Spanje
Moderator: mods
Onder Capello is het helemaal anders. Het is eigenlijk een beetje doorgeslagen naar de andere kant. Aan het begin van het seizoen gaf ik al aan dat men een spelverdeler mist en inmiddels is gebleken dat Real Madrid heel veel moeite heeft om kansen te scheppen en dat er weinig lijn zit in het aanvalsspel.
Met Emerson, Diarra en Cannavaro hebben ze er drie verdedigende krachten van wereldniveau bijgehaald, dus gedurende het meerendeel van de competitie dartelde de tegenstanders er niet zo doorheen. Maar de defensieve organisatie en de individuele prestaties van die jongens valt op zich tegen. Maar goed, in verdedigend opzicht kon het ook niet slechter dan de afgelopen jaren.
Wat een hele goede zet is geweest van Capello was het slachtofferen van Roberto Carlos voor Miguel Torres.
Wat een hele goede zet is geweest van Capello was het slachtofferen van Roberto Carlos voor Miguel Torres.
vi.nl'Real Madrid haalt Saviola op bij Barcelona'
26/4/2007 13:08
Javier Saviola verruilt Barcelona voor Real Madrid. De Argentijn mag dan door de Catalaanse club geen nieuw contract krijgen aangeboden, De Koninklijke lijft hem maar al te graag in, meldt Marca.
Volgens het Madrileense dagblad, dat doorgaans zeer goed ingevoerd is bij Real, heeft Saviola een mondeling akkoord bereikt met de 29-voudige Spaanse kampioen. Voor hoelang de 25-jarige aanvaller zich aan de huidige nummer drie van Primera División zal verbinden, is nog niet duidelijk.
Mocht Saviola daadwerkelijk overstappen van Barcelona naar Real, dan is dat een zeer gewaagde transfer. Luis Figo is de laatste speler die de azulgranas verliet voor de merengues en dat hebben de supporters van Barcelona hem altijd kwalijk genomen.
Toch is er een wereld van verschil. Figo was een ster bij Barça en werd voor tientallen miljoenen weggekocht. Saviola heeft nimmer voldaan aan de hoge verwachting die met zijn komst in 2001 gepaard gingen.
In zijn eerste drie seizoenen maakte hij dan wel 44 doelpunten, maar van de clubleiding mag hij al enkele jaren vertrekken. Tot een eerdere transfer is het echter nooit gekomen vanwege het forse salaris dat El Conejo (Het Konijn) opstrijkt. Dit seizoen kwam Saviola nog wel zeventien competitieduels in actie (vijf goals), maar dat was vooral te danken aan de langdurige blessures van onder anderen Lionel Messi en Samuel Eto'o.
Eind juni loopt het contract van de 36-voudige international af. Al heeft de speler altijd aangegeven graag door te willen gaan bij Barça, de club heeft de Zuid-Amerikaan nog geen enkel voorstel gedaan om zijn aflopende verbintenis te verlengen.
Hij gaat het daar toch nooit zo goed doen als Sammy bij Barcelona. :cheer:
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
-
Ik ook. Prima pot van Real(als ik er zelf een keer niet bij benWie kent Cees de Wolf nog schreef:RGB lijkt een blij man te worden, want de stand in Madrid in de topper tegen Sevilla is 3-2 (2 x Van Nistelrooy en dat noem ik knap.)

Guti was instrumental vanavond en RVN is een fenomeen (en topscorer)

-
Eer wie eer toe komt. Van Nistelrooij speelt een geweldige tweede seizoenshelft. Hij scoorde in vrijwel alle wedstrijden tegen grote tegenstanders en doet gewoon waar hij goed in is: scoren. Zonder hem was Real allang afgehaakt in de titelrace.
De doelpunten van Real
De Zidane-in-de-CL-finale-tegen-Leverkusen-achtige goal van Maresca
Had iemand trouwens nog gezien hoe Luis Fabiano een rode kaart kreeg?
De doelpunten van Real
De Zidane-in-de-CL-finale-tegen-Leverkusen-achtige goal van Maresca
Had iemand trouwens nog gezien hoe Luis Fabiano een rode kaart kreeg?

Thomas schreef:Eer wie eer toe komt. Van Nistelrooij speelt een geweldige tweede seizoenshelft. Hij scoorde in vrijwel alle wedstrijden tegen grote tegenstanders en doet gewoon waar hij goed in is: scoren. Zonder hem was Real allang afgehaakt in de titelrace.

En een prachtige goal van Maresca inderdaad !
No problemo hoor, Base. In tegenstelling tot wat een aantal mensen hier denken heb ik namelijk niet zoveel tegen Van Nistelrooij. En dat het een fantastische doelpuntenmachine is ziet iedereen. Ik heb alleen de neiging om me flink tegen bepaalde good news-shows te verzetten, wanneer die in mijn ogen wat overtrokken is en niet gebaseerd is op alle feiten.
Ik vond RvN in de eerste seizoenshelft redelijk presteren. Ik zou hem een 6 hebben gegeven. In de tweede seizoenshelft krijgt hij van mij een 8. Gewoon uitstekend, zoals we van Van Nistelrooij gewend zijn. De man is een garantie voor doelpunten.
Ik vond RvN in de eerste seizoenshelft redelijk presteren. Ik zou hem een 6 hebben gegeven. In de tweede seizoenshelft krijgt hij van mij een 8. Gewoon uitstekend, zoals we van Van Nistelrooij gewend zijn. De man is een garantie voor doelpunten.