Wil je daar soms ook een pint opzetten in O'Caseys?Raymon schreef:Dat zeiden ze ook van Carroll. Ik vind Benteke een beperkte spits, maar goed dat past wel bij een ploeg als Liverpool. Die gaan gewoon weer spelen voor plaats 6-9.

Moderator: mods
Wil je daar soms ook een pint opzetten in O'Caseys?Raymon schreef:Dat zeiden ze ook van Carroll. Ik vind Benteke een beperkte spits, maar goed dat past wel bij een ploeg als Liverpool. Die gaan gewoon weer spelen voor plaats 6-9.
Hahaha inderdaad.Bert schreef:Je laat ook even buiten beschouwing dat Müller (sterspeler van de) wereldkampioen is. Müller is één van de beste spelers ter wereld, Benteke is dat natuurlijk in de verste verte niet.
Ik weet dat dit je stokpaardje is, dus dat je dit wel moet zeggen. Maar volgens mij zijn de prijzen voor de spelers in het marktsegment waarin Ajax shopt juist vrij stabiel. De grote verschuivingen van de afgelopen jaren zitten vooral in de prijzen van de topspelers.zeux schreef:Ja, marktwerking.
En Ajax zit muurvast in de categorie 3-10 miljoen, kan niet 'meestijgen' met marktwaardes (of wil dat niet). Binnen die categorie krijg je dus jaarlijks steeds mindere spelers.
Geloof je dat zelf?Bert schreef:Ik weet dat dit je stokpaardje is, dus dat je dit wel moet zeggen. Maar volgens mij zijn de prijzen voor de spelers in het marktsegment waarin Ajax shopt juist vrij stabiel. De grote verschuivingen van de afgelopen jaren zitten vooral in de prijzen van de topspelers.zeux schreef:Ja, marktwerking.
En Ajax zit muurvast in de categorie 3-10 miljoen, kan niet 'meestijgen' met marktwaardes (of wil dat niet). Binnen die categorie krijg je dus jaarlijks steeds mindere spelers.
Waar ligt dan de grens wat jou betreft?Bert schreef:Ja, dat geloof ik. Volgens mij is het ook helemaal geen vreemd standpunt om in te nemen, gezien de afgelopen transferperiodes.
Ook daar komt natuurlijk verschuiving in. Dat is altijd al zo geweest - spelers worden gradueel duurder -, maar daar zit volgens mij een behoorlijke versnelling in. Alles is relatief. Als de top stijgt, stijgt ook de 'bodem' mee. Zeker met al die Engelse teams die op de markt verschijnen. Als ik de berichtgeving rond die nieuwe tv-deal goed gevolgd heb, heeft straks zelfs de top van de league onder de PL al meer geld dan Ajax.Bert schreef:Volgens mij hadden we het over de prijzen van de spelers die interessant voor Ajax zijn, zoals jij zei de spelers tussen de drie en tien miljoen. Volgens mij zijn de spelers in die prijsklasse niet significant slechter geworden de afgelopen tien jaar.
Volgens mij is hier überhaupt niets natuurlijks aan. Jij stelt dat er een verschuiving plaatsvindt in de kwaliteit van de spelers die te kopen zijn voor drie tot tien miljoen. Dan is het verhaal 'dat de duurdere spelers duurder worden, en dat dat dus ook bij de minder dure spelers wel zo zal zijn' dus allerminst een argument.zeux schreef:Ook daar komt natuurlijk verschuiving in. Dat is altijd al zo geweest - spelers worden gradueel duurder -, maar daar zit volgens mij een behoorlijke versnelling in. Alles is relatief. Als de top stijgt, stijgt ook de 'bodem' mee. Zeker met al die Engelse teams die op de markt verschijnen. Als ik de berichtgeving rond die nieuwe tv-deal goed gevolgd heb, heeft straks zelfs de top van de league onder de PL al meer geld dan Ajax.
Jij denkt dat als de spelers in de 'hogere' regionen groeien kwa kostprijs, de spelers in de 'lagere' regionen niet meegroeien?Bert schreef:Dat zijn de spelers die Ajax verkoopt, niet de spelers die Ajax kan kopen. Dat is natuurlijk heel iets anders.
Volgens mij is hier überhaupt niets natuurlijks aan. Jij stelt dat er een verschuiving plaatsvindt in de kwaliteit van de spelers die te kopen zijn voor drie tot tien miljoen. Dan is het verhaal 'dat de duurdere spelers duurder worden, en dat dat dus ook bij de minder dure spelers wel zo zal zijn' dus allerminst een argument.zeux schreef:Ook daar komt natuurlijk verschuiving in. Dat is altijd al zo geweest - spelers worden gradueel duurder -, maar daar zit volgens mij een behoorlijke versnelling in. Alles is relatief. Als de top stijgt, stijgt ook de 'bodem' mee. Zeker met al die Engelse teams die op de markt verschijnen. Als ik de berichtgeving rond die nieuwe tv-deal goed gevolgd heb, heeft straks zelfs de top van de league onder de PL al meer geld dan Ajax.
zeux schreef:Jij denkt dat als de spelers in de 'hogere' regionen groeien kwa kostprijs, de spelers in de 'lagere' regionen niet meegroeien?Bert schreef:Dat zijn de spelers die Ajax verkoopt, niet de spelers die Ajax kan kopen. Dat is natuurlijk heel iets anders.
Dat zou mooi zijn, maar het lijkt mij een sprookje.
Ridiculiseren? Dat is niet wat ik probeer te doen. Ik geloof daadwerkelijk niet dat de 'kleine' bedragen niet ook omhoog zullen gaan.Bert schreef:Het ridiculiseren van het standpunt van een ander maakt je eigen verhaal niet sterker, zeux.
Mogelijk koop je volgend jaar voor hetzelfde bedrag wel wat beters.zeux schreef:Ik vind het echt naïef om te denken dat je voor 5 miljoen volgend jaar hetzelfde kunt kopen als dit jaar.
Zozo, en dan maar 3 miljoen voor Kishna, dat geeft toch te denken...LucaS schreef:Lukoki voor 5 miljoen weggekocht bij Zwolle. Sinkgraven een miljoen of 8 met bonussen. Natuurlijk is ook de prijs van subtoppers uit Nederland fors gestegen.
Is dit niet 'proof in point'? Je vindt Gudelj blijkbaar niet veel, maar. Zelfs die kost al 6 miljoen.Cruijff schreef:[
Deze zomer is voor circa 6 miljoen euro Gudelj aangetrokken. Ik mag toch hopen dat voor een dergelijk bedrag volgend jaar betere spelers op de markt zijn..............
Haha nota bene jij komt met het vingertje wijzen wat betreft 'proof in point' ?zeux schreef:Is dit niet 'proof in point'? Je vindt Gudelj blijkbaar niet veel, maar. Zelfs die kost al 6 miljoen.Cruijff schreef:[
Deze zomer is voor circa 6 miljoen euro Gudelj aangetrokken. Ik mag toch hopen dat voor een dergelijk bedrag volgend jaar betere spelers op de markt zijn..............
Ik denk dat het lagere segment altijd wel laag blijft. Dat segment komt namelijk bij clubs dat simpelweg niet de grotere bedragen kan neertellen. Kijk, als al die C competities zoals de Eredivisie opeens miljarden euro's tv geld krijgen, ja dan gaat alles opeens omhoog. Wat je wel ziet is dat talent duurder wordt omdat grotere clubs opeens interesse tonen. Maar spelers zijn natuurlijk niet onderhevig aan inflatie an sich. Is meer een kwestie van beschikbaar geld.@Raymon. Alles binnen eigen marges natuurlijk. Kleinere bedragen, dus kleinere stappen, maar wel stappen.
Ik vind het echt naïef om te denken dat je voor 5 miljoen volgend jaar hetzelfde kunt kopen als dit jaar.