Engeland en Schotland

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

wimpey

Re: Engeland en Schotland

Bericht door wimpey » do jan 01, 2015 3:42 pm

Peter schreef: Als je dan derde wordt, dan lever je puik werk uiteraard. :smallgrin.gif:
Dankzij de flossefie he. :hypocrite.gif: Met deze ploeg eindig je net wel / net niet in de top 4.

3-5-2 werkt trouwens niet wanneer je geen aanvallers hebt die razendsnel kunnen schakelen. En die heeft Man U niet. Stoke zette die wingbacks goed vast waardoor alles door de trechter ging.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » do jan 01, 2015 3:56 pm

Baseman schreef: En loopt de vergelijking met Van Gaal nogal mank, die voor PL begrippen een redelijk normaal bedrag heeft uitgegeven.

Daarbij staat Manu 3e, wat een prima prestatie is. Mede gezien de enorme waslijst aan blessures.
En speciaal voor Wimpey: Inderdaad, 3e worden is normaal gesproken voor ManU niet prima. Maar dit seizoen wel.
Haha. De duurste speler (Di Maria) aller tijden in de PL, de duurste huurdeal ooit en de drie spelers die het meest verdienen zitten dit jaar bij ManUtd. Verder geeft United 150 miljoen pond uit en daar komt nog wel wat bij. Wordt het op één na hoogste uitgavenpatroon ooit in een PL seizoen. Al met al wordt er wat vakwerk verricht bij Manchester inderdaad en dat allemaal voor een fooitje. Oi oi oi wat een zeldzame kletskoek is dit.

Lionel

Bericht door Lionel » do jan 01, 2015 3:58 pm

Met Hummels/Garay/Howedes etc. etc. had United echt niet beter gepresteerd. United heeft een inhaalslag te maken.

City speelde thuis gelijk tegen Burnley, Pellegrini maar ontslaan?
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » do jan 01, 2015 4:09 pm

Lionel schreef: United heeft een inhaalslag te maken.
Gaat 'm met de zomeraankopen niet worden. Maar wellicht vinden de Glazers in Januari nog een potje met een miljoentje of 100... Ik zou in hun positie LVG geen carte blanche geven. Van nog meer subtoppers wordt die ploeg niet wijzer.

peter

Bericht door peter » do jan 01, 2015 4:11 pm

Heeft die kerel niet het vertrouwen tot in de eeuwigheid bij jou dan? Als je kampioen wordt en de League Cup pakt, dan presteer je namelijk het onmogelijke. Als je namelijk vindt dat een derde plek, zonder Europees voetbal en zonder League Cup (MK Dons was een maatje te groot) al een prestatie van formaat is, dan moet je toch bijna die Pellegrini verheerlijken.

Ik snap niet zo goed dat de lat zo ontzettend laag wordt gelegd voor de absolute topclub van Engeland. Normaliter mag je namelijk zelfs verwachten dat ze daar mee strijden om alle prijzen, zowel internationaal als nationaal. Altijd en ieder seizoen inderdaad. Alleen dit jaar wordt er 'eventjes' een uitzondering gemaakt en is een derde plek al prima. Heel bijzonder.

wimpey

Bericht door wimpey » do jan 01, 2015 4:19 pm

Peter schreef: Ik snap niet zo goed dat de lat zo ontzettend laag wordt gelegd voor de absolute topclub van Engeland. Normaliter mag je namelijk zelfs verwachten dat ze daar mee strijden om alle prijzen, zowel internationaal als nationaal. Altijd en ieder seizoen inderdaad. Alleen dit jaar wordt er 'eventjes' een uitzondering gemaakt en is een derde plek al prima. Heel bijzonder.
Er wordt een uitzondering gemaakt vanwege de aanwezigheid van LVG. Die heeft blijkbaar een jaar nodig om al die peperdure sterren te leren voetballen.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » do jan 01, 2015 4:25 pm

Enige objectieve :hypocrite.gif: observaties van een toeschouwer.

Prima pot van Pieters, onbegrijpelijk dat we het in Nederland doen met non-verdedigers zoals Delay en die zaalvoetballer Willems.

Stoke wordt genaaid met die niet gegeven penalty al moet ik ter verdediging van de scheidsrechter zeggen dat Smalling de bal niet klemvast had.

Briljante wissel van Lowietje, de scorende en steeds gevaarlijke Falcao wisselen en het wederom onzichtbare CHC laten staan.

Stoke had deze wedstrijd gewoon moeten winnen, jammer dat het niet gelukt is.
YNWA

zeux

Bericht door zeux » do jan 01, 2015 4:29 pm

Tip aan forumleiding: dit topic hertitelen in: Het Grote LVG Bash Topic.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Lionel

Bericht door Lionel » do jan 01, 2015 4:35 pm

Peter schreef:Heeft die kerel niet het vertrouwen tot in de eeuwigheid bij jou dan? Als je kampioen wordt en de League Cup pakt, dan presteer je namelijk het onmogelijke. Als je namelijk vindt dat een derde plek, zonder Europees voetbal en zonder League Cup (MK Dons was een maatje te groot) al een prestatie van formaat is, dan moet je toch bijna die Pellegrini verheerlijken.

Ik snap niet zo goed dat de lat zo ontzettend laag wordt gelegd voor de absolute topclub van Engeland. Normaliter mag je namelijk zelfs verwachten dat ze daar mee strijden om alle prijzen, zowel internationaal als nationaal. Altijd en ieder seizoen inderdaad. Alleen dit jaar wordt er 'eventjes' een uitzondering gemaakt en is een derde plek al prima. Heel bijzonder.
United werd 2 jaar geleden uitgeschakeld in de groepsfase van de CL, vorig jaar werden ze 7e. Dan is er toch gewoon een gebrek aan kwaliteit?

Een derde plaats is niet fantastisch, ook niet super maar is oke. Het spel moet echter wel stukken beter, wedstrijden als vandaag moeten gewonnen worden al zat dat er geen moment in.

Gezien de kwaliteiten van/bij City en Chelsea is het niet onlogisch dat die ploegen bovenin staan. DAT is wat ik aangeef en volgens mij doen de anderen dat ook.

Overigens speelt City niet veel beter dan United nu.
IK GELOOF!!!!!!

peter

Bericht door peter » do jan 01, 2015 4:37 pm

InnerHarbour schreef:Enige objectieve :hypocrite.gif: observaties van een toeschouwer.

Prima pot van Pieters, onbegrijpelijk dat we het in Nederland doen met non-verdedigers zoals Delay en die zaalvoetballer Willems.

Stoke wordt genaaid met die niet gegeven penalty al moet ik ter verdediging van de scheidsrechter zeggen dat Smalling de bal niet klemvast had.

Briljante wissel van Lowietje, de scorende en steeds gevaarlijke Falcao wisselen en het wederom onzichtbare CHC laten staan.

Die Arnautovic is ook echt een wapen bij corners. Zeer, zeer, gevaarlijk. Sowieso wel een echt Engels ploeggie. Hebben er ook de perfecte aanvallers en middenvelders voor.

Lionel

Bericht door Lionel » do jan 01, 2015 4:52 pm

InnerHarbour schreef:Enige objectieve :hypocrite.gif: observaties van een toeschouwer.

Mee eens. Smalling had zelf ook verwacht dat er een pingel zou komen.

De wissel van Falcao kan misschien iets te maken hebben met zijn fitheid? Anders snap ik er ook niks van.
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do jan 01, 2015 5:01 pm

Southampton - Arsenal: leuke pot. Typisch wedstrijdverloop ook. Arsenal heeft het betere van het spel, maar doet zichzelf steeds weer de das om door slecht te verdedigen. 1-0 Southampton derhalve, en die achterstand had forser kunnen zijn. Aan de andere kant had Arsenal zelf ook kunnen scoren.
Die Arnautovic is ook echt een wapen bij corners. Zeer, zeer, gevaarlijk. Sowieso wel een echt Engels ploeggie. Hebben er ook de perfecte aanvallers en middenvelders voor.
Arnautovic was sowieso erg sterk. Met zijn snelheid en beweeglijkheid vormde hij een continue dreiging. Van zijn wissel begreep ik weinig, Assaidi liep zich alleen maar vast.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » do jan 01, 2015 5:05 pm

@ Peter. Inderdaad Arnautovic die was ik vergeten, mooie wreeftrap heeft die gozer. Stoke is een ploeg die ik graag zie spelen.

@ Lionel, zou die juist niet veel moeten spelen om weer vollidig fit te worden als hij dat nog niet is? Hij leek mij ook zeer verbaast en maakte op mij een fitte indruk maar goed Lowietje ziet ze elke dag, ik niet, vond het geen sterke wissel.
YNWA

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » do jan 01, 2015 5:16 pm

zeux schreef:Tip aan forumleiding: dit topic hertitelen in: Het Grote LVG Bash Topic.
Of de Grote-Kus-de-voeten-van-Louis-topic.

Mogen we niet vaststellen dat MU amper behoorlijk voetbal heeft laten zien dit seizoen?

Rooie

Bericht door Rooie » do jan 01, 2015 5:23 pm

Wat een kansen mist Southampton. 2-0 nu, maar ze hadden de wedstrijd al moeten afmaken.

zeux

Engeland en Schotland

Bericht door zeux » do jan 01, 2015 5:26 pm

@Yopi

Jazeker mag dat. Zolang je de context erbij neemt.

De afrekencultuur tiert echter te welig.

Er valt genoeg aan te merken op het spel. Daar valt ook prima over te praten, maar de gretigheid waarmee een aantal posters hier post om louter en alleen Van Gaal af te zagen vind ik zum kotzen. Verziekt de forumcultuur.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » do jan 01, 2015 5:45 pm

Jouw context is te vaak dat het niet aan LVG ligt als zijn team faalt.

Toen MU een paar dagen terug een aardige eerste helft speelde tegen de Spurs schreef ik dat óók. Maar weet je wat het is? Op die tweede helft volgde een draak van een tweede helft, en de wedstrijd van vandaag was weer niets.

Ik durf best te stellen dat MU véél betere spelers heeft dan Stoke City. Dus had MU vandaag moeten winnen. Dat heeft met bashen niets te maken.

zeux

Bericht door zeux » do jan 01, 2015 6:01 pm

Volgens mij geeft Van Gaal zelf al als eerste toe dat het nog niet goed gaat. Het gaat dus ook niet om kritiek op het spel an sich. Het gaat om de extrapolatie. En daarin wordt totaal geen rekenschap gegeven van de context van de afgelopen maanden. Heel bewust. Het is niet meer posten om te praten over een wedstrijd, maar om één coach (soms zo grof mogelijk) te bashen.
Jij, Wimpey en IH ( onder meer) zitten louter voor de tv om ManU te zien verliezen, zodat jullie weer los kunnen gaan.
Doet me denken aan die jongens van VI-tv die in een live-uitzending enigszins teleurgesteld en gelaten reageerden toen ze van een voorsprong van ManU hoorden. Het zichtbare genot toen ze van de gelijkmaker hoorden sprak boekdelen.

We hebben al een zomer van Van Gaal bashing achter de rug. En het gaat nu in dit topic 'vrolijk' verder.

Lionel

Bericht door Lionel » do jan 01, 2015 6:53 pm

InnerHarbour schreef:@ Peter. Inderdaad Arnautovic die was ik vergeten, mooie wreeftrap heeft die gozer. Stoke is een ploeg die ik graag zie spelen.

@ Lionel, zou die juist niet veel moeten spelen om weer vollidig fit te worden als hij dat nog niet is? Hij leek mij ook zeer verbaast en maakte op mij een fitte indruk maar goed Lowietje ziet ze elke dag, ik niet, vond het geen sterke wissel.
Overbelasting?

Ik vond het, als het geen conditioneel iets is, ook een beroerde wissel.

Genoten van het grote-mannen-voetbal van Liverpool?
IK GELOOF!!!!!!

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » do jan 01, 2015 6:54 pm

Jij weet niet hoe en waarom ik voor de tv zit. Dat gaat je ook niets aan.

Zo belangrijk vind ik LVG niet. Ik kijk voetbal omdat ik van voetbal houd, en niet vanwege die man. Ik volg hem wel, net zoals ik andere coaches volg. Koe, Hiddink, Jol in het verleden, Rijkaard in het verleden, enz. Guardiola ook, in mijn ogen de interessantste trainer van dit moment.

Misschien ben jij al net zo gaan denken als de Vader van God zelf. Namelijk dat het in het voetbal allemaal om Hem draait. Om Ik, De Bondscoach, Deze trainer. Ik heb bij herhaling geschreven dat ik LVG een goede trainer vind. Echter, de mening dat hij het grootste mirakel is sinds de schepping van de aarde deel ik niet. Er zijn meer goede trainers, en meer wegen leiden naar Rome. LVG is bovendien niet in elke situatie de gegarandeerde oplossing. Ook hij kan falen.

In dat verband, het voetbal van MU valt nogal tegen. LVG heeft goede spelers tot zijn beschikking en is al een half jaar bezig. Dan mag je meer verwachten dan met hangen en wurgen een puntje pakken tegen de houthakkers van Stoke.

Lionel

Bericht door Lionel » do jan 01, 2015 7:03 pm

Wie ontkent dit laatste, Yopi?
IK GELOOF!!!!!!

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » do jan 01, 2015 7:05 pm

Ik begrijp dat we eerst naar de context moeten kijken.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do jan 01, 2015 7:06 pm

Iemand die Tottenham - Chelsea kijkt? 1-1 staat het daar.

Diego Costa en Fabregas, geniale aankopen zijn dat. Vooral Fabregas. Bij Barcelona kwam het er niet uit, omdat daar (voor hem) de nadruk te veel op het tikken in de kleine ruimte ligt, maar hoe slim hij in dit Chelsea de ruimtes bespeelt (die in de PL overigens scheutig worden weggegeven)....dat doen er niet veel hem na.

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » do jan 01, 2015 7:25 pm

Het geniale Chelsea staat wel 3-1 achter.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Lionel

Bericht door Lionel » do jan 01, 2015 7:44 pm

In de tweede helft zijn ze nog genialer..
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie