Engeland en Schotland

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

InnerHarbour

Re: Engeland en Schotland

Bericht door InnerHarbour » za jul 25, 2015 2:35 pm

Raymon schreef:Dat zeiden ze ook van Carroll. Ik vind Benteke een beperkte spits, maar goed dat past wel bij een ploeg als Liverpool. Die gaan gewoon weer spelen voor plaats 6-9.
Wil je daar soms ook een pint opzetten in O'Caseys?
:smile-ajax.gif:
YNWA

Lionel

Bericht door Lionel » za jul 25, 2015 2:44 pm

Bert schreef:Je laat ook even buiten beschouwing dat Müller (sterspeler van de) wereldkampioen is. Müller is één van de beste spelers ter wereld, Benteke is dat natuurlijk in de verste verte niet.
Hahaha inderdaad.

Benteke is heel beperkt. Wel beter dan Carroll maar dat is geen kunst.

Waarom zou Reus naar Liverpool gaan?
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za jul 25, 2015 2:45 pm

zeux schreef:Ja, marktwerking.

En Ajax zit muurvast in de categorie 3-10 miljoen, kan niet 'meestijgen' met marktwaardes (of wil dat niet). Binnen die categorie krijg je dus jaarlijks steeds mindere spelers.
Ik weet dat dit je stokpaardje is, dus dat je dit wel moet zeggen. Maar volgens mij zijn de prijzen voor de spelers in het marktsegment waarin Ajax shopt juist vrij stabiel. De grote verschuivingen van de afgelopen jaren zitten vooral in de prijzen van de topspelers.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

zeux

Bericht door zeux » za jul 25, 2015 3:33 pm

Bert schreef:
zeux schreef:Ja, marktwerking.

En Ajax zit muurvast in de categorie 3-10 miljoen, kan niet 'meestijgen' met marktwaardes (of wil dat niet). Binnen die categorie krijg je dus jaarlijks steeds mindere spelers.
Ik weet dat dit je stokpaardje is, dus dat je dit wel moet zeggen. Maar volgens mij zijn de prijzen voor de spelers in het marktsegment waarin Ajax shopt juist vrij stabiel. De grote verschuivingen van de afgelopen jaren zitten vooral in de prijzen van de topspelers.
Geloof je dat zelf?
Met al die Engelse clubs die een shitload aan geld hebben?
Marktwerking werkt volgens mij over de hele linie door.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za jul 25, 2015 4:28 pm

Ja, dat geloof ik. Volgens mij is het ook helemaal geen vreemd standpunt om in te nemen, gezien de afgelopen transferperiodes.

En met niemand anders!

zeux

Bericht door zeux » za jul 25, 2015 4:30 pm

Bert schreef:Ja, dat geloof ik. Volgens mij is het ook helemaal geen vreemd standpunt om in te nemen, gezien de afgelopen transferperiodes.
Waar ligt dan de grens wat jou betreft?

Een speler die vorig jaar 15 miljoen kostte, kost dat deze zomer ook, maar een speler die 20 miljoen kostte levert nu 25 op of zo?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za jul 25, 2015 4:41 pm

Volgens mij hadden we het over de prijzen van de spelers die interessant voor Ajax zijn, zoals jij zei de spelers tussen de drie en tien miljoen. Volgens mij zijn de spelers in die prijsklasse niet significant slechter geworden de afgelopen tien jaar.

En met niemand anders!

zeux

Bericht door zeux » za jul 25, 2015 4:51 pm

Bert schreef:Volgens mij hadden we het over de prijzen van de spelers die interessant voor Ajax zijn, zoals jij zei de spelers tussen de drie en tien miljoen. Volgens mij zijn de spelers in die prijsklasse niet significant slechter geworden de afgelopen tien jaar.
Ook daar komt natuurlijk verschuiving in. Dat is altijd al zo geweest - spelers worden gradueel duurder -, maar daar zit volgens mij een behoorlijke versnelling in. Alles is relatief. Als de top stijgt, stijgt ook de 'bodem' mee. Zeker met al die Engelse teams die op de markt verschijnen. Als ik de berichtgeving rond die nieuwe tv-deal goed gevolgd heb, heeft straks zelfs de top van de league onder de PL al meer geld dan Ajax.

Dus ik denk dat een speler die vorig jaar nog 2 miljoen was, binnen no time op 3 of 5 miljoen gaat zitten. Enzovoorts.

Dus de categorie van nu 8 miljoen is binnen een paar jaar 10-12 miljoen.

Had jij verwacht dat een speler als Daley Blind vorige zomer al GBP 14 miljoen (ca € 18 miljoen) waard was?

LucaS

Bericht door LucaS » za jul 25, 2015 5:35 pm

Mwa, de bedragen die betaald worden voor spelers als Wijnaldum, Blind en Depay zijn wel degelijk een stuk hoger dan drie jaar terug.En we kunnen dat toch geen absolute topspelers noemen.
I think I lost my fucking headache

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za jul 25, 2015 6:05 pm

Dat zijn de spelers die Ajax verkoopt, niet de spelers die Ajax kan kopen. Dat is natuurlijk heel iets anders.
zeux schreef:Ook daar komt natuurlijk verschuiving in. Dat is altijd al zo geweest - spelers worden gradueel duurder -, maar daar zit volgens mij een behoorlijke versnelling in. Alles is relatief. Als de top stijgt, stijgt ook de 'bodem' mee. Zeker met al die Engelse teams die op de markt verschijnen. Als ik de berichtgeving rond die nieuwe tv-deal goed gevolgd heb, heeft straks zelfs de top van de league onder de PL al meer geld dan Ajax.
Volgens mij is hier überhaupt niets natuurlijks aan. Jij stelt dat er een verschuiving plaatsvindt in de kwaliteit van de spelers die te kopen zijn voor drie tot tien miljoen. Dan is het verhaal 'dat de duurdere spelers duurder worden, en dat dat dus ook bij de minder dure spelers wel zo zal zijn' dus allerminst een argument.

En met niemand anders!

zeux

Bericht door zeux » za jul 25, 2015 6:29 pm

Bert schreef:Dat zijn de spelers die Ajax verkoopt, niet de spelers die Ajax kan kopen. Dat is natuurlijk heel iets anders.
zeux schreef:Ook daar komt natuurlijk verschuiving in. Dat is altijd al zo geweest - spelers worden gradueel duurder -, maar daar zit volgens mij een behoorlijke versnelling in. Alles is relatief. Als de top stijgt, stijgt ook de 'bodem' mee. Zeker met al die Engelse teams die op de markt verschijnen. Als ik de berichtgeving rond die nieuwe tv-deal goed gevolgd heb, heeft straks zelfs de top van de league onder de PL al meer geld dan Ajax.
Volgens mij is hier überhaupt niets natuurlijks aan. Jij stelt dat er een verschuiving plaatsvindt in de kwaliteit van de spelers die te kopen zijn voor drie tot tien miljoen. Dan is het verhaal 'dat de duurdere spelers duurder worden, en dat dat dus ook bij de minder dure spelers wel zo zal zijn' dus allerminst een argument.
Jij denkt dat als de spelers in de 'hogere' regionen groeien kwa kostprijs, de spelers in de 'lagere' regionen niet meegroeien?
Dat zou mooi zijn, maar het lijkt mij een sprookje.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za jul 25, 2015 7:00 pm

Het ridiculiseren van het standpunt van een ander maakt je eigen verhaal niet sterker, zeux.

En met niemand anders!

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » za jul 25, 2015 7:23 pm

zeux schreef:
Bert schreef:Dat zijn de spelers die Ajax verkoopt, niet de spelers die Ajax kan kopen. Dat is natuurlijk heel iets anders.
Jij denkt dat als de spelers in de 'hogere' regionen groeien kwa kostprijs, de spelers in de 'lagere' regionen niet meegroeien?
Dat zou mooi zijn, maar het lijkt mij een sprookje.

Die groeien zeker niet in dezelfde mate mee, nee
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » za jul 25, 2015 7:54 pm

Blijkbaar heeft hij geen ballen voldoende om ja of nee te zeggen, geen verrassing. :smallgrin.gif:
YNWA

zeux

Bericht door zeux » za jul 25, 2015 8:08 pm

Bert schreef:Het ridiculiseren van het standpunt van een ander maakt je eigen verhaal niet sterker, zeux.
Ridiculiseren? Dat is niet wat ik probeer te doen. Ik geloof daadwerkelijk niet dat de 'kleine' bedragen niet ook omhoog zullen gaan.

@Raymon. Alles binnen eigen marges natuurlijk. Kleinere bedragen, dus kleinere stappen, maar wel stappen.

Ik vind het echt naïef om te denken dat je voor 5 miljoen volgend jaar hetzelfde kunt kopen als dit jaar.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » za jul 25, 2015 8:22 pm

zeux schreef:Ik vind het echt naïef om te denken dat je voor 5 miljoen volgend jaar hetzelfde kunt kopen als dit jaar.
Mogelijk koop je volgend jaar voor hetzelfde bedrag wel wat beters.

Deze zomer is voor circa 6 miljoen euro Gudelj aangetrokken. Ik mag toch hopen dat voor een dergelijk bedrag volgend jaar betere spelers op de markt zijn..............

LucaS

Bericht door LucaS » za jul 25, 2015 8:49 pm

Lukoki voor 5 miljoen weggekocht bij Zwolle. Sinkgraven een miljoen of 8 met bonussen. Natuurlijk is ook de prijs van subtoppers uit Nederland fors gestegen.
I think I lost my fucking headache

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » za jul 25, 2015 10:20 pm

LucaS schreef:Lukoki voor 5 miljoen weggekocht bij Zwolle. Sinkgraven een miljoen of 8 met bonussen. Natuurlijk is ook de prijs van subtoppers uit Nederland fors gestegen.
Zozo, en dan maar 3 miljoen voor Kishna, dat geeft toch te denken...

zeux

Bericht door zeux » za jul 25, 2015 10:25 pm

Cruijff schreef:[
Deze zomer is voor circa 6 miljoen euro Gudelj aangetrokken. Ik mag toch hopen dat voor een dergelijk bedrag volgend jaar betere spelers op de markt zijn..............
Is dit niet 'proof in point'? Je vindt Gudelj blijkbaar niet veel, maar. Zelfs die kost al 6 miljoen.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za jul 25, 2015 10:36 pm

Vijf miljoen voor Rosenberg? Vijf miljoen voor Charisteas? Vijf miljoen voor Rosales? En dan zijn we al ruim tien jaar terug in de tijd. Wat recenter: Suarez speelde één seizoen in Nederland en was al ruim acht miljoen.

En met niemand anders!

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » za jul 25, 2015 10:37 pm

zeux schreef:
Cruijff schreef:[
Is dit niet 'proof in point'? Je vindt Gudelj blijkbaar niet veel, maar. Zelfs die kost al 6 miljoen.
Haha nota bene jij komt met het vingertje wijzen wat betreft 'proof in point' ? :smallgrin.gif:

Ik denk dat Gudelj voor Eredivisie begrippen zeker geen verkeerde speler is, maar iets in mij brengt een verwachting aan het oppervlak dat hij, ondanks dat hij dit jaar de duurst aangekochte speler van de selectie is (en überhaupt qua transfersom de duurste van al onze spelers), bij Ajax geen vaste basisplaats zal veroveren.

In het verleden zijn de door Ajax voor de hoogste transfersom aangetrokken spelers nogal vaak gefopt, terwijl onbekenden die voor een prikkie binnenkwamen zoals Litmanen, Kanu, Finidi, Chivu en Trabelsi de show stalen.

raymon
Contacteer:

Bericht door raymon » za jul 25, 2015 11:16 pm

@Raymon. Alles binnen eigen marges natuurlijk. Kleinere bedragen, dus kleinere stappen, maar wel stappen.

Ik vind het echt naïef om te denken dat je voor 5 miljoen volgend jaar hetzelfde kunt kopen als dit jaar.
Ik denk dat het lagere segment altijd wel laag blijft. Dat segment komt namelijk bij clubs dat simpelweg niet de grotere bedragen kan neertellen. Kijk, als al die C competities zoals de Eredivisie opeens miljarden euro's tv geld krijgen, ja dan gaat alles opeens omhoog. Wat je wel ziet is dat talent duurder wordt omdat grotere clubs opeens interesse tonen. Maar spelers zijn natuurlijk niet onderhevig aan inflatie an sich. Is meer een kwestie van beschikbaar geld.

zeux

Engeland en Schotland

Bericht door zeux » za jul 25, 2015 11:30 pm

Natuurlijk blijven er altijd spelers van een paar miljoen op de markt. Maar dat zijn dat wel mindere spelers dan die nu of vorig jaar voor dat bedrag op de markt zijn. Dat is wat ik bedoel.
Wanneer Ajax vast blijft houden aan die range van 3-10 miljoen zal ze steeds minder talentvolle spelers kunnen halen. En ik denk dat die 'progressie' sneller gaat dan bijv Bert voorstelt.

raymon
Contacteer:

Bericht door raymon » za jul 25, 2015 11:34 pm

Nee dat geloof ik niet. Dat niveau kan niet veel duurder worden omdat de clubs simpelweg het geld niet hebben om meer geld aan dat niveau te besteden. En de PL is niet geinteresseerd in dat niveau. Daarom zal de prijs dus niet snel omhoog gaan. Vraag en aanbod.

zeux

Bericht door zeux » za jul 25, 2015 11:55 pm

Hoeveel teams heeft de PL? Ik las ergens dat zelfs een degradatiekandidaat van de PL straks al 133 miljoen gaat krijgen.

En waar komt die 'break' te liggen van jongens die kwa marktwaarde 'stabiel' gaan blijven? 10 miljoen? 15?

Ik kan dat dus niet geloven. Dat jongens die nu een marktwaarde van 15 of 20 miljoen hebben wél wezenlijk gaan stijgen en jongens van 5 of 8 of 10 miljoen niet.

Een prijsstijging voel je volgens mij door de hele range.

Plaats reactie