Champions League
Moderator: mods
- Monkey Tonk
- Monkey Tonk
- Monkey Tonk
Ach, Lothar vraagt er meestal zelf om.Monkey Tonk schreef:Ja. Alleen zijn de Italianen geslepener, dus hem werd bijna een rode kaart aangesmeerd (2x geel).
Edit; en zeker in dit geval. Vies elleboogje.
Laatst gewijzigd door joey op wo apr 11, 2007 10:11 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Het stinkt aan alle kanten!
- Monkey Tonk
- Monkey Tonk
Makkelijk antwoord MT. Ik heb helemaal niets tegen mensen die ergens boven uit steken. Maar het moet geen verafgoding worden. Als Cruijff iets lomps zegt of een domme fout maakt, komt half Nederland klaar over de zoveelste verborgen briljante observatie van Cruijff. Dat lijkt mij wat overdreven; als iemand wat doms zegt, dan zegt ie wat doms. Ik zie werkelijk niet in waarom je dat niet zou mogen benoemen
I think I lost my fucking headache
- Monkey Tonk
Zie je hoe je omschakelt? Ik zeg dat in Nederland alles met het gras gelijk wordt gemaakt. Daar stel jij tegenover dat het geen verafgoding moet worden. Grappig.
Ik weet bijna zeker dat de meeste mensen die nu naar voetbal kijken de invloed van Cruijff op het Nederlandse voetbal niet begrijpen of op waarde weten te schatten. Waar heb ik het over verafgoding? Het gaat me om een vorm van dankbaarheid, waardoor ik altijd met respect naar hem zal luisteren. Op dezelfde manier dat ik met respect luister naar een van de laatste verzetshelden uit de tweede wereldoorlog, die ik hier ken. Die man is nu oud, en veel wat hij zegt is niet zo belangrijk, maar ik weet wat hij gedaan heeft, dus het komt niet eens in me op om te denken dat hij zijn kop moet houden. Ik luister juist aandachtig omdat ik geinteresseerd ben in wat die man tot held en vrijheidsstrijder maakte. Op die manier leer ik niet alleen iets van hem, maar voel ik ook van hem een soort diepere verwantheid dat we uit hetzelfde hout gesneden zijn (ook al was ik nog lang niet geboren in die oorlog). Dit is maar een voorbeeld. Het gaat niet om mij, maar om hoe kortzichtig het is om helden af te maaien.
Waardering, dankbaarheid, respect, al dat soort zaken worden wel heel snel vergeten in Nederland.
Cruijff moet zijn kop houden. :nooo:
Ik weet bijna zeker dat de meeste mensen die nu naar voetbal kijken de invloed van Cruijff op het Nederlandse voetbal niet begrijpen of op waarde weten te schatten. Waar heb ik het over verafgoding? Het gaat me om een vorm van dankbaarheid, waardoor ik altijd met respect naar hem zal luisteren. Op dezelfde manier dat ik met respect luister naar een van de laatste verzetshelden uit de tweede wereldoorlog, die ik hier ken. Die man is nu oud, en veel wat hij zegt is niet zo belangrijk, maar ik weet wat hij gedaan heeft, dus het komt niet eens in me op om te denken dat hij zijn kop moet houden. Ik luister juist aandachtig omdat ik geinteresseerd ben in wat die man tot held en vrijheidsstrijder maakte. Op die manier leer ik niet alleen iets van hem, maar voel ik ook van hem een soort diepere verwantheid dat we uit hetzelfde hout gesneden zijn (ook al was ik nog lang niet geboren in die oorlog). Dit is maar een voorbeeld. Het gaat niet om mij, maar om hoe kortzichtig het is om helden af te maaien.
Waardering, dankbaarheid, respect, al dat soort zaken worden wel heel snel vergeten in Nederland.
Cruijff moet zijn kop houden. :nooo:
Laatst gewijzigd door Monkey Tonk op vr apr 13, 2007 9:10 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Laten we het dan nuanceren. Cruijff moet zich niet met allerlei zaken bemoeien waar hij niets mee te maken heeft. Natuurlijk is het mooi om Cruijff over voetbal in het algemeen te horen praten, maar de richtingenstrijd die dankzij Cruijff en vriendjes binnen Ajax jaren heeft geheerst, heeft onze club veel schade gedaan. Ondanks het respect voor de voetballer Cruijff, hoef je daarvoor niet je ogen te sluiten.
Ik beweer niet dat jij Cruijff verafgodt (?), maar dat dat in Nederland uitgebreid gebeurt. Cruijff is nu juist een slecht voorbeeld als je aan de kaak wil stellen dat mensen in Nederland worden neergemaaid als ze er bovenuit steken.
Ik beweer niet dat jij Cruijff verafgodt (?), maar dat dat in Nederland uitgebreid gebeurt. Cruijff is nu juist een slecht voorbeeld als je aan de kaak wil stellen dat mensen in Nederland worden neergemaaid als ze er bovenuit steken.
I think I lost my fucking headache
Het grappige is juist dat Cruijff Ajax een 'slangentuin' vindt. Ik denk dat het gekonkel bij Ajax (dat er nog steeds is) weinig met Cruijff te maken heeft, want hij laat zich amper zien.Muisje Andersom schreef:Laten we het dan nuanceren. Cruijff moet zich niet met allerlei zaken bemoeien waar hij niets mee te maken heeft. Natuurlijk is het mooi om Cruijff over voetbal in het algemeen te horen praten, maar de richtingenstrijd die dankzij Cruijff en vriendjes binnen Ajax jaren heeft geheerst, heeft onze club veel schade gedaan. Ondanks het respect voor de voetballer Cruijff, hoef je daarvoor niet je ogen te sluiten.
Verder met MT eens. Zonder Cruijff geen Ajax zoals wij dat kennen. Dat mogen we ons best realiseren. Dat hij fouten gemaakt heeft, het zal wel. Hij heeft nog steeds een bijzondere kijk op voetbal, of je die nou deelt of niet. Maar zelfs als hij raaskalde...de Argentijnen brengen toch ook respect op voor Maradona?
Het stinkt aan alle kanten!