AT's voetballer van het seizoen 2006/2007

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9376
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Bericht door Dubbel » di jul 17, 2007 10:50 pm

Ruud van Nistelrooij - Zlatan Ibrahimovic

Dimitar Berbatov - Cristiano Ronaldo

Kaká - Wesley Sneijder

Lionel Messi - Diego

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » di jul 17, 2007 10:53 pm

Dubbel schreef:Kaká - Wesley Sneijder
En dat snap ik dan weer niet..

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9376
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Bericht door Dubbel » di jul 17, 2007 11:11 pm

Tsja, zo'n Kaka, de meeste goals in zijn filmpje zijn herhalingen en sowieso zijn de meeste momenten in de wedstrijd tegen die ploeg in het geel. Valt me tegen dat zoveel AT-ers daar in trappen. Nee, die Kaka die zit in no-time in de Braziliaanse variant van het VVCS elftal. Geen vergelijking met de man van tweeendertigeneenhalfmiljoen.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di jul 17, 2007 11:49 pm

Peter schreef:Zonde dat Totti verloren heeft. Zijn beste seizoen tot dusverre die hij kleur heeft kunnen geven met een wereldtitel, een gouden schoen en een Coppa Italia. Helaas is het niet genoeg, blijkbaar.
Persoonlijk beschouw ik het WK niet als het begin van het seizoen maar als het einde van een seizoen. De wereldtitel reken ik dus niet bij het afgelopen seizoen. Geen idee hoe anderen dat zien, maar daarnaast vond ik de rol van Totti niet cruciaal voor de WK-winst van Italie.
Bertje schreef:Uit dit rijtje is Messi gewoon de beste speler. Ook op slechte dagen.
Maar dat heeft hij het afgelopen seizoen nog niet genoeg laten zien. Sowieso zou ik Messi nog niet de beste van dit moment durven noemen, maar zijn tijd komt nog wel.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » wo jul 18, 2007 12:45 am

Ruud van Nistelrooij - Zlatan Ibrahimovic

Dimitar Berbatov - Cristiano Ronaldo

Kaká - Wesley Sneijder

Lionel Messi - Diego

Leuk gedaan met de foto's. :biggthumpup.gif:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Frans
Berichten: 395
Lid geworden op: vr feb 04, 2005 5:23 am
Locatie: NZ

Bericht door Frans » wo jul 18, 2007 4:47 am

Ruud van Nistelrooij - Zlatan Ibrahimovic

Dimitar Berbatov - Cristiano Ronaldo

Kaká - Wesley Sneijder

Lionel Messi - Diego

Kaboem
Berichten: 9210
Lid geworden op: za jul 29, 2006 10:36 am

Bericht door Kaboem » wo jul 18, 2007 5:17 am

Een pluim voor Thomas! Goed gedaan, jongen! :applaus.gif:
Bertje for President!

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » wo jul 18, 2007 8:03 am

Zeker eenpluim voor Thomas! Toch mag hij nog een kleine toelichting geven........
Thomas schreef:De Messi-hype neemt ook bijzondere vormen aan. Diego heeft een veel constanter seizoen gespeeld, waar Messi mede dankzij blessures een goed deel van het seizoen heeft moeten missen. Hij was de tweede seizoen belangrijk voor Barcelona, maar Diego wordt flink onderschat.
Dit begrijp ik toch niet helemaal. Ronaldinho is de beste speler dus moet volgens jou altijd verkozen worden boven een Sneijder die een goed seizoen draaide. Ondanks dat Ronaldinho een voor zijn doen minder jaar draaide, waardoor de prijsen uitbleven (hij was idd wel productief). Messi is puur objectief bekeken een betere speler dan Diego. Maar Diego draaide waarschijnlijk een beter seizoen dan Messi. Nu moet men in jouw ogen dus Diego kiezen. Gaat het er nu om wie puur de beste speler is? Dan kan je aan het begin gewoon Ronaldinho neerzetten en dan is (bijna) iedereen tevreden. Of telt het ook nog of iemand voor zijn doen goed gepresteerd heeft?

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » wo jul 18, 2007 8:15 am

Iedereen mag toch zeker zelf bepalen wie hij/zij kiest?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » wo jul 18, 2007 8:31 am

Laten we hopen van wel! Maar de quizmaster heeft het natuurlijk uiteindelijk voor het zeggen. Hij organiseert dit mooie spektakel. :antlers.gif:

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo jul 18, 2007 10:01 am

Jabu schreef:Zeker eenpluim voor Thomas! Toch mag hij nog een kleine toelichting geven........
Thomas schreef:De Messi-hype neemt ook bijzondere vormen aan. Diego heeft een veel constanter seizoen gespeeld, waar Messi mede dankzij blessures een goed deel van het seizoen heeft moeten missen. Hij was de tweede seizoen belangrijk voor Barcelona, maar Diego wordt flink onderschat.
Dit begrijp ik toch niet helemaal. Ronaldinho is de beste speler dus moet volgens jou altijd verkozen worden boven een Sneijder die een goed seizoen draaide. Ondanks dat Ronaldinho een voor zijn doen minder jaar draaide, waardoor de prijsen uitbleven (hij was idd wel productief). Messi is puur objectief bekeken een betere speler dan Diego. Maar Diego draaide waarschijnlijk een beter seizoen dan Messi. Nu moet men in jouw ogen dus Diego kiezen. Gaat het er nu om wie puur de beste speler is? Dan kan je aan het begin gewoon Ronaldinho neerzetten en dan is (bijna) iedereen tevreden. Of telt het ook nog of iemand voor zijn doen goed gepresteerd heeft?
Confusion amongst the participants! Confusion amongst the participants! :baaa.gif:

Ik gebruik eerlijk gezegd gewoon twee richtlijnen, Jabu. Ik kijk zowel naar de algemene kwaliteiten van een speler als zijn prestaties. Kijk ik naar Sneijder, dan zie ik een voetballer die qua doelpunten ontzettend belangrijk was, maar die qua spelverdeling nog tekort schoot en aardig wat te verbeteren heeft. Bovendien blonk Sneijder alleen uit op nationaal niveau, waar Ronaldinho Barcelona nog door de eerste ronde van de CL heen sleepte en maakte 21 competitiedoelpunten. Nogmaals, ik vind Ronaldinho op tachtig procent nog steeds tot de aller besten behoren. Hetzelfde geldt min of meer voor Messi, maar die presteerde in mijn ogen dit seizoen voor het eerst op hoog niveau en heeft een flink deel van het seizoen gemist door blessures. Ik vond Diego constanter en waardevoller voor Werder, al verwacht ik dat Messi deze titel volgend seizoen binnensleept.

Jesse schreef:Iedereen mag toch zeker zelf bepalen wie hij/zij kiest?
Zeker weten, Jes. Volgens mij heb ik dan ook helemaal niemand geboden zijn of haar keuze te veranderen. Als ik 'kritiek' had op de keuze van anderen, dan was dat meer om de discussie te doen oplaaien.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » wo jul 18, 2007 10:40 am

Thomas schreef:Ik gebruik eerlijk gezegd gewoon twee richtlijnen, Jabu. Ik kijk zowel naar de algemene kwaliteiten van een speler als zijn prestaties.
Eigenlijk begreep ik dat al van meet af aan, Thomas. Bovendien heb je een paar pagina's terug daar al uitleg over gegeven. Maar ik wil het je natuurlijk ook niet te gemakkelijk maken. Anders organiseert iedereen straks een toernooitje. :kwijl.gif:

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo jul 18, 2007 10:53 am

Hoor ik daar een vlieg zoemen? PATS! :1evil.gif:

Aan het einde van het toernooi ga ik (of gaan we) de boel analiseren om te kijken hoe we het volgend seizoen beter aan kunnen pakken. Foutloos was het namelijk nog niet, dit seizoen. :excited.gif:

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » wo jul 18, 2007 10:56 am

Ruud van Nistelrooij - Zlatan Ibrahimovic

Dimitar Berbatov - Cristiano Ronaldo

Kaká - Wesley Sneijder

Lionel Messi - Diego
I think I lost my fucking headache

Kaboem
Berichten: 9210
Lid geworden op: za jul 29, 2006 10:36 am

Bericht door Kaboem » wo jul 18, 2007 10:59 am

Ik mag zeker niet mee doen?
Bertje for President!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo jul 18, 2007 11:00 am

Alleen als erelid/eregast/eredeelnemer!

Kaboem
Berichten: 9210
Lid geworden op: za jul 29, 2006 10:36 am

Bericht door Kaboem » wo jul 18, 2007 11:02 am

:cheer.gif:

Nistelrode
Berbatov
Sneijder
Messi

:excited.gif:
Bertje for President!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo jul 18, 2007 11:03 am

Wilt u ook meteen een uiteindelijke winnaar kiezen? Dan kan ik de boel namelijk meteen afronden.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » wo jul 18, 2007 11:04 am

Volgens mij moet Kaboem nog even wat ronden gaan inhalen! Dan kan Thomas de lijstjes nog even bijwerken en kunnen we gelijk zien of dit de terechte semi-finalisten zijn. :1evil.gif:

Kaboem
Berichten: 9210
Lid geworden op: za jul 29, 2006 10:36 am

Bericht door Kaboem » wo jul 18, 2007 11:05 am

Ik haak altijd pas in als het money-time is!
Bertje for President!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » wo jul 18, 2007 11:07 am

Gewoon aan het begin beginnen. Dat is de enige weg!
I think I lost my fucking headache

Kaboem
Berichten: 9210
Lid geworden op: za jul 29, 2006 10:36 am

Bericht door Kaboem » wo jul 18, 2007 11:08 am

Dan maar voor spek-en-bonen.
Bertje for President!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo jul 18, 2007 11:09 am

Waag het niet, Boem! Zelfs een erelid kan te ver gaan! Can you spell geroyeerd?

Kaboem
Berichten: 9210
Lid geworden op: za jul 29, 2006 10:36 am

Bericht door Kaboem » wo jul 18, 2007 11:09 am

I am on your side, Thom!
Bertje for President!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » wo jul 18, 2007 11:09 am

Komt dat van Royal?
Vanaf het begin is inderdaad de Koninklijke weg!
I think I lost my fucking headache

Plaats reactie