Engeland en Schotland

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Re: Engeland en Schotland

Bericht door peter » za jan 03, 2015 3:43 pm

Dit is toch geen sneer? Ik vind het wel komisch dat hij deze term nu ook in Engeland introduceert. Deed 'ie bij Bayern ook al.

Overigens vind ik wel dat van Gaal een tikkie overdrijft. Die gasten spelen tegen fucking Yeovil Town. Staan allerlaatste in de League One (daar waar MK Dons overigens vierde staan...)

Lionel

Bericht door Lionel » za jan 03, 2015 3:48 pm

Peter schreef:Precies. Dat is het hele eieren eten. Ze hebben/hadden daar een meer dan prima selectie staan (Rooney en van Persie verdienen veruit het meeste van de hele PL, dus kunnen heus een balletje raken bijvoorbeeld) en voeren renovatiewerkzaamheden uit voor het op één na hoogste transferbedrag uitgegeven in één seizoen ooit. Dan mag je dus verwachten dat je een kampioenwaardig elftal neerzet.
Hier haalt men vervolgens alles uit de kast om de vergelijking met Chelsea neer te sabelen, maar daar gaat het ook om de transfers die men dit jaar heeft gedaan. Costa is goedkoper dan Falcao, Fabregas is goedkoper dan Herrera. Ik weet wel wie er eventjes wat meer indruk maken dit seizoen. Nogmaals, voor 250 miljoen mag je verwachten dat je een kampioensploeg neer zet en dat lukt tot op heden niet. Zowel qua voetbal als qua prestaties is het gewoon erg, erg, mager.
Costa goedkoper dan Falcao? En Fabregas zou natuurlijk niet naar United gaan die geen CL spelen. Het moet ook wel gaan om haalbare spelers. United eindigde vorig jaar als 7e. En wat maakt het uit dat Rooney en RVP het meest verdienen? Ik vraag het gewoon zo neutraal mogelijk. Niet om LvG te verdedigen want ik had bijvoorbeeld een Garay gehaald en zeker weten geen 20 miljoen voor Blind neergelegd.
IK GELOOF!!!!!!

zeux

Bericht door zeux » za jan 03, 2015 3:48 pm

Peter schreef:Dit is toch geen sneer?
Misschien is het wel leuk voor de diversiteit op het forum als een onderwerp een keer nìèt tot Van Gaal wordt teruggebracht...

Dat zou jou als mod toch moeten aanspreken.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

wimpey

Bericht door wimpey » za jan 03, 2015 4:03 pm

Peter schreef: Ze hebben/hadden daar een meer dan prima selectie staan (Rooney en van Persie verdienen veruit het meeste van de hele PL, dus kunnen heus een balletje raken bijvoorbeeld) en voeren renovatiewerkzaamheden uit voor het op één na hoogste transferbedrag uitgegeven in één seizoen ooit. Dan mag je dus verwachten dat je een kampioenwaardig elftal neerzet.
Gea, Carrick, Rooney, Persie is een prima as. Valencia is een prima winger. Young, Fellaini zijn bruikbaar.

Ze hadden / hebben met Welbeck, Kagawa, Mata, Nani, Chicharito plenty wisselgeld + 200 miljoen euro om een topelftal neer te zetten.

Alleen moet je dan geen balkon en sèrre willen bouwen voordat je een stevig fundament hebt gelegd. Dan presteer je dus als Southampton, die bij nul moesten beginnen en met een shoestring budget. En qua veldspel zijn die zelfs beter. Dat mag je een ervaren topmanager wel aanrekenen, lijkt me.

peter

Bericht door peter » za jan 03, 2015 4:05 pm

Lionel schreef:
Peter schreef:Precies. Dat is het hele eieren eten. Ze hebben/hadden daar een meer dan prima selectie staan (Rooney en van Persie verdienen veruit het meeste van de hele PL, dus kunnen heus een balletje raken bijvoorbeeld) en voeren renovatiewerkzaamheden uit voor het op één na hoogste transferbedrag uitgegeven in één seizoen ooit. Dan mag je dus verwachten dat je een kampioenwaardig elftal neerzet.
Hier haalt men vervolgens alles uit de kast om de vergelijking met Chelsea neer te sabelen, maar daar gaat het ook om de transfers die men dit jaar heeft gedaan. Costa is goedkoper dan Falcao, Fabregas is goedkoper dan Herrera. Ik weet wel wie er eventjes wat meer indruk maken dit seizoen. Nogmaals, voor 250 miljoen mag je verwachten dat je een kampioensploeg neer zet en dat lukt tot op heden niet. Zowel qua voetbal als qua prestaties is het gewoon erg, erg, mager.
Costa goedkoper dan Falcao? En Fabregas zou natuurlijk niet naar United gaan die geen CL spelen. Het moet ook wel gaan om haalbare spelers. United eindigde vorig jaar als 7e. En wat maakt het uit dat Rooney en RVP het meest verdienen? Ik vraag het gewoon zo neutraal mogelijk. Niet om LvG te verdedigen want ik had bijvoorbeeld een Garay gehaald en zeker weten geen 20 miljoen voor Blind neergelegd.
Het maakt uit, want dat betekent dat je de beste spelers hebt. Rooney is magic. Van Persie is/was top. Die gasten verdienen een godsvermogen op basis van hun merites. Het geeft aan dat je met mannen als De Gea, Carrick, van Persie, Rooney in ieder geval Englands finest hebt. Plus wat waterdragers als Valencia, Rafael, Young, Jones waar Sir Alex dus kampioen mee werd. Zonder Mata, zonder Fellaini inderdaad, maar die kun je ook missen als kiespijn.

Costa heeft voor 5 jaar getekend, koste 40 miljoen en verdient 185k per week. Huurdealtje van een jaar voor Falcao kost naar verluidt 9 miljoen plus 330k per week. Als ze de optie lichten is men nog eens 55 miljoen kwijt. Goeiemorgen.
Dat Fabregas onhaalbaar is? Als je voor di Maria de duurste speler ooit in de PL gaat maken, dan lijkt het me uitgesloten dat een speler van zijn kaliber onhaalbaar is voor Man Utd. Je maakt mij niet wijs dat je voor 250 miljoen (plus forse salarissen) niet kan komen tot een elftal die kan wedijveren met Chelsea en City.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » za jan 03, 2015 4:18 pm

zeux schreef:Jammer dat je er weer een sneer naar Van Gaal aan toe moet voegen. Doe je een poging om iets anders aan de orde te brengen, mondt het binnen de kortste keren weer uit in een Van Gaal-bash.
Wát? Mag ik dát zelfs niet meer schrijven? Heel Engeland lacht zich rot om het Engels van LVG, maar ik mag daar geen opmerking over maken? :confused.gif:

zeux

Bericht door zeux » za jan 03, 2015 5:18 pm

Peter schreef: Je maakt mij niet wijs dat je voor 250 miljoen (plus forse salarissen) niet kan komen tot een elftal die kan wedijveren met Chelsea en City.
Vier/vijf maanden bezig, verbouwde ploeg, heel veel blessures, nog geen kans gehad op een min of meer consistente wedstrijdselectie (kleine fluctuaties houd je altijd), ook aan jou de vraag: vind je het niet wat te vroeg om al een 'finaal' oordeel de vellen?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » za jan 03, 2015 5:20 pm

zeux ziet inmiddels ook al sneren naar Van Gaal op momenten dat ze er niet eens zijn.

Dat je om iemand (glim)lacht, betekent niet dat je hem op hetzelfde moment ook afbrandt.

zeux

Bericht door zeux » za jan 03, 2015 5:29 pm

Cruijff schreef:zeux ziet inmiddels ook al sneren naar Van Gaal op momenten dat ze er niet eens zijn.

Dat je om iemand (glim)lacht, betekent niet dat je hem op hetzelfde moment ook afbrandt.
Met de postgeschiedenis van Yopi? Die benut echt iedere kans om Van Gaal af te zeiken. Hoe klein ook.

Ik post een quote van Koeman. Het gaat héél even over de sfeer van de FA Cup, maar hoppa, daar moet Van Gaal er weer bij. Geen enkel onderwerp in dit topic kan blijkbaar zonder.
Vandaar mijn advies aan de mods: doop dit topic om in het Manchester United/Van Gaal-bashtopic. Lekker driemaal daags roepen dat hij faalt.

En dan een ander topic openen voor de PremierLeague en andere Engelse teams.
Lijkt mij een prachtige oplossing.

peter

Bericht door peter » za jan 03, 2015 5:36 pm

zeux schreef:
Peter schreef: Je maakt mij niet wijs dat je voor 250 miljoen (plus forse salarissen) niet kan komen tot een elftal die kan wedijveren met Chelsea en City.
Vier/vijf maanden bezig, verbouwde ploeg, heel veel blessures, nog geen kans gehad op een min of meer consistente wedstrijdselectie (kleine fluctuaties houd je altijd), ook aan jou de vraag: vind je het niet wat te vroeg om al een 'finaal' oordeel de vellen?
Gaat me niet zozeer om de huidige prestaties, maar meer om jullie conclusie dat een derde plek voor een absolute topploeg zonder League Cup verplichtingen en zonder Europees voetbal een 'prima prestatie' is. Anderhalf jaar geleden stond die ploeg nog met een straatlengte bovenaan, maar nu na een investering van 250 miljoen is alles anders. Opbouwjaartje. Moet kunnen.

peter

Bericht door peter » za jan 03, 2015 5:44 pm

zeux schreef: Vandaar mijn advies aan de mods: doop dit topic om in het Manchester United/Van Gaal-bashtopic. Lekker driemaal daags roepen dat hij faalt.
Mwah, nogmaals ik vind het curieus dat de lat zo laag wordt gelegd bij de grootste club van Engeland. Ze hebben daar een toptrainer, gigantisch uitgepakt qua transfergelden, een mooie selectie, maar ik lees hier dat je dan tevreden moet zijn met een derde plek. Wat is dan volgend jaar het excuus? Dat Carrick, Rooney en van Persie op hun retour zijn?

Ik kijk overigens nu wel meer Engels voetbal, want van Gaal is entertainment en hét uithangbord van Nederland qua trainers. Je keek ook vaker naar Bayern toen hij daar zat natuurlijk. Voor het voetbal, maar ook vanwege het hele randgebeuren, want die man maakt het altijd verschrikkelijk bont qua uitspraken en capriolen.

zeux

Bericht door zeux » za jan 03, 2015 5:56 pm

Peter schreef:
zeux schreef:
Gaat me niet zozeer om de huidige prestaties, maar meer om jullie conclusie dat een derde plek voor een absolute topploeg zonder League Cup verplichtingen en zonder Europees voetbal een 'prima prestatie' is. Anderhalf jaar geleden stond die ploeg nog met een straatlengte bovenaan, maar nu na een investering van 250 miljoen is alles anders. Opbouwjaartje. Moet kunnen.
Volgens mij zeggen degenen die een derde plek nu 'prima' vinden, er meteen bij binnen de gegeven situatie. Dat wil niet zeggen dat ManU normaal gesproken niet voor de hoofdprijs zou moeten gaan. En dat zal volgend seizoen ook zeker weer het absolute doel moeten zijn.

Is een derde plek een schande? Volgens mij zijn Chelsea en ManCity van Champions League-niveau. Lange stuk van Zuidema gelezen? Chelsea en ManCity hebben nogal niet geïnvesteerd in de ploeg het afgelopen decennium... Als je het dus in 'geld' uitdrukt, zou het net zo goed voor Chelsea en ManCity een 'schande' moeten zijn als ze met dat soort investeringsbedragen derde worden. In absolute getallen gerekend (zie stuk Zuidema), zouden ze zelfs boven ManU móéten eindigen. Kortom, het is een zeer competitieve competitie. Met ook nog ploegen als Liverpool en Arsenal op het vinkentouw, waar ook het nodige aan geld in wordt gepompt.

Natuurlijk moet ManU mee doen om de hoofdprijs. Adel verplicht. Maar binnen zo'n competitie kan het gebeuren dat je dan derde wordt.

Gezien waar ManU vandaan komt, gezien de 'ombouw' die nu plaats heeft, gezien de grote hoeveelheid blessures die het ombouwproces én de inpassing van aankopen belemmerde, lijkt mij een derde plaats in een competitie als de PL geen slecht resultaat.

In januari en februari moet je wel langzaamaan progressie gaan zien in het spel vind ik. Daar ben ik dus vooral benieuwd naar.

Opvallend is wel dat het spel van de overige teams in de PL ook heel vaak dramatisch is, als ik dit topic zo lees... Ook van ploegen die (heel) dure spelers hebben rondlopen in een veel meer ingespeeld team.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » za jan 03, 2015 6:19 pm

Cruijff schreef:zeux ziet inmiddels ook al sneren naar Van Gaal op momenten dat ze er niet eens zijn.

Hij wil graag bepalen naar zijn grote voorbeeld, wie, wat en hoe schrijft, jammer voor hem heeft iedereen hier daar bout aan. :hypocrite.gif:
YNWA

peter

Bericht door peter » za jan 03, 2015 6:33 pm

zeux schreef: Is een derde plek een schande? Volgens mij zijn Chelsea en ManCity van Champions League-niveau.
Ja, onder niveau van Man Utd. Moeten altijd mee doen om alle prijzen. Ook in Europa. Chelsea en City idem natuurlijk.
zeux schreef: Lange stuk van Zuidema gelezen? Chelsea en ManCity hebben nogal niet geïnvesteerd in de ploeg het afgelopen decennium... Als je het dus in 'geld' uitdrukt, zou het net zo goed voor Chelsea en ManCity een 'schande' moeten zijn als ze met dat soort investeringsbedragen derde worden.
Klopt. Dergelijke clubs moeten prijzen winnen. Nationaal en internationaal. Adel verplicht.
zeux schreef: In absolute getallen gerekend (zie stuk Zuidema), zouden ze zelfs boven ManU móéten eindigen. Kortom, het is een zeer competitieve competitie. Met ook nog ploegen als Liverpool en Arsenal op het vinkentouw, waar ook het nodige aan geld in wordt gepompt.
Chelsea en City zijn nooit topclubs geweest en hebben er nu zoveel geld ingepompt dat ze topclub zijn geworden inderdaad. En toch werd Man Utd vaak kampioen natuurlijk. 1,5 jaar geleden bijvoorbeeld nog. Als je er dan ook nog eens een recordsom in pompt (Chelsea gaf bijvoorbeeld het meest uit in 2003/2004, welgeteld 153 miljoen pond, United nu ruim 200 miljoen pond), dan mag je verwachten dat ze mee strijden op alle fronten. League Cup was een failure, competitie lijkt het nog nergens op. Misschien meer geluk in de FA Cup.
zeux schreef: Natuurlijk moet ManU mee doen om de hoofdprijs. Adel verplicht. Maar binnen zo'n competitie kan het gebeuren dat je dan derde wordt.
Kan gebeuren, maar dan heb je wel gefaald. Grootste club van Engeland moet prijzen winnen. Net zoals Barcelona en Real dat ook moeten. En Chelsea en City. Als dat niet gebeurt, dan word je ontslagen. Logisch.
zeux schreef: Gezien waar ManU vandaan komt, gezien de 'ombouw' die nu plaats heeft, gezien de grote hoeveelheid blessures die het ombouwproces én de inpassing van aankopen belemmerde, lijkt mij een derde plaats in een competitie als de PL geen slecht resultaat.
Mij wel. Dat er blessures zijn is vervelend, maar mag nooit als excuus gelden. Sowieso is het ook wel bijzonder, want hij liet Luke Shaw extra (straf)training volgen omdat hij niet fit was. Gevolg: geblesseerd. Hij huurt Falcao van Monaco die bij binnenkomst al geblesseerd was. De blessure van Di Maria is wel zuur, maar die heeft ook wel vaker last van pijntjes. Miste het slot van het WK ook al. Die mis je wel echt, want een fitte di Maria is van wereldklasse. Alleen, hij heeft wel vaker wat. Robben II.
Het inpassen valt allemaal wel mee joh. Het elftal van Sir Alex kun je op acht plekken intact laten. Moet je zorgen dat je twee centrale verdedigers erbij pikt en wat extra power op het middenveld. Moet lukken voor 250 miljoen.
zeux schreef: In januari en februari moet je wel langzaamaan progressie gaan zien in het spel vind ik. Daar ben ik dus vooral benieuwd naar.

Opvallend is wel dat het spel van de overige teams in de PL ook heel vaak dramatisch is, als ik dit topic zo lees... Ook van ploegen die (heel) dure spelers hebben rondlopen in een veel meer ingespeeld team.
Liverpool maakt er gewoon weer een potje van. Kopen weer de hele subtop leeg en presteren niks. Spurs spelen op dit moment het beste voetbal en zijn een serieuze kandidaat voor de top-3. Maar is natuurlijk niet van het niveau United. United is by far de grootste club in Engeland. Die sponsordeal van ze is duizelingwekkend.
City en Chelsea liggen uiteraard al een straatlengte voor. Chelsea speelde ook 11x keer uit en 9x thuis. Krijgen iedereen nog op Stamford Bridge en dat is met de huidige 9 out of 9 geen pretje.

peter

Bericht door peter » za jan 03, 2015 6:35 pm

InnerHarbour schreef:

Hij wil graag bepalen naar zijn grote voorbeeld, wie, wat en hoe schrijft, jammer voor hem heeft iedereen hier daar bout aan. :hypocrite.gif:
Niet doen. Niet op de persoon spelen. Je gooit nu weer olie op het vuur, waardoor zeux zich genoodzaakt voelt om te reageren. :1evil.gif:

Gewoon voetbalinhoudelijk houden.

zeux

Bericht door zeux » za jan 03, 2015 6:46 pm

Peter schreef:
zeux schreef: Gezien waar ManU vandaan komt, gezien de 'ombouw' die nu plaats heeft, gezien de grote hoeveelheid blessures die het ombouwproces én de inpassing van aankopen belemmerde, lijkt mij een derde plaats in een competitie als de PL geen slecht resultaat.
Mij wel. Dat er blessures zijn is vervelend, maar mag nooit als excuus gelden.
Dat ligt aan de hoeveelheid. Raar fenomeen dat er een soort contextloze norm wordt opgelegd. Waarom zo eendimensionaal?

En als dit allemaal zo streng ligt, waarom zijn dan niet eerder trainers direct afgemaakt op dit forum als ze niet instant presteren bij een ombouw?

peter

Bericht door peter » za jan 03, 2015 6:52 pm

zeux schreef:
Peter schreef:
Mij wel. Dat er blessures zijn is vervelend, maar mag nooit als excuus gelden.
Dat ligt aan de hoeveelheid. Raar fenomeen dat er een soort contextloze norm wordt opgelegd. Waarom zo eendimensionaal?

En als dit allemaal zo streng ligt, waarom zijn dan niet eerder trainers direct afgemaakt op dit forum als ze niet instant presteren bij een ombouw?
Marco van Basten is toch ook de grond ingeboord? Het lot van een topclub. Je moet altijd prijzen pakken, zeker als je er bakken met poet in pompt.
Je houdt vast aan die ombouw, maar bijna de gehele selectie stond 1.5 jaar geleden op een straatlengte voorsprong de champagne te ontkurken. Een De Gea vind ik dit jaar ook nog eens fabelachtig. Die heeft stappen gemaakt. Rooney blijft grandioos. Alleen van Persie is een stukje minder, al laat hij de laatste tijd wat meer zien van zijn klasse.

zeux

Bericht door zeux » za jan 03, 2015 7:02 pm

Zoals al gezegd, Van Gaal heeft iets van ruim tien spelers gebruikt in de verdediging in de eerste tien wedstrijden (precieze getal ben ik kwijt). Dat zegt al voldoende. Vrijwel geen wedstrijd hetzelfde team. Natuurlijk heeft dat impact.
Desondanks staat hij derde.

Het team van 'Ferguson' werd vorig jaar zevende. Ook irrelevant?

Volgens mij is het hele middenveld van Ferguson weg. Je kunt twee mooie aanvallers en een goede keeper hebben, maar daar red je het in de PL niet mee.

zeux

Bericht door zeux » za jan 03, 2015 7:03 pm

Peter schreef: Marco van Basten is toch ook de grond ingeboord?
Al meteen de eerste maand?

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » za jan 03, 2015 7:07 pm

zeux schreef: Met de postgeschiedenis van Yopi?
OMG! :baaa.gif:

Zet mij op de shitlist, vriend.

Het wordt dus morgen erop of eronder voor MU. The death or the gladioli. Tegen het altijd gevaarlijke Yeovil. :hypocrite.gif:

peter

Bericht door peter » za jan 03, 2015 7:39 pm

zeux schreef:
Als hij zo had gepresteerd als van Gaal? Zeker wel. Marco van Basten presteerde het alleen niet zo bont om in de beker te verliezen van Gemert ofzo en stond in ieder geval nog dichtbij in de eerste maanden. Lowietje verloor werkelijk waar alles in die eerste maand(en). Was het niet de beroerdste start ooit ofzo?

De kritieken waren in januari op MvB ook al vrij hevig, hoor. Toen waren er al genoeg Ajacieden die het wel weer hadden gezien. Al hadden we toen wel een aantal spectaculaire duels, zeg. Fiorentina thuis. Woei.

zeux

Bericht door zeux » za jan 03, 2015 7:44 pm

Peter schreef:
zeux schreef:
Als hij zo had gepresteerd als van Gaal? Zeker wel.
Had hij ook te maken met dezelfde blessuregolf?

peter

Bericht door peter » za jan 03, 2015 7:52 pm

Geen idee. Volgens mij is Sulejmani nooit meer fit geworden haha.

Ook het aantal blessures is zijn eigen weg gaan leiden, hoor. Kijk eens naar die elftallen in het begin van het seizoen:

Sunderland - Man Utd 1-1
De Gea
Jones, Smalling (44' Keane), Blackett
Valencia, Fletcher (63' Januzaj), Mata, Cleverley, Young
Rooney, Van Persie (63' Welbeck)

Burnley - United 0-0
De Gea
Jones, Evans, Blackett
Valencia, Fletcher, Mata (87' Januzaj), Di María (70' Anderson), Young
Rooney, Van Persie (73' Welbeck)

Leicester City - Man Utd 5-3
De Gea
Rafael, Evans (30' Smalling), Blackett, Rojo
Herrera, Rooney, Blind, Di María (76' Mata)
Falcao (72' Januzaj), Van Persie

WBA - Man Utd 2-2
De Gea
Rafael, Jones, Rojo, Shaw
Herrera (46' Fellaini), Blind, Mata (72' Falcao)
Januzaj, Van Persie, Di María (76' Young)

Dat zijn toch stuk voor stuk topelftallen? Ja, er waren blessures, maar het is was toch echt de keuze van van Gaal om te starten met drie verdedigers. Liep niet lekker, dus stapte hij over op vier verdedigers. Nou, dat was ook geen succes. Van Gaal had een shitload aan punten meer gehad als hij gewoon had gezorgd voor adequate versterkingen achterin. Zo'n Blackett opstellen en/of met 3 verdedigers starten is killing. No excuses.

zeux

Bericht door zeux » za jan 03, 2015 8:03 pm

Die Blackett moest er toch in, omdat er niks anders was?

Hij probeerde een offensief team, dat zou toch een compliment moeten verdienen. En inderdaad, dat werkte niet. Dus switcht hij naar een defensievere opstelling, met steeds mutaties. Nieuw team, belangrijke personele problemen in de achterhoede, dan krijg je dit soort uitslagen.

En dit zijn vier van de twintig wedstrijden. Het werd er daarna zeker niet beter op, kwa steeds moeten improviseren met opstellingen.

En dan halverwege toch derde staan.

Maar jij wilt suggereren dat Van Gaal niet met veel blessures had te maken in de eerste 10-15 wedstrijden?

zeux

Bericht door zeux » za jan 03, 2015 8:11 pm

Overigens is er geen twijfel dat die eerste serie wedstrijden heel teleurstellend was. Zeker tegen ploegen die normaal gesproken in de onderste regionen eindigen.

Plaats reactie