Spanje

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Yopi
Erelid

Re: Spanje

Bericht door Yopi » ma jul 14, 2014 12:32 pm

Die ruis kon zijn dat Luis per se weg wilde. Dan sta je als club niet sterk.

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » ma jul 14, 2014 12:44 pm

Het was net na zijn eerste bijtincident.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » ma jul 14, 2014 6:05 pm

Yopi schreef:Die ruis kon zijn dat Luis per se weg wilde. Dan sta je als club niet sterk.
De ruis ging over Ajax-Suarez (kan het bijten zijn) maar waar het om gaat is dat een verkooppercentage niet wordt afgesproken met een speler, maar met een club, in dit geval met Liverpool. Ik lees niets over "ruis met Liverpool".
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di jul 15, 2014 4:49 pm

Ajax ontvangt volledige transfersom Suarez van Liverpool

Het daadwerkelijke bedrag dat Ajax kan bijschrijven dankzij de transfer van Luis Suarez is niet zo hoog als in eerste instantie gedacht, maar ook niet zo laag als in tweede instantie geschetst. Dit blijkt uit navraag bij de persafdeling van Ajax.

De verkoop van Suarez door Liverpool FC aan FC Barcelona houdt op allerlei vlakken de gemoederen bezig. Niet alleen omdat Barcelona zaken kan doen dankzij een opgeheven transferverbod en vanwege een lange schorsing voor de spits wegens bijten, maar ook door de hap die Ajax mag nemen uit de transfersom.

Het exacte bedrag dat Barcelona neertelt voor de aanvaller uit Uruguay is onbekend, maar aangezien het bedrag ergens tussen de 80 en 90 miljoen euro lijkt te liggen, konden er de nodige rekensommen worden gemaakt. Alleen blijkt de uitkomst van 5, 6 of 7 miljoen voor Ajax te hoog gegrepen.

Het bedrag dat Ajax in januari 2011 ontving bij het verkopen van Suarez bedroeg 22 miljoen euro en dit kon nadien nog oplopen tot 26,5 miljoen euro. Dat is ook gebeurd, laat Ajax desgevraagd aan Ajax Life weten.

“Ajax ontvangt het volledige variabele bedrag van Liverpool. Bij de variabelen moet gedacht worden aan zaken als het aantal wedstrijden dat Suarez heeft gespeeld en de prestaties van Liverpool. Aan die voorwaarden is voldaan,” aldus een woordvoerder.

Hoewel Liverpool ondanks het kopen van Suarez de sportieve crisis niet direct wist af te sluiten, kwalificeerden The Reds zich afgelopen seizoen eindelijk weer eens voor de Champions League. Voor Ajax pakt dit helemaal niet zo slecht uit.

De variabele delen van de transfersom die in eerste instantie niet vrijkwamen, worden dankzij de verkoop van Suarez nu alsnog geïncasseerd. “Omdat er afspraken zijn gemaakt over een doorverkooppercentage, met als maximum het variabele deel van de transfersom zoals destijds openbaar is gemaakt,” voegt de perschef van Ajax toe. “Naast deze bestaande afspraken heeft Ajax ook recht op een opleidingsvergoeding.”

Daarmee is de hoogte van het doorverkooppercentage misschien een punt van discussie, maar het al dan niet opnemen van een clausule staat wat Ajax betreft helemaal niet ter discussie. Welk deel Ajax precies krijgt gestort onder het mom ‘opleidingsvergoeding’ is trouwens afhankelijk van het totaalbedrag dat Barcelona overmaakt op de rekening van Liverpool. Wel staat vast dat Suarez voor zijn 23ste zo’n drie seizoenen het shirt van Ajax droeg, wat goed is voor anderhalf procent van de transfersom.

Stel dat Suarez voor 80 miljoen is verkocht, dan wordt er – buiten reeds genoemde specifieke bonusafspraken tussen clubs om – 1,2 miljoen euro bijgeschreven op de rekening van Ajax. Ook FC Groningen en de clubs waar Suarez in Uruguay voor voetbalde, hebben recht op een deel van de opleidingsvergoeding.
www.ajaxlife.nl

26,5 miljoen + opleidingsvergoeding dus.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » di jul 15, 2014 5:04 pm

Veel geld voor een speler uit de Nederlandse competitie.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » di jul 15, 2014 5:17 pm

Nette deal. Dus wel een doorverkoop-%!
Er is gewoon een plafond- bedrag afgesproken dat bereikt kon worden door of resultaten of doorverkoop. En daarboven dus nog de 1,5% van opleiden, stel 1.2 miljoen. Totaal dus 27,7 miljoen.

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » di jul 15, 2014 6:00 pm

wimpey schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Toch begrijp ik even iets niet. Recent kwam in het nieuws dat Ajax een doorverkooppercentage had bedongen, maar nu blijkt die er kennelijk niet te zijn en is dat een "fout" van Van der Boog. Maar waar komt dan het verhaal vandaan dat ie eerst wél in het contract stond?
Normaal beding je bij de verkoop van een jonge talentvolle speler een percentage bij doorverkoop. Ik neem dat men daarvan is uitgegaan en dat het giswerk naar de hoogte van dat percentage daardoor is begonnen. Totdat duidelijk werd dat...

Knullig. Die vd Boog had er echt geen klote van begrepen.
:rules.gif:
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Toppie

Bericht door Toppie » ma jul 21, 2014 10:39 am

'Real Madrid en AS Monaco akkoord over James Rodriguez'
Real Madrid wil volgens Spaanse media begin deze week de transfer van James Rodriguez afronden.
Foto: ANP Met AS Monaco is de 'Koninklijke' akkoord over een transfersom van 75 miljoen euro, zo bericht de krant Marca.

De 23-jarige Rodriguez, met zes treffers topscorer op het WK, is een contract tot medio 2020 overeengekomen dat voorziet in een jaarsalaris van zeven miljoen euro
En zo zal het fair play er nooit komen. :excited.gif:

Lionel

Bericht door Lionel » ma jul 21, 2014 11:27 am

PSG wilde de regels omzeilen door Di Maria te huren van PSG. Rijke kutclubs denken alles te kunnen maken.
IK GELOOF!!!!!!

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma jul 21, 2014 11:31 am

En dat heb je nu pas door, er veranderd echt niet veel hoor. Begin april krijgt die zaalvoetbalclub uit Barcelona een straf opgelegt die vervolgens weer net zo snel wordt opgeschort. Barcelona ging in beroep en de zaak wordt na de zomer pas verder behandeld. Reden: het commitee kon de zaak niet in 2 maanden afhandelen.

Wat een toeval.................
YNWA

Lionel

Bericht door Lionel » ma jul 21, 2014 11:36 am

Nou, het is op zich al iets dat ze bij PSG zulke acties proberen. De boete voor het overtreden van de regels moet gewoon hoger.
IK GELOOF!!!!!!

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma jul 21, 2014 12:08 pm

Met hogere boetes gaan we er niet meekomen Rishi, dan trekken de Abramovitsen van deze wereld gewoon de geldbuidel. Uitsluiten van de CL, een jaar geen competitie spelen en vooral geen transfers (lees handelen in spelers) dan vinden de eigenaren het niet meer leuk.

Niet dat ik ook maar de illusie heb dat het bovenstaande gaat gebeuren.
YNWA

Lionel

Bericht door Lionel » ma jul 21, 2014 12:41 pm

Dat bedoelde ik ook. Sluit ze uit van Europees voetbal en zo een club wordt een stuk minder aantrekkelijk.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » ma jul 21, 2014 1:45 pm

Ik zou eigenlijk liever di Maria in mijn team hebben dan Gammes…

De retail afdeling van Madrid heeft natuurlijk weer nieuwe shirtjes te verpatsen.

Lionel

Bericht door Lionel » ma jul 21, 2014 1:52 pm

Ik ook. Maar ze willen Di Maria geen salarisverhoging geven. James krijgt nu wat Di Maria wilde... logisch allemaal...

James + Kroos en 3 aanvallers lijkt me iets teveel van het goede.
IK GELOOF!!!!!!

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » za aug 09, 2014 7:23 pm

Vermaelen doorstaat keuring en vertrekt naar Barcelona

Thomas Vermaelen (28) maakt zijn droomtransfer naar Barcelona. De Belgische verdediger doorstond zaterdag de medische keuring. Arsenal ontvangt negentien miljoen euro voor de mandekker, die voor vijf jaar tekent.
Opvallend is dat Barcelona de keuring afwachtte alvorens de deal aan te kondigen. Normaal gesproken meldt de Catalaanse club een transfer al voor de medische check, maar in het geval van Vermaelen werd er voor zekerheid gekozen.

In de periode van vijf jaar waarin hij voor Arsenal speelde, liep Vermaelen namelijk maar liefst achttien verschillende blessures op. Onder meer aan zijn hamstrings, knie, rug en enkels.

Vermaelen raakte mede door zijn blessuregevoeligheid het voorbije seizoen zijn basisplaats kwijt in Londen. De linkspoot had nog een contract voor een jaar bij de formatie van manager Arsène Wenger, maar wilde die verbintenis vanwege zijn geringe aantal speelminuten niet verlengen.

Ajax verkocht Vermaelen in 2009 na zes jaar trouwe dienst voor twaalf miljoen euro aan Arsenal. In het seizoen 2004/05 kwam de Belg op huurbasis uit voor RKC Waalwijk. Voor zijn komst naar Ajax was hij in eigen land in de jeugd actief bij Germinal Ekeren en Germinal Beerschot.

Barcelona
Voor Barcelona is Vermaelen al de tweede verdediger die deze transferperiode werd binnengehaald. Jérémy Mathieu werd voor twintig miljoen euro overgenomen van Valencia. Centraal in de defensie kan trainer Luis Enrique daarnaast ook nog beschikken over Gerard Piqué, Marc Bartra en Javier Mascherano.

Ook Manchester United was geïnteresseerd in Vermaelen, maar Wenger wilde hem niet verkopen aan een concurrent. Manager Louis van Gaal liep daardoor zijn gewenste versterking mis.
www.vi.nl

Wat een bijzondere transfer.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

wimpey

Bericht door wimpey » za aug 09, 2014 8:59 pm

In totaal 40 miljoen voor een 30-jarige - plus een chronisch geblesseerde verdediger. Barcelona lijkt het spoor bijster te zijn.

Lionel

Bericht door Lionel » za aug 09, 2014 9:34 pm

Ik snap weinig van het aan- en verkoopbeleid.
IK GELOOF!!!!!!

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » za aug 09, 2014 10:05 pm

Rishi schreef:Ik snap weinig van het aan- en verkoopbeleid.
Barcelona heeft toch een goede jeugdopleiding, dat las ik in ieder geval steeds.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » zo aug 10, 2014 10:06 am

wimpey schreef:In totaal 40 miljoen voor een 30-jarige - plus een chronisch geblesseerde verdediger. Barcelona lijkt het spoor bijster te zijn.
Verbijsterend. :baaa.gif:

Vermaelen is nog niet zo heel goed ook. Waar zijn ze in Barcelona mee bezig?

En inderdaad, hebben ze in de jeugd geen verdediger lopen met dezelfde kwaliteiten?

Lees dat ze ook belangstelling hebben voor Vertonghen? Dat zou helemaal idioot zijn.

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » zo aug 10, 2014 10:12 am

Kennelijk deugt die jeugdopleiding niet (meer) en de scouting ook niet. Geef dan 40M uit voor 1 goede verdediger.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » zo aug 10, 2014 10:53 am

Talent is er daar altijd. Dat talent moet wel een kans krijgen.

http://www.totalbarca.com/2013/news/la- ... promising/

http://bleacherreport.com/articles/1805 ... -on/page/6

Ze zijn daar de weg kwijt. Jammer.

Lionel

Bericht door Lionel » zo aug 10, 2014 10:01 pm

Mascherano blijft ook. Pique. En dan 2 vervangers voor 40 miljoen? En allebei redelijk tot heel oud.

Daarnaast ben ik wel gecharmeerd van Bartra.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » zo aug 10, 2014 10:26 pm

Yopi schreef:Talent is er daar altijd.
Veel gehyped talent vooral. Een overblijfsel van de tijd waarin Barcelona de voetbalwereld regeerde. Cuenca, Bojan, Jeffren is immers ook la Masia.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » zo aug 10, 2014 10:37 pm

Op die manier hebben wij ooit nog flink geld gevangen voor onderpresteerders als Nordin Wooter en Kiki Musampa. :smallgrin.gif:

Bij Barcelona weten ze het niet meer. Een jaar of wat stond het aardig maar inmiddels hebben ze de boel laten versloffen.

Plaats reactie