Engeland en Schotland

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

zeux

Re: Engeland en Schotland

Bericht door zeux » di aug 18, 2015 9:38 pm

Toch nog 3-1. ManU veel te sterk voor Brugge. Moet geen probleem zijn in België.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Le T.

Bericht door Le T. » di aug 18, 2015 9:41 pm

Goed voetbal hoor, twee uitstekende trainers aan het werk. Dan geeft uiteindelijk de kwaliteit van de spelers de doorslag, al viel dat nog mee door de geluksfactor.
Wollt ihr den totalen Mensch?

zeux

Bericht door zeux » di aug 18, 2015 9:44 pm

Heeft Brugge in de eerste helft wel wezenlijk de bal gehad? In de tweede namelijk niet...
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » di aug 18, 2015 9:50 pm

Blind speelde prima, dat mag dan ook wel eens gezegd.

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » di aug 18, 2015 10:05 pm

De hele verdediging speelde goed.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » di aug 18, 2015 10:09 pm

Manchester kreeg veel ruimte. Dan zijn ze op hun best (uiteraard kan het nog veel beter). Droomwedstrijd voor Memphis. Verder vind ik Januzaj opvallend goed dit jaar. Doet een beetje aan een jonge Cruijff denken. En Blind begint zolangzamerhand waanzinnig veelzijdig te worden. Prima wedstrijd van hem.

zeux

Engeland en Schotland

Bericht door zeux » di aug 18, 2015 10:35 pm

United had wel retegeluk dat de scheids affloot bij die maffe actie van Romero. Dat had zomaar de 2-2 kunnen zijn. En dan was de wedstrijd in Brugge een stuk minder aangenaam geweest.

3-1 is nu prima, maar gezien het overwicht had United met 4-1 moeten eindigen.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di aug 18, 2015 10:42 pm

Ik heb niets gezien maar dit is voor Depay een goede avond geweest dan. Dit zijn wel doelpunten die tellen.
Nil volentibus arduum

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » wo aug 19, 2015 12:01 am

Depay wordt wereldtop. Die wip over die verdediger bij z'n goal... Wow.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » wo aug 19, 2015 1:15 am

Die Belgen maken nog iets van een wedstrijdverslag:

http://www.nieuwsblad.be/sportwereld/cn ... 8_01823582

wimpey

Bericht door wimpey » wo aug 19, 2015 7:42 am

Brugge miste een man of 8, las ik. Vond ze niettemin goed voetballen, ze wisten elkaar te vinden en van elkaar wat ze gingen doen. Prima trainer, die MPH. Qua veldspel deden ze lange tijd niet onder voor Man U. Het was verzorgd, ze waren niet bang en de bal ging gewoon vooruit. Je zag ook een x-aantal keren dat de 'laatste bal' net niet zuiver genoeg was of het juiste tempo miste om tot echt grote kansen te komen. Da's kwaliteit en het verschil tussen clubs die er recent 300 M euro resp. zo'n 300 M BFR in pompen...

Laatste kwart wedstrijd was de pijp bij hen leeg. Toen waren de patronen en het voetbal eruit. En had Man U ze op de knieën. Scheids boorde ze en passant nog ff de 2-2 door de neus. Die maffe Romero ging er pas bij liggen toen ie zag dat het gevaarlijk werd. Maar om dergelijke klassenjustitie staat de UEFA CL nu eenmaal bekend. De grote clubs houden de geldmachine immers draaiende en worden beschermd.

Niettemin (weer eens) een club waaraan Ajax een voorbeeld kan nemen. Ik heb het gevoel dat er in Europa niet veel clubs van enig niveau zijn die slechter spelen dan Ajax. :blush.gif:

Depay was trouwens fantastisch, vooral z'n eerste was een plaatje. Techniek, kracht, het oog en de beheersing om na zo'n lange actie nog zó af te ronden. Actie van wereldklasse. :biggthumpup.gif: Vond Smalling - Blind ook sterk. Kroon op Blind's wedstrijd was natuurlijk z'n assist bij de 2e goal. Positioneel defensief ook uitstekend. Heeft geen foutje gemaakt. :biggthumpup.gif:

Van het elftal als geheel was ik (weer) niet onder de indruk. Ze missen her en der gewoon kwaliteit om straks met de grote jongens mee te doen.

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » wo aug 19, 2015 8:08 am

Huh? De tweede helft (heb de eerste niet gezien) kwam Brugge er totaal niet aan te pas. Niets van dat verzorgde spel. Die aktie van Romero was wel bizar, rare keeper, gaat ze nog veel punten kosten.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

zeux

Bericht door zeux » wo aug 19, 2015 8:23 am

Raymon schreef:Huh? De tweede helft (heb de eerste niet gezien) kwam Brugge er totaal niet aan te pas. Niets van dat verzorgde spel. Die aktie van Romero was wel bizar, rare keeper, gaat ze nog veel punten kosten.
Op nu.nl staat een tweet dat Madrid € 35m zou hebben geboden voor De Gea.
Ik zie dat nog wel rond komen. En dan vrees ik toch dat Cillessen nog wel eens in beeld kan zijn bij Louis.

wimpey

Bericht door wimpey » wo aug 19, 2015 8:32 am

Raymon schreef:Huh? De tweede helft (heb de eerste niet gezien) kwam Brugge er totaal niet aan te pas. Niets van dat verzorgde spel.
Begin 2e helft was m.i. ook nog wel OK. Toen het pijpje steeds meer leeg raakte, ging de structuur volledig verloren. Die 2e gele kaart bijv. leek me een direct gevolg van vermoeidheid... Voor rust vond ik Brugge niet minder dan Man U. Alleen hebben die de individuele kwaliteit om makkelijk tot kansen te komen. Bij Brugge ging het vaak bij de 'mogelijkheid op kans' mis.

Depay maakt trouwens wel een erg fitte indruk, tering. Gast werkt hard voor zichzelf. :biggthumpup.gif:
zeux schreef: En dan vrees ik toch dat Cillessen nog wel eens in beeld kan zijn bij Louis.
Ik vind 'm totaal geen 'LVG keeper'. Mij lijkt het een loos gerucht.

beelzebub

Bericht door beelzebub » wo aug 19, 2015 8:39 am

Wel raar dat in een wedstrijd van Brugge Mechele(n) rood kreeg. :ajaxsmiley.gif:

Even iets anders, vriend Eriksen schijnt in de belangstelling te staan van Juve. Die hebben EUR 23 mln geboden, Spurs willen 50 miljoen. Wellicht blijven er nog 5 jaartjes opleidingsvergoeding voor ons over.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Baseman

Bericht door Baseman » wo aug 19, 2015 8:53 am

Club Brugge heeft in de hele wedstrijd maar liefst 1 heel schot op doel gehad...de van richting veranderde vrije trap die per ongeluk de 1-0 opleverde. ManU had 19 schoten totaal, waarvan 8 op doel.
Verder had ManU 69% balbezit, Brugge dus 31%. ManU had 585 succesvolle passes tegenover 216 voor Brugge, de passing accuratie is 86% tegen 72%. Het aantal corners was 10 tegen 1.
Mede hierdoor lijkt Wimpey wat te overdrijven in zijn lof richting Brugge en zijn kritiek op ManU.

Brugge mocht een beetje meedoen, maar zodra ManU aanzette werden ze meteen gevaarlijk. Het spel van Manu is nog niet geweldig, maar al stukken beter dan vorig seizoen. Er zit (eindelijk) een stijgende lijn in.
En de 2e helft werd inderdaad duidelijk dat het proberen mee te spelen veel kracht kostte bij Brugge, aangezien ze er het laatste half uur nogal doorheen zaten. Waar ManU in die periode gewoon even extra gas kon geven.

PS: Romero nam heel veel risico (al was de terugspeelbal ook niet echt briljant), maar hij werd wel degelijk geraakt. Desalniettemin kwam ManU daar goed weg.

wimpey

Bericht door wimpey » wo aug 19, 2015 9:13 am

Baseman schreef: Mede hierdoor lijkt Wimpey wat te overdrijven in zijn lof richting Brugge en zijn kritiek op ManU.
Maar dat geef ik tot 2 keer toe aan: Brugge kwam door goed veldspel tot mogelijkheden op kansen. Maar niet tot kansen. :confused.gif:

Ik herinner me 2 situaties door de as, waarbij de eindpass net niet goed was om de speler alleen richting doel te sturen. Een bal van binnen de 16 die net te scherp was en voor het doel van Romero langs ging. Alleen heeft Brugge natuurlijk geen Depay, die z'n eigen kansen schept en ze er ook nog eens in schiet. Bij Brugge moet het via het team gaan en dat deden ze heel aardig. Alleen ontbrak het laatste zetje, de mogelijkheid tot kans werd geen kans.

Ken die ploeg verder niet, maar was wel onder de indruk van de structuur, het lef en de invulling. Goed trainerswerk dus. Zeker gezien het feit dat ze naar verluidt een flink aantal spelers misten. Bij Brugge loopt een prima speler als Oscar Duarte. Ajax haalt diens naamgenoot met overgewicht. Denk dat dat het verschil redelijk opsomt.

Lionel

Bericht door Lionel » wo aug 19, 2015 9:24 am

Raymon schreef:Huh? De tweede helft (heb de eerste niet gezien) kwam Brugge er totaal niet aan te pas. Niets van dat verzorgde spel. Die aktie van Romero was wel bizar, rare keeper, gaat ze nog veel punten kosten.
Het was natuurlijk een klote bal van Schneiderlin. Ook op dat niveau zie je dus dat zulke dingen gebeuren (Veltman - Rapid Wien)
IK GELOOF!!!!!!

Le T.

Bericht door Le T. » wo aug 19, 2015 10:01 am

wimpey schreef:Brugge miste een man of 8, las ik. Vond ze niettemin goed voetballen, ze wisten elkaar te vinden en van elkaar wat ze gingen doen. Prima trainer, die MPH. Qua veldspel deden ze lange tijd niet onder voor Man U. Het was verzorgd, ze waren niet bang en de bal ging gewoon vooruit. Je zag ook een x-aantal keren dat de 'laatste bal' net niet zuiver genoeg was of het juiste tempo miste om tot echt grote kansen te komen. Da's kwaliteit en het verschil tussen clubs die er recent 300 M euro resp. zo'n 300 M BFR in pompen...
Ik zie dat het bedrag alweer verhoogd is tot 300 miljoen en her en der als feit wordt gepresenteerd.

wimpey

Bericht door wimpey » wo aug 19, 2015 10:04 am

Le T. schreef: Ik zie dat het bedrag alweer verhoogd is tot 300 miljoen en her en der als feit wordt gepresenteerd.
Ik neem aan dat je kunt rekenen. Zo'n 200 vorig seizoen, zo'n 100 deze zomer. You do the maths...

Brugge haalt Vormer, Man U haalt Schneiderlin. Nou maakt die laatste niet zoveel indruk, maar zo liggen de verhoudingen nu eenmaal. Het heeft weinig nut om dat te ontkennen.

Le T.

Bericht door Le T. » wo aug 19, 2015 10:10 am

wimpey schreef:
Le T. schreef: Ik zie dat het bedrag alweer verhoogd is tot 300 miljoen en her en der als feit wordt gepresenteerd.
Ik neem aan dat je kunt rekenen. Zo'n 200 vorig seizoen, zo'n 100 deze zomer. You do the maths...
Maths in de zin van optellen en afronden naar boven, of in de zin van optellen en aftrekken?

wimpey

Bericht door wimpey » wo aug 19, 2015 10:31 am

Le T. schreef: Maths in de zin van optellen en afronden naar boven, of in de zin van optellen en aftrekken?
Die paar spelers die Man U verkoopt zijn een druppel op een gloeiende plaat. Die de verhoudingen t.o.v. Club Brugge ook niet veranderen. Ik snap de zin van je opmerking dus niet zo. Globaal is Man U een ploeg van 300 M euro en Brugge van 300 M BFR. Die verhouding in ogenschouw nemend vond ik Brugge prima, ook al omdat ze nogal wat spelers misten.

Lionel

Bericht door Lionel » wo aug 19, 2015 10:36 am

United biedt 85 miljoen voor Muller..
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » wo aug 19, 2015 10:40 am

Lionel schreef:United biedt 85 miljoen voor Muller..
Dat zal (bij lange na) niet genoeg zijn. Wil Müller überhaupt weg?

Hij heeft z'n carrière trouwens voor een flink deel aan LVG te danken. Hoffenheim had in 2009 een akkoord, ze zouden 4 M voor 'm betalen. Daar stak LVG ff snel een stokkie voor. :smallgrin.gif:

zeux

Bericht door zeux » wo aug 19, 2015 10:44 am

wimpey schreef:
Le T. schreef: Maths in de zin van optellen en afronden naar boven, of in de zin van optellen en aftrekken?
Die paar spelers die Man U verkoopt zijn een druppel op een gloeiende .
63m voor DiMaria lijkt mij geen druppel...

Maar het is natuurlijk evident dat ManU een veel kostbaardere selectie heeft.

Dat verschil zag je goed hoor, de tweede helft. En in de klasse van een Depay bij de goals.

Plaats reactie