Spanje

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » zo mar 11, 2007 7:50 pm

Guti was gewoon de beste aan de Madrileense kant, en misschien wel de beste van het veld. Speelde echt heel goed.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo mar 11, 2007 7:55 pm

Guti speelde inderdaad sterk maar kreeg daar ook alle gelegenheid toe dankzij de tactieck van Barcelona en het slechte spel van Marquez.

Met een topper als spelverdeler had Real Madrid nu 20 doelpunten meer gescoord, was Van Nistelrooij topscoorder van Spanje geweest en had Real Madrid bovenaan gestaan. Oh ja, dan had men alleen niet met die lafaard aan het seizoen moeten beginnen.

Raul Gonzalez Blanco

Bericht door Raul Gonzalez Blanco » zo mar 11, 2007 8:37 pm

Guti was inderdaad heel goed. En irritant als Mark van Bommel in zijn beste dagen. De strafschop was een glaszuivere fopduik natuurlijk(Guti verstapt zich nog bijna voor extra dramatisch effect) maar verder was hij overal op het veld aanwezig, was hij onbespeelbaar voor zijn tegenstanders en was hij bij alle 3 de goals betrokken. Dat hij lekker mocht freewheelen kwam ook door Diarra trouwens die zijn beste pot voor Real tot nu toe speelde en zeker de tweede helft fantastisch stond te bikkelen.
RvN is gewoon een fenomeen en een geweldige aankoop, punt uit. Geen onderwerp van discussie meer(nee Thomas, echt niet :eusa_naughty: ). Jammer dat hij zijn 3e niet maakte maar Valdes had een wereldredding in huis voor dat stiftje.
Higuain heeft veel talent maar is nog niet goed genoeg om wedstrijden op dit niveau te beslissen. Zijn eerste touch was niet zuiver gisteren.

Barça viel me niet mee. Thuram was ijzersterk en Messi onhoudbaar maar verder. Ronaldinho tegenvallend, Oleguer oliedom en Eto'o is nog lang niet fit. Rijkaard hanteerde inderdaad weer de verkeerde tactiek en liet in de tweede helft Real vrolijk 20 minuten aanval na aanval opzetten via de open liggende rechterflank(toen pas bracht hij Belletti in). Real had het af moeten maken maar is te afhankelijk van VN op dit moment. Robinho als wissel voor Raúl vond ik ook geen gelukkige trouwens.

Erg spectaculaire en leuke wedstrijd. Gemiste kans voor Real maar allengs beter dan ik had ingeschat. Groot compliment ook voor de scheidsrechter(ondanks de gebruikelijke boze Barça fans) die veel toeliet en toch voorkwam dat het uit de hand liep. Strafschop was een foutje maar verder erg goed gefloten.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma mar 12, 2007 2:51 am

Raul Gonzalez Blanco schreef:RvN is gewoon een fenomeen en een geweldige aankoop, punt uit. Geen onderwerp van discussie meer(nee Thomas, echt niet :eusa_naughty: ). Jammer dat hij zijn 3e niet maakte maar Valdes had een wereldredding in huis voor dat stiftje.
Even voor de duidelijkheid: ik heb nooit beweerd dat Van Nistelrooij overschat is of het niet zou gaan maken bij Real Madrid. Ik heb alleen aangegeven dat Van Nistelrooij het helemaal niet zo bijzonder goed deed als de media wilde doen geloven.
Higuain heeft veel talent maar is nog niet goed genoeg om wedstrijden op dit niveau te beslissen. Zijn eerste touch was niet zuiver gisteren.
Higuain is grof gezegd een watje. Hij gaat constant de duels uit de weg. Ik hoop dat hij het afleert, want het is een begaafde en tamelijk complete aanvaller.
Barça viel me niet mee. Thuram was ijzersterk en Messi onhoudbaar maar verder. Ronaldinho tegenvallend, Oleguer oliedom en Eto'o is nog lang niet fit. Rijkaard hanteerde inderdaad weer de verkeerde tactiek en liet in de tweede helft Real vrolijk 20 minuten aanval na aanval opzetten via de open liggende rechterflank(toen pas bracht hij Belletti in). Real had het af moeten maken maar is te afhankelijk van VN op dit moment.
Barcelona valt vrijwel het hele seizoen niet mee. Toch was men zelfs met 10 man qua aantal grote kansen min of meer gelijkwaardig aan Real. Dat zegt wel wat over de individuele kwaliteit en passing van Barcelona.
Robinho als wissel voor Raúl vond ik ook geen gelukkige trouwens.
Op dat moment stond Marquez nog rechtsback. Ik was er van overtuigd dat Capello Robinho tegenover Rafa zou zetten, maar Capello viel me wederom tegen.

PS Voor de liefhebbers die het hebben moeten missen.

999

Bericht door 999 » ma mar 12, 2007 8:30 am

Treffers Van Nistelrooy onvoldoende voor Real in duel met Barça (3-3)

Messi weer meesterlijk

BARCELONA, maandag
De klassieker tussen FC Barcelona en Real Madrid leek voorbestemd om een wedstrijd tussen tobbende toppers te worden. Beide Spaanse clubs werden in de Champions League roemloos uitgeschakeld en slikten in de competitie de laatste weken sloten kritiek vanwege hun matige spel. Desondanks schotelden de grootmachten een spektakel voor met een sensationeel scoreverloop (3-3).

Al na vier minuten deelde de Koninklijke Barça een mokerslag toe. Lilian Thuram tikte de bal door het midden terug waar de compleet ongedekte Ruud van Nistelrooy alle tijd kreeg om de juiste hoek uit te kiezen (0-1). Het Camp Nou was muisstil want dit Real leek in geen velden of wegen op de zwalkende en onzekere ploeg die in eigen huis door ploegjes als Recreativo en Levante was afgetroefd. Van Nistelrooy was de enige Nederlander op het veld want Giovanni van Bronckhorst lijkt een beetje uit de gratie te zijn en was zelfs naar de tribune verbannen.

Barcelona was door die snelle openingstreffer van slag. Maar het duurde precies zes minuten voordat de thuisploeg van de schrik was bekomen. Xavi bereikte uitblinker Lionel Messi die doelman Iker Casillas met een diagonale schuiver kansloos liet (1-1). Nog voor het zinderende eerste kwartier verstreken was, sloeg Van Nistelrooy opnieuw toe nadat Oleguer Presas de doorgebroken Guti onderuit had getikt (1-2).

Maar al kende Barça te veel zwakke plekken (Deco en Ronaldinho kwamen in het hele spel niet voor), toch kwamen de Catalanen op wilskracht nog voor rust langszij. Samuel Eto’o en Ronaldinho tekenden voor hun enige duetje van de wedstrijd, waarna opnieuw Messi de weggetikte bal hard en hoog inschoot (2-2). Maar op slag van rust deed Oleguer zijn ploeg de das om. Hij ging voor de tweede keer in de fout en kreeg terecht rood.

Real Madrid leek de topper naar zich toe te trekken toen een kwartier voor tijd de bal na een indraaiende vrije trap van Guti via de schouderbladeren van Sergio Ramos achter Valdes stuiterde (2-3).

Rijkaard nam zijn toevlucht tot een laatste wanhoopswissel door Juliano Belletti en Eidur Gudjohnsen in te zetten voor Deco en Marquez. Maar terwijl het Camp Nou zich opmaakte voor een onverteerbare nederlaag was het opnieuw Messi die als een Messias opstond. Het pas 19-jarige fenomeen stootte in blessuretijd goed door en prikte de gelijkmaker in de verste hoek (3-3). „Het is zuur om op deze manier de winst weg te geven”, verzuchtte Van Nistelrooy.

De concurrentie stak Barça een helpende hand toe. Streekgenoot Gimnastic bezorgde Sevilla via een treffer van Portillo een nederlaag (1-0) waardoor Barça de koppositie weer overneemt.
De T.
Blij met de punten ...

Raul Gonzalez Blanco

Bericht door Raul Gonzalez Blanco » ma mar 12, 2007 11:55 pm

Higuain is grof gezegd een watje. Hij gaat constant de duels uit de weg. Ik hoop dat hij het afleert, want het is een begaafde en tamelijk complete aanvaller.
Un blandito, sí. Ik geloof wel dat hij nog heel veel beter gaat worden en ik ben blij dat Real hem veel laat spelen. Maar ik vind ook dat daardoor Real erg afhankelijk is van RvN. Hij schoot niet voor niets een paar keer zelf ipv af te spelen; er zijn weinig anderen die een goal maken. Higuain is nog niet zover dat hij Barcelona uit kan beslissen, Robinho zou dat wel moeten zijn maar die heeft het ook niet helemaal(en Capello en hij liggen elkaar natuurlijk totaal niet).
Barcelona valt vrijwel het hele seizoen niet mee. Toch was men zelfs met 10 man qua aantal grote kansen min of meer gelijkwaardig aan Real. Dat zegt wel wat over de individuele kwaliteit en passing van Barcelona.
Ja Barcelona heeft veel individuele kwaliteit maar als team oogt het toch ook vaak vrij roestig dit jaar. Overigens, met 10 man had Barça nauwelijks iets in te brengen: het was Real die kans op kans stapelde. Barça wist slechts in de slotfase nog wat druk te produceren(geen schande overigens).
Op dat moment stond Marquez nog rechtsback. Ik was er van overtuigd dat Capello Robinho tegenover Rafa zou zetten, maar Capello viel me wederom tegen.
Ik ook, maar ik had liever gehad dat hij Higuain was komen vervangen. Capello wisselde inderdaad opvallend, Guti had hij ook moeten laten staan natuurlijk, die was ongrijpbaar(rare speler blijft dat toch).

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di mar 13, 2007 3:35 am

Raul Gonzalez Blanco schreef:
Un blandito, sí. Ik geloof wel dat hij nog heel veel beter gaat worden en ik ben blij dat Real hem veel laat spelen. Maar ik vind ook dat daardoor Real erg afhankelijk is van RvN. Hij schoot niet voor niets een paar keer zelf ipv af te spelen; er zijn weinig anderen die een goal maken. Higuain is nog niet zover dat hij Barcelona uit kan beslissen, Robinho zou dat wel moeten zijn maar die heeft het ook niet helemaal(en Capello en hij liggen elkaar natuurlijk totaal niet).
Van Nistelrooij schoot één of twee keer terwijl hij de bal beter had kunnen afleggen. Maar goed, de man heeft 40% van de competitieproductie op z'n naam staan en in de grote wedstrijden nemen de andere spitsen niet het voortouw.

Verder zie ik het ook wel zitten in Higuain. Hij laat zich goed inzakken om de bal te halen, heeft overduidelijk dribbelkwaliteiten, een aardige traptechniek, inzicht, oog voor z'n medespelers, goede looplijnen en een uitstekende functionele techniek. En een lichaam dat gebouwd is voor een prof, al zou je dat niet zeggen als je hem ziet spelen.
Ja Barcelona heeft veel individuele kwaliteit maar als team oogt het toch ook vaak vrij roestig dit jaar. Overigens, met 10 man had Barça nauwelijks iets in te brengen: het was Real die kans op kans stapelde. Barça wist slechts in de slotfase nog wat druk te produceren(geen schande overigens).
Real Madrid kreeg in de tweede helft de beste kansen, maar voor de rode kaart was Barcelona weer het dichtst bij een derde doelpunt.

Verder zal ik de eerste zijn die zal toegeven dat Barcelona allerminst lekker loopt. Maar dat doen maar weinig teams in Spanje. Ja, Recreativo en Getafe. En Zaragoza speelt vaak mooi voetbal. Valencia had goed kunnen lopen als ze die blessuregolf niet hadden gehad en Juande Ramos verricht wonderen met Sevilla, dat geen enkele Cannavaro, Ronaldinho, Deco of Van Nistelrooij onder contract heeft staan. Al is Daniel Alves natuurlijk wel een absolute topper.

Maar goed, ik dwaal af. Barcelona verrast me dit seizoen in zeer negatieve zin en dat valt in mijn ogen te wijten aan het gemis van Eto'o en rare keuzes van Rijkaard.
Ik ook, maar ik had liever gehad dat hij Higuain was komen vervangen. Capello wisselde inderdaad opvallend, Guti had hij ook moeten laten staan natuurlijk, die was ongrijpbaar(rare speler blijft dat toch).
Zoals je misschien weet ben ik geen Guti-fan. Een echte topper presteert op een constant niveau en ik krijg altijd de indruk dat Guti pas op z'n best is wanneer z'n tegenstander dat als team toe laat of wanneer z'n directe tegenstander een slechte dag heeft. En zaterdag was er sprake van beiden.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo mar 21, 2007 6:02 pm

'Preses Sevilla lacht om Alves-hype'

De zogenaamde interesse van Real Madrid in het Sevilla-duo Daniel Alves en Jesús Navas is is niet goed bevallen in de Andalusische hoofdstad. Het tweetal, dat week in week uit indruk maakt aan de rechterflank, zou de selectie van de Madrilenen voor volgend seizoen moeten gaan versterken.

“Één van de geheimen van Sevilla is het uitstekende transferbeleid”, lichtte de zelverzekerde president José María del Nido toe. “We hebben geen enkel bod ontvangen voor deze spelers. We kunnen beter de vraag anders stellen: Hoeveel spelers van Real Madrid interesseren ons eigenlijk?”

“We hebben José Antonio Reyes, Sergio Ramos en Julio Baptista voor grote bedragen verkocht en nu zijn we de beste club ter wereld, althans volgens enkele officiële instanties. Alves kostte ons nog geen miljoen euro, Kanouté 6,5 miljoen euro en Renato zes miljoen euro. Nu zijn deze spelers onbetaalbaar.”

De aanhang van Sevilla hoeft zich volgens Del Nido geen zorgen te maken. “Alves heeft wel een prijs: de opgenomen clausule van honderd miljoen euro. Ik hoop dat de persmuskieten uit Madrid geen onrust verzaken omdat alles hier zo goed gaat en in Madrid stukken minder. Er is geen enkele aanbieding binnengekomen voor wie dan ook, maar we zouden het ook niet eens toestaan.”

voetbalzone.nl

Lionel

Bericht door Lionel » wo mar 21, 2007 7:25 pm

Alves nog geen miljoen...pffff sterk staaltje.
IK GELOOF!!!!!!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do mar 22, 2007 6:24 pm

SCHUSTER SERÁ ENTRENADOR DEL MADRID EL 1 DE JULIO

Hay acuerdo verbal tras una reunión privada entre las dos partes

CON EL PERFIL DE DEL BOSQUE. Schuster, que sentó cátedra como jugador en los dos años que estuvo en el Madrid (1988-90), ha sido el entrenador elegido para suceder a Capello valorando, entre otras cosas, “su talante conciliador con el vestuario y su gusto por el fútbol de ataque. Será como un nuevo Del Bosque”. Con el salmantino cayó el último título...

Schuster (Augsburgo, 47 años) es el elegido. Según pudo saber AS, Ramón Calderón ha decidido que el alemán sea el heredero de Capello (sólo cobrará uno de los dos años que le quedaban), que dejará el banquillo blanco, pase lo que pase, el 30 de junio. Tras un encuentro privado entre el presidente y el actual técnico del Getafe, quedaron avanzados los términos del acuerdo que atará al ex jugador blanco con el Madrid para las dos próximas temporadas. El Getafe cobrará el millón de euros que incluía su contrato con los azulones, que finalizaba el 30 de junio de 2008.

Encuestas. Schuster ya ha comunicado la buena nueva a su entorno más directo y les ha trasladado la tremenda ilusión que para él supone liderar el proyecto de la regeneración. Se ve capacitado y así se lo ha hecho saber al presidente del Madrid, que ha valorado mucho su propia opinión (fue su primera apuesta personal antes de empezar la campaña electoral) y la que reflejan las encuestas. Tanto as.com como el propio club (observar gráfico adjunto en esta página) han manejado datos que refrendan que más del 40% de los aficionados madridistas prefieren la opción de Schuster por delante de las de Mourinho, Benítez, Del Bosque y Míchel.

Schuster ha barajado varias opciones antes de deshojar su margarita y decidirse por el Madrid. De hecho, ha rechazado los ofrecimientos que le han llegado de Boca Juniors (el pasado verano), Bayern Múnich, Barcelona y Valencia. Bernd ha pensado también en su estabilidad familiar, dado que hace pocos meses se compró una nueva casa en Madrid y no quería abandonar la capital. Además, le ha seducido el proyecto que pondrá el Madrid en sus manos, asentado sobre la sangre joven de Casillas, Sergio Ramos, Torres, Marcelo, Cicinho, Gago, Diarra, Higuaín y Robinho. También sabe que Cristiano Ronaldo es la gran apuesta para apuntalar el Madrid del próximo lustro.

Calderón había sopesado con su equipo de colaboradores (José Ángel Sánchez y Pedja Mijatovic) las opciones de Rafa Benítez y de Mourinho, sobre todo la del entrenador español. Pero el técnico del Liverpool sólo hubiera aceptado venir con la garantía de tener plenos poderes para hacer y deshacer. Al final, ha optado por seguir en Anfield hasta 2010. Schuster, el siguiente.
De website van AS

De meeste reacties van de Real Madrid-supporters zijn erg positief. In Capello zien weinigen het nog zitten. Maar dat komt vast omdat hij het zo goed doet. :D

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do mar 22, 2007 6:44 pm

Capello is een prima coach. Zou nergens op slaan om hem te onstlaan. Maar ja, Luxemburgo vond men daar ook al zo'n prutser.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do mar 22, 2007 6:58 pm

Ondanks alle peperdure aankopen gaat het slechter dan vorig seizoen en is het spel niet om aan te zien en minder aantrekkelijk dan vorig seizoen. Er worden amper kansen geschept. Capello heeft inschattingsfouten gemaakt en past qua voetbalvisie niet bij Real Madrid. Z’n behoudende speelwijze was een van de hoofdredenen van de uitschakeling in de CL tegen Bayern. Redenen te over om hem de deur uit te zetten.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » do mar 22, 2007 6:59 pm

Je valt wel een beetje in herhaling, zeg. :aai:

Voorlopig zit hij nog steeds bij Real.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do mar 22, 2007 7:03 pm

M’n ‘tegenstanders’ ook hoor. En die hebben het niet eens bij het rechte eind. :D

Nee, maar serieus. Capello bakt er niets van. Dat bewijzen de statistieken en het spel, zoals ik hierboven al aangaf. Daarnaast is er voortdurend extreme onrust geweest rond de club. Dat komt onder andere door de manier waarop Capello met Cassano en vooral Beckham is om gegaan en het afbraakvoetbal dat Real vaak speelt met slopers Diarra en Emerson, die de meeste supporters tot nu toe totaal niet bevallen.

Harm

Bericht door Harm » do mar 22, 2007 7:24 pm

Maar ik dacht dat we een jaar geleden tot de conclusie waren gekomen dat het allemaal te frivool en te weinig arbeid was op het middenveld van Madrid. Die twee sloperts heb je denk ik gewoon nodig om een team omheen te bouwen.

Ik heb het al eerder gezegd en ik zeg het gewoon nog een keer: "Als het Capello niet lukt om Madrid aan het voetballen te krijgen, dan lukt het niemand."

Schuster als coach van Madrid aanstellen is bijna nog lachwekkender dan Blind aanstellen als coach van Ajax.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do mar 22, 2007 7:36 pm

Harm schreef:Maar ik dacht dat we een jaar geleden tot de conclusie waren gekomen dat het allemaal te frivool en te weinig arbeid was op het middenveld van Madrid. Die twee sloperts heb je denk ik gewoon nodig om een team omheen te bouwen.
Dat was destijds ook zo. Maar wanneer het ene uiterste niet werkt betekent dat nog niet dat je het andere uiterste moet gaan proberen (en bovendien bouw je niet op een speler van 34 zoals Emerson). Zoals RGB laatst zei hangt Real nu als los zand aan elkaar, alleen is het zand nu wat stugger. Real Madrid heeft niemand die de lijnen uit zet en creatief gezien ijzersterk is. Er loopt geen Zidane en ook geen Figo rond. Wel zijn er spelers gehaald die niet bij Real Madrid en/of de Spaanse competitie passen.
Harm schreef:Schuster als coach van Madrid aanstellen is bijna nog lachwekkender dan Blind aanstellen als coach van Ajax.
Dat is niet waar. Schuster verricht al jaren fantastisch werk bij Getafe.

peter

Bericht door peter » do mar 22, 2007 7:43 pm

Maar Getafe is geen Real Madrid. Een club als Atletico of Betis zou een logische tussenstap zijn.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do mar 22, 2007 8:07 pm

Juventus en Roma zijn ook geen Real Madrid. Real Madrid is qua druk en media-aandacht het Ajax van Spanje, maar dan in Spanje en dus is alles er nog een paar graden erger. Er is eigenlijk geen club die vergelijkbaar is met Real Madrid.

peter

Bericht door peter » do mar 22, 2007 8:11 pm

Juventus is op zich echt wel vergelijkbaar met Real, hoor. Net een graadje minder, maar er is geen grotere club in Italië.

Harm

Bericht door Harm » do mar 22, 2007 8:17 pm

Thomas schreef:Juventus en Roma zijn ook geen Real Madrid. Real Madrid is qua druk en media-aandacht het Ajax van Spanje, maar dan in Spanje en dus is alles er nog een paar graden erger. Er is eigenlijk geen club die vergelijkbaar is met Real Madrid.
Bayern München :yes:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do mar 22, 2007 8:23 pm

Capello heeft al eens bij Real gewerkt en zelfs de titel gewonnen. Daarnaast nog de CL gewonnen met Milan tegen het Barcelona van Cruijffie. Hij kent de club perfect en is zeker goed genoeg.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do mar 22, 2007 8:31 pm

En nog doet hij heel veel fout en laat hij Real onwaardig voetbal spelen.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do mar 22, 2007 8:38 pm

Zou het aan meer dan Capello kunnen liggen?

peter

Bericht door peter » do mar 22, 2007 8:45 pm

Bertje schreef:Zou het aan meer dan Capello kunnen liggen?
Natuurlijk. Capello is immers bijna altijd een garantie voor succes.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do mar 22, 2007 8:49 pm

Bertje schreef:Zou het aan meer dan Capello kunnen liggen?
Het beleid is al jaren slecht. Maar dan nog maakt Capello opzichtige fouten.

Plaats reactie