Spanje

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

beelzebub

Re: Spanje

Bericht door beelzebub » ma mei 18, 2015 10:14 pm

Barcelona is een schijtclub. En zolang ze de CL finale niet hebben gewonnen zijn ze zeker geen grotere club dan Ajax. Voorlopig is het nog 4-4. :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » di mei 19, 2015 6:36 am

beelzebub schreef:Barcelona is een schijtclub.
:biggthumpup.gif:
YNWA

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » di mei 19, 2015 8:08 am

Ik ben voor Ajax en niks anders. Dat Barca kan me aan mijn spreekwoordelijke reet roesten. Dat neemt echter niet weg dat Messi in mijn beleving de beste speler aller tijden is en dat ik zodoende als liefhebber vooral van zijn spel geniet. Omdat het zomaar weer eens heel lang kan duren voordat er een dergelijke speler op het veld te zien is.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » di mei 19, 2015 8:33 am

Zo is het en niet anders, Weekend Cees! :biggthumpup.gif:

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di mei 19, 2015 7:39 pm

Het is alleen zo jammer dat het halve land als een soort groupies achter die club aanloopt. Dat wekt bij mij zoveel ergernis op dat het ten koste gaat van het plezier dat ik beleef aan het kijken naar een geweldige speler als Messi. Net zoals dat poenerige gedoe van Barcelona op de transfermarkt niet meehelpt. Met dat laatste maken een aantal clubs het voetbal juist kapot. Ondanks dat er een paar geweldige spelers rondlopen die op het veld prachtige dingen kunnen laten zien.
Nil volentibus arduum

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di mei 19, 2015 8:39 pm

Marillion schreef:Het is alleen zo jammer dat het halve land als een soort groupies achter die club aanloopt.
Helaas ook de nodige media die toch geacht worden enigzins neutraal te zijn. Bij Sport 1 maken ze het helemaal bont, ze hebben nog net geen petje op en sjaaltje om.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di mei 19, 2015 8:48 pm

Vergeet Cheque niet. Die slaapt volgens mij in een Barcelona pyjama.

Dit jaar kan de gouden bal in ieder geval weer naar Barcelona. Tenzij Pirlo in de finale van de CL een meesterstukje produceert. Dat zou geniaal zijn haha. Pirlo die de Gouden Bal krijgt als soort van oeuvreprijs.

Lionel

Bericht door Lionel » di mei 19, 2015 9:07 pm

Als Messi ook nog eens presteert op de Copa krijgt hij de prijs. Ronaldo heeft deze zomer niks.
IK GELOOF!!!!!!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di mei 19, 2015 10:24 pm

brigade zuid schreef:
Marillion schreef:Het is alleen zo jammer dat het halve land als een soort groupies achter die club aanloopt.
Helaas ook de nodige media die toch geacht worden enigzins neutraal te zijn. Bij Sport 1 maken ze het helemaal bont, ze hebben nog net geen petje op en sjaaltje om.
Ja, die bedoel ik daar ook mee. Jan en alleman, professioneel of niet, loopt de polonaise zodra Barcelona ergens in beeld komt. Om gek van te worden.

Begrijp me niet verkeerd. Ik weet goed voetbal te waarderen en kan genieten van een briljante speler als Messi. Maar dat polonaise gedrag staat me zo tegen dat ik er gewoon van kan genieten als het mis gaat. Daar is het feit dat Barcelona ook één van de clubs is die zo exorbitant met geld loopt te smijten overigens ook debet aan.
Nil volentibus arduum

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » di mei 19, 2015 10:37 pm

Marillion schreef:Het is alleen zo jammer dat het halve land als een soort groupies achter die club aanloopt. Dat wekt bij mij zoveel ergernis op dat het ten koste gaat van het plezier dat ik beleef aan het kijken naar een geweldige speler als Messi. Net zoals dat poenerige gedoe van Barcelona op de transfermarkt niet meehelpt. Met dat laatste maken een aantal clubs het voetbal juist kapot.
Bij Barcelona lopen tenminste nog spelers uit de eigen opleiding.

De Engelse clubs zijn veel erger. Die kopen alleen maar.

De media subjectief? Maar natuurlijk. Erger ik me altijd dood aan als Oranje speelt.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di mei 19, 2015 10:52 pm

Klopt, ze nemen hun opleiding daar in ieder geval nog wel serieus. Maar wat ze daar uitgeven gaat natuurlijk ook helemaal nergens over.
Nil volentibus arduum

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di mei 19, 2015 11:10 pm

Sinds Guardiola weg is doet Barca ook weinig meer met de opleiding. Jeugdspelers mogen 15e tot 25e man zijn, en vertrekken dan na een paar jaar.

Iniesta debuteerde onder Van Gaal, Messi onder Rijkaard, en Piqué en Busquets onder Guardiola. Dat is de eigen jeugd in dit elftal.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » wo mei 20, 2015 11:41 am

Lionel schreef:Als Messi ook nog eens presteert op de Copa krijgt hij de prijs. Ronaldo heeft deze zomer niks.
Misschien de prijs voor beste jankkop (nadat hij een pas gaf die zijn teamgenoten niet op waarde wisten te schatten)?

Le T.

Bericht door Le T. » wo mei 20, 2015 12:17 pm

Marillion schreef:Begrijp me niet verkeerd. Ik weet goed voetbal te waarderen en kan genieten van een briljante speler als Messi. Maar dat polonaise gedrag staat me zo tegen dat ik er gewoon van kan genieten als het mis gaat. Daar is het feit dat Barcelona ook één van de clubs is die zo exorbitant met geld loopt te smijten overigens ook debet aan.
Ik vind ze nu eigenlijk wel weer leuk voetballen, het ergerde me vooral toen ze met de grote rondo geen kansen wisten te creeeren en dan maar de scheidsrechter gingen bespelen net zo lang tot die ze een beslissend voordeel gaf. De laatste jaren kregen we een beetje hetzelfde gelul bij Bayern, oh wat zijn ze oppermachtig, oeps het is 0-4 geworden, maar oppermachtig waren ze! Als een trainer dat zegt dan heb ik daar begrip voor, omdat de trainer een aspect van zijn vak op een enorm hoog niveau heeft uitgevoerd. Een meubelmaker mag ook lyrisch doen over de afwerking van een foeilelijke kast, een journalist of commentator moet echter wat breder kijken.
Wollt ihr den totalen Mensch?

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo mei 20, 2015 8:23 pm

Bert schreef:Sinds Guardiola weg is doet Barca ook weinig meer met de opleiding. Jeugdspelers mogen 15e tot 25e man zijn, en vertrekken dan na een paar jaar.

Iniesta debuteerde onder Van Gaal, Messi onder Rijkaard, en Piqué en Busquets onder Guardiola. Dat is de eigen jeugd in dit elftal.
Precies. Van dat fabeltje moeten we ook echt even af, hoor. Rakitic, Mathieu, twee keepers, Suarez, Neymar, Douglas, Vermaelen etc. etc. Er wordt daar ook echt met miljoenen nu gesmeten. Soms goede spelers, maar de jeugdopleiding komt er al een paar jaar niet meer aan te pas. En zelfs voor mannetje 15-25 kun je discussieren wat nu feitelijk eigen jeugd is. Halilovic wordt voor miljoenen uit Zagreb gelokt en Munir komt op zijn 16ste over van Atletico.

Lionel

Bericht door Lionel » wo mei 20, 2015 10:31 pm

Peter schreef:
Bert schreef:Sinds Guardiola weg is doet Barca ook weinig meer met de opleiding. Jeugdspelers mogen 15e tot 25e man zijn, en vertrekken dan na een paar jaar.

Precies. Van dat fabeltje moeten we ook echt even af, hoor. Rakitic, Mathieu, twee keepers, Suarez, Neymar, Douglas, Vermaelen etc. etc. Er wordt daar ook echt met miljoenen nu gesmeten. Soms goede spelers, maar de jeugdopleiding komt er al een paar jaar niet meer aan te pas. En zelfs voor mannetje 15-25 kun je discussieren wat nu feitelijk eigen jeugd is. Halilovic wordt voor miljoenen uit Zagreb gelokt en Munir komt op zijn 16ste over van Atletico.
Mee eens. Onder Pep speelden nog weleens allemaal jeugdspelers maar de laatste jaren is dat ook veranderd. Daar kunnen ze trouwens ook beroerde aankopen doen.. Lijkt me overigens ook wel moeilijker om Iniesta of Busquets uit de basis te spelen dan Viergever of Serero...
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » zo mei 24, 2015 8:59 am

Legende Xavi nam gisteren afscheid van Camp Nou. Fantastische speler en m.i. een geweldig role model. :biggthumpup.gif:

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » zo mei 24, 2015 10:32 am

Zelden zo'n saaie risicoloze speler gezien, Jantje "tikkie breed" Peters, was een avonturier vergeleken met hem.
YNWA

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo mei 24, 2015 11:55 am

Beste Spaanse speler aller tijden? Sorry RGB. ;)
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Arthur

Bericht door Arthur » zo mei 24, 2015 1:52 pm

Vind je Iniesta niet beter?

Lionel

Bericht door Lionel » zo mei 24, 2015 10:33 pm

Ik ga voor Iniesta. Magic!
IK GELOOF!!!!!!

Lionel

Bericht door Lionel » zo mei 24, 2015 10:34 pm

[quote="InnerHarbour"]Zelden zo'n saaie risicoloze speler gezien, Jantje "tikkie breed" Peters, was een avonturier vergeleken met hem.[/quote
https://youtu.be/45G0egeyK20
IK GELOOF!!!!!!

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » zo mei 24, 2015 10:47 pm

Arthur schreef:Vind je Iniesta niet beter?
Nee. Xavi is uniek.

columbus

Bericht door columbus » zo mei 24, 2015 10:56 pm

Iniesta, met stip op 1! Briljante middenvelder...

Iniesta

Bericht door Iniesta » zo mei 24, 2015 11:36 pm

Uiteraard! Maar ik denk dat de twee elkaars carriere hebben versterkt

Plaats reactie