Champions League

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Re: Champions League 2014-2015

Bericht door peter » do mei 14, 2015 4:00 pm

Marillion schreef:Ik zapte gisteravond toevallig even langs deze wedstrijd en kreeg in een paar seconden tijd de blauwe uitshirts van Juventus en herkenbare liedjes van hun supporters (uit Rome 1996) te verwerken. Toen heb ik maar weer snel uitgeschakeld en een muziekje opgezet.

Ik vraag me nu overigens af of Juventus al die jaren in blauwe uitshirts is blijven spelen. Peter zal dat wel weten?
Nee. Speelden in 2011 bijvoorbeeld nog in dat roze shirt. Met die ster.

Pirlo is een risico, hoor. Die kan eigenlijk niet meer mee op dit niveau. Als Barcelona daar volle bak druk op zet, dan wordt het heel lastig. De andere middenvelders zijn wel echte klasbakken. Sterkste middenveld van de wereld.

Lionel

Bericht door Lionel » do mei 14, 2015 6:28 pm

Dat sterkste middenveld werd de 1e helft overlopen.

Finale wordt 3-0 ofzo. Juve heeft teveel zwakke schakels. Als ik LVG was had ik 100 miljoen uitgegeven aan Vidal en Chiellini.
IK GELOOF!!!!!!

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » do mei 14, 2015 6:45 pm

Had jij ook niet voorspeld dat Real wel ff Juve zou verslaan?

Lionel

Bericht door Lionel » do mei 14, 2015 7:43 pm

Madrid had bij rust met 3-0 voor moeten staan.

Peter zegt het zelf al, Pirlo op het middenveld kan niet meer. Leuk dat hij af en toe mooie passes geeft maar het is nu wel over. Wel een klasbak natuurlijk.
IK GELOOF!!!!!!

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » do mei 14, 2015 10:20 pm

Real begon slap aan de tweede helft. Hinkend op twee gedachten. Als ze gewoon de druk erop houden, kan Juve alleen op een counter hopen, maar omdat Real de 1-0 ook wel mooi vond gaven ze de Italianen teveel het initiatief, waarbij aangetekend dat de Real defensie zich wel erg makkelijk liet uitspelen. Daarna het overbekende probleem van de geparkeerde bus en de ontbrekende laatste pass, met Bale in een spetterende schlemielenrol. Opvallend weer dat Ronaldo nooit een team op sleeptouw neemt, en alleen goed functioneert in een team dat al goed draait.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do mei 14, 2015 10:34 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Had jij ook niet voorspeld dat Real wel ff Juve zou verslaan?
Je hoorde na die 2-1 overal dat het een gunstige uitslag voor Madrid was met dat uitdoelpunt en dat ze het wel even recht zouden zetten. Er was, in ieder geval bij het publiek, sprake van onderschatting van Juventus.

Italianen die genoeg hebben aan een gelijkspel. Ik ken meer prettige tegenstanders om tegen te spelen.
Nil volentibus arduum

Iniesta

Bericht door Iniesta » do mei 14, 2015 11:18 pm

Vond dat ook opvallend, er werd net gedaan of de uitslag beter voor Madrid was dan voor Juve terwijl ze gewoon hadden verloren.

Lionel

Bericht door Lionel » do mei 14, 2015 11:18 pm

Marillion schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Had jij ook niet voorspeld dat Real wel ff Juve zou verslaan?
Je hoorde na die 2-1 overal dat het een gunstige uitslag voor Madrid was met dat uitdoelpunt en dat ze het wel even recht zouden zetten. Er was, in ieder geval bij het publiek, sprake van onderschatting van Juventus.

Italianen die genoeg hebben aan een gelijkspel. Ik ken meer prettige tegenstanders om tegen te spelen.
Real was in de 1e helft echt oppermachtig. Ze missen wel teamspelers bij Madrid. Modric was er niet. Khedira niet. Di Maria hadden ze toch echt niet weg moeten doen.

Ze moeten trouwens meteen Morata terughalen en Benzema voor de hoofdprijs verkopen.
IK GELOOF!!!!!!

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » vr mei 15, 2015 8:08 am

Dat en Bale aan United verkopen. :hypocrite.gif:
YNWA

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za mei 16, 2015 12:04 pm

De column van Kowalczyk op nusport.nl:
Oude Dame, Oude Heer

Als volmaakte underdog de Champions League winnen door Real Madrid én FC Barcelona te verslaan. Wat zou dat mooi zijn. Forza Juve!

Nog geen tien jaar geleden was het zo ongeveer ondenkbaar dat ik ooit, in welke voetbalwedstrijd dan ook, op de hand van Juventus zou zijn, maar het wonder is geschied: ik balde de vuist toen de stunt tegen Real Madrid zijn beslag kreeg en ik hoop vurig dat ze het op 6 juni in Berlijn nog eens zullen flikken. Juventus. Dat was die club die altijd gematst werd door scheidsrechters en de Italiaanse bond. De club die er altijd wel verdacht uitzag in een of andere corruptiezaak. De club die, gedrogeerd, Ajax’ tweede Champions League-titel op rij dwarsboomde.

Juventus was die club die zijn eigen drukpers voor lire leek te bezitten, behalve toen Zlatan Ibrahimovic van Ajax werd overgenomen. Die aankoop moest natuurlijk weer op de pof: er moest in ontelbare termijnen betaald worden en zelfs op die lullige termijntjes zat Ajax idioot lang te wachten. Uiteraard speelde Juventus ook een hoofdrol in het omvangrijke omkoopschandaal dat de Serie A in 2005 in de greep kreeg. Matchfixing toen we het nog geen matchfixing noemden. Juventus liep voorop. Wie anders?

Dat ze bijna altijd afbraakvoetbal speelden en in 1990 verhuisden naar de meest sfeerloze betonkolos die ooit uit de grond werd gestampt (het Delle Alpi) laten we dan nog buiten beschouwing.

Omkoopschandaal
En het irritantst van alles: Juventus kwam altijd op onnavolgbare wijze met alles weg, zoals dat alleen in Latijnse streken kan. Uitzondering: dat omkoopschandaal van 2005-2006. Toen stootte de 'Oude Dame’ eindelijk een keer de neus: degradatie naar de Serie B en een streep door twee landstitels.Ik wreef me in de handen: eindelijk was 'Juve’ eens de sigaar. Juventus belichaamde al in de jaren tachtig en negentig ongeveer álles wat we nu zo intens haten aan 'modern football’, nog voordat de term 'modern football’ een gevleugeld woord was. Fast forward naar 2015 en in de aanloop naar de Champions League-finale voel ik me bijna Juve-supporter. Wat is hier gebeurd?

De grote, corrupte boeman van tien jaar geleden is een soort Robin Hood geworden, die steelt van de allerrijksten, een David tussen de drie bekende Goliaths in de eindfase van de Champions League. Juventus is wat armlastiger dan de andere drie halvefinalisten, omdat het de implosie die je de Spaanse topclubs zo gunt al heeft meegemaakt - en overleefde. De club gleed uit en krabbelde op, verliet het afgrijselijke Delle Alpi en ging in een prachtig nieuw stadion spelen: meer van de stad, niet te groot, altijd sfeervol.

Afbraakvoetbal? Niks ervan. De Serie A zingt heel wat tonen lager dan tien jaar geleden, maar het voetbal is er een stuk leuker geworden, zéker ook dat van Juventus.

Pirlo
En Juventus heeft Andrea Pirlo, de oude heer van de Oude Dame, de gentleman met het baardje, het flegmatieke stijlicoon van de groene grasmat, dat naast het voetbal zijn eigen wijnen produceert. Laatst zag ik een foto waarop hij een T-shirt droeg met de tekst 'No Pirlo, no party’.

Toegegeven: het beste leek er een beetje af, tegen Real Madrid. Hij zegt dat hij nog niet aan stoppen denkt, maar voor het eerst vond ik Andrea Pirlo een beetje oud en traag ogen, als een topvoetballer van vroeger. Dinsdag wordt hij 36. Misschien wordt hij wel opgevreten door het middenveld van Barça, maar tot 6 juni droom ik van winst voor Juventus in Berlijn, 1-0, door een doelpunt van Pirlo in de slotfase. Het moet een subtiel doelpunt zijn, een nonchalant wippertje ofzo. Nee, een eenvoudig tikkie langs de keeper, met een achteloze voetbeweging, na een catastrofale verkeerde terugspeelbaal van Lionel Messi.

En dat Pirlo zich dan rustig omdraait en wegloopt, het gezicht in de plooi, slechts juichend met het wijsvingertje van de rechterhand, terwijl achter zijn rug de bal kalmpjes tegen het net rolt.

Zo moet het zijn.
Grappig, ik had afgelopen week hetzelfde gevoel. Wat is er in hemelsnaam gebeurd dat ik sympathie voel bij een overwinning van Juventus? Nooit iets met die club gehad. En ook ik kon een kleine glimlach niet onderdrukken toen Madrid er afgelopen woensdag aan moest geloven.

Doe mij dat balletje van Pirlo maar in die finale. Juventus tegen het grote geld in het voetbal. Het moet niet gekker worden.
Nil volentibus arduum

Lionel

Bericht door Lionel » za jun 06, 2015 1:09 am

Juve zonder Chiellini. 0-3 voor Barca.
IK GELOOF!!!!!!

beelzebub

Bericht door beelzebub » za jun 06, 2015 10:36 am

Jij bent gek man. Barca gaat eraf tegen Juventus. :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

wimpey

Bericht door wimpey » za jun 06, 2015 8:36 pm

Wanneer pakken ze de corruptie binnen de UEFA eens aan? Weer hanteert een medewerker van de fanshop van FC Barcelona de fluit. De enige overtreding van belang wuift ie weg.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » za jun 06, 2015 8:38 pm

Neemt niet weg dat Barcelona veel en veel sterker is.

Lionel

Bericht door Lionel » za jun 06, 2015 8:48 pm

wimpey schreef:Wanneer pakken ze de corruptie binnen de UEFA eens aan? Weer hanteert een medewerker van de fanshop van FC Barcelona de fluit. De enige overtreding van belang wuift ie weg.
Je bedoelt de schwalbe van Pogba of Vidal die al rood had kunnen hebben?

Barca is een maat of 4 te groot hoor. Het is dat Juve een laf schijtteam is anders wordt het 5-0.
IK GELOOF!!!!!!

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » za jun 06, 2015 8:53 pm

Die aktie met Pogba was idd geen overtreding. Vidal is gewoon een domme voetballer al waren z'n overtredingen niet heel ernstig, gewoon te veel en te klungelig. Overigens had hij ook de bal op de stip kunnen leggen voor Barca maar dat laat hij dus na.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

LucaS

Bericht door LucaS » za jun 06, 2015 9:14 pm

Veel duidelijker krijg je een pingel toch niet. Ipv 2-1 voor juventus dus andersom, met dank aa de scheids.

Wel leuk voor Suarez natuurlijk
I think I lost my fucking headache

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » za jun 06, 2015 9:14 pm

Gvd Juve moet een pingel krijgen en een minuut later scoort dat vuile Barca.

raymon
Contacteer:

Bericht door raymon » za jun 06, 2015 9:17 pm

Was toch geen penalty? Kom op zeg.

LucaS

Bericht door LucaS » za jun 06, 2015 9:18 pm

Natuurlijk wel, die Barcelonaspeler heeft zijn arm om zijn nek liggen.
I think I lost my fucking headache

raymon
Contacteer:

Bericht door raymon » za jun 06, 2015 9:22 pm

En houdt zelf ook vast. Gewoon een duel.

Lionel

Bericht door Lionel » za jun 06, 2015 9:37 pm

Haha dat was natuurlijk geen pingel. Spannende finale. Niet verwacht.
IK GELOOF!!!!!!

Lionel

Bericht door Lionel » za jun 06, 2015 9:51 pm

Dank u allen voor de felicitaties :hypocrite.gif:
IK GELOOF!!!!!!

raymon
Contacteer:

Bericht door raymon » za jun 06, 2015 9:56 pm

Barca uiteindelijk verdiend gewonnen maar ze maakten het zichzelf wel onnodig moeilijk.

wimpey

Bericht door wimpey » za jun 06, 2015 10:05 pm

Raymon schreef:En houdt zelf ook vast. Gewoon een duel.
CL-wedstrijden met Barcelona zijn niet leuk. Een of andere fanboy hanteert de fluit en er gelden 2 sets met regels. Contact met Messi is verboden en iedere buiteling van Neymar en Suarez wordt beloond met een vrije trap. Als je de 'overtredingen' van Vidal en Pogba ziet, dan is er niet veel aan de hand. Licht vergrijp, wel meteen geel. En die Spanjolen zoemen als horzels om die Turkse malloot heen om van een mug een olifant te maken.

Gezien de lijn van fluiten (kinderachtig in het voordeel van Barcelona), had een penalty voor het contact met Pogba (die wel degelijk werd gehinderd in het draaien naar z'n linker) niet misstaan. Aan de andere kant had ie 'm wél op de stip gelegd. De Spaanse inquisitie o.l.v. Busquets was er meteen bovenop gedoken.

Juventus speelde wel aardig, vind ik. Tevez viel op het allerhoogste niveau weer eens door de mand, Pirlo is passé, maar Marchisio, Lichtsteiner, Morata en Pogba waren sterk. Bij Barcelona waren de spelvervuilers weer een bron van ergernis. M.n. die Braziliaanse nichten vind ik zum :kots: Over Rakitic en Iniesta niets dan lof.

Plaats reactie