Italië
Moderator: mods
Vieri heeft al zoveel cubs gehad, daar moeten toch ook wel een paar clubs tussenzitten die elkaar bijten?Peter schreef:Is Ronaldo trouwens de enige speler ooit die zich zo profileert als een man zonder clubliefde? Barcelona, Inter, Real, Milan dus. Seedorf kwam dichtbij, maar zijn er voorbeelden die dit kunnen evenaren?
- Daily Blind
-
Bijna 1 op 2 lopen in de Serie A is gewoon een uitstekende prestatie (en waarschijnlijk heeft hij minder dan 21 wedstrijden gespeeld). Daarbij is Zlatan geen pure goaltjesdief, zoals je weet. Hij brengt anderen ook vaak direct of indirect in stelling en is een pleeg voor iedere verdediger.joey schreef:Zoveel is 10 toch niet?
-
vi.nlZlatan weer belangrijk voor winnend Inter
28/1/2007 22:22
Internazionale dendert voort in de Serie A. De ploeg van coach Roberto Mancini boekte bij Sampdoria de veertiende opeenvolgende zege: 0-2. Zlatan Ibrahimovic was de belangrijkste speler.
Het treffen in Genua werd bepaald door een vroege rode kaart van Gennaro Delvecchio. De aanvaller liet zich al in de zevende minuut gaan. Eerst maakte hij een forse overtreding op doelman Julio Cesar, waarna Marco Materazzi de spits verbaal aanpakte. Dat was reden voor Delvecchio om de verdediger een kopstoot te geven.
Ibrahimovic liet zich toen al gelden. Opvallend genoeg probeerde de Zweed met collega-aanvaller Adriano de woeste Materazzi in bedwang te houden en hem een rode kaart te onthouden. Die opzet slaagde, de schade bleef beperkt tot geel wegens protesteren.
Ook voetballend liet Ibrahimovic zich zien. Internazionale (met Maxwell in de basis) had een overwicht en kwam na 38 minuten verdiend op voorsprong. Maicon zette voor en Zlatan kopte raak. En een kwartier voor tijd was het de Zweedse spits die knap voorzette, waarna Maicon bij de eerste paal de 2-0 binnenschoot.
Koploper Inter herstelde de voorsprong op AS Roma tot elf punten. Volgende week staan beide elftallen tegenover elkaar in het Giuseppe Meazza.
Jammer dat er geen site is die het aantal assists van spelers goed bijhoudt. Daar heb je bij een heleboel spelers veel meer aan dan het aantal doelpunten dat ze gemaakt hebben.
- Daily Blind
Zelfs na die periode werd dit nog gezegd! maar hij doet het gewoon uitstekend in Italië!Thomas schreef:Dit was z'n 10de alweer, Joey.
Verder snap ik niet zo goed wat ZSoG bedoelt. Dat Zlatan bij Ajax veel te weinig scoorde staat als een paal boven water.
Veel doelpunten, maar nog meer assists of in direct voorbereidend werk!
Dit seizoen btw 10 uit 18 wedstrijden.
10 doelpunten in 18 Serie A-wedstrijden is zelfs voor een goaltjesdief een alleraardigst gemiddelde. En Zlatan is geen goaltjesdief. Ik vind het gemiddelde van Zlatan vooral zo goed omdat hij volgens mij in 9 of 10 verschillende wedstrijden heeft gescoord en dus in veel verschillende wedstrijden belangrijk was. Daarnaast biedt hij gewoon veel meer dan goals.joey schreef:Ja hoor, hij doet het prima. Maar hij scoort natuurlijk veel te weinig.
vi.nlBloedende Materazzi ontkent provocaties
29/1/2007 15:40
Marco Materazzi kreeg afgelopen zondag voor de tweede keer in bijna zeven maanden een kopstoot te verwerken. De verdediger van Internazionale werd geveld door Sampdoria-spits Gennaro Delvecchio, die net als Zinedine Zidane in de WK-finale rood kreeg.
Materazzi benadrukte na afloop dat hij de spits van Samp niet had uitgelokt. 'Delvecchio was net hard ingekomen op onze keeper. Ik heb hem gevraagd daarmee op te houden. Toen heeft hij me geraakt op mijn mond en kin en bloedde ik', legde de veelbesproken linkspoot uit.
De 33-jarige international ontkent sowieso aan provocaties te doen. 'Ik weet ook niet waarom in het doelwit ben. Maar hoe is het afgelopen in Berlijn? Wij wonnen. En was het resultaat tegen Sampdoria? Wij wonnen opnieuw. Als het zo gaat en ik heb niets gedaan, vind ik het prima. En als ik wel mijn boekje te buiten ga, zal ik mijn excuses aanbieden.'