Engeland en Schotland

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

wimpey

Re: Engeland en Schotland

Bericht door wimpey » wo sep 16, 2015 3:39 pm

Yopi schreef: Dit was voor de wedstrijd tegen PSV. Het krediet van LVG brokkelt snel af.

Heeft hij de fut nog? En kan hij deze spelersgroep bereiken? Dat lijkt er vooralsnog niet op.
Beetje wishful thinking, Yopi?! :smallgrin.gif:

De lat ligt vrij laag: in het 3e seizoen kampioen worden. De Glazers vinden het niet zo erg dat er met miljoenen wordt gestrooid en dat er niet meer dan redelijk gepresteerd wordt. Er komen, zeker vanaf volgend seizoen met die nieuwe TV-deal, immers nog veel meer miljoenen binnen.

LVG zit wel zeker. Het is zijn selectie, hij zit in begin jaar 2 van een 3-jaren plan. Het kabbelt een beetje voort, er wordt niet echt progressie geboekt, maar echt zorgwekkend zullen die Glazers niet naar hun speeltje kijken.

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » wo sep 16, 2015 4:02 pm

Vond bij Man U een aantal spelers erg leuk om te zien voetballen. Je kon echt zien dat er veel geld in is gestoken. Jammer dat ze een over the hill gestoorde kwal als coach hebben want als team is het shite. Ze hebben namelijk geen idee hoe ze een wedstrijd als tegen Psv moeten winnen. Slecht gecoacht elftal dus. Ik denk dat ze zich in Engeland nu voor de kop slaan dat ze niet gewoon met Moyes of een andere brit aan de gang zijn gegaan. Had een hoop gescheeld in punten, ponden en imagoschade. Maar ja, het bestuur moest zich indekken door een 'naam' te halen anders waren ze straks zelf het haasje geweest. Hoe lang pikt men in Manchester de valse renaissance van de gevallen Ajacied nog?
wimpey schreef:De lat ligt vrij laag: in het 3e seizoen kampioen worden. De Glazers vinden het niet zo erg dat er met miljoenen wordt gestrooid en dat er niet meer dan redelijk gepresteerd wordt. Er komen, zeker vanaf volgend seizoen met die nieuwe TV-deal, immers nog veel meer miljoenen binnen.

LVG zit wel zeker. Het is zijn selectie, hij zit in begin jaar 2 van een 3-jaren plan. Het kabbelt een beetje voort, er wordt niet echt progressie geboekt, maar echt zorgwekkend zullen die Glazers niet naar hun speeltje kijken.
Het is toch zeker het volk dat bepaald hoe lang een trainer blijft zitten? Als het publiek gaat stijgeren dan kan de eigenaar nog zo ongeïnteresseerd zijn maar dan gaat (V)an (G)aal via de achteruitgang weg.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » wo sep 16, 2015 4:12 pm

wimpey schreef: Beetje wishful thinking, Yopi?! :smallgrin.gif:
Integendeel, Willem.
Ik vind LVG wél een goede coach. Daarom vrees ik wel dat hij bij de concurrentie opduikt. Met name dan bij AZ, waar jouw vriend TG en zijn slippendrager Marcel B. het voor het zeggen hebben. Ik zie het liefst dat LVG nog even bij MU blijft zitten en zich daarna met Truus terugtrekt in Portugal, zoals hij heeft beloofd.
[/quote]

Als hij zo doorgaat wordt het niet eens een tweejarenplan.

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » wo sep 16, 2015 7:51 pm

LVG ligt gewoon op schema. Een 2-1 verlies uit in de CL is geen probleem zolang je het thuis rechtzet.

Het wegvallen van Shaw is een veel serieuzer probleem. De verdediging stond dit seizoen als een huis. Geen slechte vondst van LVG om Blind in het centrum te posteren. Toch? Juist daarom erg jammer dat Shaw, die prima bezig was, wegvalt en Blind daardoor waarschijnlijk weer naar links verhuist. Door de ernst van de blessure is Shaw maanden weg, en komt in feite de hele ontwikkeling van het team op een ander spoor, tenzij je Blind wel in het midden blijft opstellen. Blind voorkomt met zijn positiespel veel gevaar en is ook veel sterker in de opbouw dan Rojo. Voor dit United, dat in de counter anders erg kwetsbaar is, lijkt me die verdedigende invulling stukken belangrijker dan wie er precies in de spits staat.

Ik wil er verder niet te moralistisch over doen, maar je weet dat de reacties op de prestatie van psv heel anders zijn als Moreno een Ajaxied er met een dubbele beenbreuk afschopt.
Laatst gewijzigd door Monkey Tonk op wo sep 16, 2015 8:04 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

zeux

Bericht door zeux » wo sep 16, 2015 7:54 pm

Monkey Tonk schreef:LVG ligt gewoon op schema. Een 2-1 verlies uit in de CL is geen probleem zolang je het thuis rechtzet.
Nah, als club met zo'n status/spelersarsenaal moet je toch wel 6 punten pakken tegen de zwakke broeders in de poule. Psv stond met potlood natuurlijk wel op de vierde plaats ingetekend. Die zes punten kun je maar beter binnen hebben. Dus een valse start is het toch wel.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » wo sep 16, 2015 8:16 pm

Ik heb alleen de tweede helft gezien en vond ManU slecht spelen. Voorspelbaar en kwetsbaar, zoals in de mindere wedstrijden van vorig seizoen. Ze kunnen veel beter. Ik blijf erbij dat ManU het meeste moeite heeft met teams die de bus parkeren. Ik weet dus niet of psv in de eerste helft ook zo speelde, maar geef graag toe dat ik niet had verwacht dat een kampioen van NL op eigen bodem zo negatief zou spelen. (Dan zie ik veel liever Ajax-Barca 2-1, ook al was Barca al geplaatst). Maar wie wint heeft gelijk, en een misstap was het zeker voor United. Het wordt pas een probleem als er op Old Trafford niet van psv gewonnen wordt. Last but not least, een zwakkere tegenstander kan meer problemen opleveren dan een topteam. Dat heeft United vorig jaar wel bewezen. Wat dat betreft zegt de sterkte van de poule me niet zoveel. En wat dat betreft was het KO systeem leuker, want over zes wedstrijden komen de sterkste teams wel bovendrijven.

Lionel

Bericht door Lionel » wo sep 16, 2015 10:05 pm

Roma vandaag zien spelen? Letterlijk met 9 man in de eigen 16. Werden ook uitgefloten.
IK GELOOF!!!!!!

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » do sep 17, 2015 1:46 am

Nog even over die tackle van Moreno. Ik hou van harde tackles, en in de tijd dat voetbal harder was werden die ook correct uitgevoerd. Een blessure zoals van Shaw kan ik me uit die tijd niet herinneren. De tackle van Moreno is van een hele andere norm. Als het geen opzet was, was het totale onkunde. Een been gaat buitenom bij Shaw en het andere binnenom, waardoor hij het been van Shaw als een nijptang vastneemt, terwijl die op volle snelheid ligt. Misdadig. Je zag een tijd geleden opeens een overtreding opduiken waarbij spelers probeerden om op de enkel van een tegenstander te gaan staan, zodat die onder het gewicht kon knakken. Een speler als Ribery kreeg er bijvoorbeeld meteen rood voor. In het begin, toen die overtreding net opdook, dachten scheidsrechters dat er geen opzet in het spel was en gaven ze hoogstens geel. Maar toen de intentie wel duidelijk was, veranderde dat in onmiddelijk rood. De tackle van Moreno was net zo smerig. Hij weet precies waar zijn twee benen zijn tov de tegenstander. Het was diep rood. Een gele kaart is belachelijk en nodigt anderen uit om zo'n aanslag ook eens te proberen. We kunnen erop wachten, want sommige spelers zijn er gestoord genoeg voor.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » do sep 17, 2015 7:22 am

Lionel schreef:Roma vandaag zien spelen? Letterlijk met 9 man in de eigen 16. Werden ook uitgefloten.
Italianen tegen Spanjaarden, je bent verdwaald. :smallgrin.gif:
YNWA

Lionel

Bericht door Lionel » do sep 17, 2015 8:03 am

InnerHarbour schreef:
Lionel schreef:Roma vandaag zien spelen? Letterlijk met 9 man in de eigen 16. Werden ook uitgefloten.
Italianen tegen Spanjaarden, je bent verdwaald. :smallgrin.gif:
Echt mannenvoetbal, IH. Gaat lekker met die competitie van je :hypocrite.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Rooie

Bericht door Rooie » do sep 17, 2015 8:36 am

Voetbalzone
‘Manchester United ‘verbijsterd en ontzet’ door keuze UEFA voor PSV’er’
Donderdag, 17 september 2015 om 09:31
Bij de Champions League-wedstrijd tussen PSV en Manchester United (2-1) liep Luke Shaw een verschrikkelijke blessure op. De verdediger van Manchester United werd neergehaald door Héctor Moreno en bij die actie liep hij een dubbele beenbreuk op. Dat Moreno door de UEFA werd verkozen tot Man of the Match heeft in Engeland tot grote verbazing geleid.

Volgens The Telegraph is de clubleiding van Manchester United ‘verbijsterd en ontzet’ door de keuze van de UEFA om Moreno uit te roepen tot beste speler van het veld. Manager Louis van Gaal van the Red Devils noemde de tackle van Moreno al ‘een erg slechte tackle’.

In gesprek met De Telegraaf laat ook Ajax-trainer Frank de Boer zich uit over de tackle van Moreno. De Boer noemt het ‘een moeilijk geval’, maar hij denkt dat de Mexicaan niet de intentie had om Shaw te blesseren. “Maar het andere been zwaaide nog wel als een schaar mee en daar hou ik eerlijk gezegd niet zo van.”
Wow, dat is cru.

Hij was wel 'bepalend' in de wedstrijd, dat wel :hypocrite.gif:

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » do sep 17, 2015 9:54 am

Lionel schreef:Echt mannenvoetbal, IH. Gaat lekker met die competitie van je :hypocrite.gif:
Inderdaad, mannenvoetbal en dat ze daarmee achterblijven op het matennaaiersvoetbal uit Spanje en Italië zal me een rotzorg zijn. Ik zie meer entertainment bij, om maar een dwarsstaat te nomen, Liverpool-Cristal Palace dan bij welke wedstrijd van die zaalvoetballers van jou dan ook. Tien minuten Neymar (een van de grootste vervuilers} en je ziet niks anders dan vallen, nutteloze schijnbewegingen en vooral kijken hoe je de tegenstander kan naaien, misselijkmakend ventje waarvan er batterijen in Spanje en Italië spelen.

Dus als je denkt dat je me hebt met die steken onder water....... Think again.
:smallgrin.gif:
YNWA

Iniesta

Bericht door Iniesta » do sep 17, 2015 10:06 am

Toch opvallend dat je zo succesvol kan zijn met slechts nutteloze schijnbewegingen

Lionel

Bericht door Lionel » do sep 17, 2015 10:10 am

InnerHarbour schreef:
Lionel schreef:Echt mannenvoetbal, IH. Gaat lekker met die competitie van je :hypocrite.gif:
Inderdaad, mannenvoetbal en dat ze daarmee achterblijven op het matennaaiersvoetbal uit Spanje en Italië zal me een rotzorg zijn. Ik zie meer entertainment bij, om maar een dwarsstaat te nomen, Liverpool-Cristal Palace dan bij welke wedstrijd van die zaalvoetballers van jou dan ook. Tien minuten Neymar (een van de grootste vervuilers} en je ziet niks anders dan vallen, nutteloze schijnbewegingen en vooral kijken hoe je de tegenstander kan naaien, misselijkmakend ventje waarvan er batterijen in Spanje en Italië spelen.

Dus als je denkt dat je me hebt met die steken onder water....... Think again.
:smallgrin.gif:
Je moet toch echt eens wedstrijden van Barca tegen Atletico gaan kijken. Of Madrid. Of Bilbao. Of Sevilla. Krijg je echt voetbal te zien!

:hypocrite.gif:
IK GELOOF!!!!!!

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » do sep 17, 2015 10:59 am

Iniesta schreef:Toch opvallend dat je zo succesvol kan zijn met slechts nutteloze schijnbewegingen
Vooral tijdens het WK was hij geweldig. :smallgrin.gif:

Maar goed, genoeg over die nichten van Barcelona, het gaat hier tenslotte over de PL. Over die vervuilers kunnen jullie het ergens anders over hebben zoals ik al Rishi een paar uur geleden al duidelijk probeerde te maken.
YNWA

Lionel

Bericht door Lionel » do sep 17, 2015 11:21 am

InnerHarbour schreef:
Iniesta schreef:Toch opvallend dat je zo succesvol kan zijn met slechts nutteloze schijnbewegingen
Vooral tijdens het WK was hij geweldig. :smallgrin.gif:

Maar goed, genoeg over die nichten van Barcelona, het gaat hier tenslotte over de PL. Over die vervuilers kunnen jullie het ergens anders over hebben zoals ik al Rishi een paar uur geleden al duidelijk probeerde te maken.
Waar waren de mannen uit Engeland op het WK dan?
IK GELOOF!!!!!!

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » do sep 17, 2015 11:26 am

Hebben jullie ook het gevoel dat Innerharbour er nog niet helemaal overheen is dat Echte Man Daley Blind de jongetjes van zijn geliefde Liverpool zo pijnlijk heeft vernederd dit weekend? :smallgrin.gif:

Khraa

Bericht door Khraa » do sep 17, 2015 11:36 am

Ik kijk zelf ook liever PL dan PD, het theater op de Spaanse velden is over het algemeen toch een stukje groter dan op de Engelse velden. Uitzondering daarop is overigens Messi, die heeft gelukkig niet (of nauwelijks), mja die heeft dat soort valsspelerij ook niet nodig.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » do sep 17, 2015 11:43 am

Scherrer schreef:Hebben jullie ook het gevoel dat Innerharbour er nog niet helemaal overheen is dat Echte Man Daley Blind de jongetjes van zijn geliefde Liverpool zo pijnlijk heeft vernederd dit weekend? :smallgrin.gif:
Nee, dat duurt nog wel even. :smallgrin.gif:

Was mooi ingeschoten. Daley heeft een goede trap. Al was die goal ook weer niet typerend voor zijn spel.

MU is bepaald geen top. Dat zag je wel tegen PSV.

Engelse teams hebben doorgaans wel aardige spelers, maar coherent zijn ze niet. Spanje en Duitsland hebben het voordeel van een eigen voetbalcultuur, met eigen jeugdspelers. Ook passen Zuid-Amerikanen daar beter dan in Engeland.

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » do sep 17, 2015 12:24 pm

Mwah. De Spaanse en Duitse competities zijn zoveel makkelijker dan de Engelse. In Engeland gaan ze er iedere week vol tegenaan. In de andere competities kan de top het in de meeste wedstrijden wat rustiger aan doen. En dat extras brengen ze Europa in.

Dat gezegd, ManU, City, en Arsenal slaan natuurlijk gewoon een gezamelijk modderfiguur deze week. Het zal me alleen verder een zorg zijn want er is momenteel geen leukere competitie dan de PL. En drie van de vier Engelse teams overwinteren toch wel in de CL.

Lionel

Bericht door Lionel » do sep 17, 2015 1:04 pm

Monkey Tonk schreef:Mwah. De Spaanse en Duitse competities zijn zoveel makkelijker dan de Engelse. In Engeland gaan ze er iedere week vol tegenaan. In de andere competities kan de top het in de meeste wedstrijden wat rustiger aan doen. En dat extras brengen ze Europa in.

Dat gezegd, ManU, City, en Arsenal slaan natuurlijk gewoon een gezamelijk modderfiguur deze week. Het zal me alleen verder een zorg zijn want er is momenteel geen leukere competitie dan de PL. En drie van de vier Engelse teams overwinteren toch wel in de CL.
Barca, Bayern en Madrid winnen ook gemakkelijk van Crystal Palace hoor. Of denk je dat Real Madrid thuis verliest van Crystal Palace? :excited.gif:

Een Athletic Bilbao is ook wel ff een klasse beter dan een Spurs. De nummer 3 van Spanje ook wel iets beter dan de nummer 3 van Engeland. Het is dat ze heel veel geld hebben en alles kunnen kopen wat los en vast zit. Maar ze zouden wat meer moeten trainen. Wat patronen etc.
IK GELOOF!!!!!!

ferry

Bericht door ferry » do sep 17, 2015 1:24 pm

InnerHarbour schreef:Ik denk dat Moreno heel, heel blij mag zijn dat Roy Keane niet meer voetbalt.
Dan had ie een applaus gegeven :-) Die vond het namelijk een briljante tackle. :biggrin.gif:

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » do sep 17, 2015 2:00 pm

Tja, hij stond niet in het veld. Dan had hij wel anders gereageerd.

Natuurlijk was het niet de bedoeling van Moreno dat Shaw zijn been brak. Maar bij zo'n tackle doorhalen met het andere been, dat is wel degelijk expres. Iedereen die voetbalt kijkt, weet dat. Het is een vorm van intimidatie. Daarom hebben veel spelers, trainers, supporters moeite om er afstand van te nemen. Diep in hun hart vinden ze het wel mooi. Het is ook geen toeval dat de UEFA harder optreedt tegen een fopduik dan tegen tackles die de carrière van een speler kunnen beëindigen.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » do sep 17, 2015 2:09 pm

:biggrin.gif:

Maar ik durf de stelling toch rustig aan dat wanneer hij nog in het veld gestaan had hij Moreno net zo lang achtervolgd had tot hij hem te grazen kon nemen al was het volgende week in Mancester geworden. :smallgrin.gif:
YNWA

ferry

Bericht door ferry » do sep 17, 2015 5:32 pm

Dat denk ik ook hoor IH. :biggrin.gif:

Plaats reactie