Sommige voetballers zijn er gek genoeg voor. Dat bovenop de enkel gaan staan, van een rechtstaand been (niet liggend), zodat je het been onder een hoek praktisch op knappen ziet staan is toch ook misdadig?Yopi schreef:Tja, hij stond niet in het veld. Dan had hij wel anders gereageerd.
Natuurlijk was het niet de bedoeling van Moreno dat Shaw zijn been brak. Maar bij zo'n tackle doorhalen met het andere been, dat is wel degelijk expres.
De mooiste rode kaart uit de voetbalgeschiedenis is gepakt door Johan Neeskens. Die werd expres uit het WK geschopt door een speler van, ik geloof, Peru. Toen diezelfde speler later bij de tegenstander van NY Cosmos op het veld stond, sprinte Neeskens het halve veld over en deelde een keiharde karatetrap bovenop de knie uit.
In een tijd waarin wild wapperende Vikingharen allang vervangen zijn door voorzichtig gecoiffuurde metro-kapseltjes, zie je volgens mij gemenere overtredingen. Ik heb de laatste paar jaren meer gebroken benen gezien dan in de decennia daarvoor bij elkaar. Met iemand als Keane in het veld had Moreno zo'n gore tackle niet eens durven uitvoeren. Het was een geniepige overtreding, met de bedoeling om te blesseren, maar niet letterlijk om een been te breken. Hard voetbal is eerlijker dan wat we nu voorgeschoteld krijgen. In een betere wereld staat zo'n Moreno wat mij betreft net zo lang aan de kant als Shaw. Zonder betaling.