Het is de trein die langskomt. Koeman als trainer is weinig verheffend. Als bondscoach gevraagd worden door Barca zal niet zo vaak meer voorkomen. Maar goed, zoals ik eerder al postte krijg ik het gevoel dat deze baan hem toegezegd is. Een politieke keuze, maar niet direct iemand die deze rotzooi kan opruimen. Maar ik gun hem al het goeds.Iniesta schreef: ↑di aug 18, 2020 7:46 pmHij heeft de boel ook prima aangepakt, mn voor de randvoorwaarden. Zorgen dat de focus weer op voetbal komt en een echt team gesmeed.
Tactisch viel er wel genoeg op aan te merken, en op lange termijn zie ik weinig visie.
Vraag me wel af wat hij zichzelf aandoet. Net een hartingreep ondergaan en je dan weer in de stress van hoofdtrainer storten.
Spanje
Moderator: mods
-
Re: Spanje
Whitey on the moon.
Spanje
Al eerder gezegd, begrijp niets van deze keuze van Barcelona. Persoonlijk vind ik Koeman echt standaard trainer, iemand die de poppetjes zeker op de goede plek kan zetten maar verder hoef je niet te rekenen op een verrassing. Een grote club als Barcelona moet toch meer willen? Een trainer met ideeën als Klopp, Guardiola etc. vernieuwing. En wat is een mooiere start om daar nu mee te beginnen, de selectie is failliet, heel veel geld is er niet. Kan me niet voorstellen dat hij alleen is gehaald omdat hij toevallig speler is geweest.
Maar goed, de knvb kan op zoek, vind alles alles prima als het maar geen Frank de Boer is of Danny Blind.

Maar goed, de knvb kan op zoek, vind alles alles prima als het maar geen Frank de Boer is of Danny Blind.

Het lijkt mij toch dat Barcelona een roerige transitieperiode in gaat. Die geven meestal niet meteen resultaat, dus is de vraag hoeveel krediet Koeman krijgt.
Zittie straks werkeloos thuis op de bank als het EK is waar hij zo hard aan heeft gewerkt...
Zittie straks werkeloos thuis op de bank als het EK is waar hij zo hard aan heeft gewerkt...
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
-
Ik heb dan gek genoeg dus helemaal geen medelijden met hem.
Ze hebben met 8-2 verloren. Veel slechter kan het niet gaan.zeux schreef:Het lijkt mij toch dat Barcelona een roerige transitieperiode in gaat. Die geven meestal niet meteen resultaat, dus is de vraag hoeveel krediet Koeman krijgt.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
-
- AT Toto winner 10/11
Haha nee dat zou wel karma zijn.Wie kent Cees de Wolf nog? schreef: ↑di aug 18, 2020 9:56 pmIk heb dan gek genoeg dus helemaal geen medelijden met hem.

Ik snap dat hij hier nu voor kiest en dat dit zijn droombaan is, maar goedemorgen wat is die Koeman toch een ongeëvenaarde, onverbeterlijke opportunist. Nul loyaliteit, nul eigenaarschap, nul belang hechtend aan het nakomen van beloftes. Alleen maar denkend aan het eigen voordeel.
In dit geval toch wel anders door de situatie met Corona. Hij had toegezegd voor ek, maar kon uiteraard niet vermoeden dat dat een jaar zou worden uitgesteld en maar afgewacht moet worden of het volgend jaar wel door gaat
-
- AT Toto winner 10/11
Hij heeft vorige maand met een uitgestreken gezicht bij de NOS op tv verklaard dat hij sowieso en absoluut tot na het EK zou blijven. Dat is één maand geleden en dus ná corona.
Opportunist pur sang.
Opportunist pur sang.
-
Maar ja, die trein komt maar een keer langs!
Hij weet in ieder geval op welke positie Frenkie het best rendeert.
Hij was zonder Corona ook gegaan. Al moeten we daar dan wel bij aantekenen dat het EK in die situatie al was gespeeld.
De KNVB zal teleurgesteld zijn. Aan de andere kant, er was dus een clausule opgenomen over een mogelijke overstap naar Barcelona met een vastgestelde transfersom. Als je dat met elkaar in een contract zet dan kun je daar dus gebruik van maken.
Enige dat ik me afvraag is of daar ook nog een termijn aan vast zat. Maar als dat het geval is zal dat zijn gedaan met een datum van na het EK. Bij het vastleggen heeft er natuurlijk nooit iemand bedacht dat het EK een jaar later zou worden gespeeld.
Nil volentibus arduum
De T.Kind aan huis bij Barça
Rob Jansen: ’Ze betalen extreme salarissen, maar als het misgaat grijpt men keihard in’
door Marcel van der Kraan & Valentijn Driessen
In recordtijd werd het grote FC Barcelona voorzien van een nieuwe technische staf met Ronald Koeman als boegbeeld. De snelheid waarmee de grootste trainerstransfer van 2020 plaats had – van de bespreking in huize Koeman tot de privéjet naar Spanje in minder dan 24 uur – verraste iedereen. De man achter de transfer, voetbalmakelaar Rob Jansen, sloot voor Koeman de duurste deal ooit.
De mondkapjes met het logo van Barcelona, waarmee Rob Jansen samen met Ronald Koeman door de kleedkamer en kantoren van Camp Nou banjerde in de voorbije dagen, liggen nog op zijn bureau. De 64-jarige Hagenaar heeft net gehoord dat hij negatief getest heeft op Covid-19. Uit voorzorg blijft hij nog een week thuis. Samen met de trainers van Barcelona liet hij zich vrijwillig testen, omdat hij heeft gereisd tussen Spanje en Nederland.
Jansen maakt een opmerkelijk fitte indruk na een slopende week. Korte nachten, talloze besprekingen met de top van Barça, het bestuderen van enorme contracten inclusief die van Koemans assistenten Alfred Schreuder en Henrik Larsson, lijken geen vat op hem te hebben. Op die momenten is hij als een vis in het water. Voor Jansen is het de tiende keer dat hij miljoenendeals sluit met een van de twee grootste voetbalclubs ter wereld.
In Los Angeles en New York, waar de hoofdkantoren van de Wasserman-groep zijn gevestigd, knalde de champagne. Jansen verkocht zeven jaar geleden zijn Nederlandse bedrijf aan een van ’s werelds grootste sportagentschappen. „Zevenentwintig jaar terug deed ik als werknemer van de VVCS de deal van Dennis Bergkamp en Wim Jonk naar Inter. Het was in die tijd een van de grootste transfers in Europa”, zegt Jansen. Het ging om het voor Italië sensationele bedrag van 40 miljard lire (21 miljoen euro).
Financieel geen miljoenendeal voor hem zelf, zoals altijd is gedacht. „Nee, hoor. Ik verdiende 2500 gulden (1140 euro red.) per maand als spelersbegeleider bij onze vakbond.” Het is ruimschoots goed gemaakt toen hij zijn eigen bedrijf oprichtte. Hij is nu directeur van Wasserman Nederland en de groep heeft wereldwijd een omzet van bijna een miljard dollar.
De vijver van het profvoetbal zit vol kleine haaien, veel eenpitters die allemaal een speler willen begeleiden. Cowboys, worden ze genoemd. Jansen stoort zich er niet aan. „De megadeals worden door de big companies gedaan. Die kleine agenten blijf je houden. Prima. De Albert Cuypmarkt, waar je spulletjes kan kopen, blijft ook bestaan terwijl in Amsterdam de Bijenkorf zit.”
Op een aantal beelden die hij toont, zien we Jansen met Koeman in Barcelona in bespreking over het contract. We zien hem op filmpjes in de kleedkamers, kantoren bezoeken, aan het diner met alle hoofdrolspelers en we zien een vrolijke ontmoeting tussen Barça’s hoofd opleidingen Patrick Kluivert en de nieuwe assistenten Alfred Schreuder en Henrik Larsson.
„Schreuder is een van de beste veldtrainers in Europa”, zegt Jansen. „Die heeft het bij Hoffenheim ook gewoon hartstikke goed gedaan. Hij is alleen principieel, stapte op toen hij een discussie kreeg met de eigenaar. Bij Ajax heeft hij het eerder ook fenomenaal goed gedaan. Ronald weet dat allemaal. Die verdiepte zich in de ontwikkeling van bepaalde trainers. En niet omdat hij al eerder wist dat Barcelona nu zou komen, hoor. Want dit kwam echt plotseling. Maar hij is gewoon een coach die altijd voorbereid is op alles.”
De Zweed Larsson werd ooit door Jansen van Feyenoord naar Celtic gebracht. Het succesverhaal is bekend. Nu brengt hij hem opnieuw naar Barcelona. „Larsson is een ex-vedette van een geweldig Barça-elftal. Hij spreekt de taal en is een perfecte tweede assistent. Ronald heeft in zijn staf op deze manier een verdediger (hijzelf), een middenvelder en een spits. Alle anderen in de staf zijn Catalanen. Ronald wil niet een hele enclave meenemen. Je moet cultuurbewakers houden. Hij is geen Mourinho. Als die opstapt, gaan er twaalf man mee.”
Barcelona blijft een bijzonder voetbalbolwerk, waar het verkiezingsvehikel van presidenten het hele technische beleid in de prak kan rijden. In drie decennia heeft Jansen, die zelf president van de Europese bond van voetbalagenten (EFAA) is, alle soorten tegenover zich gehad. Soms houden ze de club in een wurggreep.
Hij komt met een fraaie anekdote. „Joan Gaspart wilde in 2000 president van Barcelona worden en had beloofd Marc Overmars en Emmanuel Petit van Arsenal te kopen als hij zou winnen. David Dein, de grote baas bij Arsenal, zat zich al helemaal te verkneuteren. ’Als-ie wint, Rob, ontvang ik hem met open armen’. Nou, hij won en hij vloog meteen naar het huis van Dein in Londen. Daar zat ik ook. Ik had het contract van Overmars al rondgemaakt. Arsenal wilde 80 miljoen gulden (36,5 miljoen euro red.) voor de deal. Dat vond Gaspart toch wel te gortig. Toen vroeg hij aan Dein: ’Wat moet ik betalen als ik Petit niet neem?’ Waarop Dein zei: ’Hetzelfde bedrag. Petit krijg je er gratis bij’. Pijnlijk voor Petit, maar een werelddeal voor ons. Overmars was in een klap de duurste speler ter wereld. En Gaspart moest wel, hè. Die kon alleen terugvliegen met een afgeronde deal, want hij had die twee spelers beloofd aan de fans…”
Maar een club van het kaliber Barcelona stelt ook hoge eisen aan zijn spelers en trainers. Als er niet wordt geleverd, volgt de afrekening direct. Jansen: „Ik heb het meegemaakt na het eerste jaar van Ronald en Frank de Boer. Het elftal had niet voldoende gepresteerd. In hotel Juan Carlos moesten alle spelers komen. In een grote zaal en later apart werden de spelers toegesproken. Het ging er keihard aan toe. Ze werden door bestuurslid Sandro Rossel, die later president werd van de club, met de grond gelijk gemaakt. Het leek wel een tribunaal. Frank en Ronald zaten met tranen in hun ogen. Ze bleven kalm, maar voor een jonge sportman was het een heftig moment. Niet dat ze daarna bij het RIAGG belandden, ze wisten wel meteen wat voor processen zich in de absolute top afspelen. Frank en Phillip Cocu mochten blijven, allemaal andere spelers moesten weg.”
Er is een kleine categorie clubs waar het er zo extreem aan toegaat. Jansen: „Barça hoort sportief bij de beste twee clubs ter wereld. Misschien is het wel de nummer één. Maar bij Real Madrid, Juventus en Manchester United heerst overal dezelfde mentaliteit. Er worden extreme salarissen betaald, maar als het misgaat, grijpt het management keihard in.”
Koeman, zo weet hij, heeft de dekking van de huidige president Josep Bartomeu. „Ik ben wel gecharmeerd van deze president. Hij is een gentleman. Hoe het straks gaat, zien we wel. Aan het systeem van Barça met verkiezingen zit ook iets positiefs. Men kan nooit een club helemaal beheersen. De leden, de socio’s, beslissen. De club heeft verder een structuur waar men gewoon doorgaat. Het is net het ministerie. We denken allemaal dat de minister het beleid maakt, maar de topambtenaren hebben grote invloed. Totdat een president eens in de zoveel jaar de hele club schoonveegt.”
Het viel Jansen op dat Koeman nog echt een ’grote meneer’ is in zijn oude stad. Voor iedereen. „Johan Cruijff is er vanzelfsprekend heilig, maar door die goal van Ronald waarmee hij de club de eerste Europa Cup ooit schonk, heeft hij ook een grote status.” In de ogen van de Nederlander is Koeman ook klaar voor de megaklus in Camp Nou. „Iedereen staat open voor de verandering die Ronald wil doorvoeren. Ze vinden het prachtig hoe hij praat, hoe hij denkt te gaan werken met spelers, hoe hij over elke stap al heeft nagedacht.”
Toch zal veel afhangen van die ene sterspeler, die nog moet besluiten of hij blijft. „Wereldvedettes hebben hun eigen gedachten. Niemand weet wat Messi in zijn hoofd heeft op dit moment. Ronald praat met hem en dat blijft tussen hen. Ik hoop dat hij blijft. Hij heeft nog één jaar contract en nog een jaar later is het WK in Qatar, misschien zijn laatste kunstje met Argentinië. Dan wil je op niveau spelen. En wie kan hem op dit moment betalen?”
Met zijn Haagse humor sluit de voetbalmakelaar af. „Messi verdient toch ook redelijk goed bij Barcelona? Hij komt de kerstperiode heus wel door, denk ik.”
Blij met de punten ...
Dit vind ik dus echt een geweldig detail. Per fax zijn contract opgezegd! Misschien zelfs wel met een handgeschreven briefje?'Messi laat FC Barcelona weten dat hij na zestien jaar wil vertrekken'
Lionel Messi zou FC Barcelona na een tijdperk van zestien jaar willen verlaten. De 33-jarige legende heeft de clubleiding volgens verschillende Argentijnse en Spaanse media dinsdag laten weten dat hij de vertrekclausule in zijn contract wil lichten. Messi zou de juridische afdeling van de club per fax hebben verzocht zijn contract eenzijdig te ontbinden. Die clausule in de verbintenis, die nog doorloopt tot 2021, zou op 31 mei - na afloop van het oorspronkelijke seizoen - zijn afgelopen. Het kamp van de Argentijn beweert dat het seizoen door de coronacrisis langer duurde en de afspraak niet meer geldig is.
De aankondiging van Messi komt elf dagen na de historische 8-2-nederlaag van FC Barcelona tegen Bayern München in de kwartfinales van de Champions League. De vernedering in Lissabon was het grootste verlies van de Spaanse grootmacht in Europees verband ooit en kostte trainer Quique Setién zijn baan.
Zijn opvolger Ronald Koeman, die overkwam van het Nederlands elftal, liet bij zijn aanstelling weten dat hij snel met Messi om de tafel zou gaan om te horen wat zijn plannen voor de toekomst zijn. Volgens Koeman zou Messi "nog altijd de beste speler ter wereld" zijn "die je in je ploeg wil hebben en niet bij de tegenstander". Het gesprek zou de spits niet op andere gedachten hebben gebracht.
Messi wordt beschouwd als de beste speler in de geschiedenis van FC Barcelona. De Argentijn is met 634 doelpunten in 731 wedstrijden topscorer aller tijden van de Spaanse grootmacht. Met 'Barça' won hij 34 titels, waarvan 4 keer de Champions League en 10 keer de Spaanse landstitel. Hij werd zes keer tot Wereldvoetballer van het Jaar gekroond. Ook dat is een record.
Bron: nusport.nl

Nil volentibus arduum
- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
Omdat een fax rechtsgeldiger is dan een e-mail.Marillion schreef:Dit vind ik dus echt een geweldig detail. Per fax zijn contract opgezegd! Misschien zelfs wel met een handgeschreven briefje?'Messi laat FC Barcelona weten dat hij na zestien jaar wil vertrekken'
Lionel Messi zou FC Barcelona na een tijdperk van zestien jaar willen verlaten. De 33-jarige legende heeft de clubleiding volgens verschillende Argentijnse en Spaanse media dinsdag laten weten dat hij de vertrekclausule in zijn contract wil lichten. Messi zou de juridische afdeling van de club per fax hebben verzocht zijn contract eenzijdig te ontbinden. Die clausule in de verbintenis, die nog doorloopt tot 2021, zou op 31 mei - na afloop van het oorspronkelijke seizoen - zijn afgelopen. Het kamp van de Argentijn beweert dat het seizoen door de coronacrisis langer duurde en de afspraak niet meer geldig is.
De aankondiging van Messi komt elf dagen na de historische 8-2-nederlaag van FC Barcelona tegen Bayern München in de kwartfinales van de Champions League. De vernedering in Lissabon was het grootste verlies van de Spaanse grootmacht in Europees verband ooit en kostte trainer Quique Setién zijn baan.
Zijn opvolger Ronald Koeman, die overkwam van het Nederlands elftal, liet bij zijn aanstelling weten dat hij snel met Messi om de tafel zou gaan om te horen wat zijn plannen voor de toekomst zijn. Volgens Koeman zou Messi "nog altijd de beste speler ter wereld" zijn "die je in je ploeg wil hebben en niet bij de tegenstander". Het gesprek zou de spits niet op andere gedachten hebben gebracht.
Messi wordt beschouwd als de beste speler in de geschiedenis van FC Barcelona. De Argentijn is met 634 doelpunten in 731 wedstrijden topscorer aller tijden van de Spaanse grootmacht. Met 'Barça' won hij 34 titels, waarvan 4 keer de Champions League en 10 keer de Spaanse landstitel. Hij werd zes keer tot Wereldvoetballer van het Jaar gekroond. Ook dat is een record.
Bron: nusport.nl
Maar het kind van de club maakt er alvast een drama van door de datum van een clausule in z’n contract aan te vechten.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
30 juni of 30 juli was natuurlijk het einde van het seizoen. Dus dat snap ik wel. Maar Barca kan het zich niet veroorloven om hem gratis te laten gaan.
IK GELOOF!!!!!!
Messi wilt graag weg.
Barca wilt graag iets voor ontvangen.
Barca wilt graag Donny van de Beek.
Tsja, zo moeilijk hoeft dit niet te zijn.
Barca wilt graag iets voor ontvangen.
Barca wilt graag Donny van de Beek.
Tsja, zo moeilijk hoeft dit niet te zijn.
Lijkt me een machtsspelletje. Zou Messi echt willen vertrekken? Of zint de boodschap van Koe hem niet, die hem verteld schijnt te hebben dat het afgelopen moet zijn met Messi's privileges?
Koeman zal wel een jaar gebruikt worden om de selectie op te schonen zodat Xavi straks de boel schoon kan overnemen
Dan maar afwachten of Xavi een ruiter en paard is
Dan maar afwachten of Xavi een ruiter en paard is
Misschien dat de KNVB even kan wachten met het aanstellen van een nieuwe bondscoach. Hij kan straks gewoon naar het EK.
De situatie lijkt zich inderdaad niet gunstig te ontwikkelen voor hem. De voorzitter die hem haalt ligt onder vuur, gedoe rondom Messi. Dat zijn geen gunstige voorwaarden om een elftal te moeten renoveren. Hij zal snel succes moeten hebben.
Nil volentibus arduum
Als Messi écht weg wil, zal het wel meevallen. Ik betwijfel dat echter. LIjkt me eerder dat hij wil blijven, maar op zijn voorwaarden.
In dat geval maakt Koe weinig kans. Dan wordt het een slachting.
In dat geval maakt Koe weinig kans. Dan wordt het een slachting.
Barca was top toen Messi meer deed dan wat hij de laatste 4 jaar laat zien.
Hij sjokt ongeveer 55 minuten over het veld. Die overige minuten doet hij regelmatig weergaloze dingen maar in de jaren ervoor deed hij meer.
Dat Koeman hem aanspreekt en aangeeft dat er meer verwacht gaat worden, lijkt mij een normale zaak.
Of was hij van plan om nog minder te doen
Hij sjokt ongeveer 55 minuten over het veld. Die overige minuten doet hij regelmatig weergaloze dingen maar in de jaren ervoor deed hij meer.
Dat Koeman hem aanspreekt en aangeeft dat er meer verwacht gaat worden, lijkt mij een normale zaak.
Of was hij van plan om nog minder te doen

Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!
Daarom moet koenan de grote zeis erdoor halen. Alle vriendjes van messi weg.
Hij heeft geen andere keus..
Ter steegen
Semedo rcv langlet nico
Frenkie
Rcm lcm
Dembele griezman fati
Heb je nog pjanic, braithwaite enzo
En dan 2 loopwonders halen op het midden
Hij heeft geen andere keus..
Ter steegen
Semedo rcv langlet nico
Frenkie