Moderator: mods
Deze clubs zijn eerder begonnen met uitgeven. :-) En - waar het eerder in dit topic al over ging - prijzen zijn geëxplodeerd. Dus is ManU duurder uit om bij te sloffen."Bayern Munich – they have Ribery and Robben. Chelsea have Hazard and Willian. Real Madrid: Ronaldo and Bale. Barcelona: Neymar and Messi.
???zeux schreef:PL is een ratrace. Het is eten of gegeten worden. Totaal andere context dus.
Arsenal moest ook wel omdat ze het stadion moesten afbetalen, ook die betaalden gewoon 50 miljoen voor Ozil, maar hebben gewoon moeten afhaken in de strijd om de hoofdprijzen. Wenger koopt spelers doorgaans wat jonger of onbekender en probeert ze dan te ontwikkelen. Nobel, maar gewoon niet toereikend. Niet eens in Engeland, terwijl Barca en Real gewoon spelers bij de top in Engeland wegkopen.Monkey Tonk schreef:Waarom zou je een team bouwen als je topspelers kunt kopen, en de directe concurrentie dat ook doet? Wenger doet het bij Arsenal nog enigzins volgens de Ajax-school. De laatste der Mohikanen. Bij een club die de CL nog nooit won, dus lagere verwachtingen.
Ach gut.Cruijff schreef:???zeux schreef:PL is een ratrace. Het is eten of gegeten worden. Totaal andere context dus.
Het is een kwalitatief zéér matige competitie. Verdedigers van het niveau Vlaar zijn daar al snel een hele meneer.
Je moet echt Bruma of Rekik heten wil je in de PL niet slagen...
De PL is de beste competitie te wereld, dat is een feit vriend A.Cruijff schreef:Wij zullen sowieso nooit op één lijn gaan komen voor wat betreft die Engelse competitie die één grote grap is.
Zoals jij weet verraad ik nooit vrienden.Cruijff schreef:Wat vind je trouwens van de wijze waarop Swansea Utrecht genaaid heeft met Vorm, IH?
Welke elftallen in de door jou geprezen competitie zijn er dan zo goed dat ze zich met de vier beste ploegen van Europa kunnen meten?InnerHarbour schreef:De PL is de beste competitie te wereld, dat is een feit vriend A.Cruijff schreef:Wij zullen sowieso nooit op één lijn gaan komen voor wat betreft die Engelse competitie die één grote grap is.
Oh dus jij zegt dat John van Z de kwade genius achter de 'Michel Vorm doorverkoop clausule' is?InnerHarbour schreef:Zoals jij weet verraad ik nooit vrienden.Cruijff schreef:Wat vind je trouwens van de wijze waarop Swansea Utrecht genaaid heeft met Vorm, IH?
Ik denk dat hij, als oudere trainer, vooral met zijn legacy bezig is. Hij is opgehouden idealist te zijn in.... zijn laatste jaar bij AZ, denk ik. Daar viel hij van zijn geloof en ging resultaatvoetbal spelen. Misschien is hij daar van Ajax afgekickt.zeux schreef:PL is een ratrace. Het is eten of gegeten worden. Totaal andere context dus.
Maar Van Gaal heeft daar zelf voor gekozen, dus hij zal die 'methode' (buy yourself in) wel spannend vinden.
Als je snel voor de hoofdprijzen mee wilt doen kun je niet meer zonder het grote geld. En wie heeft er tegenwoordig nog een paar jaar geduld? Toch zou ik Arsenal niet bij voorbaat afschrijven. Ik volg van Gaal in Engeland omdat hij bij Ajax grote successen boekte, maar als er 1 club is in Europa die het ouwe Ajax-stekkie nog op zou kunnen eisen is dat volgens mij Arsenal. (Het is moeilijk in te schatten wie in een ander land wie zou zijn, maar ik krijg het idee dat Chelsea het Engelse psv is, en Arsenal het Engelse Ajax).Le T. schreef:Arsenal moest ook wel omdat ze het stadion moesten afbetalen, ook die betaalden gewoon 50 miljoen voor Ozil, maar hebben gewoon moeten afhaken in de strijd om de hoofdprijzen. Wenger koopt spelers doorgaans wat jonger of onbekender en probeert ze dan te ontwikkelen. Nobel, maar gewoon niet toereikend. Niet eens in Engeland, terwijl Barca en Real gewoon spelers bij de top in Engeland wegkopen.Monkey Tonk schreef:Waarom zou je een team bouwen als je topspelers kunt kopen, en de directe concurrentie dat ook doet? Wenger doet het bij Arsenal nog enigzins volgens de Ajax-school. De laatste der Mohikanen. Bij een club die de CL nog nooit won, dus lagere verwachtingen.
IH miste in ieder geval het linkje naar het filmpje. ;-)Raymon schreef:Blijf je nou over Liverpool posten? Ik blijf backups terugzetten ;)
Denk je dat Benteke de missink link is voor Liverpool?
Dat Di Maria op weg naar PSG is maakt voor dit lijstje toch niks uit? Chelsea heeft Luiz verkocht en De Bruyne om maar twee grote verkopen te noemen. Of Schurrle.zeux schreef:Wanneer we de money game gaan doen (wie heeft het meest geïnvesteerd), dan zou dit de eindstand van de PL op basis van de elftalwaarde moeten zijn (Transfermarkt dd 3 aug):
1. FC Chelsea € 566,25 mln.
2. Manchester United € 457,25 mln. (hier zit DiMaria met waarde € 50m nog in, die is op weg naar PSG)
3. Manchester City € 438,25 mln.
4. FC Arsenal € 409,00 mln.
5. FC Liverpool € 367,25 mln.
6. Tottenham Hotspur € 287,10 mln.