Spanje

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

zeux

Re: Spanje

Bericht door zeux » zo okt 01, 2017 4:18 pm

Barcelona overigens al vier gele kaarten. Las Palmas nul.

Wel grappig dat je het gescheld en gemopper van de spelers goed kunt horen in die galmkast.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

zeux

Bericht door zeux » zo okt 01, 2017 4:22 pm

Las Palmas heeft speciaal een Spaans vlaggetje op het shirt genaaid, in solidariteit met het centrale Spaanse gezag.

Afbeelding
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » do okt 19, 2017 12:41 pm

'Barcelona wordt middelmatige club als Catalonië onafhankelijk is'

De Catalaanse regioregering blijft streven naar onafhankelijkheid, ook nu de Spaanse regering heeft aangekondigd de autonome regio onder direct bestuur te brengen. De uitkomst kan verregaande gevolgen hebben voor het voetbal in Spanje.

Als Catalonië inderdaad onafhankelijk wordt, zal La Liga-voorzitter Javier Tebas 24-voudig kampioen Barcelona weren uit de Spaanse competitie. Dat heeft hij meermaals gezegd. Tebas wordt daarin gesteund door de huidige wetgeving, die alleen clubs uit Spanje en Andorra toelaat in de competitie.

"Mochten de rebellen zegevieren, dan gaan we door zonder Barcelona", zei Tebas eerder deze week. Dat zou dan ook gelden voor de twee andere Catalaanse clubs in La Liga: RCD Espanyol en Girona FC.

Tebas is fel in zijn oordeel en dat komt ongetwijfeld ook door zijn verleden. Hij was ooit lid van een ultrarechtse groepering en dus ook fel tegen de Catalaanse onafhankelijkheid.

Geen Real-Barça meer
De Spaanse La Liga zonder Barcelona en Lionel Messi. Het lijkt onwaarschijnlijk, want het kost de competitie aanzien, de Klassieker tegen Real Madrid en 20 tot 25 procent van de televisie-inkomsten. "Het gaat om een bedrag van minimaal 200 miljoen euro", zegt Jose Maria Gay de Liebana, economiedocent aan de universiteit van Barcelona.

Voor Barça zelf zou de impact nog groter zijn. Een kwart van hun omzet van 897 miljoen euro komt voort uit televisiecontracten. "Ze zullen niet meer leidend zijn. Barcelona wordt dan een middelmatige club", aldus Gay de Liebana.

Real Betis-voorzitter Ramon Alarcon is al in opstand gekomen tegen La Liga-preses Tebas door te roepen dat Barcelona - hoe dan ook - behouden moet blijven voor de Spaanse competitie.

"Als Barcelona vertrekt, dan moeten de andere teams wel heel hard werken om het gat dat ze achter laten op te kunnen vullen. Maar ook om Spanje de sterkste competitie ter wereld te laten blijven", aldus Alarcon.

Wat zijn de opties voor Barcelona?
Als Barcelona toch geweerd wordt in Spanje, wat dan? De FIFA moet Catalonië dan erkennen als officiële federatie, voordat de club verder kan kijken naar andere competities.

Wat dat betreft zijn er meerdere opties. Barcelona kan in een kleine Catalaanse competitie uitkomen of andere Europese grootmachten overhalen om een nieuwe 'superleague' beginnen. Beide gevallen lijken onwaarschijnlijk.

De Catalanen kunnen ook overstappen naar een van de andere Europese competities, zoals Monaco in Frankrijk en Swansea City (Wales) in Engeland. Het is echter de vraag of de andere clubs in bijvoorbeeld de Ligue 1 of de Premier League op zo'n grootmacht als Barcelona zitten te wachten.

Arsenal-coach Arsene Wenger ziet het niet snel gebeuren: "Ik geloof niet dat dit een scenario is dat realistisch te noemen is."
Laat Barca maar lekker naar de kloten gaan.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » wo nov 15, 2017 11:35 am

Voor iedereen die in sprookjes en fabels gelooft en dacht dat Lionel de wandelaar bij City in de beste en zwaarste competitie ter wereld zou gaan spelen.
YNWA

Lionel

Bericht door Lionel » wo nov 15, 2017 1:44 pm

InnerHarbour schreef:Voor iedereen die in sprookjes en fabels gelooft en dacht dat Lionel de wandelaar bij City in de beste en zwaarste competitie ter wereld zou gaan spelen.
Hoezo de zwaarste? City verkracht wekelijks een stel beunhazen.
IK GELOOF!!!!!!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo nov 15, 2017 2:10 pm

Na 11 potjes hebben Barca en City allebei 31 punten. Doelsaldo van City is wel een stuk beter. :biggrin.gif:

Lionel

Bericht door Lionel » wo nov 15, 2017 2:23 pm

Peter schreef:Na 11 potjes hebben Barca en City allebei 31 punten. Doelsaldo van City is wel een stuk beter. :biggrin.gif:
Denk niet dat City er minder had gescoord als Messi bij City had gespeeld in de plaats van Sterling :smallgrin.gif:
IK GELOOF!!!!!!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo nov 15, 2017 2:35 pm

Precies. IH wil ons altijd doen geloven dat clubjes als Crystal Palace, Bournemouth, West Brom en Swansea van buitengewoon niveau zijn, maar ik wil het nog wel eens zien als ze tegen Eibar, Malaga, Deportivo moeten voetballen. Plus dat Real en Barcelona natuurlijk met dubbele cijfers zullen winnen van dat soort clubs.

Dat het in Engeland zwaarder is, is me wel duidelijk. Meer wedstrijden onder zwaardere omstandigheden. Dat wel.

Lionel

Bericht door Lionel » wo nov 15, 2017 3:26 pm

Peter schreef:Precies. IH wil ons altijd doen geloven dat clubjes als Crystal Palace, Bournemouth, West Brom en Swansea van buitengewoon niveau zijn, maar ik wil het nog wel eens zien als ze tegen Eibar, Malaga, Deportivo moeten voetballen. Plus dat Real en Barcelona natuurlijk met dubbele cijfers zullen winnen van dat soort clubs.

Dat het in Engeland zwaarder is, is me wel duidelijk. Meer wedstrijden onder zwaardere omstandigheden. Dat wel.
Ze spelen evenveel wedstrijden in de competitie, toch? Ze hebben wel wat bekertoernooien maar welke club stelt daar nog de eerste keuze op?

De Engelse ploegen zijn voetballend gewoon niet zo goed. Ze kopen ieder jaar 387 spelers en dan zijn de teams natuurlijk niet op elkaar ingespeeld. Tel daarbij op dat ze vaak beunhazen als coaches hebben en je wint nooit makkelijk van clubs als Crystal Palace. Maar als je een fatsoenlijke trainer met een idee daar coach maakt, nou helpt een flinke zak geld ook wel :hypocrite.gif: , zie je dat het ook in Engeland een partij armoedig is gesteld.

Bayern Munchen, Real Madrid, PSG, Barca zouden in maart al kampioen zijn in Engeland.
IK GELOOF!!!!!!

999

Bericht door 999 » za nov 25, 2017 3:39 pm

Messi te koop voor 700 miljoen


 De club die vedette Lionel Messi (30)
wil overnemen van FC Barcelona,zal 700
miljoen euro op tafel moeten leggen.Die
clausule is opgenomen in het nieuwe
contract van de Argentijnse aanvaller,
die de verbintenis zaterdag van een
handtekening voorzag.

Barcelona had in juli al bekendgemaakt
dat het contract met Messi verlengd zou
worden tot de zomer van 2021.

Messi speelt sinds zijn veertiende bij
de club.Hij maakte zijn debuut voor de
hoofdmacht toen hij zestien was.In de
602 wedstrijden die hij tot nu toe voor
de Catalaanse club speelde,maakte hij
523 doelpunten.
Gaat dus al een tijdje nergens meer over ..
Blij met de punten ...

Lionel

Bericht door Lionel » zo nov 26, 2017 9:20 pm

Barca heeft weer eens de scheidsrechter mee :excited.gif:
IK GELOOF!!!!!!

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » za dec 16, 2017 4:41 pm

Ik zie Chelsea veel spelen dit jaar en ik begrijp echt niet waarom Barcelona niet achter Hazard aangaat i.p.v. Coutinho, die Belg is gewoon beter en de schwalbe heeft hij ook aardig onder de knie. Met Hazard i.p.v. Naaimar ben je niets minder geworden.
YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » za dec 16, 2017 5:35 pm

InnerHarbour schreef:Ik zie Chelsea veel spelen dit jaar en ik begrijp echt niet waarom Barcelona niet achter Hazard aangaat i.p.v. Coutinho, die Belg is gewoon beter en de schwalbe heeft hij ook aardig onder de knie. Met Hazard i.p.v. Naaimar ben je niets minder geworden.
Goh, ik kom er pas een kwartier geleden in en Chelsea - Southampton staat 1-0.
Heeft Hazard weer wat versierd met de zoveelste schwalbe in die Engelse pisnichten competitie?

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo dec 17, 2017 1:04 pm

Ronaldo vindt dat FC Barcelona erehaag voor Real Madrid moet vormen

Cristiano Ronaldo vindt dat FC Barcelona zondag voorafgaand aan El Clasico een erehaag voor Real Madrid moet vormen.Dat zei de 32-jarige Portugees zaterdag na afloop van het finaleduel op het WK voor Clubs met Gremio, waarin Real door een doelpunt van Ronaldo met 1-0 te sterk was.

"Het zou mooi zijn als Barcelona een erehaag voor ons vormt", aldus Ronaldo, die voor de derde keer wereldkampioen werd met de Madrilenen, tegenover het Spaanse Marca.

Ondanks de vele vragen van journalisten over de wedstrijd van zondag aan zijn adres wilde Ronaldo nog niet al te veel vooruitkijken op de titanenstrijd.

"Dit is een bijzondere prijs. Voordat we ons richten op El Clasico moeten we eerst hier van genieten. We weten weten niet wat de toekomst brengt. Ons vertrouwen wordt groter en we worden naarmate het seizoen vordert altijd sterker. De titels zijn daar het bewijs van."

Zidane
Real Madrid-trainer Zinedine Zidane genoot van het spel dat zijn ploeg tegen Gremio liet zien. "We hebben het tempo de hele wedstrijd hoog gehouden. Daardoor kwam de tegenstander er nauwelijks aan te pas. Het was een schitterende wedstrijd en ik ben heel blij dat we deze prijs in de wacht hebben gesleept." De wereldbeker voor clubs is na de Europese en Spaanse Super Cup de derde prijs van het seizoen voor de Madrilenen. Met de Copa del Rey, de Champions League en de Primera Division kan de 'Koninklijke' in totaal zes trofeeën veroveren.

"Het is onze droom om dit jaar alles te winnen wat er te winnen valt", vervolgde Zidane, die met Real in de Primera Division een achterstand van acht punten op koploper Barcelona heeft. "Maar we moeten niet vergeten om iedere prijs te vieren. We gaan hier eerst van genieten voordat de focus richting zondag gaat."

Bron: nusport.nl
:smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo dec 17, 2017 1:09 pm

Zou wel chique zijn idd.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di dec 19, 2017 12:20 am

brigade zuid schreef:Zou wel chique zijn idd.
Omdat ze met 1-0 van Gremio hebben gewonnen?
Daar win je met Bogarde en met Wooter in je team zelfs nog van als Kluivert een penalty mist.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » di dec 19, 2017 7:30 am

brigade zuid schreef:Zou wel chique zijn idd.
Ze gaan het niet doen, tja klasse en Barcelona passen niet in één zin.
YNWA

Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona » di dec 19, 2017 8:04 am

Net of dat hier wel zou gebeuren bijv. tussen zeg, Ajax en Feyenoord! :withstupid.gif:

Lionel

Bericht door Lionel » di dec 19, 2017 10:55 am

Gewoon doen en daarna scheel tikken.
IK GELOOF!!!!!!

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » di dec 19, 2017 5:48 pm

Niet zo zeuren Atletico, alle teams doen aan tapping up, ook jullie. Overigens kan ik mij geen betere club voor Griezelmann voorstellen dan die vallers, duik er maar in zou ik zo zeggen. :smallgrin.gif:
YNWA

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » za dec 23, 2017 11:56 am

Om 1 uur de wedstrijd wie het beste kan vallen en de meeste kaarten kan aannaaien.
YNWA

Lionel

Bericht door Lionel » za dec 23, 2017 12:15 pm

De twee beste ploegen ter wereld, IH.
IK GELOOF!!!!!!

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » za dec 23, 2017 12:33 pm

Op dit moment speelt City ze beide dronken, maar goed het is in die bouwval in Barcelona toch? Nou met de gebruikelijke hulp van de scheidsrechter zal de thuisclub wel winnen.
YNWA

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » za dec 23, 2017 1:04 pm

Nog geen twee minuten gespeeld en Pique begint al tegen de scheidsrechter te zeuren. :biggrin.gif: Ik zie nu dat ze in Madrid spelen.
YNWA

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » za dec 23, 2017 1:32 pm

Hoppa kijk die Pique eens duiken in het strafschopgebied. :drecul.gif:
YNWA

Plaats reactie