Vaak denken journalisten dat ze hem bij de ballen hebben, maar telkens weer blijken hun handen niet groot genoeg.zeux schreef:Van Gaal heeft al die mensen die hem zo op de huid zitten stevig bij de ballen. Soms knijpt ie er even in. En dat vinden ze dan heerlijk.
Engeland en Schotland
Moderator: mods
Re: Engeland en Schotland
Wollt ihr den totalen Mensch?
LVG is doodsbang voor de pers. Zó bang dat er bij hem een zekering door slaat op het moment dat er een kritische vraag wordt gesteld. Typisch dat de Coronel factie dat weer niet in de gaten heeft.
Chelsea is indrukwekkend. Die Diego Costa kaatst iedere bal perfect. Heerlijk zo een spits.
IK GELOOF!!!!!!
Keurige goal van Van Persie na mooie gelepelde assist Rooney. 3-0 Manchester, begin tweede helft.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Ze werden een beetje slordig na de 3-0, maar lekker krachten gespaard en het spel komt er steeds beter uit te zien.
Wollt ihr den totalen Mensch?
- InnerHarbour
Eriksen schiet ze er anders wel lekker in de laatste weken.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent
Speculeren op de individuele klasse voorin. Chelsea voetbalt veel beter.Le T. schreef:Ze werden een beetje slordig na de 3-0, maar lekker krachten gespaard en het spel komt er steeds beter uit te zien.
Denk ook niet dat Chelsea dit laat lopen. Derde worden zou keurige prestatie zijn. Terug naar CL en dan doorbouwen naar volgend seizoen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Dat zou normaal zijn. Dan blijft MU geen ploegen voor met meer kwaliteit.
Op zijn oude dag is Van Gaal een pure resultaatcoach geworden. Dat zag je op het WK en nu weer. Dat proces zette zich trouwens bij AZ al in.
Dat Newcastle stelt trouwens niets voor. Ik begrijp wel dat ze Siem daar graag wilden hebben. Maar of het zo slim was van Siem om daar heen te gaan?
Op zijn oude dag is Van Gaal een pure resultaatcoach geworden. Dat zag je op het WK en nu weer. Dat proces zette zich trouwens bij AZ al in.
Dat Newcastle stelt trouwens niets voor. Ik begrijp wel dat ze Siem daar graag wilden hebben. Maar of het zo slim was van Siem om daar heen te gaan?

Newcastle won 2 weken terug van Chelsea.Yopi schreef:Dat zou normaal zijn. Dan blijft MU geen ploegen voor met meer kwaliteit.
Bovendien moet je als coach reaultaten halen anders word je ontslagen. Van Gaal presteert de laatste weken uitstekend.
IK GELOOF!!!!!!
Natuurlijk, maar het spijt me wel. Van Gaal was een van de weinige idealisten in het voetbal.
Chelsea heeft zoveel meer kwaliteit dan NU. Elk team heeft wel eens een off-day.
Chelsea heeft zoveel meer kwaliteit dan NU. Elk team heeft wel eens een off-day.
Van Gaal weet uitstekend te spelen naar de mogelijkheden van zijn team. Gezien de personele problemen die hij had deze eerste maanden werd dat vooral resultaatvoetbal. Nu wordt het interessant of hij de speelwijze kan gaan verbeteren. Vandaar dat ik ook eind januari eerder als graadmeter zie dan november. Dan moet je progressie gaan zien. Gisteren zag je al tekenen dat er in ieder geval kansen zijn op een meer creatieve en dominante speelstijl.Yopi schreef:Natuurlijk, maar het spijt me wel. Van Gaal was een van de weinige idealisten in het voetbal.
Hij is 'gewoon' een grote meneer in de PL. Dat zag je bij Ajax al aan komen. Zeer veelzijdige speler.beelzebub schreef:Eriksen schiet ze er anders wel lekker in de laatste weken.
Voor het grote Man U?zeux schreef: Derde worden zou keurige prestatie zijn.

Nee, voor een team in de rebound.wimpey schreef:
Voor het grote Man U?
Maar goed, een objectieve kijk op Van Gaal kan ik bij jou volledig vergeten, dus waarom reageer ik ook. :-)
Gelukkig ben jij volstrekt objectief waar het LVG betreft.zeux schreef: Maar goed, een objectieve kijk op Van Gaal kan ik bij jou volledig vergeten, dus waarom reageer ik ook. :-)

Met keurige 3e plaatsen had SAF het daar geen 26 jaar vol gehouden. LVG koopt met extreem veel geld een nieuw elftal. Dat elftal speelt mainstream voetbal. Het extreem dure talent voorin moet het verschil maken, want het team doet dat niet. Dus ik zie het verschil met City, Chelsea of PSG niet direct.
Hoewel Chelsea dit seizoen als team wél aantrekkelijk voetbal op de mat legt.
Goh, die zag ik niet aankomen.wimpey schreef:Gelukkig ben jij volstrekt objectief waar het LVG betreft.zeux schreef: Maar goed, een objectieve kijk op Van Gaal kan ik bij jou volledig vergeten, dus waarom reageer ik ook. :-)![]()

Goh, heeft Van Gaal iets aangekocht? Dat had ik nog niet meegekregen...Met keurige 3e plaatsen had SAF het daar geen 26 jaar vol gehouden. LVG koopt met extreem veel geld een nieuw elftal. Dat elftal speelt mainstream voetbal. Het extreem dure talent voorin moet het verschil maken, want het team doet dat niet. Dus ik zie het verschil met City, Chelsea of PSG niet direct.
En je gaat weer eens in de overdrive. Waar stel ik dat voor ManU in de regel een derde plaats voldoende is?
Dit is dus het vervelende van met jou 'discussiëren'. Die belachelijke extrapolaties als je iets schrijft. Heel vermoeiend.
Derde worden met Man U is gewoon niet 'keurig'. Dan maak je als trainer niet het verschil.zeux schreef: Dit is dus het vervelende van met jou 'discussiëren'. Die belachelijke extrapolaties als je iets schrijft. Heel vermoeiend.
Je wilt van een evt. 3e plaats ineens iets moois maken, enkel omdat LVG erbij betrokken is. Erg doorzichtig.
Wel als je net van een zevende plaats komt, een zwik ervaren spelers op het middenveld is verdwenen, je met zo ontzettend veel blessures te maken hebt en dus nog geen moment met een vast team hebt kunnen spelen.wimpey schreef:Derde worden met Man U is gewoon niet 'keurig'. Dan maak je als trainer niet het verschil.zeux schreef: Dit is dus het vervelende van met jou 'discussiëren'. Die belachelijke extrapolaties als je iets schrijft. Heel vermoeiend.
Gelukkig lees ik ook het ManU-forum. En daar wordt het door de bank genomen ook als een goede prestatie gezien (ze zijn daar alleen niet zo blij met zijn 352-systeem). Dat is dus het niveau van 'objectiviteit' waar ik mij dan maar aan spiegel.
Dat aan mij toedichten van 'Evangaalisme' (alleen al dat je dat soort GS-achtige kleuterige afzeiktermpjes moet gebruiken zegt al iets) is louter gebaseerd op het feit dat ik Van Gaal niet haat, respect heb voor zijn carrière, het wel knap vind wat hij met het NL-elftal deed (en nu met ManU doet) en niet op de bank zit met de hoop dat hij onderuit gaat.
Het feit dus dat ik niet a priori negatief ben over Van Gaal maakt mij - geheel conform de principes van de Bush Doctrine - een 'evangaalist'.
Dat moet dan maar. :-)
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Die ervaren krachten op het middenveld waren toch ook gewoon over de datum? Ik hoor van Gaal ook altijd roepen dat ze daar te kampen hebben met het vertrek van vele spelers. Alsof je met het vertrek van Rio Ferdinand, Evra, Vidic en consorten kwaliteit heb ingeleverd. Ervaren krachten, maar met een dikke geldbuidel zijn/waren die mannen meer dan prima te vervangen. Vidic bakt er bijvoorbeeld helemaal niks van bij Inter, dus dan is zelfs Moisander nog een versterking.
Verder heeft Man Utd een heel brede selectie waar je gewoon kampioen mee moet worden. Zeker ook omdat ze voor de rest nergens aan mee doen.
Verder heeft Man Utd een heel brede selectie waar je gewoon kampioen mee moet worden. Zeker ook omdat ze voor de rest nergens aan mee doen.
Want de PL is a stroll in the park? Chelsea en Man City bestaan niet?Peter schreef: Verder heeft Man Utd een heel brede selectie waar je gewoon kampioen mee moet worden. Zeker ook omdat ze voor de rest nergens aan mee doen.
Van iets normaals (een 3e plek met Man U) iets bijzonders maken, omdat LVG erbij betrokken is heeft iets pathetisch. Je kunt me niet uitleggen waarom een 3e plek met Man U nou precies 'keurig' is, dus schiet je in het defensief met je gebruikelijke repertoire. Wellicht kun je jezelf de vraag stellen of je een 3e plek van Man U onder bijv. Ancelotti, FdB of Simeone ook als 'keurig' zou classificeren.zeux schreef: Het feit dus dat ik niet a priori negatief ben over Van Gaal maakt mij - geheel conform de principes van de Bush Doctrine - een 'evangaalist'.
Gezien de context: ja. Context is alles.wimpey schreef:Van iets normaals (een 3e plek met Man U) iets bijzonders maken, omdat LVG erbij betrokken is heeft iets pathetisch. Je kunt me niet uitleggen waarom een 3e plek met Man U nou precies 'keurig' is, dus schiet je in het defensief met je gebruikelijke repertoire. Wellicht kun je jezelf de vraag stellen of je een 3e plek van Man U onder bijv. Ancelotti, FdB of Simeone ook als 'keurig' zou classificeren.zeux schreef: Het feit dus dat ik niet a priori negatief ben over Van Gaal maakt mij - geheel conform de principes van de Bush Doctrine - een 'evangaalist'.
Ook bij andere coaches.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Die moeten ook kampioen worden inderdaad. Dat is het lot van een topclub namelijk.zeux schreef:Want de PL is a stroll in the park? Chelsea en Man City bestaan niet?Peter schreef: Verder heeft Man Utd een heel brede selectie waar je gewoon kampioen mee moet worden. Zeker ook omdat ze voor de rest nergens aan mee doen.
Is hetzelfde als je zegt dat het keurig is als Ajax derde wordt. Dat bestaat dus echt niet.