Engeland en Schotland
Moderator: mods
Re: Engeland en Schotland
Tja, zo heeft elke club en elke trainer een excuus.
LVG heeft alle ruimte gehad om zijn team te versterken. Nu moet hij presteren. Doet hij dat niet, dan is het over en uit. Gezien de middelen betekent presteren: om de titel spelen.
LVG heeft alle ruimte gehad om zijn team te versterken. Nu moet hij presteren. Doet hij dat niet, dan is het over en uit. Gezien de middelen betekent presteren: om de titel spelen.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Heel bijzonder hoe de lat hier weer laag wordt gelegd voor de absolute topclub Manchester United.
Ajax en PSV moeten altijd kampioen worden, Real en Barca moeten altijd kampioen worden, Bayern moet altijd kampioen worden en City, Chelsea en United moeten altijd kampioen worden. Meestrijden om de titel en als het niet wordt gerealiseerd, dan faal je. Dat is topsport en daarom ben je een topclub.
Als United tweede of derde wordt, dan heeft het gefaald. Zo werkt het nu eenmaal bij een topclub. OK gedaan bij een derde plek en zelfs (onder wat voorwaarden bij een) vierde plek? Hou nou toch op.
Ajax en PSV moeten altijd kampioen worden, Real en Barca moeten altijd kampioen worden, Bayern moet altijd kampioen worden en City, Chelsea en United moeten altijd kampioen worden. Meestrijden om de titel en als het niet wordt gerealiseerd, dan faal je. Dat is topsport en daarom ben je een topclub.
Als United tweede of derde wordt, dan heeft het gefaald. Zo werkt het nu eenmaal bij een topclub. OK gedaan bij een derde plek en zelfs (onder wat voorwaarden bij een) vierde plek? Hou nou toch op.
Zeux heeft er blijkbaar weinig vertrouwen in.
Zit LVG niet bij de verkeerde club? Bij Ajax, Barcelona en Bayern kon hij putten uit een sterke jeugdopleiding, waardoor hij kon doen waar hij goed in is: jonge spelers kneden. Nu is hij afhankelijk van aankopen, van gearriveerde spelers.
Daar komt nog bij dat hij nooit een goede inkoper is geweest. Als hij spelers op het trainingsveld heeft staan ziet hij snel of ze iets kunnen. Heeft hij nooit met spelers gewerkt, dan heeft ook hij moeite ze te beoordelen. Dan haalt hij Hesp en Zenden en Braafheid en Pranjic.
Zit LVG niet bij de verkeerde club? Bij Ajax, Barcelona en Bayern kon hij putten uit een sterke jeugdopleiding, waardoor hij kon doen waar hij goed in is: jonge spelers kneden. Nu is hij afhankelijk van aankopen, van gearriveerde spelers.
Daar komt nog bij dat hij nooit een goede inkoper is geweest. Als hij spelers op het trainingsveld heeft staan ziet hij snel of ze iets kunnen. Heeft hij nooit met spelers gewerkt, dan heeft ook hij moeite ze te beoordelen. Dan haalt hij Hesp en Zenden en Braafheid en Pranjic.
- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
Ajax en PSV hebben verreweg het meeste geld, dus ja, dan moet een van de twee kampioen worden. Bayern idem dito. In Engeland heb je 3 teams die met geld smijten (Utd, City en Chelsea) en een aantal clubs net daaronder (Arsenal, Liverpool). Meestrijden om het kampioenschap, absoluut, maar teleurstellend als je op 1 (doel)punt geen kampioen wordt, nee. 17 punten achter Chelsea vorig jaar, inderdaad teleurstellend. Dit jaar mag je verwachten dat ze tot het eind meedoen om de titel.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
Vraag is in hoeverre een Rus te vertrouwen is, maar die heeft het dus over 80 M incl. boni.
Monaco bevestigt bod: ‘Dat betaal je normaliter voor Neymar en Suárez’
Dinsdag, 1 september 2015 om 13:48
AS Monaco heeft bevestigd dat Anthony Martial voor maximaal tachtig miljoen euro naar Manchester United gaat. Vicevoorzitter Vadim Vasilyev vertelt in een interview met Sport-Express dat hij de aanbieding simpelweg niet kon weigeren en dat vier eerdere voorstellen reeds waren afgeslagen.
“Het is een uniek voorstel. Dit soort prijzen wordt normaal gesproken alleen voor voetballers als Luis Suárez en Neymar betaald, twee van de beste spelers in de wereld. Maar het Engelse voetbal bevindt zich duidelijk op een ander niveau dan het Franse en als United haar financiële krachtbronnen wil aanboren, dan is daar voor ons weinig tegen in te brengen”, aldus de Rus Vasilyev.
“Het is waar dat het om tachtig miljoen gaat, maar dat is wel inclusief bonussen. Ik ga de exacte cijfers niet verklappen, want hij is officieel nog niet verkocht. Manchester United begon vorige week voorstellen te doen, maar die hebben we constant geweigerd. Dertig miljoen, toen veertig miljoen, vijftig miljoen en daarna nog zeventig miljoen inclusief bonussen”, gaat Vasilyev verder.
“Ja, Martial is een van de grootste talenten van het Europese voetbal, heeft veel potentie en is onlangs opgeroepen voor de nationale ploeg van Frankrijk. Maar de deal kan nog niet worden bevestigd, dus heb nog even geduld alsjeblieft. De policy van onze club is dat als een speler weg wil en wij een uniek bod binnenkrijgen, wij zullen meewerken. Dat was bij deze transfer het geval, net als toen Geoffrey Kondogbia naar Internazionale ging.”
Martial kreeg maandagmiddag van bondscoach Didier Deschamps toestemming om het trainingskamp van Frankrijk te verlaten om zijn transfer naar Old Trafford af te ronden en hij zou inmiddels medisch zijn gekeurd en op de weg terug zijn naar Clairefontaine. De negentienjarige gaat dus zestig miljoen kosten en dat bedrag kan oplopen tot tachtig miljoen. Hij heeft nu nog een contract dat tot de zomer van 2019 doorloopt.
Dat denk ik eerlijk gezegd ook. Aan de andere kant zeg je natuurlijk niet snel nee tegen een club als United, maar het was beter geweest als hij dat wel gedaan had. Al was het maar om het aantal oeverloze discussies hier te verminderen.Yopi schreef:Zeux heeft er blijkbaar weinig vertrouwen in.

There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Mee eens, in een competitie waar meerdere clubs zo met geld smijten koop je geen gegarandeerde titel. Maar tot op het einde er serieus om strijden is dit seizoen denk ik wel een eis. Je kunt bij een club als United niet stevig investeren en dan twee seizoenen lang niet in de buurt van de eerste plek eindigen.Raymon schreef:Ajax en PSV hebben verreweg het meeste geld, dus ja, dan moet een van de twee kampioen worden. Bayern idem dito. In Engeland heb je 3 teams die met geld smijten (Utd, City en Chelsea) en een aantal clubs net daaronder (Arsenal, Liverpool). Meestrijden om het kampioenschap, absoluut, maar teleurstellend als je op 1 (doel)punt geen kampioen wordt, nee. 17 punten achter Chelsea vorig jaar, inderdaad teleurstellend. Dit jaar mag je verwachten dat ze tot het eind meedoen om de titel.
Nil volentibus arduum
- InnerHarbour
De supporters van United (en ik ken er zat) zijn verwend die verwachten dit jaar gewoon de titel alleen de Evangaallisten komen met smoesjes waarom derde wel goed zou zijn.
YNWA
- InnerHarbour
Zo dan loopt de teller al naar de 400 miljoen in 2 jaar en ik maar denken dat Rodgers een idioot is.wimpey schreef:Vraag is in hoeverre een Rus te vertrouwen is, maar die heeft het dus over 80 M incl. boni.
YNWA
- raymon
- Contacteer:
Het een sluit het andere niet uit natuurlijk.InnerHarbour schreef:Zo dan loopt de teller al naar de 400 miljoen in 2 jaar en ik maar denken dat Rodgers een idioot is.wimpey schreef:Vraag is in hoeverre een Rus te vertrouwen is, maar die heeft het dus over 80 M incl. boni.
- raymon
- Contacteer:
Iedere supporter van een topclub verwacht dat zijn/haar club kampioen wordt, logisch natuurlijk. Ik verwacht ook altijd dat Ajax kampioen wordt. Maar als voetballiefhebber zie ik liever dat ze op doelpunten tweede worden in een seizoen dat ze er 106 scoren dan het zaaddodende voetbal van de afgelopen seizoenen dat ze dan een kampioenschap oplevert.InnerHarbour schreef:De supporters van United (en ik ken er zat) zijn verwend die verwachten dit jaar gewoon de titel alleen de Evangaallisten komen met smoesjes waarom derde wel goed zou zijn.
- InnerHarbour
Jep daar heb je een punt.Raymon schreef:Het een sluit het andere niet uit natuurlijk.InnerHarbour schreef:Zo dan loopt de teller al naar de 400 miljoen in 2 jaar en ik maar denken dat Rodgers een idioot is.wimpey schreef:Vraag is in hoeverre een Rus te vertrouwen is, maar die heeft het dus over 80 M incl. boni.
YNWA
- InnerHarbour
Nee ik niet, kampioen worden is alles, daar speel je voor op dat niveau, liever kampioen met kut voetbal.Raymon schreef:Iedere supporter van een topclub verwacht dat zijn/haar club kampioen wordt, logisch natuurlijk. Ik verwacht ook altijd dat Ajax kampioen wordt. Maar als voetballiefhebber zie ik liever dat ze op doelpunten tweede worden in een seizoen dat ze er 106 scoren dan het zaaddodende voetbal van de afgelopen seizoenen dat ze dan een kampioenschap oplevert.InnerHarbour schreef:De supporters van United (en ik ken er zat) zijn verwend die verwachten dit jaar gewoon de titel alleen de Evangaallisten komen met smoesjes waarom derde wel goed zou zijn.
YNWA
Balen als Liverpool-supporter. En kutvoetbal en geen kampioen... 

IK GELOOF!!!!!!
- InnerHarbour
Tja je kan natuurlijk ook heel populair op de Barcelona bandwagon springen en dan over ander clubs uit de hoogte gaan doen. 

YNWA
Zit je liever in Bar Celona of in een Lever Zwembad? 

Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent
Kennelijk niet hard genoeg ingewreven om je wensdenken en gegoochel met de feiten te doen verminderen.wimpey schreef:Cijfers liegen nu eenmaal niet. Als ik zeg dat Spanje easy met 2-0 gaat winnen en ze gaan er met 1-5 af: dan heb ik mijn ongelijk maar toe te geven. En dat ongelijk wordt op AT graag ingewreven, wat trouwens prima is.![]()
Wollt ihr den totalen Mensch?
Mwa, ik geloof dat we 5 jaar na de revolutie bij Ajax nog steeds een paar jaar geduld moeten hebben voordat we de resultaten zien. Sommigen krijgen wel heel erg lang om een representatief elftal te bouwen hoor.Peter schreef:Heel bijzonder hoe de lat hier weer laag wordt gelegd voor de absolute topclub Manchester United.
I think I lost my fucking headache
Die sommigen hebben er geen driehonderd miljoen euro doorgedraaid.
- InnerHarbour
@ Lucas.
We hebben het over kampioen worden iets wat Ajax onder de Boer 4 van de 5 jaar gelukt is. Lowietje is nog niet verder gekomen dan de 4de plek en dit jaar wordt United het ook niet. Als hij er volgend jaar weer 200 miljoen tegenaan smijt zoals vorig en dit jaar, misschien but don't hold your breath.
We hebben het over kampioen worden iets wat Ajax onder de Boer 4 van de 5 jaar gelukt is. Lowietje is nog niet verder gekomen dan de 4de plek en dit jaar wordt United het ook niet. Als hij er volgend jaar weer 200 miljoen tegenaan smijt zoals vorig en dit jaar, misschien but don't hold your breath.

YNWA
- Monkey Tonk
Het gaat ten eerste om CL voetbal bij ManU. Van Gaal slaagde in de opzet om het team daarnaar terug te krijgen. Dus het eerste seizoen was een succes, want dat was de doelstelling. Hoe laag die lat volgens sommigen ook is.Yopi schreef:Dat niet.zeux schreef: Een titel 'eisen' in een competitie met Chelsea en Man City is natuurlijk sowieso een bezopen houding.
Ik zeg: derde plaats, met redelijk voetbal, niet te ver achter Chelsea/ManCity en minimaal kwartfinale CL. Dan denk ik dat United het ok heeft gedaan.
Weging eventuele vierde plaats is afhankelijk van het hoe en waarom van die vierde plaats. Context-afhankelijk dus.
Alles minder dan vierde plaats is: niet goed gedaan jochie.
Lijst jij 'm in, deze post?![]()
Derde is te weinig. Vierde ronduit falen. Vierde is tweede garnituur, dan doe je niet echt mee om de titel.
Eerste of tweede met beter voetbal dan vorig seizoen.
Vergeet niet dat het erin hakt bij de supporters als MU opnieuw achter MC eindigt.
Denk niet dat hij een derde jaar krijgt als hij niet voldoet aan de doelstellingen die ik hierboven heb geschetst. Tenzij hij beter presteert in de CL dan andere Engelse teams (halve finale, finale).
In zijn tweede seizoen gaat de lat omhoog. Kampioen zie ik ManU nog niet worden. Daarvoor is de Engelse competitie van nu te sterk. De combinatie van top teams plus breedte is absoluut niet te vergelijken met Spanje of Duitsland. Hoge ogen gooien in de CL lijkt me makkelijker, en dat zal veel doen voor de achterban, want dan tel je internationaal weer mee. Er zit een hoop rek in dit team, veel meer dan in bijvoorbeeld Chelsea of Barca, die eerder terug naar aarde lijken te komen. Omstreeks Februari of Maart zullen we zien hoeveel van die rek ManU heeft ingevuld. Als van Gaal het wil kan de Swansea wedstrijd heel belangrijk worden in het proces, want de daaruit geleerde les kan het verschil zijn tussen mechanisch en bewust spelen. Voor het halen van de echte wereldtop is dat laatste een vereiste.
In principe zit van Gaal goed zolang ManU ieder jaar beter blijft presteren dan het jaar ervoor. Want dan kunnen de fans blijven hopen op een volgende verbetering het jaar erop. De prijzen komen dan snel genoeg. Als ze niet komen heeft van Gaal gefaald. Het lijkt me in het groeiproces dus belangrijker waar het eindpunt van de rit ligt, en niet zozeer hoe snel je daar komt. Als de stijgende lijn weg is, en er geen prijzen zijn, is van Gaal in de problemen. Die stijgende lijn moet je alleen wel objectief kunnen inschatten en dat is voor niet iedereen even makkelijk, want sommigen zien liever hun vooroordeel bevestigd, dus dan wordt een goede periode weggewimpeyd en een mindere periode gebruikt om het gelijk te halen. Zelfs een stijgende lijn komt met pieken en dalen...
- raymon
- Contacteer:

Interessant staatje.
Overigens lijkt het er op dat de fax machine van RM niet goed werkte. Ik verdenk ze er van De Gea helemaal niet te willen hebben deze zomer maar lekker wacht tot volgend jaar wanneer ie gratis is. Maar ondertussen wel ManU op te zamelen met een ongemotiveerde keeper.
- Monkey Tonk
Dat idee heb ik ook. Ze hadden De Gea eerder al geld geboden om aan dat scenario mee te doen. RM is tegen de verwachting ook niet in beroep gegaan; het kwam ze op zijn minst niet slecht uit.Raymon schreef: Overigens lijkt het er op dat de fax machine van RM niet goed werkte. Ik verdenk ze er van De Gea helemaal niet te willen hebben deze zomer maar lekker wacht tot volgend jaar wanneer ie gratis is. Maar ondertussen wel ManU op te zamelen met een ongemotiveerde keeper.
@Raymon: grappig, transfermarkt geeft als uitgaven € 139,5m en als inkomsten € 101,5m. Verschil van € 38m (De Gea deal?). Dat is wel iets anders dan 43.4m GBP...
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring