Engeland en Schotland

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Lionel » wo mar 11, 2015 10:49 am

Welke basis?

Eerst speelt hij 3-5-2. Dan 4-4-2. Dan weer een soort 4-3-3. Dan is Rooney spits. Dan rechtshalf. Dan 10. Dan centraal op het middenveld. Er is geen touw aan vast te knopen hoor.
IK GELOOF!!!!!!

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Yopi » wo mar 11, 2015 11:00 am

Monkey Tonk schreef:En Falcao is gehuurd, dus het valt allemaal wel mee met het vergooide fortuin.
Voor 15 miljoen + een torenhoog salaris.

Geld speelt daar misschien geen rol, maar met geld kun je ook iets goeds doen.

Ze kunnen wel beweren dat Van Gaal hoe dan ook blijft, maar zo werkt dat niet. Hij móet bij de eerste vier eindigen. Anders kotsen de supporters hem uit. Dan krijg je de situatie zoals destijds in Barcelona: alleen de clubleiding steunt hem nog. Die strijd wint geen enkele trainer.

wimpey
Berichten: 52114
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door wimpey » wo mar 11, 2015 11:05 am

Lionel schreef:Welke basis?
Da's een goede vraag. Hij is nog geen steek verder dan toen ie begon.

Het gaat er bij menigeen blijkbaar niet in dat LVG ook kan falen. Ik geef die mensen op een briefje dat tal van managers dat elftal met zo'n budget nu allang op de rails had staan. Het is simpelweg een kwestie van de pijnpunten herkennen en daarnaar handelen.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Marillion » wo mar 11, 2015 11:09 am

Klopt, nu hij de FA cup niet meer kan winnen is kwalificatie voor de CL denk ik echt een must. Anders blijft er te weinig draagkracht over. Bij een club als United moet je tijd kopen voor je veranderingen door ondertussen het nodige te blijven presteren. Je bent aan het verbouwen maar de winkel blijft wel open.

Wat die Falcao betreft. Is die wel helemaal topfit na zijn zware blessure? Die jongen wist toch echt wel hoe je een doelpunt moest maken. Nu heb je wel een naam op het veld staan maar hij presteert niet. Dat is gevaarlijk. Het zou ook een hoop schelen natuurlijk als er een spits liep die er al 20 in had liggen in de PL. En een club als United moet zo'n type ook kunnen halen. Falcao lijkt daarom een dure gok.
Nil volentibus arduum

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Le T. » wo mar 11, 2015 11:17 am

wimpey schreef:
Le T. schreef: Ferguson moest en zou er nog een laatste kunstje uitwringen door zijn oudjes helemaal op te gebruiken, aangevuld met de ook niet meer zo jonge Van Persie.
En 200 miljoen later heeft Man U op 2/3e van de competitie al lang en breed meer verliespunten dan in het laatste seizoen onder SAF na 38 wedstrijden het geval was.
Dat zeg ik, Ferguson heeft roofbouw gepleegd op het spelersarsenaal. Zo is het in Engeland heel normaal dat een centrale verdediger een jaar nodig heeft om een goed koppel te gaan vormen met de CV die er al was. Ferguson liet er twee tegelijk verjaren. Als hij door was gegaan en het jaar erop ook nog een fatsoenlijke selectie wilde hebben had dat niet gekund.
Zijn legacy telt een laatste kampioenschap, de erfenis die hij concreet achterliet is een hele matige selectie zonder op elkaar ingespeelde sterkhouders en een jeugdopleiding van niks, zonder de benodigde kwaliteiten voor 21e eeuws voetbal.
Je had ons beloofd dat LVG het in November op de rails zou hebben staan. We zitten inmiddels in Maart, het lijkt nog steeds nergens op en het seizoen gaat voor Man U weer uit als een nachtkaars. Niettemin credits voor LVG en een extra schop na voor SAF?
Ik ga niet ontkennen dat hij achter ligt op zijn eigen schema en ook op wat ik verwacht had. Met het tempo en het jagen in de PL blijkt het wat moeilijker om het combinatievoetbal erin te krijgen, ook omdat er meer op instinct wordt gespeeld. Maar dat SAF tactisch voorop liep is ook alweer 20 jaar geleden, en zijn meeste aankopen van de laatste 5 jaar waren shit, de jeugdopleiding is shit en wat hij achterliet aan spelers was heel ver verwijderd van een Europese topselectie.

Er is echter wel degelijk progressie te zien, terwijl ze tegen een grote club nipt verliezen door een individuele blunder terwijl ze zelf een dubieuze rode kaart krijgen en een klinkklare rode kaart voor de tegenpartij niet werd gegeven. En dan nog zetten ze met 10 man Arsenal vast. Maar verloren, dus is er de gelegenheid om Van Gaal aan te vallen en dat moet gebeuren. Van Gaal is namelijk in zijn hele zijn een aanval op de Engelse voetbalcultuur, zoals Pol Pot en Mao brilletjes lieten vertrappen en boeken lieten verbranden uit haat tegen de intellectuelen, zo haten de Engelsen meer gevorderde voetbalinzichten. Het is de wraak van Alan 'get them tackles in' Shearer en Tim 'passion' Sherwood voor hun eigen beperkingen qua inzicht. If you only have a hammer every problem looks like a nail. Dol zijn ze daar op trainers als Martin o' Neall (Ibrahimovic is an excuse for a footballer), Alan Pardew die een speler van de tegenpartij een kopstoot geeft, en Nigel Pearson die aan de zijlijn een speler van de tegenstander tegen de grond houdt en daar nog over opschept ook. Dat begrijpen ze, een trainer die zwijgend naar de training kijkt wie er alles geeft en na de wedstrijd louter cliches uitbraakt op weg naar een kopje bovril. Good old 4-4-2 and the Dunkirk spirit waarmee ze altijd weer goede hoop hebben op een wereldtitel. Geef ons niet de indruk dat we tactisch achterlijk zijn, want dat doet pijn omdat we weten dat het waar is, dus nemen we wraak wanneer we de kans krijgen.

Hier een aardig stuk van een enigzins verlichte geest tussen neanderthalers:
http://bleacherreport.com/articles/2361 ... xplanation
Wollt ihr den totalen Mensch?

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Yopi » wo mar 11, 2015 11:18 am

Falcao moest gisteren met de reserves meedoen. Een vernedering. Het blijft een moeizame combinatie: LVG en macho's uit Zuid-Amerika.

Falcao is een prima spits die er gerust twintig maakt als je hem op de juiste manier gebruikt. Maar zulke jongens zijn trots, hè? De benadering van LVG (spelers afbreken, dan weer opbouwen) werkt niet bij zulke spelers. Die verliezen hun zelfvertrouwen.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Marillion » wo mar 11, 2015 11:21 am

Yopi schreef:Falcao moest gisteren met de reserves meedoen. Een vernedering. Het blijft een moeizame combinatie: LVG en macho's uit Zuid-Amerika.

Falcao is een prima spits die er gerust twintig maakt als je hem op de juiste manier gebruikt. Maar zulke jongens zijn trots, hè? De benadering van LVG (spelers afbreken, dan weer opbouwen) werkt niet bij zulke spelers. Die verliezen hun zelfvertrouwen.
Gezien zijn historie met spelers uit Zuid Amerika stond ik er inderdaad wel enigszins van te kijken dat zowel Di Maria als Falcao werden gehaald.

Als je aanpak veel beter werkt met jongens uit een andere cultuur kun je jezelf misschien beter richten op dergelijke spelers. Kijk dan bijvoorbeeld eens in Duitsland rond om maar eens wat te noemen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door InnerHarbour » wo mar 11, 2015 11:24 am

Monkey Tonk schreef: Daarvoor zat het team toch een maand of twee in de lift.
Klopt toen was Delay geblesseerd.
Monkey Tonk schreef:Dus we zullen zien wanneer ze naar het volgende plateau gaan.
Gezien het bovenstaande kan je dat zelf wel ongeveer invullen.
YNWA

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Le T. » wo mar 11, 2015 11:25 am

Marillion schreef:Wat die Falcao betreft. Is die wel helemaal topfit na zijn zware blessure? Die jongen wist toch echt wel hoe je een doelpunt moest maken. Nu heb je wel een naam op het veld staan maar hij presteert niet. Dat is gevaarlijk. Het zou ook een hoop schelen natuurlijk als er een spits liep die er al 20 in had liggen in de PL. En een club als United moet zo'n type ook kunnen halen. Falcao lijkt daarom een dure gok.
Op zich was het niet zo'n gek idee om een spits te halen gezien Van Persies fitheid en het risico viel erg mee omdat het huur is. Wel komt een zwak punt van Van Gaal naar boven, die kan de verleiding van een echte doelpuntenmaker niet weerstaan, terwijl zijn soort voetbal meer kwaliteiten centraal voorin vereist. Het is niet voor het eerst dat hij denkt dat hij een afmaker nodig heeft omdat er veel kansen tevergeefs gecreeerd worden, om vervolgens te moeten constateren dat met zo'n afmaker de kansen niet meer gecreeerd worden.

Ander punt is dat Falcao nooit een wereldtopper is geweest. Hoeveel te groot hij ook voor het servet is, het is nog steeds geen tafellaken. Hij kwam niet van de absolute top, en heeft in de Europaleague aanzienlijk meer laten zien dan in de CL. Dus hij moest het laatste stapje omhoog nog maken, en dat lukte niet. Zijn aanname is nooit goed en consistent genoeg geweest, en verder heeft hij ook niet veel wapens voor in het duel. Categorie Forlan, maar iets minder compleet.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Marillion » wo mar 11, 2015 11:28 am

Het was zeker niet overbodig om een spits te halen inderdaad gezien de fitheid van Van Persie. Maar moet dat dan een speler zijn waarvan het de vraag is hoe hij terugkomt van een zware blessure? Dat is niet zo handig lijkt me. Kies dan voor een relatieve zekerheid.
Nil volentibus arduum

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Yopi » wo mar 11, 2015 11:32 am

O, opeens kan Falcao er niets meer van. En Di Maria ook niet. :hypocrite.gif:

LVG heeft die spelers gehaald. Het is dus aan hem om ervoor te zorgen dat ze functioneren. Als dat niet lukt omdat het flutspelers zijn, rijst de vraag waarom je met zoveel geld zulke slechte aankopen doet.

Wat je vorige betoog betreft: de Engelse voetbalcultuur heeft een rijke traditie. In Engeland hebben wel grotere trainers rondgelopen dan LVG. Hij zal zich aan het Engelse voetbal moeten aanpassen, niet andersom. Ziet hij dat niet in, dan zal hij daar hopeloos mislukken.

wimpey
Berichten: 52114
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door wimpey » wo mar 11, 2015 11:33 am

Le T. schreef: Dat zeg ik, Ferguson heeft roofbouw gepleegd op het spelersarsenaal.
Hij haalde er gewoon het maximale uit. Taak 1, 2 en 3 van een manager. Hij had ook geen budget zoals Van Gaal dat heeft. Moyes had dat evenmin.
Ik ga niet ontkennen dat hij achter ligt op zijn eigen schema en ook op wat ik verwacht had.
M.a.w.: je zat ernaast. Het is grappig dat mensen iemand graag herinneren aan een foutieve voorspelling tijdens het WK. Maar wanneer je voor het seizoen al stelt dat Man U met deze aankopen net wel / net niet 4e wordt in de PL, dan hoor je niets.
Met het tempo en het jagen in de PL blijkt het wat moeilijker om het combinatievoetbal erin te krijgen, ook omdat er meer op instinct wordt gespeeld.
Dit zijn smoesjes. Wanneer je 200 M zinvol besteed, staat er een selectie die 2e wordt in de PL en het seizoen daarna met Chelsea om de titel strijdt. Wanneer ik Man U fan zou zijn, zou ik dan ook zeer huiverig zijn wanneer LVG komende zomer wederom met honderden miljoenen mag gaan pokeren. De kans is groot dat ie dan weer de verkeerde spelers aantrekt en zijn visie laat prevaleren boven hetgeen waaraan het bij Man U schort.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door InnerHarbour » wo mar 11, 2015 11:37 am

Van Gaal is volgend seizoen geen trainer meer van United, mark my words.
YNWA

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Le T. » wo mar 11, 2015 12:42 pm

Yopi schreef:O, opeens kan Falcao er niets meer van. En Di Maria ook niet. :hypocrite.gif:

LVG heeft die spelers gehaald. Het is dus aan hem om ervoor te zorgen dat ze functioneren. Als dat niet lukt omdat het flutspelers zijn, rijst de vraag waarom je met zoveel geld zulke slechte aankopen doet.
Zoals ik zeg heeft ook Van Gaal, net als de meeste mensen, zowel het niveau van Falcao enigzins overschat, als de waarde en vooral de nadelen van dat type spits. Dat heeft niet zoveel met zijn fitheid te maken, in Spanje liet hij ook regelmatig de ballen van zijn voet springen. Komt bij dat de PL meer een scherprechter is dan de PD. DiMaria is altijd enigzins een ongeleid projectiel geweest, maar wel een met grote klasse. Het vraagt wel wat om hem goed te laten functioneren, maar dat zie ik wel goed komen.
Wat je vorige betoog betreft: de Engelse voetbalcultuur heeft een rijke traditie. In Engeland hebben wel grotere trainers rondgelopen dan LVG.
Nee.
Hij zal zich aan het Engelse voetbal moeten aanpassen, niet andersom. Ziet hij dat niet in, dan zal hij daar hopeloos mislukken.
Man U zal zich, net als City trouwens, aan moeten passen aan het continentale voetbal. Als ze ambitieus zijn tenminste. Aan Van Gaal om beide te verenigen, een lastige klus zo blijkt, maar hij lijkt mij de geschikte man. Ze kunnen hem ook op straat zetten en zo'n Engelse toptrainer aanstellen, maar nog 3 jaar op de weg Moyes o.i.d. door en Man U is het contact met de top helemaal kwijt.
wimpey schreef:
Le T. schreef: Dat zeg ik, Ferguson heeft roofbouw gepleegd op het spelersarsenaal.
Hij haalde er gewoon het maximale uit. Taak 1, 2 en 3 van een manager. Hij had ook geen budget zoals Van Gaal dat heeft. Moyes had dat evenmin.
Moyes was ook kansloos met die erfenis. Feit is dat Ferguson de toekomst opgeofferd heeft aan zijn laatste kunstje.
Ik ga niet ontkennen dat hij achter ligt op zijn eigen schema en ook op wat ik verwacht had.
M.a.w.: je zat ernaast.
Wat betreft de benodigde tijd een paar maanden ja, wat was er onduidelijk aan mijn woorden?
Het is grappig dat mensen iemand graag herinneren aan een foutieve voorspelling tijdens het WK. Maar wanneer je voor het seizoen al stelt dat Man U met deze aankopen net wel / net niet 4e wordt in de PL, dan hoor je niets.
Dat was dan ook hilarisch wensdenken, bijna net zo leuk als de krampachtige pogingen van daarna om het niet te hoeven toegeven.
Met het tempo en het jagen in de PL blijkt het wat moeilijker om het combinatievoetbal erin te krijgen, ook omdat er meer op instinct wordt gespeeld.
Dit zijn smoesjes. Wanneer je 200 M zinvol besteed, staat er een selectie die 2e wordt in de PL en het seizoen daarna met Chelsea om de titel strijdt. Wanneer ik Man U fan zou zijn, zou ik dan ook zeer huiverig zijn wanneer LVG komende zomer wederom met honderden miljoenen mag gaan pokeren. De kans is groot dat ie dan weer de verkeerde spelers aantrekt en zijn visie laat prevaleren boven hetgeen waaraan het bij Man U schort.
Los van het gesmokkel met bedragen, voor 200 miljoen heb je in de PL de selectie van een middenmoter. Als je een selectie jaar in jaar uit kunt opbouwen met elk jaar bedragen in die orde van grootte, raak je wat dat betreft aan het niveau van de selecties van City, Chelsea, Barca en Madrid. Je kunt ook niet in één jaar allemaal topspelers kopen, daar zijn er namelijk maar weinig van op de markt.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Yopi » wo mar 11, 2015 1:04 pm

Huh? 200 miljoen is ook in Engeland een hoop geld.

MU had al een paar aardige spelers. En een goede keeper. Je kunt er niet omheen dat de meeste aankopen van LVG matig renderen.

Wat trainers betreft, de andere topclubs hebben óók buitenlandse trainers, maar die passen zich aan. Dat zal LVG ook moeten doen. Als LvG zich zo opstelt als jij voorstelt (arrogant:die sukkels hier moeten eindelijk eens modern leren voetballen) dan mislukt hij. Dat geef ik je op een briefje.

wimpey
Berichten: 52114
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door wimpey » wo mar 11, 2015 1:12 pm

Le T. schreef:
Wat je vorige betoog betreft: de Engelse voetbalcultuur heeft een rijke traditie. In Engeland hebben wel grotere trainers rondgelopen dan LVG.
Nee.
Meen je dit nou echt? Groter, grootst, Van Gaal. :excited.gif:
Dat was dan ook hilarisch wensdenken, bijna net zo leuk als de krampachtige pogingen van daarna om het niet te hoeven toegeven.
Huh? Ik krijg gewoon gelijk. Haal subtoppers en pak de pijnpunten niet aan en je speelt subtop. Krampachtig is in deze op jou van toepassing: je krijgt het maar niet uit de keyboard dat Van Gaal aan het underachieven is.
Los van het gesmokkel met bedragen, voor 200 miljoen heb je in de PL de selectie van een middenmoter.
Er was al een aantal prima bruikbare spelers (Valencia, Young, Januzaj, Carrick, ...) en toppers als De Gea en Rooney. Dan heb je er nog een aantal die goed in de markt liggen, maar die die club niet verder brengen: Mata, Welbeck, Chicharito, Persie bijv. Die gebruik je als wisselgeld om in combi met 200 miljoen euro een weerbare selectie neer te zetten. Dan laat je Falcao, Blind, Rojo, Shaw, Herrera natuurlijk lopen en richt je je op een hoger marktsegment. Komst van Di Maria was ook geen topprio.

Bij Barca en Bayern struikelde Van Gaal over zijn eigen visie t.o.v. het beschikbare materiaal. Bij Man U gaat het dezelfde kant op.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23040
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Engeland en Schotland

Bericht door raymon » wo mar 11, 2015 3:28 pm

Valencia, Carrick, Young and Januzai onstijgen het niveau van Blind natuurlijk niet. Als je het een middelmaat vindt dan geldt dat zeker ook voor al die anderen.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

wimpey
Berichten: 52114
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door wimpey » wo mar 11, 2015 5:50 pm

Raymon schreef:Valencia, Carrick, Young and Januzai onstijgen het niveau van Blind natuurlijk niet. Als je het een middelmaat vindt dan geldt dat zeker ook voor al die anderen.
Bruikbare spelers, zoals Blind dat ook is. Alleen stel ik de vraag of Blind het niveau is dat Man U moet nastreven. Hij doet het goed, slimme speler, intelligente jongen. Maar hij is en wordt m.i. geen top van Europa, hetgeen toch het doel van Man U weer zal zijn.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23040
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Engeland en Schotland

Bericht door raymon » wo mar 11, 2015 6:00 pm

wimpey schreef:
Raymon schreef:Valencia, Carrick, Young and Januzai onstijgen het niveau van Blind natuurlijk niet. Als je het een middelmaat vindt dan geldt dat zeker ook voor al die anderen.
Bruikbare spelers, zoals Blind dat ook is. Alleen stel ik de vraag of Blind het niveau is dat Man U moet nastreven. Hij doet het goed, slimme speler, intelligente jongen. Maar hij is en wordt m.i. geen top van Europa, hetgeen toch het doel van Man U weer zal zijn.
Voorlopig is hij volgens de statistieken (voor wat die waard zijn) een van de betere van ManU op dit moment. Dat zegt misschien meer over de andere spelers maar het lijkt dus dat er meer noodzaak om andere plekken te verbeteren.

Wat ook meespeelt, dit is het eerste seizoen van Blind. Hoeveel spelers hebben een tijd van gewenning nodig? Blind staat er en doet wat ie moet doen (de wedstrijd van maandag even vergeten want die was gewoon slecht van 'm). Wie weet groeit ie wel door naar een nog hoger niveau, misschien is dit z'n plafond. In het laatste geval zal er doorgeselecteerd moeten worden.

Maar het probleem is niet de spelers an sich maar het feit dat er geen complementair team staat. Dat moet vGaal zich aanrekenen. Bij het NL elftal gooide hij het elftal om voor de resultaten (okee, NL elftal is korte termijn denken) maar het lijkt me dat hij dit toch ook bij ManU moet doen om zodoende bij de eerste 4 te eindigen want ik ben het met je eens dat dat het belangrijkste doel is voor dit seizoen.

Ook vind ik dat constante gezeur over die 200m een beetje vermoeiend. Hoeveel heeft Chelsea, ManCity, Liverpool, Spurs geinvesteerd jaar in, jaar uit om het team te krijgen wat ze nu hebben. Volgens werd Chelsea en ManCity ook niet meteen kampioen nadat ze het eerste jaar grote investeringen konden doen. ManU moet, en de redenen mag je zelf bedenken/beoordelen, een heel nieuw team neerzetten. Met 200m haal je spelers, maar een team maak je er niet van. Dat is een kwestie van veel tijd.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9380
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Dubbel » wo mar 11, 2015 6:41 pm

Raymon schreef:Met 200m haal je spelers, maar een team maak je er niet van. Dat is een kwestie van veel tijd.
3 jaar? :aai.gif:

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23040
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Engeland en Schotland

Bericht door raymon » wo mar 11, 2015 7:04 pm

Waar zeg ik dat?
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9380
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Dubbel » wo mar 11, 2015 7:55 pm

Dat zeg ik niet maar het is een gevleugelde uitspraak van 'Engeland's grootste manager ooit'

http://www.vi.nl/nieuws/van-gaal-het-pr ... wcomm=true

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door peter » wo mar 11, 2015 9:12 pm

Die Carrick is echt onderschat. Die gozer is steengoed.

Overigens is dit wel een herhaling van zetten. Ik ben van mening dat je met deze selectie veel beter moet kunnen en dat je voor het geinvesteerde bedrag veel beter moet krijgen. Oftewel, ze maken er een janboel van daar.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9375
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Monkey Tonk » do mar 12, 2015 8:48 am

Raymon schreef: Maar het probleem is niet de spelers an sich maar het feit dat er geen complementair team staat. Dat moet vGaal zich aanrekenen. Bij het NL elftal gooide hij het elftal om voor de resultaten (okee, NL elftal is korte termijn denken) maar het lijkt me dat hij dit toch ook bij ManU moet doen om zodoende bij de eerste 4 te eindigen want ik ben het met je eens dat dat het belangrijkste doel is voor dit seizoen.
Van Gaal werkt eerst aan het team op een filosofisch niveau. In tegenstelling tot bijvoorbeeld Koeman. Dat is niet makkelijk, maar het maakt het leuk om het verhaal te volgen, of hij nou slaagt of niet. Hij wil spelers anders over voetbal laten denken. Sommigen, zoals Rooney, gaan daar goed mee om. Anderen, zoals Falcoa, zijn gewoon te dom.

Wat de aankopen betreft. Iedereen hier is opeens twee keer zo goed in de spits als er op links een Ronaldo en op rechts een Bale loopt. Niet alleen omdat je betere ballen krijgt, maar omdat die andere twee de hoofdzaak zijn voor de verdeding. Het valt me op hoe weinig rekening daarmee wordt gehouden bij de beoordeling van een mogelijke (mis)koop.

Heeft van Gaal goed ingekocht? Nee. Dat kon ook niet, want hij begon net. Die Amerikaanse toer voor het seizoen, waar alles lukte, heeft hem waarschijnlijk het idee gegeven dat het team een stuk verder was. En aan het begin van de competitie speelde United een stuk aanvallender. Totdat ze tegen een laagvlieger tegen vijf tegengoals opliepen. Wat daarbij vooral opviel is dat geen van de spelers iets omzette in het team, terwijl van Gaal doodleuk in zijn grote Sinterklaasboek bleef schrijven. Bij ieder simpel buurtpartijtje zetten jongens iets om als ze tegen drie of vier stomme countergoals aanlopen, maar niet de 'sterren' van United. En raar genoeg ook niet van Gaal. Daarna is hij een stuk behoudender gaan spelen. Of saaier. Het ging daarna eigenlijk meteen al om overleven en de punten. Mooi voetbal was niet langer hoofdzaak.

Het verschil in resultaten tussen uit en thuis is torenhoog. Dus de oplossing is in principe simpel. Als United uit meer punten haalt doen ze mee voor de titel. Ik zit me al een aantal weken af te vragen waarom ze zo matig presteren 'on the road', maar behalve de smalle velden en het opportunisme van de thuisploegen blijft dat tot nu een vraagteken. Ik heb het idee dat ze dichter tegen Chelsea aanzitten dan het gebrek aan spektakel doet vermoeden. Zoals gezegd, de invloed van van Gaal begint met het denken over voetbal, en het kan een tijdje duren voordat je daarvan de vruchten plukt. Als van Gaal slaagt in zijn drie-jarige missie kan het heel goed zijn dat zijn invloed dieper inslaat in het Engelse voetbal. Maar tot die tijd gaan de noeste werkers uit het Engelse verleden gebruik maken van iedere mogelijkheid om hem te bekritizeren. Engeland is wat dat betreft verreweg de domste voetbalcultuur in het moderne topvoetbal. Hebben ze nou echt niet in de gaten dat de beste spelers en coaches daar niet Engels zijn? Hun manier van voetbal is allang achterhaald. Alleen zou je dat nooit opmaken aan de commentaren.

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Engeland en Schotland

Bericht door beelzebub » do mar 12, 2015 9:43 am

Daar heb je wel een punt Monkey Tonk.

Sinds 2008 en 2009 toen alle 4 de Engelse CL deelnemers in de kwartfinales stonden is het niet veel soeps meer. In Engeland spelen tegen elkaar en merken ze het niet echt, maar internationaal vliegen ze er steeds vroeg af. De opleving van Chelsea (in 2012 (CL winst en 2013 EL winst) daargelaten, hebben ze in de zes jaargangen daarna nog maar 8x in totaal in de kwartfinales van de CL gestaan. En daar komen dit jaar waarschijnlijk nul deelnemers bij. :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Plaats reactie