Spanje
Moderator: mods
-
Re: Spanje
Jezus, IH. Ben je het alwéér met me eens?
- InnerHarbour
Inderdaad zeg. Die Neymar; om te kotsen toch. Zelfs Messi liep om kaarten te vragen.
10 tegen 10 nu. Hopelijk rost Sevilla er effe 1 of 2 in.
Edit: Gaat niet gebeuren dus. 2-0 achter en Sevilla met 9 man. Rood voor mekkeren tegen de scheids. Daar had ie er nog wel een paar meer van mogen geven...
10 tegen 10 nu. Hopelijk rost Sevilla er effe 1 of 2 in.
Edit: Gaat niet gebeuren dus. 2-0 achter en Sevilla met 9 man. Rood voor mekkeren tegen de scheids. Daar had ie er nog wel een paar meer van mogen geven...

Zo die slagers van Sevilla krijgen terecht de deksel op hun neus ...
Blij met de punten ...
- InnerHarbour
Dat is standaard, in Spanje, vallen, duiken, met zijn alle de scheidsrechter bestormen en om kaarten vragen. Naar volkje op een voetbalveld.Ferry schreef:Inderdaad zeg. Die Neymar; om te kotsen toch. Zelfs Messi liep om kaarten te vragen.
YNWA
Slagers bij Sevilla, prima goed voetballende ploeg. Hadden ze het maar af moeten maken in de reguliere speeltijd.
IK GELOOF!!!!!!
Zou Neymar naar Real gaan? Zat op een terrasje in Spanje en zag er een hele reportage over. Maar dat lijkt me toch niet te gaan gebeuren. Of de contractbesprekingen moeten echt stuklopen.
"Hate it or love it, the underdog's on top".
Nogal tegenstrijdige meningen tussen de aanklager van het OM in Spanje en de staatsprocureur.

http://www.nu.nl/sport/4272558/spaans-o ... messi.htmlSpaans Openbaar Ministerie eist vrijspraak voor Messi
Als het aan het Openbaar Ministerie in Spanje ligt, gaat Lionel Messi vrijuit in de rechtszaak die de Spaanse fiscus tegen de aanvaller van Barcelona en diens vader heeft aangespannen wegens belastingontduiking.
Volgens de aanklager wist de Argentijnse topscorer van niets. ''Hij moet daarom worden vrijgesproken'', liet de officier van justitie weten op de slotdag van het proces in Barcelona.
De staatsprocureur was een heel andere mening toegedaan. ''Ik ben een fan van Barcelona, maar in deze zaak heeft meneer Messi nul geloofwaardigheid'', betoogde hij.
''Een tienjarig kind weet al dat hij belasting moet betalen. Messi was misschien niet van alle details van de belastingfraude op de hoogte, maar profiteerde er wel van, zoals een maffiabaas dat ook pleegt te doen.''
Messi zou met hulp van zijn vader Jorge de Spaanse fiscus tussen 2007 en 2009 voor een bedrag van 4,1 miljoen euro hebben benadeeld met verzwegen inkomsten uit portretrechten. Voor beiden dreigt een celstraf van maximaal 22 maanden.
Volgende week wordt het vonnis verwacht. Messi begint met Argentinië maandag aan de Copa America met de wedstrijd tegen Chili in Californië.
Blijkbaar wel, want anders had hij dat bedrag gewoon netjes betaald.Lionel schreef:Die maakt zich natuurlijk druk om 4,1 miljoen...
Alsof hij zelf zijn aangifte invult
Betalen + boete van 500%. Iedereen blij.

Betalen + boete van 500%. Iedereen blij.
IK GELOOF!!!!!!
Hey, dat is 2,5 maanden voetballen hoor!!!!Lionel schreef:Die maakt zich natuurlijk druk om 4,1 miljoen...
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
@WkCdWn?, wat is het verschil tussen een openbare aanklager en een staatsprocureur?
-
Ik ben niet zo thuis in het Spaanse strafproces, maar volgens mij is het verschil dat de openbare aanklager de officier van justitie is en de staatsprocureur een vertegenwoordiger van de Spaanse overheid, in de hoedanigheid van slachtoffer; in Spanje mag een slachtoffer soms ook in het strafproces vertellen wat die van de zaak vindt en huurt dan een advocaat in. Nu de Spaanse overheid "slachtoffer" is van de niet ontvangen belastingen komt hun vertegenwoordiger, de staatsprocureur, vertellen wat hij ervan vindt.Dubbel schreef:@WkCdWn?, wat is het verschil tussen een openbare aanklager en een staatsprocureur?
-
Dit is de nieuwe realiteit, voor een goed speler betaal je minimaal 40 miljoen, voor een topspeler 60 a 80 miljoen en voor de absloute wereldtop minimaal € 100 miljoen.Lionel schreef:Real wilt/gaat 60 miljoen betalen voor Andre Gomes
Ik las dat Bonucci, 29 jaar, € 60 miljoen moet kosten... Dat is een aardige afschrijving!
Indirect allemaal betaald door Aziatische PL kijkers. De Engelse clubs subsidieren alle competities op het Europese vasteland zo. De vraag is alleen waar Real en Barcelona hun geld vandaan halen zonder te verkopen... 

Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent
Klopt ongeveer wel.beelzebub schreef:Indirect allemaal betaald door Aziatische PL kijkers. De Engelse clubs subsidieren alle competities op het Europese vasteland zo.
Dat geld binnenhalen zonder transfer (ook niet met 'positieve resultaten' op transfers), dat lukt ze niet.beelzebub schreef:De vraag is alleen waar Real en Barcelona hun geld vandaan halen zonder te verkopen...

In de jaren 80 en 90 stonden ze ook al diep in de min.
Aanvankelijk werd een Real dan nog overeind gehouden door de Spaanse banken.

Toen de financiële crisis uitbrak lukte dat niet en moesten wij EU landen ze helpen, dus is het uiteindelijk betaald door 'onze' banken.

Omdat onze banken ook een puinhoop waren betaal jij als concurrent, dus eigenlijk financieren Ajax, PSV en Feyenoord fans dat een Real voor 27 miljoen Sneijder hier kan wegkopen.

Doordat bovengenoemde clubs nooit bestraft zijn is de 'marktwaarde' nu gigantisch en kan men op de pof door blijven leven.

- InnerHarbour
Ik zeik niet alleen over de PR hoor. Over alle valsspelers enInnerHarbour schreef:En het gros maar zeiken over de PL.

Kom op mensen... opheffen die EU en alle grenzen dicht.
Barca heeft Andre Gomes gehaald. Die gast is toch niet zo goed? Wtf! Haal dan Thiago terug.
IK GELOOF!!!!!!
- InnerHarbour
Tijdperk Barcelona loopt op z'n einde. De toppers komen in de jaren en ze geven enorme bedragen uit voor veel mindere spelers. Madrid moest komend seizoen maar weer eens kampioen worden.
-
Atletico met Griezmann!wimpey schreef:Tijdperk Barcelona loopt op z'n einde. De toppers komen in de jaren en ze geven enorme bedragen uit voor veel mindere spelers. Madrid moest komend seizoen maar weer eens kampioen worden.