Engeland en Schotland

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr apr 20, 2007 6:07 pm

Ik ben zeer benieuwd naar wat Wenger na Arsenal wil gaan doen:
Wenger: 'Ik dien mijn contract uit'

Manager Arsene Wenger heeft definitief een einde gemaakt aan de geruchten dat hij komende zomer gaat vertrekken bij Arsenal. Volgens Engelse boulevardkranten zou de Fransman het voorbeeld van de opgestapte vice-voorzitter David Dein volgen, maar de oefenmeester stelt vandaag in Londen te blijven.

Wenger heeft altijd op zeer goede voet bestaan met Dein, die hem in 1996 van het Japanse Nagoya Grampus Eight naar Arsenal haalde. Onder het bewind van Dein en Wenger groeide Arsenal uit tot een Europese topclub. Afgelopen week stapte de vice-preses echter plotseling op vanwege 'onverzoenbare meningsverschillen' met het bestuur.

Wenger betreurt het vertrek van Dein, maar zal Arsenal wel gewoon trouw blijven. "Ik ga mijn contract gewoon uitdienen dus ik blijf sowieso tot de zomer van 2008," aldus de oefenmeester tegenover BBC Sports. "Ik heb dat contract getekend en zal mij eraan commiteren."

De Fransman sprak eveneens lovende woorden over Dein. "We hebben een man verloren met intelligentie, klasse en competentie. Iemand die een grote bijdrage heeft geleverd aan de ontwikkeling van deze club. Het is een flinke teleurstelling en een groot verlies. David heeft altijd keihard gewerkt voor Arsenal en heeft de club in zijn hart zitten."

Wenger werkt sinds de zomer van 1996 voor Arsenal. De Fransman kwam over van Nagoya Grampus Eight en had eerder onder contract gestaan bij de Franse clubs AS Monaco en AS Nancy. Met Arsenal won Wenger tot dusverre drie landstitels en vier FA Cups.

voetbalzone.nl

Harm

Bericht door Harm » za apr 21, 2007 3:36 pm

Arsenal is helemaal geen Europese top :X

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za apr 21, 2007 3:41 pm

Vandaag trouwens weer een typische Arsenal-wedstrijd. Op bezoek bij Tottenham raakten ze weer drie keer het houtwerk. Inmiddels vraag ik me af of er ergens wordt bijgehouden welke club in 1 seizoen het recordaantal doelpogingen uiteen heeft zien spatten op de lat of paal. Ik heb al zoveel wedstrijden gezien waarin Arsenal gewoon minstens drie keer de lat of paal raakte.

Ook typerend waren de twee tegengoals van Tottenham (beide uit dode spelmomenten) en de schitterende late gelijkmaker van de Spurs (2-2). Inmiddels is Arsenal de ploeg met de minste clean sheets van de PL. :aai:

joey
Erelid

Bericht door joey » za apr 21, 2007 3:52 pm

Harm schreef:Arsenal is helemaal geen Europese top :X
Zo is het. Arsenal kan aardig aanvallen maar verdedigen hoort er ook bij.
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za apr 21, 2007 4:33 pm

Als Arsenal veel de paal/lat raakt moeten de spelers aan hun traptechniek werken.

Arwin

Bericht door Arwin » za apr 21, 2007 4:34 pm

Ze speelden vandaag na een mindere eerste helft waarin Tottenham ook wel verdiend de voorsprong nam, wel een prima tweede helft. Tottenham kwam er niet meer aan te pas en Arsenal kwam dus 2-1 voor en raakte, zoals Thomas noemde, ook nog eens 3 keer het aluminium. (De meeste ploegen raken het houtwerk 0 keer per seizoen Thomas. ;) )

In de allerlaatste seconde werd het echter nog 2-2 door een afstandsschot van Jenas, welke mij houdbaar leek voor Lehmann. Weer puntverlies dus voor Arsenal en dat was over de hele wedstrijd gezien, onterecht.

Arwin

Bericht door Arwin » za apr 21, 2007 4:35 pm

Bertje schreef:Als Arsenal veel de paal/lat raakt moeten de spelers aan hun traptechniek werken.
Vooral Adebayor, die heb ik dit seizoen toch al meerdere keren voor open goal over zien schieten. Maar de momenten waarop Arsenal vandaag de paal of lat raakte, waren gewoon echt pech. Het ging volgens mij ook alle keren om een kopbal.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za apr 21, 2007 4:36 pm

Thomas heeft het over heel vaak, dus lijkt mij dat er van pech geen sprake meer is over een heel seizoen.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za apr 21, 2007 4:52 pm

joey schreef:Zo is het. Arsenal kan aardig aanvallen maar verdedigen hoort er ook bij.
Arsenal kan heel goed aanvallen.
Arwin schreef:(De meeste ploegen raken het houtwerk 0 keer per seizoen Thomas. ;) )
Ach, in m'n vorige leven hadden we het nog over houtwerk. :blush:

En zoals Bertje al zei, zo vaak het aluminium raken heeft niet alleen meer met pech te maken. Ik zou het erg grappig vinden als iemand een onderzoek zou doen naar het aantal keren dat Arsenal dit seizoen tegen de lat of paal schoot. Volgens mij hebben we het echt over een ongekend hoog aantal.

Straks Man U-Borough. De laatste voorspellingen: Ronaldo krijgt veel schoppen te verduren.

Harm

Bericht door Harm » za apr 21, 2007 7:20 pm

Ha mooi. 1-1 bij Manchester :cheer:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za apr 21, 2007 7:23 pm

Je bent ook echt voor Chelsea? :aai:

Harm

Bericht door Harm » za apr 21, 2007 7:26 pm

Ik ben vooral tegen Fuck-your-son :yes:

Ik zou het geweldig vinden als hij het nu nog weg zou geven :drecul2:

Ik ben niet voor Chelsea, maar wat goed is voor Chelsea is goed voor PSV. Toch? Als ik jullie hier mag geloven.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za apr 21, 2007 7:27 pm

Jullie? :nooo:

Zo simpel zal het niet zitten, lijkt mij. Als Chelsea tweede wordt heeft dat heus geen gevolgen voor PSV.

Harm

Bericht door Harm » za apr 21, 2007 7:29 pm

Anyways: Go Chelsea.

joey
Erelid

Bericht door joey » za apr 21, 2007 10:32 pm

Volgens verschillende bronnen is er stront bij Arsenal. Wenger zou overwegen op te stappen.
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za apr 21, 2007 10:34 pm

Zou een slechte zaak zijn voor Arsenal. Ik ben benieuwd of Wenger hierna aan de slag wil bij weer een hele grote club. Het is toch altijd een trainer geweest die z'n eigen weg heeft gekozen.

Arwin

Bericht door Arwin » zo apr 22, 2007 11:46 am

Nou er waren de laatste dagen geruchten over een eventuele overname door ook zo'n Amerikaanse miljardair. Bovendien stapte vice chairman David Dean op bij Arsenal.

Die Amerikaanse investeerder heeft nu een belang van 11,26% ofzo en zou als hij controle krijgt Wenger eruit gooien, heeft hij gezegd. Maar Arsenal wil zich niet laten overnemen en wil gewoon verder met Wenger hebben ze laten weten. Ze willen de enige Engelse topclub blijven die het zonder geld van miljardairs doet. Erg prijzenswaardig.

De meeste supporters die ik spreek willen trouwens graag dat Wenger blijft, omdat ze hem eren om de manier waarop hij de club 'getransformeerd' heeft en ze hebben vertrouwen in de jeugd die hij nu klaar stoomt. Als volgend jaar weer enkele spelers blessurevrij terugkeren, zoals Henry en Van Persie bijvoorbeeld, staat er gewoon weer een erg sterk Arsenal.
Laatst gewijzigd door Arwin op zo apr 22, 2007 11:54 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo apr 22, 2007 11:48 am

Van Persie vind ik eigenlijk een beetje de Totti van Arsenal. Als ik Arsenal was zou ik hem of Henry verkopen.

Arwin

Bericht door Arwin » zo apr 22, 2007 11:52 am

Bertje schreef:Van Persie vind ik eigenlijk een beetje de Totti van Arsenal. Als ik Arsenal was zou ik hem of Henry verkopen.
Wat is er mis met spelers als Van Persie of Totti? Dat het hele goede spelers zijn?

Arsenal zou wel gek zijn om Van Persie te verkopen, die doet het echt prima en kan misschien nog wel veel beter worden. Henry sukkelde het hele jaar met blessures maar zal er vanaf begin volgend seizoen wel weer staan, verwacht ik.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo apr 22, 2007 12:01 pm

Het zijn sowieso hele goede voetballers. Ik vind alleen dat ze allebei geen groots overzicht hebben. Totti draait een fantastisch seizoen, maar wel als diepste aanvaller. Van Persie begon dit seizoen geweldig, maar wel als diepste aanvaller. Henry heeft een minder zelfzuchtige aanvaller nodig als partner voorin. Ik zou Henry proberen te slijten bij Real Madrid of Barcelona en dan met Van Persie als enige aanvaller gaan spelen.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo apr 22, 2007 1:01 pm

Bertje schreef:Het zijn sowieso hele goede voetballers. Ik vind alleen dat ze allebei geen groots overzicht hebben. Totti draait een fantastisch seizoen, maar wel als diepste aanvaller. Van Persie begon dit seizoen geweldig, maar wel als diepste aanvaller. Henry heeft een minder zelfzuchtige aanvaller nodig als partner voorin. Ik zou Henry proberen te slijten bij Real Madrid of Barcelona en dan met Van Persie als enige aanvaller gaan spelen.
Ik snap goed wat je bedoelt, maar Van Persie speelde min of meer noodgedwongen als diepste aanvaller. Henry loopt al het hele seizoen te tobben met blessures.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo apr 22, 2007 1:02 pm

Het maakt niet uit of hij daar noodgedwongen speelde. Feit blijft wel dat Van Persie het beste speelt als diepste aanvaller.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo apr 22, 2007 1:14 pm

Ik denk dat hem nog wel een en ander te leren valt als buitenspeler en vooral als nummer 10. De vergelijking met Totti gaat goed op, maar dat kan nog verholpen worden.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo apr 22, 2007 1:22 pm

Nummer 10? Ik zou Van Persie juist altijd in de buurt van het doel laten spelen. Daar is hij gevaarlijk. Net als Van der Vaart en Totti geen middenvelders zijn, maar pure aanvallers, is Van Persie dat ook. Zlatan wordt omdat hij zo sterk is vaak te diep geposteerd en VdV, Van Persie en Totti worden omdat ze niet uitermate sterk zijn vaak te ver van het doel geposteerd.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo apr 22, 2007 1:23 pm

Ik bedoelde meer als een Bergkampiaanse nummer 10.

Gesloten