Engeland en Schotland
Moderator: mods
- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
Re: Engeland en Schotland
Dubbel, aan jou zit echt een paar steken los. Achterlijke idioot.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
Moet een Administrator gaan schelden?Raymon schreef:Dubbel, aan jou zit echt een paar steken los. Achterlijke idioot.
Het is toch wel duidelijk dat het merendeel van de posts van Dubbel een vorm van cabaret zijn...?
- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
Het alternatief is dat ik 'm eraf gooi, vind ik ook prima hoor.
En voor de duidelijkheid, dit gaat niet over het feit dat het toevallig over VGaal gaat.
En voor de duidelijkheid, dit gaat niet over het feit dat het toevallig over VGaal gaat.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
Op een bepaalde manier is dit eigenlijk gewoon poëzie. En zo zijn er nog wel heel wat meer posts van Dubbel op te takelen die, laten we het in ieder geval zeggen 'een originele invalshoek hebben'.een schurfterige hond waarvan we hopen dat ie uiteindelijk precies op onze stoep krepeert zodat je nog gauw effe een bolus op z'n karkas kunt draaien voordat stadsreiniging hem in de hakmachine mikt. Een enkeling niet maar dat zijn natuurlijk geen echte Ajacieden dus daarmee de discussie aangaan is als een zwempartij op volle zee. Vergeef hen hun ketterij want zij krijgen het nog moeilijk genoeg als er straks echt grote talenten doorstromen vanaf de toekomst.
Wel is het zo dat het out of the blue met gestrekt been rechtstreeks gericht lijkt op iemand die wel vaker een mikpunt van Dubbel is. Daarom kan ik me voorstellen dat iemand met jouw moraal dit leest, zich bijna verslikt in zijn pakje appelsap en denkt 'what the h*ll is dit nou??'

Maar Dubbel vertoont in mijn ogen geen structureel wangedrag.
Net als Manchester United nog niet structureel het voetbal van een topteam speelt.
Ik ben ervan overtuigd dat Van Gaal zeker tot in en mogelijk zelfs na het seizoen 2015/2016 bij Man U 'overleeft'. Wanneer hij dit seizoen 3e of 4e wordt gooit men hem er niet uit, dan ziet de clubleiding perspectief om verder te gaan met de opbouw van het team.Jöhnk schreef:Mijn grootste bezwaar: Man United voetbalt alsof het een subtopper is. Zaken die bij uitstek bij een topclub horen zoals initiatief nemen, vooruit voetballen, voor de overwinning spelen, zie ik onvoldoende terug. En juist dat zijn de zaken waar je in een overgangsjaar aan zou moeten werken. Van Gaal lijkt echter meer bezig te zijn met overleven.
Die club acht het voor het imago niet gunstig om verschillende trainers er uit te mikken, ze willen in Manchester juist iemand die een uithangbord van de club is. De per week verder ineen kruipende David Moyes was een ramp op dat gebied.
Het lijkt erop dat ze Van Gaal in Engeland een erg markant en vermakelijk figuur vinden. Hij bespeelt de pers ook op een vrij aardige manier, met zijn eigen interpretatie van de taal en met regelmatig tijd voor een lolletje. Het scheelt ook dat hij in de UK (nog) geen bloedvijanden heeft, zoals in Nederland onder meer Hugo Borst die al jaren dingen over Van Gaal roept en Louis tegelijkertijd vervolgens ook weer over hem.
Dat soort excuses aanvoeren is inderdaad niet zo gepast. Het programma van kleinere clubs als Southampton en Stoke City is net zo zwaar als dat van United en juist die kleinere clubs zouden dan sneller hun beperkingen moeten tegenkomen. Met name wat je hieronder stelt klopt inderdaad.Jöhnk schreef:Ook excuses horen niet bij een topclub. Dat uitgerekend het zware programma genoemd wordt als excuus, vind ik extra frappant. Het programma van United is minder belastend dan het programma van de concurrentie.
Mee eens.Jöhnk schreef:Mijn grootste bezwaar: Man United voetbalt alsof het een subtopper is. Zaken die bij uitstek bij een topclub horen zoals initiatief nemen, vooruit voetballen, voor de overwinning spelen, zie ik onvoldoende terug
In mijn ogen is de achterstand die United nu op Chelsea en City heeft logisch. Ik vind de punten die ze achter staan nog erg meevallen zelfs, een club die een heel sterke reeks neerzet zou deze zelfs kunnen dichten.
Maar inderdaad opvallend is dat Manchester United middenmoters / subtoppers niet met de rug tegen de muur zet, ze niet overhoop speelt. Sterker nog: ze komen in de wedstrijden tegen deze categorie clubs vaak juist zelf als een middenmoter voor de dag en moeten dan regelmatig nog blij met 1 punt zijn ook.
Laatst gewijzigd door Cruijff op vr jan 02, 2015 8:12 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Yopi, ik verstop me niet voor de discussie die loopt, heb die deels zelf aangezwengeld. Ik wil ook niet de vermoorde onschuld spelen, jij blijkbaar wel.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Wat mij betreft mag die 'oorlog' echt wel stoppen. Dat lukt als Van Gaal als iedere andere trainer wordt behandeld en dat puberale gescheld ophoudt. Helaas is daar geen zicht op.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
@Cruijff door de bank genomen kost het moeten maken van het spel meer kracht en energie. Misschien dat de 'topclubs' op het einde van de marathon er meer doorheen zaten? Fysiek, danwel 'mentaal'?
-
- AT Toto winner 15/16
Het zal wel helemaal verkeerd zijn maar ik vind het een geweldige post. Dood en verderf met een sausje van gevoelloosheid zit ook in mijn bloed.Cruijff schreef: Het is toch wel duidelijk dat het merendeel van de posts van Dubbel een vorm van cabaret zijn...?
Dit is ook een, zij het impliciete, vorm van schelden. Begin bij jezelf, zou ik zeggen. Met zulke bewoordingen roep je een tegenreactie op.zeux schreef:Wat mij betreft mag die 'oorlog' echt wel stoppen. Dat lukt als Van Gaal als iedere andere trainer wordt behandeld en dat puberale gescheld ophoudt. Helaas is daar geen zicht op.
Van Gaal zal nooit 'net als elke andere trainer' worden bekeken, net zo min als dat met Mourinho zal gebeuren, bijvoorbeeld. Dat zijn van die mensen waar je voor of tegen bent. Dat bewerkstelligen ze zelf met hun manier van doen.
Oei...zeux schreef:Wat mij betreft mag die 'oorlog' echt wel stoppen. Dat lukt als Van Gaal als iedere andere trainer wordt behandeld en dat puberale gescheld ophoudt. Helaas is daar geen zicht op.
...Als dit voorstel van je ten uitvoer wordt gebracht krijg je met nog iemand stevige ruzie, namelijk met Meneer Van Gaal zelf. Die beschouwt zichzelf namelijk zeker niet als 'zomaar iedere trainer'.
Dat zelf het spel maken lastiger is dan met 10 man achter de bal verdedigen dat weten wij als toeschouwers bij Ajax maar al te goed, we krijgen vaak te zien hoe moeilijk dat tegen diverse tegenstanders blijkt.zeux schreef:@Cruijff door de bank genomen kost het moeten maken van het spel meer kracht en energie. Misschien dat de 'topclubs' op het einde van de marathon er meer doorheen zaten? Fysiek, danwel 'mentaal'?
Is echter nog wel een ander spelbeeld dan wanneer je zelf naar achteren wordt gedrukt door Stoke City.
Als de selectie mentaal moe is, zou dat onder meer inderdaad kunnen komen doordat ze in de VS echt volle bak zijn gegaan. Overigens denk ik dat het geen voordeel voor Van Gaal is dat men een heel jaar niet Europees speelt. Naast dat men wanneer dit wel het geval was geweest wellicht een aantal betere aankopen had kunnen doen is Van Gaal één van de trainers die met een interessante tactiek ploegen uit een ander land vaak weet te overrompelen en juist in dergelijke wedstrijden de patronen bij zijn teams ingeslepen krijgt.
Laatst gewijzigd door Cruijff op vr jan 02, 2015 8:52 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Engeland en Schotland
Nou, knap gevonden Yopi, gefeliciteerd...Yopi schreef:Dit is ook een, zij het impliciete, vorm van schelden. Begin bij jezelf, zou ik zeggen. Met zulke bewoordingen roep je een tegenreactie op.zeux schreef:Wat mij betreft mag die 'oorlog' echt wel stoppen. Dat lukt als Van Gaal als iedere andere trainer wordt behandeld en dat puberale gescheld ophoudt. Helaas is daar geen zicht op.
Van Gaal zal nooit 'net als elke andere trainer' worden bekeken, net zo min als dat met Mourinho zal gebeuren, bijvoorbeeld. Dat zijn van die mensen waar je voor of tegen bent. Dat bewerkstelligen ze zelf met hun manier van doen.
Pffff
Volgens mij is volstrekt helder wat ik bedoel.
Maar goed, alle wedstrijden van ManchesterU blijven dus eindeloos van het vangaalhaat-element voorzien. Elk weekend dezelfde riedel, gezellig. Leuk inhoudelijk topic...
Ik vond het nog wel meevallen. Ik had redelijk wat bij te lezen na een aantal dagen afwezigheid, in dit topic heb ik toen 3 pagina's met nagenoeg alleen voetbalinhoudelijk materiaal voorbij zien komen. Tot het moment dat er een post van jou en IH voorbijkwam dan.zeux schreef:Nou, knap gevonden Yopi, gefeliciteerd...
Pffff
Maar goed, alle wedstrijden van ManchesterU blijven dus eindeloos van het vangaalhaat-element voorzien. Elk weekend dezelfde riedel, gezellig. Leuk inhoudelijk topic...
Kan ik me wat bij voorstellen.brigade zuid schreef:Het zal wel helemaal verkeerd zijn maar ik vind het een geweldige post. Dood en verderf met een sausje van gevoelloosheid zit ook in mijn bloed.Cruijff schreef: Het is toch wel duidelijk dat het merendeel van de posts van Dubbel een vorm van cabaret zijn...?

Ik vond die post eerlijk gezegd een waar kunststukje.
Hopen dat 'iemand precies op onze stoep crepeert zodat je nog gauw effe een bolus op z'n karkas kunt draaien voordat stadsreiniging hem in de hakmachine mikt'.
Daar moet je maar op komen.

Probeer in het vervolg wat minder op de man te spelen.Raymon schreef:Dubbel, aan jou zit echt een paar steken los. Achterlijke idioot.
Gaat ie lekker jongens? :(
Stop daar nou eens mee. Diverse leden geven aan dat deze discussie alles verpest hier en zoals sommigen weten is dat ook voor mij de reden dat ik hier weg bleef.
Stop daar nou eens mee. Diverse leden geven aan dat deze discussie alles verpest hier en zoals sommigen weten is dat ook voor mij de reden dat ik hier weg bleef.
Engeland en Schotland
Kan via Tapatalk niet dieplinken, maar het 'jeugdig' enthousiasme van Koeman voor de FA cup is leuk om te lezen:
""Het zou een droom zijn om daarin uit te mogen komen. In de aanloop naar die finale krijg je veel zware wedstrijden en sterke teams als tegenstander. Het is een lange weg naar Wembley en die begint zondag", aldus Koeman op de clubsite van Southampton.
"Ik weet nog dat ik als kind in Nederland op de tv keek naar FA Cup-finales. Het is een heel speciaal toernooi. We zullen zeker zorgen dat we er klaar voor zijn."
Ipswich Town is de huidige nummer twee in het Championship. Koeman verwacht dan ook een zware wedstrijd. "Ze hebben een goed en sterk team. Daar moeten we ons op voorbereiden."
De voormalig oefenmeester van Feyenoord is niet van plan om veel wijzigingen door te voeren in zijn basiself. "Misschien één of twee, maar niet meer. Daar houd ik niet van. Nathaniel Clyne kan zeker niet spelen en in het geval van Sadio Mané moeten we zijn scan afwachten."
Elia
Koeman nam het op de persconferentie ook nog op voor Eljero Elia. De aankoop werd de afgelopen week in verschillende Engelse media in één adem genoemd met Mario Balotelli, de spits van Liverpool die wegens uitlatingen op Twitter ook weleens in opspraak is geraakt.
"Dat is de pers, dat zijn geruchten'', zei Koeman. 'We hebben goede spelers nodig die zich als prof verder willen ontwikkelen. Hij is gelukkig bij ons omdat hij bij Werder Bremen niet veel speelde. Hij is voor ons een goede optie omdat hij snel is en op beide flanken kan spelen. Ik geloof in zijn kwaliteiten en ben blij met hem.''
In nusport.nl
""Het zou een droom zijn om daarin uit te mogen komen. In de aanloop naar die finale krijg je veel zware wedstrijden en sterke teams als tegenstander. Het is een lange weg naar Wembley en die begint zondag", aldus Koeman op de clubsite van Southampton.
"Ik weet nog dat ik als kind in Nederland op de tv keek naar FA Cup-finales. Het is een heel speciaal toernooi. We zullen zeker zorgen dat we er klaar voor zijn."
Ipswich Town is de huidige nummer twee in het Championship. Koeman verwacht dan ook een zware wedstrijd. "Ze hebben een goed en sterk team. Daar moeten we ons op voorbereiden."
De voormalig oefenmeester van Feyenoord is niet van plan om veel wijzigingen door te voeren in zijn basiself. "Misschien één of twee, maar niet meer. Daar houd ik niet van. Nathaniel Clyne kan zeker niet spelen en in het geval van Sadio Mané moeten we zijn scan afwachten."
Elia
Koeman nam het op de persconferentie ook nog op voor Eljero Elia. De aankoop werd de afgelopen week in verschillende Engelse media in één adem genoemd met Mario Balotelli, de spits van Liverpool die wegens uitlatingen op Twitter ook weleens in opspraak is geraakt.
"Dat is de pers, dat zijn geruchten'', zei Koeman. 'We hebben goede spelers nodig die zich als prof verder willen ontwikkelen. Hij is gelukkig bij ons omdat hij bij Werder Bremen niet veel speelde. Hij is voor ons een goede optie omdat hij snel is en op beide flanken kan spelen. Ik geloof in zijn kwaliteiten en ben blij met hem.''
In nusport.nl
- InnerHarbour
Volkomen mee eens en niet alleen poëzie maar ook humor. Verder natuurlijk een volkomen overtrokken reactie van een mod, die niet alleen gaat schelden maar ook dreigen met een ban. Jij had voor dat schelden minstens twee weken gekregen en ik een week.Cruijff schreef:Op een bepaalde manier is dit eigenlijk gewoon poëzie. En zo zijn er nog wel heel wat meer posts van Dubbel op te takelen die, laten we het in ieder geval zeggen 'een originele invalshoek hebben'.

Verder opvallend, niks van dit wordt verplaatst naar het rommelhok waar zijn collega's normaal zo vlot mee zijn als het om een ander gaat die uit de bocht vliegt.
YNWA
Engeland en Schotland
Ik herkende me ook in het verhaal van Koeman. Ik keek ook altijd naar die wedstrijden. Ik weet nog dat er gesproken werd over het "eenmansdestructiebedrijf" dat in de spits speelde. Naam ben ik even kwijt, komt nog wel. :)
Edit: Cyrille Regis van Wba, halve finale tegen Ipswitch in 1978.
Edit: Cyrille Regis van Wba, halve finale tegen Ipswitch in 1978.
Yes. Zo'n wedstrijd was een event, prachtig. Herken dus ook precies het beeld van Koeman. Om die wedstrijden hing een speciale sfeer. Wat dat betreft vind ik het soms wel jammer dat er nu zoveel voetbal is te zien, dat het één soep wordt.
Bij de FA-cup gaat het, zoals vaker in Engeland, vooral om de entourage en het enthousiasme van de fans. Ik heb aardig wat finales van dat toernooi gezien, maar technisch was het vaak niet veel.
Engeland en Schotland
Rond die wedstrijd hangt de Engelse hang naar traditie, dat doen ze mooi. Het winnen heeft betekenis door die 'heritage'.
Hetzelfde zie je ook bij de Amerikaanse sportfinales. Er wordt een sfeer van magie omheen gebouwd. Natuurlijk is het bij de Amerikanen voor een heel groot deel marketing en commercie en is het bij de Engelsen meer nostalgie.
Ik hou er wel van, van dit soort wedstrijden met een extra dimensie. Er zit een immaterieel effect aan - de beleving - dat mij zeer bevalt.
Hetzelfde zie je ook bij de Amerikaanse sportfinales. Er wordt een sfeer van magie omheen gebouwd. Natuurlijk is het bij de Amerikanen voor een heel groot deel marketing en commercie en is het bij de Engelsen meer nostalgie.
Ik hou er wel van, van dit soort wedstrijden met een extra dimensie. Er zit een immaterieel effect aan - de beleving - dat mij zeer bevalt.
Maar zo langzamerhand saneren ze daar de gewone supporters het stadion uit. Die kijken in het café.

“In Nederland kennen we het gezegde Death or the Gladioli, wat alles of niets betekent”, zo introduceerde Van Gaal maar weer eens een bekende Nederlandse sportuitdrukking in de Engelse media. “We moeten ons dus goed voorbereiden. Het is een gladiolenwedstrijd. Het wordt onze dood of een glorieuze overwinning en zo is het in bekerwedstrijden altijd.”

Je had het elders over 'lack of urgency'. Wanneer je subtoppers aantrekt speel je ook als subtop. Een mondiale topclub als Man U moet ieder jaar vol voor de titel gaan en dat ook uitspreken.Zuidema schreef: Jöhnk heeft m.i. gelijk: de ploeg speelt als een subtopper, komt nog steeds op diverse terreinen veel tekort voor de echte top.
Je kunt ook prima saneren en bouwen tegelijk. Je verpatst Welbeck voor 20 M en haalt Mandzukic voor 22 M. I.p.v. Herrera en Blind ga je vol voor Vidal. Juve is al effe gek op die matige Mata. Die had je dus mooi als wisselgeld voor Vidal kunnen gebruiken. Patient Falcao laat je in Monaco en dan haal je een erkend sloper als Garay en / of Chiellini.
In één transferperiode kun je prima een inhaalslag maken. Maar ja, fail to prepare...
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Precies. Dat is het hele eieren eten. Ze hebben/hadden daar een meer dan prima selectie staan (Rooney en van Persie verdienen veruit het meeste van de hele PL, dus kunnen heus een balletje raken bijvoorbeeld) en voeren renovatiewerkzaamheden uit voor het op één na hoogste transferbedrag uitgegeven in één seizoen ooit. Dan mag je dus verwachten dat je een kampioenwaardig elftal neerzet.
Hier haalt men vervolgens alles uit de kast om de vergelijking met Chelsea neer te sabelen, maar daar gaat het ook om de transfers die men dit jaar heeft gedaan. Costa is goedkoper dan Falcao, Fabregas is goedkoper dan Herrera. Ik weet wel wie er eventjes wat meer indruk maken dit seizoen. Nogmaals, voor 250 miljoen mag je verwachten dat je een kampioensploeg neer zet en dat lukt tot op heden niet. Zowel qua voetbal als qua prestaties is het gewoon erg, erg, mager.
Hier haalt men vervolgens alles uit de kast om de vergelijking met Chelsea neer te sabelen, maar daar gaat het ook om de transfers die men dit jaar heeft gedaan. Costa is goedkoper dan Falcao, Fabregas is goedkoper dan Herrera. Ik weet wel wie er eventjes wat meer indruk maken dit seizoen. Nogmaals, voor 250 miljoen mag je verwachten dat je een kampioensploeg neer zet en dat lukt tot op heden niet. Zowel qua voetbal als qua prestaties is het gewoon erg, erg, mager.
Jammer dat je er weer een sneer naar Van Gaal aan toe moet voegen. Doe je een poging om iets anders aan de orde te brengen, mondt het binnen de kortste keren weer uit in een Van Gaal-bash.Yopi schreef:Maar zo langzamerhand saneren ze daar de gewone supporters het stadion uit. Die kijken in het café.
“In Nederland kennen we het gezegde Death or the Gladioli, wat alles of niets betekent”, zo introduceerde Van Gaal maar weer eens een bekende Nederlandse sportuitdrukking in de Engelse media. “We moeten ons dus goed voorbereiden. Het is een gladiolenwedstrijd. Het wordt onze dood of een glorieuze overwinning en zo is het in bekerwedstrijden altijd.”