UEFA Champions League 2007-2008

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za okt 06, 2007 8:25 pm

Bertje schreef:Ja, maar voor een schwalbe staat een gele kaart. Dan kun je hem dus niet zwaarder gaan schorsen omdat de scheidsrechter het niet zag.
Een schwalbe na een aanvaring tussen een speler en een supporter bestaat niet. Dida zag z'n kans om Celtic onrechtmatig een nederlaag aan te smeren.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za okt 06, 2007 8:41 pm

Zegt het reglement hier iets over? Moet een schwalbe tegenover een tegenstander zijn?

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za okt 06, 2007 8:54 pm

Over zo'n situatie staat wellicht helemaal niets in het reglement.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33968
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » za okt 06, 2007 9:27 pm

Thomas schreef:Over zo'n situatie staat wellicht helemaal niets in het reglement.
Volgens mij is er een kapstokartikel over onsportief gedrag of zo, daar kan het prima onder.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo okt 10, 2007 6:29 pm

Je had gelijk, Duke. En gelukkig gaat de FIFA een onderzoek starten:
UEFA open inquiry into Dida(AFP) Monday 8 October 2007

UEFA have opened disciplinary proceedings against AC Milan and their Brazilian goalkeeper Dida after last week's game against Celtic in Glasgow.

Dida, who collapsed dramatically after being struck in the face by a Scottish fan near the end of Wednesday's 2-1 Group D loss to the Scots, has been criticised for overreacting.

The 34-year-old initially started to chase after his assailant before theatrically slumping to the ground and rolling over a couple of times while clutching his face.

He was later seen applying an icepack to his cheek and was stretchered from the field when he was substituted.

European football's governing body have already opened proceedings against Celtic and both cases will be heard by the control and disciplinary body on Thursday.

UEFA said in a statement that they had opened an investigation on the basis of article five, paragraph one of the disciplinary regulations, which state: "Member associations, clubs, as well as their players, officials and members, shall conduct themselves according to the principles of loyalty, integrity and sportsmanship."

The 27-year-old supporter who slapped Dida, but who escaped police at the ground, turned himself in to Celtic and subsequently police after he was hit with a life ban by the club and his picture was splashed on newspapers.
FIFA.com

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » do okt 11, 2007 6:51 am

Die gast heeft in het stadion kunnen ontsnappen ??? :biggrin.gif:

Lionel
Berichten: 47604
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » do okt 11, 2007 7:16 am

Hahaaha, komisch inderdaad.
IK GELOOF!!!!!!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do okt 11, 2007 8:04 pm

Geweldig nieuws:
UEFA vindt twee duels logische straf voor Dida
11/10/2007 18:53

AC Milan kan de komende twee duels in de Champions League niet op Dida rekenen. De tuchtcommissie van de UEFA heeft de Braziliaanse doelman geschorst voor zijn stukje amateurtoneel tegen Celtic in Glasgow.

In het met 2-1 verloren treffen maakte Dida zich belachelijk voor het oplettende oog van de camera's. Een Schotse fan betrad het veld en gaf Dida treiterend een tikje op de borst na de winnende goal van Celtic. Dida achtervolgde hem even maar stortte daarna theatraal ter aarde.

De UEFA had al aangekondigd dat ook spelers zich dienen te houden aan fair play en zich loyaal, integer en sportief behoren te gedragen. Een straf van twee duels is volgens de tuchtcommissie op z'n plaats.

Celtic komt weg met een geldstraf van ruim 35 duizend euro. De helft daarvan moet nu worden betaald en de andere helft als er opnieuw fans het veld betreden de komende twee jaar.


Milan in beroep tegen 'zwaar overdreven' straf Dida
11/10/2007 19:45

AC Milan legt zich niet neer bij de schorsing van twee Champions League-duels voor Dida. De Italiaanse club vindt de straf voor de Braziliaanse doelman 'zwaar overdreven', zeker gezien de geldboete van ruim zeventien duizend euro voor Celtic.

'Deze uitspraak lijkt ons erg onevenwichtig', legde jurist Leandro Cantamessa namens Milan uit aan op de website van de Rossoneri. 'Ze doen net alsof Dida de hoofdrolspeler was, terwijl iemand anders die opeiste. Het ene is de oorzaak, het andere het gevolg.'

Cantamessa verwijst naar de Celtic-fan die het veld betrad en Dida een tikje gaf. Dida probeerde de Schot eerst te pakken, maar stortte even later neer. Per brancard verliet hij het veld. En dat was geen aanstellerij volgens Cantamessa. 'Dida heeft aangegeven last van zijn hoofd te hebben. Er was dus wél wat aan de hand.'

Milan verloor in Glasgow met 2-1. De UEFA besloot Dida en Celtic aan te klagen. De keeper zou zich niet loyaal, integer en sportief hebben gedragen. De Schotse kampioen is verantwoordelijk voor het betreden van het veld door toeschouwers.
vi.nl

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Bericht door Frank » do okt 11, 2007 9:09 pm

De clubs zullen ook eens een keer hun verantwoording nemen en zich neerleggen bij een straf :eusa_naughty.gif:

Altijd maar in beroep gaan....

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41136
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » do okt 11, 2007 9:24 pm

Inderdaad, heel irritant. De hele wereld ziet dat die clown er een potje van maakt. Dan kun je als club toch ook wel een keer aangeven dat hij in de fout is gegaan en dat je de straf accepteert.

Ik snap wel dat het vervelend is voor een club als je speler een straf krijgt terwijl andere met vergelijkbaar gedrag wel wegkomen. Dat is misschien niet leuk maar dat veranderd niets aan het misselijke gedrag van Dida.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48006
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » do okt 11, 2007 9:26 pm

Frank schreef:De clubs zullen ook eens een keer hun verantwoording nemen en zich neerleggen bij een straf :eusa_naughty.gif:

Altijd maar in beroep gaan....
Ach, ik heb ook nog nooit een keeper een dergelijke straf zien ontvangen, hoor. Zeer misselijke actie, maar ik zou het gewoon afdoen met een boete.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do okt 11, 2007 9:27 pm

Wat heeft het feit dat hij een keeper is met deze situatie te maken?

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23027
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Bericht door raymon » do okt 11, 2007 9:31 pm

Peter schreef:
Frank schreef:De clubs zullen ook eens een keer hun verantwoording nemen en zich neerleggen bij een straf :eusa_naughty.gif:

Altijd maar in beroep gaan....
Ach, ik heb ook nog nooit een keeper een dergelijke straf zien ontvangen, hoor. Zeer misselijke actie, maar ik zou het gewoon afdoen met een boete.
Alsof een boete voor een miljonair nou zo erg is. Schorsen is het enige dat helpt.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » do okt 11, 2007 9:33 pm

Marillion schreef:Inderdaad, heel irritant. De hele wereld ziet dat die clown er een potje van maakt. Dan kun je als club toch ook wel een keer aangeven dat hij in de fout is gegaan en dat je de straf accepteert.
Eens. Ik vind alleen de verhouding wel een beetje scheef. Celtic moet een lousy 17.000 euri betalen en Milan wordt veel zwaarder gestraft terwijl in beginsel toch de fout bij Celtic ligt, oke ik weet ook wel dat het maar 1 malloot was die het veld op kwam maar je bent als thuisclub toch verantwoordelijk. Bij AJAX was er ook maar 1 gek die een staaf gooide.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41136
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » do okt 11, 2007 9:54 pm

Peter schreef:
Frank schreef:De clubs zullen ook eens een keer hun verantwoording nemen en zich neerleggen bij een straf :eusa_naughty.gif:

Altijd maar in beroep gaan....
Ach, ik heb ook nog nooit een keeper een dergelijke straf zien ontvangen, hoor. Zeer misselijke actie, maar ik zou het gewoon afdoen met een boete.
Boete helpt niet. De UEFA moet nu alleen wel consequent worden en voortaan dus alle spelers die dergelijk gedrag vertonen een vergelijkbare straf opleggen. Dus duidelijke schwalbes en ander theater is voortaan 2 wedstrijden schorsing. Dan is het duidelijk en zal het misschien wat minder worden.
Nil volentibus arduum

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » vr okt 12, 2007 6:48 am

Marillion schreef:Dus duidelijke schwalbes en ander theater is voortaan 2 wedstrijden schorsing.
Hier ben ik het niet mee eens.
De actie van Dida was namelijk niet het gevolg van een wedstrijdsituatie, maar het gevolg van een fan van de tegenpartij. Toch iets heel anders. Helemaal omdat Celtic won en misschien geschorst had kunnen worden, waardoor Milan alsnog de punten zou krijgen.

Een volkomen terechte schorsing voor Dida, al vind ik wel dat de boete voor Celtic erg laag is.
Jammer inderdaad dat Milan de straf niet gewoon accepteert, heel de wereld heeft kunnen zien dat Dida een schandalig slechte acteur is.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41136
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » vr okt 12, 2007 9:40 am

Baseman schreef:
Marillion schreef:Dus duidelijke schwalbes en ander theater is voortaan 2 wedstrijden schorsing.
Hier ben ik het niet mee eens.
De actie van Dida was namelijk niet het gevolg van een wedstrijdsituatie, maar het gevolg van een fan van de tegenpartij. Toch iets heel anders. Helemaal omdat Celtic won en misschien geschorst had kunnen worden, waardoor Milan alsnog de punten zou krijgen.
Hoezo helemaal omdat Celtic won en misschien geschorst had kunnen worden? Dan ga je het dus nog proberen goed te praten. Hij moet gewoon blijven staan.

Als je zo gaat redeneren als jij doet kun je aan alles een draai geven. Dan kun je een schwalbe in de zestien ook wel weer goed praten. Want ja, we stonden achter en hadden anders verloren.

Gewoon structureel schorsen dat soort klanten. Dat is de enige manier om er af te komen.
Nil volentibus arduum

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » vr okt 12, 2007 11:29 am

Marillion schreef:Dan ga je het dus nog proberen goed te praten.
Helemaal niet, precies andersom juist.
Ik geef alleen aan dat door de actie van Dida Milan misschien alsnog de winst toegewezen kreeg, wat de actie dus extra triest maakt.
Gewoon structureel schorsen dat soort klanten. Dat is de enige manier om er af te komen.
Schwalbes zjin wedstrijdsituaties en dus heel anders.
Daarbij zijn ze niet te voorkomen en je kunt achteraf alles wel gaan lopen bestraffen, dat schiet niet op. Gaan we dan ook achteraf doelpunten toekennen als het een penalty bleek te zjin, maar hij werd niet gegeven ?

Smerige overtredingen die niet gezien worden achteraf straffen en de rest gewoon aan de scheids over laten.
Laatst gewijzigd door Baseman op vr okt 12, 2007 11:41 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr okt 12, 2007 11:36 am

Wellicht moeten we eerst maar eens gewoon zwart op wit zien hoe zwaar je voor bepaalde acties gestraft wordt. Een beetje rechtszekerheid graag.

Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Bericht door Arwin » vr okt 12, 2007 2:12 pm

Er is natuurlijk een duidelijk verschil tussen de actie van Dida en een 'normale' schwalbe in het veld. Maar dat snapt iedereen hopelijk zelf ook wel.

Spelers twee wedstrijden schorsen voor een schwalbe lijkt me geen goed idee, zeker ook omdat de grens tussen wel/geen schwalbe soms nogal moeilijk kan zijn. Wanneer maak je een schwalbe, wanneer maak je iets alleen wat erger dan het is? Gewoon een gele kaart geven als de scheidsrechter een schwalbe constateert, niet mensen op basis van TV beelden spelers laten schorsen voor schwalbes dus.

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » ma okt 22, 2007 6:32 pm

De schorsing van Dida is na het hogerberoep verlaagd van 2 naar 1 wedstrijd.

bron: teletekst.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di okt 23, 2007 7:18 pm

Koeman gunt Dirk Marcellis een basisplaats in een CL-wedstrijd. Zo zo, da's on-Koemans. Het lijkt er overigens ook op dat Koe Méndez heeft opgesteld voor de 'balans'.

Maar er is nog behoorlijk wat hoop hoor. Die Lugano achterin bij Fener is zo traag als dikke stront.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » di okt 23, 2007 7:19 pm

Misschien krijgt Marcellis weer rood. :666.gif:

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Bericht door generaal » di okt 23, 2007 7:37 pm

Jammer dat Kromkamp speelt. Ik had liever een achterhoede gezien met Fagner, Zonneveld, Marcellis en Salcido en Addo met Simons, Perez en Aissati op het middenveld.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di okt 23, 2007 7:41 pm

Waarom ben jij niet in het stadion?

Plaats reactie