Engeland en Schotland

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

zeux

Re: Engeland en Schotland

Bericht door zeux » do apr 09, 2015 1:35 pm

De eerste maanden had hij - mede door blessures - niet bepaald een optimale selectie ter beschikking. Daarnaast is er de learning curve die hij in PL doormaakt. Inclusief hindernissen (blessures) heeft hij het met vier maanden op de rit en staat hij in het zicht van de tweede plaats. Van Gaal is bij veel teams een betrekkelijke slowstarter gebleken, waarna hij steeds resultaat behaalde. Ik zou dat geen toeval meer noemen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

wimpey

Bericht door wimpey » do apr 09, 2015 2:37 pm

De blessure van hindernis Persie leek me een blessing in disguise, Zeux. Zou LVG hem gepasseerd hebben om tot de huidige formatie te komen?

zeux

Bericht door zeux » do apr 09, 2015 2:46 pm

wimpey schreef:De blessure van hindernis Persie leek me een blessing in disguise, Zeux. Zou LVG hem gepasseerd hebben om tot de huidige formatie te komen?
Dat is inderdaad de vraag. Voor deze goede run zag je al stukken in wedstrijden die beter gingen. In mijn herinnering was het eerst een minuut of twintig, vervolgens werd dat een helft en uiteindelijk een hele wedstrijd. De progressie was al steeds meer zichtbaar, in mijn herinnering ook in wedstrijden dat Van P meedeed.

Maar ik ben het met je eens dat de afwezigheid van RvP een blessing in disguise is.

Was met hem ook dit resultaat geboekt? Don't know.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Lionel

Bericht door Lionel » vr apr 10, 2015 6:53 am

United oogt veel dynamischer nu.
IK GELOOF!!!!!!

Khraa

Bericht door Khraa » zo apr 12, 2015 4:39 pm

Na 35 mins, 2-1 voor United tegen City
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

columbus

Bericht door columbus » zo apr 12, 2015 4:51 pm

Prima potje in een hoog tempo. Eerste 10 minuten was City de baas, daarna United. Kompany had echt mazzel met zijn gele kaart, dat was echt dieprood. Wat smerige schop op de enkels van Blind

Zuidema

Bericht door Zuidema » zo apr 12, 2015 4:58 pm

Enerverende derby vol strijd in een kolkend stadion. Vind Man Utd wel erg onrustig zonder balbezit. Veel paniekvoetbal dan, waarbij Man City te gemakkelijk de vrije man kan vinden en kan doorsteken. Man Utd speelt in balbezit vaak erg opportunistisch en met weinig overleg. Maar daar is dan ook weinig tijd en ruimte voor als Man City fors en vroeg druk zet. Zodra Man Utd wel op balbezit kan spelen is het geregeld dreigend. Blind vind ik tot dusver veel fouten maken in de verdediging en in de opbouw. Kreeg zonet wel een gore charge van Kompany voor de kiezen, die wat mij betreft meer verdiende dan geel.
Trab: ''Niet afspelen, maar uitspelen.'' :ajax.gif:

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » zo apr 12, 2015 5:09 pm

columbus schreef:Prima potje in een hoog tempo. Eerste 10 minuten was City de baas, daarna United. Kompany had echt mazzel met zijn gele kaart, dat was echt dieprood. Wat smerige schop op de enkels van Blind
Tja Delay kwam weer eens te laat en blesseerde zichzelf bijna.
YNWA

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » zo apr 12, 2015 5:34 pm

City wordt even op een flinke nederlaag getrakteerd.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Zuidema

Bericht door Zuidema » zo apr 12, 2015 6:07 pm

Raymon schreef:City wordt even op een flinke nederlaag getrakteerd.
Ik dacht dat Man City na de 4-1 klaar was voor een forse afslachting, maar dat viel uiteindelijk toch wat tegen. Tweede helft vond ik Man Utd wel met meer rust en overleg voetballen, alhoewel Man City toen ook met minder energie smeet om druk te zetten. En dan in het slot toch nog die merkwaardige 4-2, waarbij de hele boel achterin met een vrij basic aanval alsnog akelig wordt uitgespeeld. Terechte overwinning natuurlijk al met al, maar ik vind het qua weerbaarheid en verdediging nog steeds niet erg overtuigend bij Man Utd. Daar is nog het nodige voor verbetering vatbaar, willen ze straks weer serieus voor de titel meedoen.

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » zo apr 12, 2015 6:21 pm

Zuidema schreef:
Raymon schreef:City wordt even op een flinke nederlaag getrakteerd.
Ik dacht dat Man City na de 4-1 klaar was voor een forse afslachting, maar dat viel uiteindelijk toch wat tegen. Tweede helft vond ik Man Utd wel met meer rust en overleg voetballen, alhoewel Man City toen ook met minder energie smeet om druk te zetten. En dan in het slot toch nog die merkwaardige 4-2, waarbij de hele boel achterin met een vrij basic aanval alsnog akelig wordt uitgespeeld. Terechte overwinning natuurlijk al met al, maar ik vind het qua weerbaarheid en verdediging nog steeds niet erg overtuigend bij Man Utd. Daar is nog het nodige voor verbetering vatbaar, willen ze straks weer serieus voor de titel meedoen.
Er spelen wel twee teams. Dit was niet de beste wedstrijd van de laatste maand, maar ik denk niet dat er veel teams zijn die Man City bijna achteloos aan de kant zetten. Die zijn er aan gewend om de tegenstander hun wil op te leggen. Natuurlijk is er nog genoeg ruimte voor verbetering, maar dat proces maakt het leuk om te volgen. Ze werken naar een idee of ideale speelstijl toe; iets wat in het voetbal eigenlijk typisch Nederlands is. Volgens mij doet United dit jaar alleen niet om de titel mee door de slechte competitiestart. En ze doen het zonder de dure 'sterspelers' Di Maria, Falcao, en van Persie, dus het zogenaamde grote geld heeft er niets mee te maken. Een pure teamprestatie. Bij de late 4-2 stond United met tien man, omdat Carrick van het veld was gewandeld. Eigenlijk dus de prijs voor het inbrengen van zowel Di Maria als Falcao. Anyway, ik blijf de ontwikkeling met interesse volgen, zeker met het oog op volgend jaar. Een stuk leuker dan de voorspelbare nietszeggendheid die zich, helaas, van ons eigen cluppie heeft meestergemaakt.

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo apr 12, 2015 6:24 pm

InnerHarbour schreef:
columbus schreef:Prima potje in een hoog tempo. Eerste 10 minuten was City de baas, daarna United. Kompany had echt mazzel met zijn gele kaart, dat was echt dieprood. Wat smerige schop op de enkels van Blind
Tja Delay kwam weer eens te laat en blesseerde zichzelf bijna.
Heb je echt zó'n hekel aan Daley?

Zuidema

Bericht door Zuidema » zo apr 12, 2015 6:47 pm

Monkey Tonk schreef: Er spelen wel twee teams. Dit was niet de beste wedstrijd van de laatste maand, maar ik denk niet dat er veel teams zijn die Man City bijna achteloos aan de kant zetten. Die zijn er aan gewend om de tegenstander hun wil op te leggen.
Natuurlijk speelde Man Utd niet tegen Bal Op Dak 9. Ondanks een reeks slechte resultaten blijft Man City een ploeg uit de top 4 en van een zeer fors kaliber, die ook duidelijk in het eerste part op rehabilitatie uit was. Vooral het eerste kwartier had Man Utd vrijwel niks te melden en speelde het geregeld vrouwen en kinderen eerst. Daarna vond ik het spelbeeld wat wisselend. 2e helft was Man Utd wel duidelijk de bovenliggende partij, alhoewel een buitenspeldoelpunt voor de 3-1 en het definitieve breekpunt moest zorgen. Wel een prachtige aanval trouwens.
En ze doen het zonder de dure 'sterspelers' Di Maria, Falcao, en van Persie, dus het zogenaamde grote geld heeft er niets mee te maken. Een pure teamprestatie.
Eens. Zoals wel vaker is geld niet altijd doorslaggevend. Je kan wel 200 miljoen besteden, maar dan heb je nog niet automatisch een team. Geld helpt wel mee om de vereiste kwaliteit binnen te hengelen, maar om van een team een elfkoppig monster te maken zijn weer andere zaken nodig.
Bij de late 4-2 stond United met tien man, omdat Carrick van het veld was gewandeld. Eigenlijk dus de prijs voor het inbrengen van zowel Di Maria als Falcao.
Dat zal niet meegeholpen hebben, maar dan mag Man Utd zich nog steeds niet zo gemakkelijk laten uitspelen wat mij betreft. Ik denk dat Louis die 4-2 met diep rood in zijn blocnote genoteerd heeft.
Anyway, ik blijf de ontwikkeling met interesse volgen, zeker met het oog op volgend jaar. Een stuk leuker dan de voorspelbare nietszeggendheid die zich, helaas, van ons eigen cluppie heeft meestergemaakt.
Oh ja, dat zeker. Het lijkt erop dat Van Gaal het toch weer gaat lukken om na een traditioneel lange implementatieperiode de boel op de rails te krijgen. En dan kunnen er hele mooie dingen gaan gebeuren. Ajax is inmiddels heel gewoontjes, saai en zelfs irritant geworden. En ik vrees dat de gifbeker nog lang niet leeg is.

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » zo apr 12, 2015 7:09 pm

Zuidema schreef: Dat zal niet meegeholpen hebben, maar dan mag Man Utd zich nog steeds niet zo gemakkelijk laten uitspelen wat mij betreft. Ik denk dat Louis die 4-2 met diep rood in zijn blocnote genoteerd heeft.
De organizatie was duidelijk weg. Ik vraag me af of iedereen wel wist dat Carrick eraf was gelopen. Die situatie heb ik geloof ik nog niet eerder gezien. Ik ga ervan uit dat hij geblesseerd was, maar ga dan even liggen, zodat de rest van het team het ook weet en even kan overleggen om de poppetjes anders neer te zetten.

wimpey

Bericht door wimpey » zo apr 12, 2015 7:28 pm

Ik heb van het zonnetje genoten in de stad en die pot niet gezien. Maar ik zag net een logische opstelling, een logische tactiek (gewoon 4-3-3) en daarbinnen spelers op een voor hen logische positie. Dat ontbrak er eerder dit seizoen nogal eens aan. Dan lijkt het me ook logisch dat er beter spel en betere resultaten uit de bus komen rollen.

Zuidema

Bericht door Zuidema » zo apr 12, 2015 7:32 pm

Monkey Tonk schreef:De organizatie was duidelijk weg. Ik vraag me af of iedereen wel wist dat Carrick eraf was gelopen. Die situatie heb ik geloof ik nog niet eerder gezien. Ik ga ervan uit dat hij geblesseerd was, maar ga dan even liggen, zodat de rest van het team het ook weet en even kan overleggen om de poppetjes anders neer te zetten.

Van Gaal zegt ongeveer hetzelfde. Als ik hem goed versta zegt hij verder dat hij zichzelf 'a little bit stupid' vond omdat hij de spelers niet wat tijd gunde om te resetten bij het vertrek van Carrick. Maar het publiek maakte volgens hem ook teveel kabaal, waardoor de spelers zijn tactische instructies niet konden horen. En het was voor Van Gaal een verrassing dat Man Utd zich zo liet wegdrukken in het eerste kwartier en geen tegenspel kon creeren. Zie ook:

https://www.youtube.com/watch?t=74&v=arFsymIXxus

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » zo apr 12, 2015 8:07 pm

Hij oogt wel wat relaxter in ieder geval :)
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Zuidema

Bericht door Zuidema » zo apr 12, 2015 8:13 pm

Raymon schreef:Hij oogt wel wat relaxter in ieder geval :)
Alle reden toe, natuurlijk. Het team begint eindelijk te draaien zoals Van Gaal dat ongeveer wil, de target van bij de eerste 4 eindigen is eigenlijk wel zo'n beetje binnen met kans op meer en ze winnen vandaag ook nog eens in een enerverende pot van Man City, wat blijkbaar heel erg belangrijk is voor de fans daar. Louis zal vanavond wel zijn bacootje met een big smile achterover slaan.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » zo apr 12, 2015 8:14 pm

Zie je wel. MU heeft een prima selectie.

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo apr 12, 2015 8:15 pm

Morgenavond Liverpool-Newcastle, tenminste weer lekker dommekrachtenvoetbal door grote, sterke kerels met longen als paarden en dito oogkleppen! Blind naar voren die bal, schuim op de bek en met twee gestrekte benen inkomen! En als iemand zijn voortanden kwijtraakt of zijn kop open rost op de tweede paal, hechtinkie d'r in, tulband d'r om en dóór! :onfire.gif:

Zuidema

Bericht door Zuidema » zo apr 12, 2015 8:24 pm

:drecul.gif:

Tjonge Cees, je zoekt wel heel erg naar een uitlaatklep voor je baan in de advocatuur. :666.gif:

Nou ja, het is inderdaad weer eens wat anders dan dat vederlichte koorknapenvoetbal van grillige en nukkige pikkies met amper een baard in de keel en een beginnend vlassnorretje.

Lionel

Bericht door Lionel » zo apr 12, 2015 10:58 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Morgenavond Liverpool-Newcastle, tenminste weer lekker dommekrachtenvoetbal door grote, sterke kerels met longen als paarden en dito oogkleppen! Blind naar voren die bal, schuim op de bek en met twee gestrekte benen inkomen! En als iemand zijn voortanden kwijtraakt of zijn kop open rost op de tweede paal, hechtinkie d'r in, tulband d'r om en dóór! :onfire.gif:
Als je als profclub op maandagavond speelt in april, doe je echt voor spek in bonen mee :hypocrite.gif:
IK GELOOF!!!!!!

zeux

Engeland en Schotland

Bericht door zeux » ma apr 13, 2015 2:54 am

Bij Red Cafe zijn ze erg blij met de gang van zaken. :-)

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » ma apr 13, 2015 11:00 am

Orgasmisch bijna...

LVG kan niks meer fout doen opeens lijkt wel!

elliquido

Bericht door elliquido » ma apr 13, 2015 12:24 pm

nu Chelsea nog..
die winnen de laatste wedstrijden ongeveer 5 minuten voor tijd
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Plaats reactie