Engeland en Schotland

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

wimpey

Re: Engeland en Schotland

Bericht door wimpey » ma feb 02, 2015 7:51 pm

Cuadrado (35 M) in, Schürrle (32 M) out. Die gaan zo wellicht nóg meer rendement uit Diego Costa halen. Heerlijke speler, die Cuadrado. Schürrle is toch meer type Hazard, Oscar i.p.v. een winger als Cuadrado. Lijkt me dus een goede move.

beelzebub

Bericht door beelzebub » di feb 03, 2015 4:57 pm

Iets in een andere orde van grootte, maar wel een mooi jongensboekverhaal voor degene die het gemist heeft...

Het derde niveau in Engeland betaalt eredivisiesalarissen ondertussen. Z'n stukadoorswerk en Oss salaris x 15 x 12 maanden is zeker 3 a 5 ton op jaarbasis. :ajaxsmiley.gif:

bron: http://www.volkskrant.nl
Door: Guus Peters

Stukadoor wordt fullprof in Engeland

Recht voor zijn raap en onconventioneel. Via Facebook meldde Kevin van Veen welke clubs in de rij stonden. 'Chaos. De onderhandelingen eindigden om 3 uur 's nachts.'

Iedere ochtend om 6 uur stond hij als stukadoor muren glad te strijken, 's middags werkte hij zich in het zweet als profvoetballer bij FC Oss. Maandag vertrok Kevin van Veen (23) naar Scunthorpe United, dat uitkomt in de League One, het derde profniveau in Engeland. De spits heeft een contract getekend voor drieënhalf jaar. Het is een van de spraakmakendste transfers deze transferperiode.
'We wisten dat hij specifieke kwaliteiten had. Maar dat hij het zo fantastisch zou doen, had niemand verwacht', zegt Peter Bijvelds, algemeen directeur van FC Oss. Daar tekende Van Veen afgelopen zomer een bescheiden contract.

Hij kan er van rondkomen, maar besluit zijn werk als stukadoor bij het bedrijf van een vriend niet op te geven. Dat betekent opstaan voor zonsopgang. Soms moet hij zich bij zijn klanten excuseren voor het vroege lawaai, om vervolgens uit te leggen dat hij anders niet op tijd klaar is voor de training.
Daar komt hij geregeld vermoeid aan, na zes uur werken. Maar een keuze heeft hij niet, er moet geld verdiend worden. De prestaties op het veld lijden niet onder het drukke leven van de aanvaller. In 21 wedstrijden schiet Van Veen 16 keer raak in zijn eerste maanden als profvoetballer.

JVC Cuijk
De twee jaar ervoor speelde hij bij de amateurs van JVC Cuijk, waar Hans Kraay jr. op dat moment trainer was. 'Ik zag direct dat hij iets speciaals had', herinnert Kraay zich. 'Zijn aannames waren exceptioneel. Alles is mooi aan hem als voetballer. Dennis Bergkamp liet in zijn tijd zien dat voetbal poëzie kan zijn. Van Veen deed dat op ons niveau.'

De relatie tussen de twee is in het begin moeizaam. 'Als Hans iets zegt, dan is dat zo. Maar ik ben koppig en laat me niet gauw overtuigen', zegt Van Veen in een interview met het tijdschrift Voetbal International. Toch weet Kraay de juiste snaar te raken. 'Kevin komt van het kamp. Ik houd wel van dat soort mensen, die zijn recht voor hun raap.'

De trainer steekt buiten de trainingen om veel tijd in zijn spits. 'In eerste instantie uit egoïsme. Elke trainer wil winnen.' Maar al snel merkt Kraay dat de Topklasse niet het plafond is van Van Veen. Dat blijkt in 2014, als hij in één seizoen 20 keer scoort op het hoogste amateurniveau en een weergaloos doelpunt maakt in de kwartfinale van de KNVB-beker tegen PEC Zwolle. 'Ik heb destijds geroepen dat alles Nederlandse scouts, buiten de traditionele topdrie, slaapmutsen zijn. Voor de topdrie is hij nog niet goed genoeg.'

De ene naar de andere spelersmakelaar meldt zich in die tijd bij Van Veen. Maar Kraay heeft een duidelijk advies voor 'zijn' spits: blijf uit de handen van zaakwaarnemers, die zijn alleen uit op geld. In het televisieprogramma De Tafel van Kees doet hij een emotionele oproep. 'We doen het samen Kevin, voor niks.' Sindsdien belt Van Veen zijn 'adviseur' met enige regelmaat.

Prototype
Van Veen is niet het prototype profvoetballer. Op zijn Facebookpagina vertelt hij zijn volgers vrolijk welke clubs geïnteresseerd in hem zijn en dat hij veel geld kan verdienen: 'Gisteren was een chaos. De onderhandelingen begonnen om 7 uur 's avonds en eindigden om 3 uur in de nacht. Millwall, Azerbeidzjan, Doncaster Rovers en nog een aantal clubs boden fantastische contracten, maar ik ga hier een traject in met een topaccommodatie.'

Voor FC Oss is de transfer van Veen 'veruit de grootste uit de clubgeschiedenis', zegt algemeen directeur Bijvelds. Hoeveel de Engelsen precies hebben overgemaakt, wil hij niet zeggen. Volgens Kraay betaalt Scunthorpe United 310 duizend euro. 'Dat klopt niet', reageert de directeur, 'het gaat om een hoger bedrag.'
Zijn baan als stukadoor heeft Van Veen opgezegd. Bijvelds zegt dat de spits in Engeland het vijftienvoudige gaat verdienen van wat hij in Oss kreeg.

'Ik heb Kevin beloofd niet te zeggen om hoeveel geld het gaat, maar hij wordt er koninklijk betaald', voegt Kraay toe. 'Ook Mark Rutte zou voor Scunthorpe United kiezen.'
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

zeux

Bericht door zeux » di feb 03, 2015 9:39 pm

Mooie goal Manchester, met schitterende assist Van Persie. 2-0. Game over, nu het publiek proberen te vermaken.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Le T.

Bericht door Le T. » di feb 03, 2015 9:59 pm

Inderdaad, het zou wel eens tijd worden voor een tweede helft met spelvreugde. Vaak kakken ze in de tweede helft in, helemaal wanneer de buit binnen is.
Wollt ihr den totalen Mensch?

zeux

Bericht door zeux » di feb 03, 2015 10:27 pm

Die Dunn staat lekker te keepen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » wo feb 04, 2015 7:38 am

United door in de FA cup, ze hadden daarvoor wel twee wedstrijden nodig tegen het voetbalbolwerk Cambridge. :excited.gif: Thuis zowaar met 3-0 gewonnen van die vierdeklasser, nou nou het kan niet op onder Lowietje publiek zal op de banken hebben gestaan bij het zien van zoiets moois. :hypocrite.gif:
YNWA

Lionel

Bericht door Lionel » wo feb 04, 2015 8:34 am

Chelsea thuis uitgeschakeld door bijna-amateurs. City ook thuis verloren.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » wo feb 04, 2015 9:19 am

Lionel schreef:Chelsea thuis uitgeschakeld door bijna-amateurs. City ook thuis verloren.
Bij die jongens hebben de grote competities prioriteit. Man U kan alleen de FA Cup winnen.

Le T.

Bericht door Le T. » wo feb 04, 2015 9:24 am

Interessanter vind ik dat er meer bij Man U meer beweging was zonder bal, veel positiewisselingen, ze beginnen wat sneller te denken en handelen binnen het systeem en er leek zowaar iets van spelvreugde te ontstaan nadat de buit binnen was. Dat duidt er op dat ze het eindelijk door beginnen te krijgen. De rare fouten duiden erop dat ze nog steeds op hun tenen moeten lopen qua tactisch begrip en concentratie.

wimpey

Bericht door wimpey » wo feb 04, 2015 9:43 am

Le T. schreef:Interessanter vind ik dat er meer bij Man U meer beweging was zonder bal, veel positiewisselingen, ze beginnen wat sneller te denken en handelen binnen het systeem en er leek zowaar iets van spelvreugde te ontstaan nadat de buit binnen was.
Cambridge, anyone?! Die ken ik alleen van de boat race...

In de eerste minuut zette Blind er een van Cambridge vrij voor De Gea, zag ik. Bizar moment. Als een speler van Cambridge die assist had geleverd, had ie er een mooie transfer aan overgehouden.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo feb 04, 2015 10:45 am

De FA cup is een mooie kans voor Van Gaal om het seizoen wat op te fleuren. Natuurlijk liggen de ambities van United op een ander niveau. Maar als hij dit seizoen doorkomt met winst van de FA cup en een respectabele klassering in de Premier League die recht geeft op CL voetbal dan heeft hij denk ik wel genoeg in handen om verder te kunnen.
Nil volentibus arduum

wimpey

Bericht door wimpey » wo feb 04, 2015 10:56 am

CL-kwalificatie is natuurlijk een must.

De FA Cup is in 'modern football' niet meer wat het ooit was. Maar Van Gaal komt op mij wel over als een man die van tradities houdt. Hij zal erop gebrand zijn dat ding te winnen.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo feb 04, 2015 11:00 am

Dat lijkt mij ook. Daarbij heeft het in Engeland natuurlijk nog wel enige traditionele waarde. Het is voor een club als United misschien geen hoofdprijs maar het verzacht wel degelijk de pijn wat.
Nil volentibus arduum

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » wo feb 04, 2015 11:04 am

De FA cup wordt nog steeds hoog aangeslagen, de meeste clubs spelen ook met hun sterkste team.

De League cup daarentegen wordt niet serieus genomen, meestal spelen de reserves (zoals ManU tegen MK Dons). De League cup is wel de snelste en makkelijkste weg naar Europa en daarom nemen sommige kleinere teams het een stuk serieuzer. De FA cup winnen is gewoon een goed resultaat (ongeacht de tegenstand die je op je weg krijgt, in het geval van ManU nog niet heel bijzonder). Kwalificeren voor de CL is uiteraard een must. Overigens zie ik de top 5 nog wel regelmatig punten verspelen dus er is nog van alles mogelijk denk ik.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

zeux

Bericht door zeux » wo feb 04, 2015 11:26 am

wimpey schreef:
In de eerste minuut zette Blind er een van Cambridge vrij voor De Gea, zag ik. Bizar moment. Als een speler van Cambridge die assist had geleverd, had ie er een mooie transfer aan overgehouden.
Eén fout in tig wedstrijden en die moet natuurlijk extreem uitvergroot. Way to go. Lees red café over Blind. Lyrisch. En vrijwel unaniem, dat maak je niet vaak mee.

wimpey

Bericht door wimpey » wo feb 04, 2015 11:44 am

zeux schreef: Eén fout in tig wedstrijden en die moet natuurlijk extreem uitvergroot. Way to go. Lees red café over Blind. Lyrisch. En vrijwel unaniem, dat maak je niet vaak mee.
Heb je hem weer... :excited.gif: Shoot the messenger: het was een bizar moment. Je suis Charlie Hebdo.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo feb 04, 2015 11:48 am

3-0 winnen van een club uit de vijfde divisie met je basiselftal. Zeer, zeer, puike prestatie. :smallgrin.gif:

zeux

Engeland en Schotland

Bericht door zeux » wo feb 04, 2015 11:53 am

wimpey schreef:
zeux schreef: Eén fout in tig wedstrijden en die moet natuurlijk extreem uitvergroot. Way to go. Lees red café over Blind. Lyrisch. En vrijwel unaniem, dat maak je niet vaak mee.
Heb je hem weer... :excited.gif: Shoot the messenger: het was een bizar moment. Je suis Charlie Hebdo.
Het is ook typerend. Blind doet het gewoon goed bij ManU. Maar dat meld je dan weer niet. Snap ik wel, maar het blijft saillant. Liever die ene fout opblazen.

wimpey

Bericht door wimpey » wo feb 04, 2015 12:05 pm

zeux schreef: Het is ook typerend. Blind doet het gewoon goed bij ManU. Maar dat meld je dan weer niet. Snap ik wel, maar het blijft saillant. Liever die ene fout opblazen.
Laat dat moraliserende vingertje en je vermeende morele superioriteit eens achterwege, Zeux. Is erg passé, we kennen je riedeltje onderhand. Vervang Bush door Blind / LVG en je hebt je zelf-ontwikkelde doctrine. Zwelg erin, maar val er andere mensen niet lastig mee.

Blind is een prima speler, Ajax mist hem. Hij komt ook nog eens sympathiek op me over. En z'n assist gisteren was een bizar moment.

zeux

Bericht door zeux » wo feb 04, 2015 12:14 pm

wimpey schreef:
zeux schreef: Het is ook typerend. Blind doet het gewoon goed bij ManU. Maar dat meld je dan weer niet. Snap ik wel, maar het blijft saillant. Liever die ene fout opblazen.
Laat dat moraliserende vingertje en je vermeende morele superioriteit eens achterwege, Zeux. Is erg passé, we kennen je riedeltje onderhand. Vervang Bush door Blind / LVG en je hebt je zelf-ontwikkelde doctrine. Zwelg erin, maar val er andere mensen niet lastig mee..
:-) Alleen jij gaat over goed of kwaad hé?

Je wilt vrij baan in je crusades, snap ik wel.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » wo feb 04, 2015 1:31 pm

wimpey schreef:In de eerste minuut zette Blind er een van Cambridge vrij voor De Gea, zag ik. Bizar moment. Als een speler van Cambridge die assist had geleverd, had ie er een mooie transfer aan overgehouden.
Laat dat maar aan Delay over om het spel te vertragen en fouten te maken. Gelukkig heeft hij zijn surrogaat pappie om hem zijn hand boven het hoofd te houden. Topspelers als Falcao en Di Maria vragen zich dagelijks af waar ze in terecht zijn gekomen dat een speler van het niveau Veendam mee mag doen.
YNWA

Le T.

Bericht door Le T. » wo feb 04, 2015 1:49 pm

Marillion schreef:Dat lijkt mij ook. Daarbij heeft het in Engeland natuurlijk nog wel enige traditionele waarde. Het is voor een club als United misschien geen hoofdprijs maar het verzacht wel degelijk de pijn wat.
Ik denk dat ze dan heel tevreden zijn, dit seizoen gaat om de overschakeling op ander voetbal en het CL-kwalificatie. Als dat lukt is de beker genoeg om een feestje te vieren. Niks winnen telt namelijk wel daar, vraag maar aan Wenger.

De league cup stelt niet zoveel voor, maar heeft wel afgedaan aan de uitstraling van de FA cup. Ze proberen nu de FA cup weer in ere te herstellen.

wimpey

Bericht door wimpey » wo feb 04, 2015 2:12 pm

Le T. schreef: Ik denk dat ze dan heel tevreden zijn, dit seizoen gaat om de overschakeling op ander voetbal en het CL-kwalificatie.
Een belangrijke component van dat 'andere voetbal' blijkt 'the long ball' te zijn. Alleen Burnley hanteert dat middel vaker: http://www.independent.co.uk/sport/foot ... 50268.html

Het middel wordt dit seizoen bij Man U maar liefst 358 keer vaker gebruikt dan vorig seizoen: http://www.dailymail.co.uk/sport/footba ... s-did.html

Dus vergeet dat 'andere voetbal' nou maar. 'Sophisticated' speelt geen rol. Het draait enkel en alleen om CL-voetbal.

Lionel

Bericht door Lionel » wo feb 04, 2015 3:17 pm

Wimpey, de assist gezien afgelopen weekend op RVP? Onderschept de bal en binnen 1 tel een geniale pass op RVP.
IK GELOOF!!!!!!

Le T.

Bericht door Le T. » wo feb 04, 2015 3:28 pm

Lionel schreef:Wimpey, de assist gezien afgelopen weekend op RVP? Onderschept de bal en binnen 1 tel een geniale pass op RVP.
Maakt niet uit, een lange bal is een lange bal, gewoon naar voren hoefen. Daar was Frank de Boer als speler ook al beroemd om.

Plaats reactie