Engeland en Schotland

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

InnerHarbour

Re: Engeland en Schotland

Bericht door InnerHarbour » vr jan 02, 2015 7:59 am

zeux schreef:Jij, Wimpey en IH ( onder meer) zitten louter voor de tv om ManU te zien verliezen, zodat jullie weer los kunnen gaan.
Normaal gesproken reageer ik niet eens meer op dat gejank en gehuil van je omdat er zijn die van Gaal niet moeten en jij dat niet kan uitstaan maar het wordt nu toch wel heel sneu als je nu ook al denkt te kunnen weten hoe o.a. ik naar de PL kijk en met welk doel.

Dat soort stuitende en op niets gebaseerde arrogantie heb je waarschijnlijk afgekeken van je grote voorbeeld Lowietje. Neem liever een voorbeeld aan een ander Evangaallist Le T. die simpelweg negeert wat hem niet bevalt en vrolijk doorgaat met zijn bewieroking van van Gaal.

(Note to self, back to ignoring Zeux his crying) :smallgrin.gif:
YNWA

zeux

Bericht door zeux » vr jan 02, 2015 8:14 am

InnerHarbour schreef:
zeux schreef:Jij, Wimpey en IH ( onder meer) zitten louter voor de tv om ManU te zien verliezen, zodat jullie weer los kunnen gaan.
Normaal gesproken reageer ik niet eens meer op dat gejank en gehuil van je omdat er zijn die van Gaal niet moeten en jij dat niet kan uitstaan maar het wordt nu toch wel heel sneu als je nu ook al denkt te kunnen weten hoe o.a. ik naar de PL kijk en met welk doel.

Dat soort stuitende en op niets gebaseerde arrogantie heb je waarschijnlijk afgekeken van je grote voorbeeld Lowietje. Neem liever een voorbeeld aan een ander Evangaallist Le T. die simpelweg negeert wat hem niet bevalt en vrolijk doorgaat met zijn bewieroking van van Gaal.

(Note to self, back to ignoring Zeux his crying) :smallgrin.gif:
Gewoon 'vrolijk' doorgaan met mensen kanker noemen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » vr jan 02, 2015 8:54 am

Gaat ie lekker jongens? :(

elliquido

Bericht door elliquido » vr jan 02, 2015 10:56 am

Ik roep de mods echt eens erg hard na te denken over deze "on going discussie " en de personen die constant deze discussie moeten voeren.
De vraag mijnerzijds is of deze oeverloze discussie bijdraagt aan de kwaliteit van dit forum en of deze ,soms onsmakelijke , wie heeft de langste contest maar beter ergens anders gevoerd kan worden.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

elliquido

Bericht door elliquido » vr jan 02, 2015 11:03 am

on topic,

Dit weekend FA cup voetbal, live op de BBC !!!

Sunday 4th January 2015

Arsenal v Hull City FA Cup 3rd Round17:30BBC One / BBC One HD

Monday 5th January 2015
AFC Wimbledon v Liverpool FA Cup 3rd Round19:55BBC One / BBC One HD

(legendarisch verleden met the crazy gang cup winst in '88 op liverpool in de finale.)

Het hele programma

http://www.telegraph.co.uk/sport/footba ... 14-15.html

Kijken of we Blyth spartans uit de northern premier (7e niveau) tegen Birmingham (2e niveau) ergens op een vage internetlink kunnen volgen.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » vr jan 02, 2015 11:19 am

Jöhnk schreef: Mijn grootste bezwaar: Man United voetbalt alsof het een subtopper is.
Het is ook een subtopper. Ze staan welliswaar derde maar de achterstand op de nummers 1 en 2 is al 9 punten terwijl bijv. nummer 7 maar 5 punten achter staat op MU. MU is op dit moment gewoon koploper van de subtoppers.

Le T.

Bericht door Le T. » vr jan 02, 2015 11:54 am

Yopi schreef:Dat was inderdaad na de wedstrijd tegen de Spurs, en op het eerste gehoor zou je dan denken dat hij gelijk had: de spitsen misten inderdaad kansen, en dat kostte punten. Toch was het probleem eerder dat het niveau van MU in de tweede helft naar een bedenkelijk niveau zakte - kan me niet voorstellen dat het punten had laten liggen als het na rust net zo had gespeeld als daarvoor. MU voetbalt gewoon niet goed, en het is juist aan de spitsen te danken dat het nog enigszins meetelt. Die jongens hebben al een paar keer tegen de verhouding in de punten binnengesleept. MU heeft m.i. prima spitsen.
Het is niet zozeer dat Man U niet goed voetbalt, het is dat ze het goede voetbal nog niet beheersen. Als je het beheerst kun je het bijna elke keer twee helften spelen, ook bij vermoeidheid. Maar als je het een helft wel speelt kun je niet zeggen dat ze gewoon niet goed voetballen.

Ik heb er maar een paar vlagen van meegekregen, maar Chelsea wat wel goed zou voetballen liet iets dergelijks niet zien tegen de Spurs, die dan van de ene op de andere dag zo sterk zouden zijn geworden? De rammelende verdediging van Van Gaal liet er geen 5 door. Je moet je alleen realiseren dat in de PL goed voetballen gewoon wat moeilijker is door de grotere fysieke component.
Wollt ihr den totalen Mensch?

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » vr jan 02, 2015 11:55 am

9 punten is in een competitie als de PL natuurlijk geen onoverbrugbare achterstand, je ziet al hoeveel punten de toppers in de laatste week van het jaar hebben laten liggen.

Feit is dat ze gewoon minder voetballen dan Chelsea en ManCity op dit moment, dus voor MU is het zaak om niet te denken aan het kampioenschap maar er voor zorgen dat ze bij de eerste 4 eindigen. Pas als het spel significant beter wordt kunnen ze weer omhoog kijken.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

raymon
Contacteer:

Bericht door raymon » vr jan 02, 2015 11:58 am

elliquido schreef:Ik roep de mods echt eens erg hard na te denken over deze "on going discussie " en de personen die constant deze discussie moeten voeren.
De vraag mijnerzijds is of deze oeverloze discussie bijdraagt aan de kwaliteit van dit forum en of deze ,soms onsmakelijke , wie heeft de langste contest maar beter ergens anders gevoerd kan worden.
Nee, dat draagt niet bij en op zich is de discussie zelf niet eens zo'n probleem, er zullen altijd voor en tegenstanders zijn en blijkbaar is het moeilijk om objectief te zijn als je al in de loopgraven zit.

Wat me wel danig irriteert en wat ik graag zou zien veranderen is het kinderachtige gebruik van afkortingen en/of leuk bedoelde bijnamen voor spelers en managers. Alsof je op een kleuterschool zit.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » vr jan 02, 2015 12:06 pm

Zuidema schreef:Klopt, het verval in de 2e helft tegen de Spurs was erg fors, zoals wel vaker trouwens. Van Gaal weet dat achteraf aan vermoeidheid. De Spurs konden echter wel een tandje bijschakelen in de 2e helft, zonder overigens tot grootse daden te komen. Konden ze dat omdat Man Utd toen weer eens erg slap speelde of hadden de Spurs toch veel minder last van vermoeidheid?
De Spurs hebben meer wedstrijden in de benen dan MU.
LVG ging vooraf los over de wedstrijden rond de Kerst, dat zou te zwaar zijn. Psychologisch niet zo handig, lijkt me. Zelfs als je gelijk hebt, het kan de spelers beïnvloeden. Het is zoals het is. In Engeland passen ze tradities niet zo snel aan.

Zoals ik al zei verbaast mij de enorme wisselvalligheid van Man Utd, ook tijdens een wedstrijd. De ploeg blijft teveel zwalken en rammelen. Al die blessures zullen zeker een factor zijn voor die labiliteit. Er is volgens mij geen ploeg die zoveel blessures goed kan opvangen, je zet dan altijd ergens stappen terug. Bovendien heeft Van Gaal ook nog amper hierdoor met een vast team kunnen werken en dat is vooral voor hem toch wel een must, wil hij wat moois opbouwen met een ploeg.

Uiteraard, maar het is niet de enige factor. Zoals je zelf aangeeft, qua coaching steekt hij nog niet in grootste vorm, en sommige spelers kunnen niet beter. Wat dat laatste betreft kijk ik dan ook naar het aankoopbeleid, dat m.i. afgelopen zomer niet veel soeps was.

De eerste stap lijkt mij dan toch (kort door de bocht) topkwaliteit erbij in de winterstop in de verdediging en/of middenlinie.
Pepe? :666.gif:
Stroomt de ziekenboeg eindelijk ook eens leeg, dan zijn er geen verzachtende omstandigheden meer en moet Van Gaal definitief laten zien of hij ook in de PL een topcoach is. De titel is daarvoor volgens mij inmiddels te ver weg, maar het komend half jaar lijkt mij het werken naar een stevig en stabiel, echt dominant en overrompelend Man Utd dat zeer resoluut resultaten kan behalen ook een mooi doel. Waarmee de ploeg voor volgend seizoen weer een serieuze titelkandidaat kan zijn.
Dat zal sowieso moeten gebeuren. Er zijn geen excuses meer. Hij kan zich niet een heel seizoen achter blessures blijven verschuilen. Dan zal onherroepelijk de vraag worden gesteld: waar komen die blessures door?

raymon
Contacteer:

Bericht door raymon » vr jan 02, 2015 12:26 pm

Hoeveel spelers van Spurs hebben het WK gespeeld tov spelers van MU? Die reis naar de VS, de vele blessures, het niet (kunnen) kopen van kwaliteit achterin, het heeft er allemaal mee te maken. En dan in een competitie waar er ieder jaar op basis van pure kwaliteit tussen de 4 en 6 teams aanspraak maken op de titel, er een subtop is van ongeveer 10 teams. Je kan nooit verwachten dat een team zomaar kampioen wordt. Meestrijden, uiteraard en daar schiet MU duidelijk te kort mee (de 9 punten zijn niet het probleem, wel het vertoonde spel). De nadruk wordt continu gelegd op het 'falen van Van Gaal'. Ik snap prima waarom (de vete met Cruijff wordt nog steeds overal uitgevochten) het is alleen zo vermoeiend.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » vr jan 02, 2015 12:45 pm

Van Gaal is bij MU de baas, hij neemt de beslissingen. Dan moet je ook naar hem kijken als er iets fout loopt. Zo kun je je afvragen of het een goed idee was om tijdens die trip naar de VS volle bak te gaan. De spelers mochten zich daar bewijzen, zodat hij kon selecteren. Ook spelers die een WK in de benen hadden moesten meedoen. Heeft LVG niet te hard getraind, toen en later? Iets lijkt er niet te kloppen aan zijn trainingsopbouw. Het lijkt me gerechtvaardigd deze vraag te stellen, maar dat mag blijkbaar niet. Dan ben je aan het framen en aan het bashen en is het zo vermoeiend. Dat vind ík dus weer vermoeiend.

Los van alles, hoe zit het met je geheugen? Koe, Ten Cate, Jol, ze zijn op dit forum met de grond gelijk gemaakt. Zelfs De Boer, vier keer achter elkaar kampioen, moet het vaak ontgelden. Waarom zou er dan geen kritiek mogen zijn op Van Gaal? Moeten wij voor eeuwig zijn voeten kussen omdat hij destijds top gepresteerd heeft met Ajax?

Zuidema

Bericht door Zuidema » vr jan 02, 2015 1:12 pm

Raymon schreef: Ik snap prima waarom (de vete met Cruijff wordt nog steeds overal uitgevochten) het is alleen zo vermoeiend.
Ik denk ook dat dat nog steeds een belangrijke rol speelt in de discussies op AT. Misschien zelfs wel onbewust bij sommige AT-ers. Voor mezelf gesproken: als persoon vind ik Van Gaal bijzonder onsympathiek overkomen in de media. Hij doet me heel sterk denken aan een drilsergeant die ik in militaire dienst langdurig van nabij mocht 'meemaken' en bij wie ik op een gegeven moment oprecht hoopte dat ie van 10 hoog door een reling heen zou flikkeren. Autoritair/dominant tegen het dictatoriale aan, megalomaan.

Als coach vind ik Louis wel bij de topcategorie horen. Natuurlijk heeft hij in zijn lange carriere fikse bokken geschoten, vooral door zijn persoonlijkheid. Maar Van Gaal heeft enkele teams uiteindelijk ook prima voetbal laten spelen. Alhoewel het avontuurlijke van Cruijff me wel veel meer aanspreekt dan zeg maar het controlfreaken van Van Gaal. Ik had in die zin bij FdB graag wat meer Cruijff en wat minder Van Gaal gezien.

Hij blijft zo al met al toch zeer intrigerend voor me. Flikt ie het kunstje ook bij een zwalkende voormalige Europese topclub in de PL of vliegt ie toch weer vroeg of laat uit de bocht? En vooral: waarom dan? Ik vind dat heel interessant om te volgen. There's never a dull moment with Louis. En ik hoop dat ik daar met enige objectiviteit toch mijn mening over weet te geven. Ondanks die drilsergeant van vroegah.
Laatst gewijzigd door Zuidema op vr jan 02, 2015 1:48 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Trab: ''Niet afspelen, maar uitspelen.'' :ajax.gif:

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » vr jan 02, 2015 1:31 pm

Ik kijk er net zo tegenaan als jij, Zuidema. :biggthumpup.gif:

Wij zijn supporters en geen wetenschappers. Objectief gaan we niet worden. Voor of tegen, we zijn zo subjectief als de pest.

Ik vind LVG erg veranderd. Ooit was hij een jonge, idealistische coach. Natuurlijk, het narcisme zat er toen ook al in, maar het enthousiasme voerde bij hem de boventoon. Door zijn successen is hij gaan geloven in zijn eigen mythe, op een manier die vaak potsierlijk aandoet. Daarmee roept hij de hoon, de spot en de weerzin over zich af.
Jammer ook dat zijn idealisme onderhand vervaagd is, en plaats heeft gemaakt voor een egocentrisch 'realisme'. Het WK was in dat opzicht voor mij een dieptepunt. Alles goed en wel, maar verdedigers stapelen en gokken op de kwaliteiten van een bovengemiddelde aanvaller kan Mourinho ook. Of Otto Rehhagel. Daar hoef je geen LVG voor te zijn.

Buiten kijf staat voor mij zijn zeer bijzondere voetbalinzicht. Hij kan een wedstrijd 'lezen' als weinig anderen. Dat wil niet zeggen dat hij ook op ander gebied zeer bijzonder is. Net als Cruijff heeft hij een gebruiksaanwijzing. Dat zie je wel vaker bij geniale mensen.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » vr jan 02, 2015 1:35 pm

Ik vind Van Gaal in interviews een stuk milder en sympathieker overkomen dan vroeger. Zo zie je maar, je bent nooit te oud om te veranderen.

Ook als coach is hij volgens mij veranderd/aan het veranderen. Principes die vroeger heilig waren, zijn dat nu niet meer. Aan de ene kant vind ik dat prima, starre coaches zijn meestal niet de beste coaches. Aan de andere kant heb ik totaal niks met dat 1-3-5-2/1-5-3-2 systeem. Je kunt er zo weinig mee. Bij balbezit ben je de bal te snel kwijt tenzij je achterin gaat rondspelen, bij balbezit tegenstander kun je enkel tegenhouden.

raymon
Contacteer:

Bericht door raymon » vr jan 02, 2015 1:49 pm

Yopi schreef:Van Gaal is bij MU de baas, hij neemt de beslissingen. Dan moet je ook naar hem kijken als er iets fout loopt. Zo kun je je afvragen of het een goed idee was om tijdens die trip naar de VS volle bak te gaan. De spelers mochten zich daar bewijzen, zodat hij kon selecteren. Ook spelers die een WK in de benen hadden moesten meedoen. Heeft LVG niet te hard getraind, toen en later? Iets lijkt er niet te kloppen aan zijn trainingsopbouw. Het lijkt me gerechtvaardigd deze vraag te stellen, maar dat mag blijkbaar niet. Dan ben je aan het framen en aan het bashen en is het zo vermoeiend. Dat vind ík dus weer vermoeiend.

Los van alles, hoe zit het met je geheugen? Koe, Ten Cate, Jol, ze zijn op dit forum met de grond gelijk gemaakt. Zelfs De Boer, vier keer achter elkaar kampioen, moet het vaak ontgelden. Waarom zou er dan geen kritiek mogen zijn op Van Gaal? Moeten wij voor eeuwig zijn voeten kussen omdat hij destijds top gepresteerd heeft met Ajax?
Dat mag je prima zeggen en daar kun je ook een goeie discussie over voeren. Maar blijven volhouden dat MU kampioen moet worden want ze hebben wat geld geïnvesteerd lijkt me niet terecht. Het lijkt erop dat VGaal meteen MOET presteren omdat hij MOET falen. Dat was voor het WK al zo. Dat is vermoeiend. Iedere coach krijgt meestal genoeg tijd om zich te bewijzen. Waarom dat nu anders is, mag men zich afvragen.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » vr jan 02, 2015 1:52 pm

Zuidema schreef:
Raymon schreef: Ik snap prima waarom (de vete met Cruijff wordt nog steeds overal uitgevochten) het is alleen zo vermoeiend.
Ik denk ook dat dat nog steeds een belangrijke rol speelt in de discussies op AT. Misschien zelfs wel onbewust bij sommige AT-ers. V
Bingo we have a winner (2). Het verlies van die achterbakse doorgeleerde professor en zijn vazal van Gaal is door sommige nog altijd niet goed verwerkt en kunnen dan ook geen slecht woord horen over de laatste.

Van Gaal is in mijn ogen een soms redelijk tot goed presterende coach en een die soms hopeloos faalt, eigenlijk zoals een boel, niks bijzonders dus.
YNWA

Hermann

Bericht door Hermann » vr jan 02, 2015 1:56 pm

Raymon schreef:Dat mag je prima zeggen en daar kun je ook een goeie discussie over voeren. Maar blijven volhouden dat MU kampioen moet worden want ze hebben wat geld geïnvesteerd lijkt me niet terecht. Het lijkt erop dat VGaal meteen MOET presteren omdat hij MOET falen. Dat was voor het WK al zo. Dat is vermoeiend. Iedere coach krijgt meestal genoeg tijd om zich te bewijzen. Waarom dat nu anders is, mag men zich afvragen.
Laten we niet vergeten: hoe groter de club, hoe groter de druk, hoe kleiner de hoeveelheid tijd en begrip. Die regel is 'zelfs' op Van Gaal van toepassing.

zeux

Bericht door zeux » vr jan 02, 2015 2:24 pm

Hermann schreef:
Raymon schreef:Dat mag je prima zeggen en daar kun je ook een goeie discussie over voeren. Maar blijven volhouden dat MU kampioen moet worden want ze hebben wat geld geïnvesteerd lijkt me niet terecht. Het lijkt erop dat VGaal meteen MOET presteren omdat hij MOET falen. Dat was voor het WK al zo. Dat is vermoeiend. Iedere coach krijgt meestal genoeg tijd om zich te bewijzen. Waarom dat nu anders is, mag men zich afvragen.
Laten we niet vergeten: hoe groter de club, hoe groter de druk, hoe kleiner de hoeveelheid tijd en begrip. Die regel is 'zelfs' op Van Gaal van toepassing.

Jij vindt niet dat Van Gaal extra hard wordt afgemaakt?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Zuidema

Bericht door Zuidema » vr jan 02, 2015 2:32 pm

InnerHarbour schreef: Bingo we have a winner (2). Het verlies van die achterbakse doorgeleerde professor en zijn vazal van Gaal is door sommige nog altijd niet goed verwerkt en kunnen dan ook geen slecht woord horen over de laatste.
Zo voel ik dat totaal niet, IH. Integendeel, ik vind Cruijffs initiatieven in met name de jeugdopleiding juist zeer de moeite waard. Prima dat die zijn doorgevoerd. Wel vind ik (op het gevaar af dat we nou weer van alles gaan oprakelen) dat we toen een ronduit walgelijke tijd hebben meegemaakt bij Ajax in een soort van burgeroorlog waarin beide kampen allerhande dirty work niet schuwden en die de club en alles daarom heen fors verscheurde. Ook op AT en dat maakte dit fraaie forum er niet bepaald 'leuker' op. Reden waarom ik me toen een lange tijd niet meer op AT heb laten zien, totdat de kruitdampen eindelijk weer wat opgetrokken waren. Ik hoop dat gedonder nooit meer mee te maken. Bij Ajax niet, op AT ook niet.
Trab: ''Niet afspelen, maar uitspelen.'' :ajax.gif:

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » vr jan 02, 2015 3:33 pm

Dat ben ik met je eens, Zuidema. Daarom heb ik me ook tijdelijk teruggetrokken van AT. Geen zin meer in die discussie. De kruitdampen zijn inderdaad opgetrokken, maar wij kunnen die periode niet volledig uit ons geheugen bannen. Helaas. Er is een beeld ontstaan van winnaars en verliezers. Verliezers maar ook winnaars halen hun gram. Ze moeten ergens heen met hun emoties. Tegelijkertijd blijven Cruijff én Van Gaal prominent in beeld. Het beste zou zijn als zij de strijdbijl begroeven, dan kan de rest volgen. Maar dat zal ijdele hoop zijn. Daarvoor zouden ze allebei in de spiegel moeten kijken, en dat is niet hun stijl. :smallgrin.gif:
Raymon schreef:Dat mag je prima zeggen en daar kun je ook een goeie discussie over voeren. Maar blijven volhouden dat MU kampioen moet worden (....) lijkt me niet terecht.
Dat heb ík in elk geval nooit beweerd.
Het lijkt erop dat VGaal meteen MOET presteren omdat hij MOET falen. Dat was voor het WK al zo. Dat is vermoeiend. Iedere coach krijgt meestal genoeg tijd om zich te bewijzen. Waarom dat nu anders is, mag men zich afvragen.
Van mij mag hij best de tijd krijgen, daar gaat het niet om. De vraag is: krijgt hij die tijd? In de top moet een trainer snel presteren, zeker als hij 200 miljoen uitgeeft in één transferperiode.
Na een half jaar mag je verwachten verbetering te zien. Ik zie die verbetering niet.

zeux

Bericht door zeux » vr jan 02, 2015 3:37 pm

Yopi schreef:Dat ben ik met je eens, Zuidema. Daarom heb ik me ook tijdelijk teruggetrokken van AT. Geen zin meer in die discussie. De kruitdampen zijn inderdaad opgetrokken, maar wij kunnen die periode niet volledig uit ons geheugen bannen. Helaas. Er is een beeld ontstaan van winnaars en verliezers. Verliezers maar ook winnaars halen hun gram. Ze moeten ergens heen met hun emoties. Tegelijkertijd blijven Cruijff én Van Gaal prominent in beeld. Het beste zou zijn als zij de strijdbijl begroeven, dan kan de rest volgen. Maar dat zal ijdele hoop zijn. Daarvoor zouden ze allebei in de spiegel moeten kijken, en dat is niet hun stijl. :smallgrin.gif:
Raymon schreef:Dat mag je prima zeggen en daar kun je ook een goeie discussie over voeren. Maar blijven volhouden dat MU kampioen moet worden (....) lijkt me niet terecht.
Dat heb ík in elk geval nooit beweerd.
Het lijkt erop dat VGaal meteen MOET presteren omdat hij MOET falen. Dat was voor het WK al zo. Dat is vermoeiend. Iedere coach krijgt meestal genoeg tijd om zich te bewijzen. Waarom dat nu anders is, mag men zich afvragen.
Van mij mag hij best de tijd krijgen, daar gaat het niet om. De vraag is: krijgt hij die tijd? In de top moet een trainer snel presteren, zeker als hij 200 miljoen uitgeeft in één transferperiode.
Na een half jaar mag je verwachten verbetering te zien. Ik zie die verbetering niet.
Oh my god, ga je nu doen of je niet mede onderdeel van het probleem bent en het alleen op ih en mij gooien? Wat sneu.

Hermann

Bericht door Hermann » vr jan 02, 2015 3:51 pm

zeux schreef:Jij vindt niet dat Van Gaal extra hard wordt afgemaakt?
Het interesseert me niet. Hoge bomen vangen veel wind. Echter; ik vind de inhoudsloze ruis rondom de 'LvG vs Cruijff'-discussie op AT regelmatig storend en onnodig. Ik denk dat we met z'n allen veel beter kunnen dan dit.

Terug naar LvG: als je een grote naam hebt en niet bang bent om duidelijke stellingen te poneren, moet je niet verbaasd zijn als de bal hard wordt teruggekaatst. Maar volgens mij is de beste man voldoende gepokt en gemazeld om hiermee om te kunnen gaan. En als hij toch uit de bocht zou mogen vliegen levert dat weer wat vermaak voor ons op. Win-win. ;)

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » vr jan 02, 2015 4:06 pm

Je voelt je aangesproken, Zeux? :smallgrin.gif:

Het probleem is dat anderen op AT zich storen aan de steeds terugkerende discussie over Cruijff en Van Gaal. In die zin maak ik soms onderdeel uit van het probleem, ja. Dan móet ik even iets kwijt. :blush.gif:

Ik vind dat LVG toen geen fraaie rol speelde. Het was achterbaks van hem om achter de rug van Cruijff met Ten Cate c.s. te onderhandelen. Tegelijkertijd was hij geen hoofdrolspeler. Ze hebben hem gebruikt, gespeculeerd op zijn ijdelheid en zijn clubliefde. Hij zal nu zelf ook wel vinden dat hij er beter niet mee had kunnen inlaten. Hoop ik voor hem. Ik neem het hem niet meer kwalijk. Ik ben vooral blij dat hij geen AD geworden is, want daar is hij in mijn ogen compleet ongeschikt voor.

Zit ik dus nu schuimbekkend achter de tv, gedreven door wraakgevoelens? Nee hoor. Maar misschien is LVG mede door die episode niet zo heilig voor mij als voor sommige anderen. Ik zie hem als een begenadigd trainer, maar ook een trainer met duidelijke tekortkomingen. Niet alles wat hij doet is slim, en niet alles wat hij doet is verstandig. En hij maakt niet elke speler beter, al denkt hij zelf van wel. Hij krijgt veel kritiek, onredelijke en onbeschofte kritiek ook, maar daar is hij zelf ook debet aan, omdat hij met zijn megalomane en onbeschofte gedrag anderen het bloed onder de nagels uithaalt. Natuurlijk, dat geeft die anderen niet het recht om onredelijk en onbeschoft te zijn, maar we moesten alles in zijn context zien, nietwaar? :hypocrite.gif:

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » vr jan 02, 2015 5:24 pm

Prima voornemen voor het nwe jaar! Wordt zo langzamerhand inderdaad hoog tijd voor een eind aan deze discussie. Ik denk dat we het er allemaal wel over eens zijn dat LVG een schurfterige hond is waarvan we hopen dat ie uiteindelijk precies op onze stoep krepeert zodat je nog gauw effe een bolus op z'n karkas kunt draaien voordat stadsreiniging hem in de hakmachine mikt. Een enkeling niet maar dat zijn natuurlijk geen echte Ajacieden dus daarmee de discussie aangaan is als een zwempartij op volle zee. Vergeef hen hun ketterij want zij krijgen het nog moeilijk genoeg als er straks echt grote talenten doorstromen vanaf de toekomst.
:bis.gif:

Plaats reactie