Manchester United, met of zonder Erik ten Hag

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Monkey Tonk

Re: Manchester United onder Louis van Gaal

Bericht door Monkey Tonk » zo jan 24, 2016 7:34 am

Yopi schreef:Tja, aankopen... Het lukte MU in de zomer niet om toppers binnen te halen. Dan lukt het in de winter vast ook niet.

@MT: heb je het licht gezien?

De persconferentie na de wedstrijd toonde een oude en vermoeide LVG die het ook niet meer weet. Pijnlijk.

De nederlaag van vandaag zal niemand verbazen die de wedstrijd van vorige week tegen Liverpool heeft gezien. Toen liep het nog goed af, maar het blijft niet meezitten.

Gerucht gaat dat LVG het seizoen afmaakt en dan vertrekt. Dat zou betekenen dat de leiding van MU dit seizoen opgegeven heeft. Weinig kans dat LVG het nog aan de praat krijgt.
Het probleem was al een tijd op tafel, maar de oplossing leek me niet zo moeilijk, vooral omdat andere teams allang hebben aangetoond hoe je een muur bij de zestien slecht. Dat LVG dat niet aan zijn arsenaal toevoegt blijft voor mij een raadsel, maar ik kan accepteren dat het een leeftijdskwestie is, waarbij nieuwe ideeen niet meer geintegreerd worden. Een zekere verstarring is de man niet vreemd. Eigenlijk heeft LVG zelf een coach nodig zodat die verstarring plaats kan maken voor vernieuwing.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » zo jan 24, 2016 12:29 pm

Leeftijd zal er vast mee te maken hebben. Minder drive, minder energie. Maar of het daar alleen aan ligt??? LVG is nooit een coach geweest die voortdurend zon op vernieuwingen, zoals bijvoorbeeld Guardiola dat doet. LVG had zijn flossefie en paste die steeds opnieuw toe. Maar met de tijd werd zij flossefie steeds 'gewoner': bepaalde elementen werden door andere trainers overgenomen. Neem meevoetballende keeper/voetballende verdedigers: typisch Ajax, niet door LVG uitgevonden, maar wel consequent toegepast in een tijd dat je dat elders nog niet zag. Haalde hij beslissend voordeel uit.

Twee dingen spelen hem parten in de grote competities:

1. Zware programma. Zijn manier van trainen (automatismen) is te arbeidsintensief en levert blessures op.
2. Selectiebeleid: topspelers vinden dat het team om hen draait en niet om de trainer. Maar die topspelers heb je wel nodig wil je presteren op het allerhoogste niveau.
3. Op topniveau is PR van doorslaggevend belang.

Tijdens de voorbereiding op het WK was LVG in zijn element: een jonge groep, elke dag intensief werken op het veld.

wimpey

Bericht door wimpey » zo jan 24, 2016 12:31 pm

MT, wat ook al ff duidelijk is, is het gebrek aan kwaliteit. Stonden gisteren weer 3 doorsnee Middenvelders die nog geen driehoekje wisten te produceren. Lijkt me trainbaar eigenlijk... Kosten van die 3: ruim 100 M. Middenveld van Southampton was simpelweg beter. LVG ipv Moyes: het heeft een bak geld gekost en die club is er weinig tot niets mee opgeschoten. De volgende manager begint volgend seizoen weer met een selectie van subtop-niveau.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » zo jan 24, 2016 12:48 pm

Gerucht gaat nu dat Mourinho zichzelf heeft aangeboden.

Stel dat het Mourinho wordt, dan gaat de bezem door de selectie. Al die aankopen van LVG worden vervangen door klantjes van Mendes. Goed voor de bankrekening van Mendes en die van Mourinho.

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo jan 24, 2016 10:31 pm

Het gerucht gaat dat jij hier verdacht veel geruchten post, Yopi.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » zo jan 24, 2016 11:56 pm

Hoezo verdacht? :hypocrite.gif: :smallgrin.gif:

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » di jan 26, 2016 6:25 am

Niet doen, niet doen, laten zitten.
Van Gaal zou dinsdag, wanneer er weer getraind wordt, opnieuw om de tafel zitten met Woodward. Volgens The Guardian zouden de twee tot het volgende akkoord kunnen komen: bij een nederlaag in de FA Cup, vrijdag tegen Derby County, zal Van Gaal de club verlaten.
Van Gaal bood ontslag aan na duel met Southampton
YNWA

zeux

Bericht door zeux » di jan 26, 2016 8:03 am

Die moet de eer aan zichzelf gaan houden en daadwerkelijk opstappen. Bij AZ kan het misschien om je ontslag in te dienen en toch te blijven zitten, maar in Engeland lijkt me dat geen optie. Dit gaat niet meer werken.

Hij heeft dit jaar de stap niet kunnen maken. Als je zo'n impotente aanval in het veld zet, heb je het niet goed gedaan.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

wimpey

Bericht door wimpey » di jan 26, 2016 9:07 am

InnerHarbour schreef:Niet doen, niet doen, laten zitten.
:smallgrin.gif: Ik zou 'm ook laten zitten. Het is zijn selectie. Afbreukrisico voor welke opvolger dan ook is enorm.

Van Gaal heeft het ondanks 100-en miljoenen aan investeringen voor elkaar gekregen dat zijn opvolger komend seizoen weer bij nul kan beginnen. Wanneer ie aan zelfreflectie zou doen, ligt de min-min dit keer niet bij anderen maar bij hemzelf.

Lionel

Bericht door Lionel » di jan 26, 2016 10:08 am

wimpey schreef:
InnerHarbour schreef:Niet doen, niet doen, laten zitten.
:smallgrin.gif: Ik zou 'm ook laten zitten. Het is zijn selectie. Afbreukrisico voor welke opvolger dan ook is enorm.

Van Gaal heeft het ondanks 100-en miljoenen aan investeringen voor elkaar gekregen dat zijn opvolger komend seizoen weer bij nul kan beginnen. Wanneer ie aan zelfreflectie zou doen, ligt de min-min dit keer niet bij anderen maar bij hemzelf.
Lijkt mij ook niet dat Mourinho nu nog de trainer wordt. Die gaat in de zomer 500 miljoen erin pompen.
IK GELOOF!!!!!!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di jan 26, 2016 11:36 am

En dan wel met de kwaliteit die je nodig hebt. Grote schoonmaak, want alle rotzooi van van Gaal gaat eruit. En dat zullen zo'n 10 a 15 spelers zijn. Reken maar dat Mou dit wél op de rit krijgt.

Moyes mocht niks beginnen, van Gaal mocht renoveren en uiteindelijk deed eerstgenoemde het nog beter. Nou ja, die deed het ook dramatisch, maar wat van Gaal laat zien is echt tenenkrommend slecht.

Lionel

Bericht door Lionel » di jan 26, 2016 12:11 pm

Mourinho moet net zo renoveren als toen hij begon bij Chelsea. Er loopt echt veel brandhout rond. Heel veel.
IK GELOOF!!!!!!

beelzebub

Bericht door beelzebub » di jan 26, 2016 12:37 pm

Test
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di jan 26, 2016 12:45 pm

Yopi schreef:Gerucht gaat nu dat Mourinho zichzelf heeft aangeboden.

Stel dat het Mourinho wordt, dan gaat de bezem door de selectie. Al die aankopen van LVG worden vervangen door klantjes van Mendes. Goed voor de bankrekening van Mendes en die van Mourinho.
Als ik United was zou ik nooit aan Mourinho beginnen. Heb je weer zo'n narcist met een ego dat nauwelijks in de dug-out past.
Nil volentibus arduum

Lionel

Bericht door Lionel » di jan 26, 2016 12:49 pm

Guardiola gaat nooit naar United. Gelijk heeft hij. Die gaat samenwerken met Silva, KDB, Aguero en Kompany.
IK GELOOF!!!!!!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di jan 26, 2016 12:53 pm

Als ik Guardiola was zou ik United een grotere uitdaging vinden. En die club is natuurlijk ook groter dan City. Zou een mooi lijstje zijn: Barcelona, Bayern Munchen en Manchester United.

Maar er zijn natuurlijk wel meer goede trainers te vinden. En ik zou er dan één uitkiezen die zich ook nog een beetje fatsoenlijk weet te gedragen.
Nil volentibus arduum

peter

Bericht door peter » di jan 26, 2016 1:06 pm

Zou lachen zijn als ze Koeman namen. :drecul.gif:

Ze kunnen natuurlijk ook nog Giggs naar voren schuiven. Al lijkt me dat ook geen groot tacticus.

wimpey

Bericht door wimpey » di jan 26, 2016 1:07 pm

Marillion schreef: Maar er zijn natuurlijk wel meer goede trainers te vinden.
Lijkt me dat je geen bijzonder goede trainer hoeft te zijn om het met 100-en miljoenen en 1,5 seizoen tijd beter te doen dan LVG heeft gedaan.

Dit wacht gewoon op ontslag en z'n afkoopsom. Net als bij Bayern destijds.

Dan komt er een prima opvolger, die de puinhopen van LVG opruimt, kwaliteit aantrekt en dan staat het zaakje in no-time op de rails. Die opvolger moet dan niet Mourinho zijn, want dan heb je weer iemand die bijzaken niet van de hoofdzaak weet te onderscheiden en die zichzelf ook groter dan de club acht.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di jan 26, 2016 1:15 pm

Precies, Mourinho zou ik echt een onbegrijpelijke keuze vinden.
Nil volentibus arduum

peter

Bericht door peter » di jan 26, 2016 1:18 pm

En het mooie is dat er dan hier weer lieden zijn die het succes dan toeschrijven aan van Gaal. Zo ging het ook na zijn matige optredens bij Barcelona en Bayern.

Wel een mooie uitdaging inderdaad. Misschien dat zo'n Pochettino wel strikken. Of Simeone, maar die zal wel niet willen.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » di jan 26, 2016 1:28 pm

Wat een flauwekul toch allemaal, het is een proces, dat moet je de tijd geven, als United slim is geven ze van Gaal een contractverlenging als blijk van vertrouwen.
YNWA

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » di jan 26, 2016 1:40 pm

Het lijkt erop dat MU de geldkraan heeft dichtgedraaid. Dat is het begin van het einde voor LVG.

Guardiola heeft vriendjes zitten bij MC. Waarom zou hij zijn nek uitsteken voor MU? Bij MU kan hij vanaf nul beginnen, want de selectie die er nu is biedt weinig perspectief.

@Marillion: romantisch idee dat MU groter is dan MC, maar hoe realistisch is die benadering nog? Wat stelde Chelsea vijftien jaar geleden voor? Niets in vergelijking met Liverpool, maar welke topspeler verkiest Liverpool boven Chelsea?

Lionel

Bericht door Lionel » di jan 26, 2016 1:49 pm

Yopi schreef:Het lijkt erop dat MU de geldkraan heeft dichtgedraaid. Dat is het begin van het einde voor LVG.

Guardiola heeft vriendjes zitten bij MC. Waarom zou hij zijn nek uitsteken voor MU? Bij MU kan hij vanaf nul beginnen, want de selectie die er nu is biedt weinig perspectief.

@Marillion: romantisch idee dat MU groter is dan MC, maar hoe realistisch is die benadering nog? Wat stelde Chelsea vijftien jaar geleden voor? Niets in vergelijking met Liverpool, maar welke topspeler verkiest Liverpool boven Chelsea?
Ik denk ook niet dat Pep naar United gaat. Zelfs niet als hij 1 miljard mag investeren in de komende zomer. De basis is 0. En geen enkele topper wilt een jaar in de EL spelen.
IK GELOOF!!!!!!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di jan 26, 2016 2:02 pm

Yopi schreef: @Marillion: romantisch idee dat MU groter is dan MC, maar hoe realistisch is die benadering nog? Wat stelde Chelsea vijftien jaar geleden voor? Niets in vergelijking met Liverpool, maar welke topspeler verkiest Liverpool boven Chelsea?
Ik zou dat doen. Alleen is mijn loopbaan als topspeler door omstandigheden helaas niet geworden wat het had kunnen zijn. :smile-ajax.gif:

Maar de verhoudingen kunnen zo weer omdraaien natuurlijk. We moeten niet doen alsof United erg veel last heeft van financiële beperkingen t.o.v. die twee gemaakte clubs. En de historie van de clubs als United en Liverpool spreekt natuurlijk veel meer aan. Het lijkt mij als trainer veel mooier om daar nu iets neer te zetten. Die uitdaging is groter.

City en Chelsea zijn clubs van de playstation generatie. Mensen zonder historisch besef. Dat gaat wel weer een keer voorbij.
Nil volentibus arduum

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » di jan 26, 2016 2:10 pm

Guardiola geeft zelf aan dat hij niet lang bij een club blijft. Hij ziet zichzelf niet als opbouwtrainer, hij wil in de top werken en prijzen winnen.
Kijk naar zijn keuze voor Bayern: stabiele club, goede geleid, selectie was uitstekend, hij kon daar meteen iets toevoegen. Hij had ook kunnen kiezen voor de vergane glorie (Milan, MU, LIverpool of zo) maar dat deed hij dus niet.

MU moet opnieuw opgebouwd worden. De selectie is prut, de jeugdopleiding matig, en elke trainer moet vechten tegen de schim van SAF. Niet erg aantrekkelijk.

MU heeft wel de pretentie numero uno in Engeland te zijn, maar is dat allang niet meer, zo realistisch moet je zijn. Topspelers staan niet te dringen om aan de slag te gaan op OT, zeker niet gezien de huidige onrust. Daarover gesproken: MU zal ruim voor de zomer duidelijkheid moeten scheppen. Er zal een nieuwe trainer moeten komen in wie aankopen vertrouwen hebben.

Plaats reactie