AS Monaco en AS Nancy. Met Arsenal won Wenger tot dusverre drie landstitels en vier FA Cups.
voetbalzone.nl