Engeland en Schotland

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Zuidema

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Zuidema » di nov 11, 2014 6:24 am

Van Gaal zegt zelf dat hij (misschien) teveel heeft moeten sleutelen aan de formatie om de juiste balans te vinden, vooral door de voortdurende blessuregolf achterin. En dat hij daardoor die balans nog niet echt gevonden heeft: het ene systeem voorkomt weliswaar goals, maar dat gaat weer ten koste van de aanvalskracht. En met een ander systeem worden wel meer goals gescoord, maar dan wordt er achterin weer erg veel weggegeven. Verder vindt hij Di Maria teveel dribbelen tegen defensieve tegenstanders en geeft Louis nog wat extra info over zijn 3 jaar-verhaal. Zie ook:

http://www.independent.co.uk/sport/foot ... 49940.html

http://www.telegraph.co.uk/sport/footba ... qus_thread
Trab: ''Niet afspelen, maar uitspelen.'' :ajax.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » di nov 11, 2014 11:19 am

Le T. schreef: Het is geen Real Madrid of Manchester City natuurlijk, waarbij het niveau volledig wordt gemaakt door de individuele klasse van de spelers zelf.
Tja, jij wilt er niet aan dat Ancelotti een absolute topprestatie levert door RM veel beter, aantrekkelijker en beter presterend te laten spelen dan onder bijv. Mourinho het geval was.

Manchester is een lelijke stad en Man U speelt geen CL. Dus kun je Kroos, Vidal, Pogba e.c. vergeten. Die Maria is wereldtop, maar moest weg bij RM. Een fitte Falcao is ook wereldtop. Waarom ze hem echter tegen een huursom van 15 M en een wekelijks salaris van ruim 4 ton laten revalideren, is me een raadsel...

M.a.w.: de echte wereldtop komt momenteel niet naar Man U. Dus moet je daar net onder shoppen. En dan heb je aan bijv. Höwedes, Garay, Khedira en Mandzukic uitstekende spelers, die ook nog eens betaalbaar waren.

Van Gaal shopt echter in een kwalitatief lager maar qua kwaliteit / prijs verhouding duurder segment. Blind, Rojo, Herrera, Shaw haalt het bij lange na niet bij de 4 die ik net noemde. Koop subtop en je speelt subtop. Hetgeen voor Man U natuurlijk veel te weinig is. Zeker gezien de enorme investeringen.

Je zal zien dat Van Gaal een half jaar te laat nog meer gaat uitgeven om die selectie eindelijk op peil te krijgen. Een topmanager had dat in de zomer gedaan en zou met Man U probleemloos een plek in de top 3 PL hebben afgedwongen. Toptrainer, niet zo'n goede manager.

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » di nov 11, 2014 11:58 am

Ik heb weleens ergens gelezen dat alleen de stand aan het eind van de competitie belangrijk is..
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Baseman

Bericht door Baseman » di nov 11, 2014 12:08 pm

Ik heb ook weleens gelezen dat bepaalde aankopen helemaal niet op Van Gaal zijn conto geschreven kunnen worden, aangezien die al voor zijn komst geregeld waren.

wimpey

Bericht door wimpey » di nov 11, 2014 12:22 pm

Baseman schreef:Ik heb ook weleens gelezen dat bepaalde aankopen helemaal niet op Van Gaal zijn conto geschreven kunnen worden, aangezien die al voor zijn komst geregeld waren.
Onder Moyes was er vorig seizoen enkel ruimte voor de aankoop van Fellaini. LVG heeft 100 M meer kapot mogen slaan. Dus dit lijkt me wel Van Gaal's selectie... Hij heeft met al dat geld echter niet voor een enorme kwaliteitsinjectie weten te zorgen.
Raymon schreef:Ik heb weleens ergens gelezen dat alleen de stand aan het eind van de competitie belangrijk is..
Dan had je als admin van AT 11 maanden per jaar niks te doen. :smallgrin.gif:

zeux

Bericht door zeux » di nov 11, 2014 12:32 pm

Baseman schreef:Ik heb ook weleens gelezen dat bepaalde aankopen helemaal niet op Van Gaal zijn conto geschreven kunnen worden, aangezien die al voor zijn komst geregeld waren.
Huh, een genuanceerde gedachte over Van Gaal????? Asjemenou.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di nov 11, 2014 12:46 pm

Shaw komt niet op het conto van Van Gaal, maar laat dat nu net een schot in de roos zijn.

zeux

Bericht door zeux » di nov 11, 2014 12:57 pm

wimpey schreef:Blind, Rojo, Herrera, Shaw haalt het bij lange na niet bij de 4 die ik net noemde.
Jöhnk schreef:Shaw komt niet op het conto van Van Gaal, maar laat dat nu net een schot in de roos zijn.
Tja wat is het nou?

Komt hij nu wel op het conto van Van Gaal (en issie dus niet goed)?
Of komt hij nu niet op het conto van Van Gaal (en dus issie wel goed)?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

wimpey

Bericht door wimpey » di nov 11, 2014 1:04 pm

Jöhnk schreef:Shaw komt niet op het conto van Van Gaal, maar laat dat nu net een schot in de roos zijn.
Hou op man. Je gaat toch geen 30 M GBP voor een backie uitgeven?! Gekkenwerk.

Ik geloof dat Zeux ons trouwens wil wijs maken dat enige kritiek op het aankoopbeleid totaal misplaatst is en dat LVG het fantastisch voor elkaar heeft bij Man U. Meer verlies- dan winstpunten: niks aan de hand. We liggen op koers. :excited.gif:

Lukt het nu niet, dan volgend seizoen. Is 150 M niet genoeg, slaan we nog 100 M kapot. #topsportmentaliteit #ambitie

zeux

Bericht door zeux » di nov 11, 2014 1:08 pm

'Enige kritiek'. :drecul.gif:

De Van Gaal-haat-rant duurt al vele pagina's.

Wat ik mij afvraag Wimpey, wat vindt jij eigenlijk van het aankoopb eleid van Van Gaal bij Man United? :neutral.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di nov 11, 2014 1:14 pm

wimpey schreef:
Hou op man. Je gaat toch geen 30 M GBP voor een backie uitgeven?! Gekkenwerk.

30 miljoen pond is veel, maar Shaw is een prima aanwinst voor United. De deal is al met al een stuk beter dan 18 miljoen euro voor een schuifie-schuifie voetballer. Sterker, Manchester had wel wat meer goede verdedigers kunnen gebruiken. En als je dan toch het geld hebt...

wimpey

Bericht door wimpey » di nov 11, 2014 2:02 pm

zeux schreef: De Van Gaal-haat-rant duurt al vele pagina's.

Wat ik mij afvraag Wimpey, wat vindt jij eigenlijk van het aankoopb eleid van Van Gaal bij Man United? :neutral.gif:
Een rant v.w.b. aankoopbeleid moet jou toch als muziek in de oren klinken...

Als is het bij jou v.w.b. Van Gaal een 'rant' en v.w.b. Ajax natuurlijk 'gefundeerde kritiek'. :hypocrite.gif:

zeux

Engeland en Schotland

Bericht door zeux » di nov 11, 2014 2:12 pm

Die rant over Van Gaal gaat juist helemaal niet over aankoopbeleid. Dat is slechts een kapstok voor de rant.
Laatst gewijzigd door zeux op di nov 11, 2014 2:14 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » di nov 11, 2014 2:31 pm

wimpey schreef: Een rant v.w.b. aankoopbeleid moet jou toch als muziek in de oren klinken...
:smallgrin.gif:
YNWA

wimpey

Bericht door wimpey » di nov 11, 2014 3:03 pm

zeux schreef:Die rant over Van Gaal gaat juist helemaal niet over aankoopbeleid. Dat is slechts een kapstok voor de rant.
Als ik jou moet geloven is er bij anderen regelmatig sprake van een 'rant'. En bij jezelf nooit. Grappig zelfbeeld wat dat betreft...

zeux

Bericht door zeux » di nov 11, 2014 3:29 pm

wimpey schreef:
zeux schreef:Die rant over Van Gaal gaat juist helemaal niet over aankoopbeleid. Dat is slechts een kapstok voor de rant.
Als ik jou moet geloven is er bij anderen regelmatig sprake van een 'rant'. En bij jezelf nooit. Grappig zelfbeeld wat dat betreft...
Oh, ik begrijp wel dat je mijn opmerkingen over het aankoopbeleid van Ajax als 'rant' ziet. Voor IH geldt zelfs de Bush-doctrine: jij was vier jaar geleden niet negatief over Ten Have, jij was kritisch op Cruijff in het proces van de 'revolutie', dus jij bent de vijand en iedere opmerking van jou over Ajax staat in het licht daarvan.

En dat is spijtig.

Want ja, ik heb mijn bedenkingen bij het (gebrek aan) aankoopbeleid van Ajax en ik heb daar iets andere ideeën over (kwa haalbaarheid), maar het verschil is ook weer niet zo groot als door bijvoorbeeld jou en IH wordt voorgesteld. Dat wordt veel meer gepolariseerd dan wat mij betreft nodig is.
Ik probeer voor mijn gevoel juist steeds in kansen te blijven denken; vraag en zoek naar wat er wél goed gaat - zoeken naar de common ground -, zodat die context meegenomen kan worden, geef aan dat ik het op zich eens ben met het beleid, maar alleen additioneel nog wat versterkingen zou willen zien. Maar ja, ik ben de 'vijand', dus alles wat ik schrijf wordt met argwaan bekeken. Ik zie dat inmiddels als een fact of life, maar ga me er ook niet door laten weerhouden om mijn mening te posten.

En ja, ik vind dat zelf van een andere orde dan de gretigheid om bij het minste of geringste haakje Van Gaal af te fikken.

En ik vind het ook irritant dat Cees wel Le T. aanspreekt op zijn 'herhaling van zetten' en jou met rust laat, terwijl je exact hetzelfde doet. Die dubbele maat - waar AT wel vaker last van heeft - vind ik storend.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di nov 11, 2014 3:42 pm

Elke herhaling van zetten is irritant, maar ik lees ze niet of nauwelijks meer. Mijn advies aan alle betrokkenen is dan ook om er gewoon mee te stoppen, er is (buiten jullie) toch niemand die het interesseert. Het gaat nog net te ver om al deze posts naar het rommelhok te verplaatsen, maar de verleiding is groot, af en toe. :666.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » di nov 11, 2014 3:58 pm

Wat is het probleem dan Duke, ik sla dat spelletje wat Le T. speelt ook altijd over maar geen haar op mijn hoofd, al zijn er dat niet veel meer, :hypocrite.gif: die er aan denkt om te vragen of wat hij schrijft naar het rommelhok kan alleen maar omdat hij steeds hetzelfde zegt. Dit gaat over van Gaal en die is trainer in de UK, juiste topic dus.

Zeux jankt en huilt over het aankoopbeleid en zijn verlies van die doorgeleerde professor tegenwoordig ook meestal in het juiste topic, dus wat is het probleem? Sla over wat je niet wil lezen, makkelijk zat.
YNWA

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di nov 11, 2014 4:31 pm

Zei je iets, IH? :hypocrite.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Le T.

Bericht door Le T. » di nov 11, 2014 5:10 pm

wimpey schreef:
Le T. schreef: Het is geen Real Madrid of Manchester City natuurlijk, waarbij het niveau volledig wordt gemaakt door de individuele klasse van de spelers zelf.
Tja, jij wilt er niet aan dat Ancelotti een absolute topprestatie levert door RM veel beter, aantrekkelijker en beter presterend te laten spelen dan onder bijv. Mourinho het geval was.
Ik geef Ancelotti credits voor het sterrenmanagement, dat kan best lastig zijn. Maar dat is wat anders dan een elftal naar een niveau tillen dat boven de gezamenlijke capaciteiten van de spelers ligt, zoals Van Gaal bijvoorbeeld deed met het Nederlands elftal, AZ en een zeker Ajax. Het is ook wat anders dan een club een nieuwe manier van voetballen leren. Dat zijn in mijn optiek de echt grote prestaties die een trainer kan verrichten.
Manchester is een lelijke stad en Man U speelt geen CL. Dus kun je Kroos, Vidal, Pogba e.c. vergeten.
Klopt, en ze hebben ook geen sjeik of oligarch om de allerhoogste salarissen te bieden. Daarom hebben ze ook een trainer gehaald die meer uit een spelersgroep kan halen en ze het voetbal van de 21e eeuw bijbrengt.
Die Maria is wereldtop, maar moest weg bij RM. Een fitte Falcao is ook wereldtop. Waarom ze hem echter tegen een huursom van 15 M en een wekelijks salaris van ruim 4 ton laten revalideren, is me een raadsel...

M.a.w.: de echte wereldtop komt momenteel niet naar Man U. Dus moet je daar net onder shoppen. En dan heb je aan bijv. Höwedes, Garay, Khedira en Mandzukic uitstekende spelers, die ook nog eens betaalbaar waren.

Van Gaal shopt echter in een kwalitatief lager maar qua kwaliteit / prijs verhouding duurder segment. Blind, Rojo, Herrera, Shaw haalt het bij lange na niet bij de 4 die ik net noemde. Koop subtop en je speelt subtop. Hetgeen voor Man U natuurlijk veel te weinig is. Zeker gezien de enorme investeringen.
Nee, zo werkt dat voor mindere trainers. Iemand als Howedes is ook geen top, ik weet dat in Nederland nogal eens wordt gedaan alsof bij Schalke topspelers rondlopen, maar dat is natuurlijk onzin.
Je zal zien dat Van Gaal een half jaar te laat nog meer gaat uitgeven om die selectie eindelijk op peil te krijgen. Een topmanager had dat in de zomer gedaan en zou met Man U probleemloos een plek in de top 3 PL hebben afgedwongen. Toptrainer, niet zo'n goede manager.
Nee hoor, als een speler die goed past beschikbaar komt zal hij zeker zijn kans grijpen, maar in het proces dat zoals voorspeld zijn moeilijke fases kent zullen op een gegeven moment de stukjes op hun plek vallen en dan gaat Man U om álle prijzen meedoen.
Yopi schreef:Wat Van Persie betreft, Van Gaal heeft zich zo demonstratief met hem ingelaten (voor het WK met hem bij wedstrijden op de tribune gaan zitten, hem aanvoerder van Oranje maken, hem tijdens het WK steeds weer opstellen) dat hij hem nu niet zomaar kan lozen. Zo is een voordeel een nadeel geworden: Van Persie wordt van trouwe vazal blok aan het been.
Wat een onzin, het was de logische keuze als aanvoerder, en dat hij hem durft te laten vallen heeft hij al laten zien. Het is niet voor niks dat trainers graag Van Persie opstellen, die dragen namelijk verantwoordelijkheid en zijn dus niet zo geneigd om mee te blaten met de stemmingmakerij, laat staan daarnaar te handelen.
Wollt ihr den totalen Mensch?

wimpey

Bericht door wimpey » di nov 11, 2014 6:55 pm

Le T. schreef: Maar dat is wat anders dan een elftal naar een niveau tillen dat boven de gezamenlijke capaciteiten van de spelers ligt, zoals Van Gaal bijvoorbeeld deed met het Nederlands elftal, AZ en een zeker Ajax.
Ancelotti blijkt een feilloos gevoel te hebben voor wat een club nodig heeft om hoofdprijzen te pakken. Wat anderen niet lukt, lukt hem wel.
Klopt, en ze hebben ook geen sjeik of oligarch om de allerhoogste salarissen te bieden.
Je weet wat Falcao daar op de massagebank verdient? Naar verluidt ruim 4 ton per week. :excited.gif:
Nee, zo werkt dat voor mindere trainers. Iemand als Howedes is ook geen top, ik weet dat in Nederland nogal eens wordt gedaan alsof bij Schalke topspelers rondlopen, maar dat is natuurlijk onzin.
Höwedes is een beduidend betere CV dan die kneuzen die nu in het verdedigingscentrum van Man U rond lopen.
Nee hoor, als een speler die goed past beschikbaar komt zal hij zeker zijn kans grijpen, maar in het proces dat zoals voorspeld zijn moeilijke fases kent zullen op een gegeven moment de stukjes op hun plek vallen en dan gaat Man U om álle prijzen meedoen.
De vraag is vooral wanneer Man U eens wat gaat presteren. LVG had het aanvankelijk over 3 maanden, nu al over 3 jaar. 2e vraag is hoeveel geld die Glazers nog moeten besteden voor het zo ver is. Een elftal kopen is niet zo moeilijk, dat kan Ancelotti ook nog wel. :smallgrin.gif:

Arsenal is de volgende? Hij zal toch wel van die nare, zure eeuwige loser Wenger kunnen winnen?!

Le T.

Bericht door Le T. » wo nov 12, 2014 8:00 am

wimpey schreef:
Le T. schreef: Maar dat is wat anders dan een elftal naar een niveau tillen dat boven de gezamenlijke capaciteiten van de spelers ligt, zoals Van Gaal bijvoorbeeld deed met het Nederlands elftal, AZ en een zeker Ajax.
Ancelotti blijkt een feilloos gevoel te hebben voor wat een club nodig heeft om hoofdprijzen te pakken. Wat anderen niet lukt, lukt hem wel.
Prima, maar het ontstijgt niet het niveau wat die spelers van zichzelf meebrengen. Dan vind ik de prestatie van Simeone groter.
Klopt, en ze hebben ook geen sjeik of oligarch om de allerhoogste salarissen te bieden.
Je weet wat Falcao daar op de massagebank verdient? Naar verluidt ruim 4 ton per week. :excited.gif:
Man U heeft de concurrentieslag om spelers de laatste jaren verloren van City, puur op salarissen. Het is dezelfde lelijke stad en dan een club van veel minder naam ook, maar als je maar een paar miljoen meer betaalt komen ze toch wel.

Höwedes is een beduidend betere CV dan die kneuzen die nu in het verdedigingscentrum van Man U rond lopen.
Jij had het over top, dan moet je niet met Kohlenpottvedettes aan komen.
De vraag is vooral wanneer Man U eens wat gaat presteren. LVG had het aanvankelijk over 3 maanden, nu al over 3 jaar. 2e vraag is hoeveel geld die Glazers nog moeten besteden voor het zo ver is. Een elftal kopen is niet zo moeilijk, dat kan Ancelotti ook nog wel. :smallgrin.gif:
Hij had van de zomer ook al een contract voor 3 jaar. Dat ze stroef zouden beginnen was ingecalculeerd, dan zegt iedereen prima, dat moet dan maar en dat hebben we er voor over, maar na een paar weken beginnen de weekhartigen zich al te roeren.
Arsenal is de volgende? Hij zal toch wel van die nare, zure eeuwige loser Wenger kunnen winnen?!
De man die van een grijze middenmoter een aanvallende topclub maakte wordt voor loser uitgemaakt door de man die met de allerhoogste budgetten en verdedigend voetbal er zo weinig van bakte dat hij zowel bij Chelsea als Real moest opdonderen. Arsenal heeft het gewoon afgelegd tegen het grote geld, dat gaat voorlopig niet meer veranderen want er is berusting. Man U berust niet in de tweede rang en probeert het met een trainer die de niet allerbeste selecties naar het allerhoogste niveau kan tillen.
Wollt ihr den totalen Mensch?

wimpey

Bericht door wimpey » wo nov 12, 2014 10:21 am

Le T. schreef: Prima, maar het ontstijgt niet het niveau wat die spelers van zichzelf meebrengen. Dan vind ik de prestatie van Simeone groter.
Ik ook. Maar Ancelotti pakt de hoofdprijzen die anderen bij zijn clubs niet pakt. Dan maak je dus als trainer ook het verschil.
Man U heeft de concurrentieslag om spelers de laatste jaren verloren van City, puur op salarissen. Het is dezelfde lelijke stad en dan een club van veel minder naam ook, maar als je maar een paar miljoen meer betaalt komen ze toch wel.
Vraag is alleen wat Man U aan Falcao gaat hebben dit seizoen? Huursom + salaris is ongeveer 30 M. Vooralsnog is de ROI nihil.
Jij had het over top, dan moet je niet met Kohlenpottvedettes aan komen.
En wel met Blind en Rojo? Van Gaal gaat van dit materiaal echt geen team maken dat meedoet om de prijzen. Hij zal in Januari beter werk op de transfermarkt moeten leveren dan ie in Augustus deed. Man U komt gewoon kwaliteit tekort.
Hij had van de zomer ook al een contract voor 3 jaar. Dat ze stroef zouden beginnen was ingecalculeerd, dan zegt iedereen prima, dat moet dan maar en dat hebben we er voor over, maar na een paar weken beginnen de weekhartigen zich al te roeren.
Wanneer er zoveel geld ingepompt wordt bij een eliteclub, dan mag je wat meer verwachten dan plek zoveel in de PL en een afranseling door de MK Dons. Je verdedigt Man U te opzichtig omdat LVG daar aan het roer staat. Iedere andere manager zou je bij dit spelniveau en deze prestaties affakkelen.
Arsenal heeft het gewoon afgelegd tegen het grote geld, dat gaat voorlopig niet meer veranderen want er is berusting. Man U berust niet in de tweede rang en probeert het met een trainer die de niet allerbeste selecties naar het allerhoogste niveau kan tillen.
150 M GBP, Le T. Man U smeet er meer tegenaan dan Chelsea en City in 2014. Je feitjes kloppen gewoon niet.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo nov 12, 2014 11:11 am

Als het gaat over het halen van spelers wil ik er overigens niet aan dat een club als Manchester United geen absolute top meer zou kunnen halen. De club heeft nog altijd een geweldige aantrekkingskracht op spelers en er zit misschien geen sjeik achter maar er gaat meer dan genoeg geld om. Hooguit zullen ze iets selectiever moeten zijn. Maar uiteindelijk stel je er toch echt maar elf op.

Het feit dat Di Maria en Falcao naar Old Trafford kwamen laat toch ook gewoon zien dat die categorie wel komt? Het is echt niet zo dat Di Maria anders nergens heen had gekund. Dat ze er voor kiezen om een niet fitte Falcao te halen kun je je vraagtekens bij zetten maar de investering laat wel zien dat spelers uit die categorie haalbaar zijn.
Nil volentibus arduum

wimpey

Bericht door wimpey » wo nov 12, 2014 11:41 am

LVG weerspreekt Le T. wat dat betreft ook: http://www.telegraph.co.uk/sport/footba ... stars.html

Plaats reactie