Champions League
Moderator: mods
-
- AT Toto winner 15/16
-
- AT Toto winner 15/16
-
- AT Toto winner 15/16
Ja, wat een gezeur, natuurlijk werkt hij hard. Anders heeft hij op dit niveau niets te zoeken. En wat ook niet kon uitblijven: het gezeur over de altijd zingende Liverpool-supporters. Nou, die waren na de 0-1 behoorlijk stil. :yes:brigade zuid schreef:Ja viel mij ook al op, we weten nu wel dat ie altijd hard werkt. :sleepey:joey schreef:Volgens mij vindt de verslaggever Kuijt goed. :X
Het stinkt aan alle kanten!
- SylvievdVaart
- SylvievdVaart
- SylvievdVaart
- SylvievdVaart
Ja maar, zo ziet zijn gebit er nu eenmaal uit! Kan ik ook niets aan doen!joey schreef:Wie noemt hem hier Dracula? :hypocrite:SylvievdVaart schreef:Hehehe :D Dirk zal zijn oude slager wel missen, denk ik. Beetje meer respect voor die jongen, hoor.
:D
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy
Ik heb inderdaad een tijdje geleden besloten om een abonnement op Sport 1 te nemen, om te kijken of het zou bevallen. Ze zenden natuurlijk niet alleen voetbal uit, ook darten (de onderlinge competitie van de beste 8 darters van de PDC) en Basketball (Eredivisie Nederland en NBA).... ;)joey schreef:Heb jij een abonnement op Sport 1, Frank? Ik dacht dat je niet meer zo met voetbal bezig was?
Maar goed, ik denk inderdaad dat het maar bij een jaartje blijft, het is toch wel erg veel voetbal. En laat dat nu net (zoals jij al aangeeft) niet meer mijn nummer 1 sport te zijn. Ik hou het vanaf dan wel bij Eurosport 2 (Uleb Cup Basketball) en NASN (NCAA Basketball).
Nou, als we verliezen gaan we niet naar Lyon, en als we winnen ook niet. De volgende ronde gaan we dus zeker niet naar Lyon :Djoey schreef:Hoezo volgende ronde? :hypocrite: :DHarm schreef:En Inter eruit!
Dankzij Roma hoeven we de volgende ronde in ieder geval niet naar Lyon :cheer: :headbang: :D ;)
Ik wil uit naar Roma!! :cheer: :cheer:
Roma was goed, maar Lyon was qua aantal gecreëerde kansen minstens gelijkwaardig. Gelukkig voor Roma is Doni net als Coupet ook een topper. Het was sowieso een hele aantrekkelijke wedstrijd. Kijkend naar deze pot zou je haast niet geloven dat de eerste leg zo'n draak van een wedstrijd heeft opgeleverd.Peter schreef:Moet een mooie goal zijn geweest. :cheer:Justin schreef:Roma zelfs op 0-2. Lijkt gespeeld. :yes:
Er was er al eentje (onterecht) afgekeurd, maar Roma steelt hier eventjes de show. :eusa_dance:
De eerste goal ontstond na een prachtige lange pass van Chivu naar de linkerkant die door Tonetto in één keer uit de lucht tot voorzet werd gepromoveerd. Cris had gisteravond een biertje teveel op en was Totti helemaal kwijt. Eitje voor Tottigol: 0-1.
De tweede goal ontstond nadat Roma wederom razendsnel omschakelde en Mancini rechtsback Reveillère volledig zoek speelde met een schaar of 3. Reveillère was dus betrokken en min of meer schuldig aan beide tegendoelpunten en had net als Cris, Abidal en Juninho een mindere dag.
Roma en Lyon zijn allebei twee van m'n favoriete ploegen om naar te kijken dus ik vind het jammer dat er eentje het podium moet verlaten. Ik geniet normaal gesproken van het explosieve maar toch sierlijke spel van Lyon, maar vanavond heb ik vooral genoten van de versnelling op het middenveld van Mancini en Perrotta en het spel van Pizarro. Pizarro speelde als een echte terriër, was secuur in de passing en vond met het grootste regelmaat Mancini, Totti en Perrotta. Ik twijfel echter nog of ik Pizarro of Chivu moet bombarderen tot man van de wedstrijd. Toen ik vanavond naar onze ex-aanvoerder zat te kijken zag ik hem weer in een Ajax-tenue voor me. De wedstrijd Valencia-Ajax dook op uit dat donkere achterkamertje van m'n geheugen, waar ik het zelf heb bewaard. Zo'n heldhaftige wedstrijd was het namelijk van Chivus kant. Hij vocht voor iedere bal en voor elke centimeter. Een genot om naar te kijken.
Ik heb trouwens nooit geweten dat die Fred zo'n onvoorstelbare smeerlap is. Eerst ging hij op zoek naar een penalty en dook hij wel heel opzichtig tegen het been van De Rossi op in het strafschopgebied. Daarna trapte hij naar ik meen Mèxes tegen z'n scheenbeen, toen de scheidsrechter niet keek. En als grofste overtreding had Fred een dubbele klap in het gezicht van Chivu in gedachte. De eerste klap naar achteren met rechts mislukte nog, maar bij de tweede poging kreeg Chivu het linkerarm van Fred vol in z'n gezicht. Chivu hevig bloedend en zwaar over de pis natuurlijk, maar na een paar minuten stond hij weer op het veld. Met wat kurken in z'n neus en een shirt dat onder het bloed zat. :worshippy:
Lyon zou er trouwens goed aan doen eens een veelscorende spits te halen. Carew, Wiltord, Fred, Baros. Geen van allen zijn het erkende doelpuntenmachines. Met het geld dat er deze zomer weer vrij komt nadat er een aantal spelers weggekocht zijn (in de gunstigste situatie zal van het basiselftal alleen Malouda vertrekken, lijkt mij) moet toch weer een en ander mogelijk zijn. En dan hoop ik Lyon volgend seizoen eindelijk eens te begroeten in de (halve) finale.
Ik gaf voorafgaand aan de eerste wedstrijd al aan dat Liverpool er kort op zou gaat zitten en dat dat Barcelona totaal niet ligt. Barcelona is gewend dat het tijd aan de bal krijgt en dat men wanneer het niet lekker loopt de tegenstander altijd nog figuurlijk gezien in slaap kan sussen met het balbezitspelletje. Maar Liverpool voerde de tactiek perfect uit en Barcelona maakte een tandloze indruk. Het was overigens wel grappig om te zien dat op het moment dat Liverpool collectief rond de 16 bleef verdedigen Barcelona vrijwel meteen de 0-1 maakte. :xyxthumbs:Marijn schreef:Barelona speelt niets klaar en gokt op een paar individuele acties (maar zelfs die kansen worden niet benut). Nee, Liverpool verdient het wat mij betreft om door te gaan.
Het was ook erg fijn om vlak voor aanvang te horen dat het Rijkaard wel een goed idee leek om na welgeteld één goede wedstrijd in een 3-4-3 systeem dat systeem ook te hanteren in wat tot nu toe de wedstrijd van het jaar was. Het liep voor geen kant. Vooral Oleguer werd aan alle kanten voorbij gelopen door Riise –die ook nog eens genoeg energie over had om Arbeloa te helpen tegenover Messi- en Eto’o en Ronaldinho hebben de bal de eerste helft niet of amper gezien. De enige aanvaller die wel regelmatig bereikt werd, Messi, speelde een dramatische wedstrijd.
Liverpool was stukken beter en gevaarlijker dan Barcelona. Ze zetten constant druk op de man aan de bal en waren de baas op het middenveld. Vooral dankzij de geweldige Sissoko. :worshippy: Achterin stond het ook weer als een huis dankzij de geweldige Carragher. Rijkaard z’n zet door Eto’o een geforceerd ogende rol aan de linkerkant te geven leverde voor de verandering ook weer eens niets op. Als je Eto’o een vrije rol geeft zorgt hij dat hij constant aanspeelbaar is en gaan Ronaldinho en Messi vanzelf om hem heen en van hem af spelen, maar Eto’o als linksbuiten opstellen slaat nergens op.
Bij Barcelona was Puyol zo’n beetje de enige die voldeed. Vanwege zijn vechtersmentaliteit voorkwam hij dat Barcelona niet alleen de achtste finale maar ook de wedstrijd op Anfield Road zelf verloor. Voor de rest was het brandhout, met Messi en Valdes voorop.
Ik weet dat je een hekel hebt aan Barcelona, maar wat heb je in vredesnaam met Chelsea?Jöhnk schreef:Prima avond. Barcelona eruit en Chelsea door. :xyxthumbs:
Over Chelsea-Porto: Porto-trainer Jesualdo Ferreira deed een slimme zet door beide van z’n echte spitsen, Adriano en Helder Postiga, op de bank te laten en te opteren voor de twee snellere spelers die normal aan de zijkant spelen, nl. Quaresma en Lisandro Lopez.
Het pakte binnen een kwartier al goed uit toen Quaresma weg werd gestuurd en de verrassende 0-1 maakte. Het publiek van Chelsea gaf geen kick en ik moest toch wel grijnzen toen ik het doek las waarop stond: Mourinho winning the Euro Cup again? Yea, but only if he comes back home!
Na de 0-1 speelde Porto uitstekend voetbal bij balbezit. Rustig, gecontroleerd samenspel dankzij veel beweging en goed positiespel. De storm op het doel van Helton werd op die manier tot de 35ste minuut uitgesteld. Het werd al snel duidelijk dat het gevaar van Chelsea van de linkerkant moest komen waar Fucile niet opgewassen was tegen Robben –Robben speelde een uitstekende wedstrijd maar werd gelukkig wel met geel bestraft vanwege een gênante schwalbe-. Doelpunten of hele grote kansen kwamen er nog niet voor Chelsea, maar het publiek maakte zich nog wel even belachelijk door een hevig bloedende Fucile –hij botste met teamgenoot Assunção- uit te joelen vanwege simuleren.
Vlak na rust zette the self proclaimed ‘special one’ de wedstrijd nog meer naar zijn hand en hielp de doelman van Porto Chelsea in het zadel door een onschuldig laag schot van Robben z’n eigen doel in te begeleiden. Helton is de naam. En die clown zat de laatste keer dus bij de Seleção in plaats van Gomes, als ik me niet verges. Overigens heeft de benaming ‘clown’ niet alleen te maken met die ene blunder. Helton liet meerdere malen zien alles behalve een secure keeper te zijn. Of hij moet natuurlijk een zeldzaam slechte dag hebben gehad, maar dat zou dan wel heel ongelukkig gekozen zijn. ;)
Enfin, Chelsea scoorde uiteraard ook nog een tweede keer. Michael Ballack deed voor het eerst in de wedstrijd van zich spreken.
Valencia-Inter is de wedstrijd die ik jammer genoeg niet heb kunnen zien, maar als ik het zo hoor was Inter vandaag wederom de betere ploeg. En aangezien dat in het Giusseppe Meazza ook al zo was is het wel erg zuur dat Inter eruit ligt. Dat moeten de spelers van Inter ook gevonden hebben, want schijnbaar is er na de wedstrijd een grote knokpartij uitgebroken waarbij David Navarro de neus van Nicolas Burdisso heeft gebroken en Julio Cruz en Ivan Córdoba Navarro vervolgens achterna zijn gegaan en hem trappen hebben verkocht.
Het was inderdaad een hevige knokpartij! Ging tot in de kleedkamers nog door. Stewards moesten spelers tegenhouden. Cambiasso, die op de tribune zat, sprong echt als en gekke richting de kleedkamer maar werd dus door de stewards fel aangepakt en tegengehouden. Echt gek wat er daar aan de hand was...
Verder wil ik ook zegge dat Zatan in die hele knokpartij niks heeft gedaan behoudens mensen proberen te kalmeren. En een bedreiginkje of twee hier en daar ;)
Verder wil ik ook zegge dat Zatan in die hele knokpartij niks heeft gedaan behoudens mensen proberen te kalmeren. En een bedreiginkje of twee hier en daar ;)
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
De T.Frank Rijkaard: „uitgeschakeld door een zeer sterke ploeg”
Liverpool onttroont Barcelona
LIVERPOOL, woensdag
De hegemonie van Barcelona in Europa heeft exact één jaar geduurd. De trots van Catalonië werd uitgerekend onttroond door de ploeg, die een jaar eerder de Europese titel aan het keurkorps van Frank Rijkaard moest afstaan. Een uitschakeling in de achtste finales van de Champions League die uiterst pijnlijk was. Barcelona won op Anfield Road weliswaar met 0-1, maar incasseerde door de eerdere 2-1 nederlaag in eigen huis toch een fatale nekslag.
Een hard gelag voor coach Frank Rijkaard: „We zijn na een spannende en emotionele wedstrijd uitgeschakeld. Door een ploeg, die vooral de eerste helft zeer sterk was. Toch heb- ben mijn spelers tegen deze moeilijke tegenstander alles gegeven. Wat dat betreft kan ik ze niets verwijten. Ze speelden met hun hart en toonden hun trots. Dat moeten ze nu ook de rest van het seizoen blijven doen.”
De start van Liverpool was inderdaad imponerend. Net als afgelopen zaterdag tegen Manchester United probeerde de ploeg van manager Rafael Benitez snel een beslissende dreun uit te delen. Via een venijnige pressing, die zowel op kracht als op klasse was gebaseerd. Vooral de buitenste middenvelders Steven Gerrard en John Arne Riise waren dankzij hun fenomenale traptechniek hierbij de gangmakers.
Barcelona, dat op basis van een 3-4-3-systeem Liverpool achteruit wilde drukken, had er geen antwoord op. Het was zelfs een wonder, dat de Spaanse titelverdediger in deze fase aan een achterstand wist te ontsnappen.
Nadat hij eerder net naast had geschoten, poeierde John Arne Riise na elf minuten buiten bereik van Victor Valdez op de lat. Dit overkwam ook Mohamed Sissoko die even later zijn vanaf de middenlijn gegeven lob op de dwarsligger zag belanden.
Tegen dit offensieve geweld stak Barcelona schril af. Terwijl Frank Rijkaard met Ronaldinho, Samuel Eto’o, Lionel Messi en de doorschuivende Deco voorin toch met de beste bedoelingen aan de wedstrijd was begonnen. De Nederlander: „Ik denk dat een compliment richting Liverpool eerder op z’n plaats is, dan verwijten naar bepaalde spelers te maken. Onze tegenstander speelde direct en met veel diepte. Omdat dit vanuit een sterke organisatie gebeurde, kwamen wij maar moeilijk in ons spel. Ze deden dat erg knap.”
Niettemin brachten diverse spelers niet waar Frank Rijkaard op gehoopt had. Ronaldinho haalde voor rust zelfs het Guiness Book of Records door tot de 35ste minuut 100% (!) balverlies te leiden. Een groot verschil met de inbreng van Dirk Kuyt, die èn individueel goed in de wedstrijd zat èn voor het team van veel waarde was. Samen met Craig Bellamy vormde hij een doorlopend gevaar voor de driemansdefensie (Oleguer, Thuram en Puyol) waar Frank Rijkaard voor gekozen had.
Juist omdat Liverpool er in het eerste wedstrijddeel niet in slaagde om afstand van Barcelona te nemen, doemde voor 42.579 fel meelevende toeschouwers het rampscenario van Manchester United weer op. Ook toen vergaten de ‘Reds’ na een veel kracht kostende opening afstand te nemen, waarna de aartsrivaal in de slotfase alsnog kon toeslaan.
Deze herinnering speelde weer op, nadat Ronaldinho na 52 minuten op de paal had geschoten. Vanaf dat moment durfde de Barca-defensie eindelijk tot de middenlijn door te schuiven, kwamen de linies dichter bij elkaar en kon er goed druk op de Engelse defensie worden gezet. Helemaal nadat verdediger Lilian Thuram voor spits Eidur Gudjohnsen was gewisseld.
Nadat dezelfde Gudjohnsen in de 74ste minuut eindelijk de score had geopend, ontspon zich een zinderende slotfase.
Intussen tikten de minuten weg en werd steeds duidelijker, dat de off-day van twee weken geleden Barcelona fataal zou worden. Zo kwam toch onverwachts snel een einde aan het tijdperk van Barcelona als sterkste club van Europa. Met overigens een unieke toegift van het Liverpoollegioen. Nadat de Engelsen fans eerst hun eigen ploeg met You’ll never walk alone hadden geëerd, werd de avond afgesloten met een minutenlange ‘Barca! Barca! Barca!’. Een hommage waar veel Nederlandse supporters een voorbeeld aan kunnen nemen.
Liverpool (Eng) - FC Barcelona (Spa) 0-1 (0-0). 75. Gudjohnsen 0-1. Scheidsrechter: Fandel (Dui). Toeschouwers: 41.000. Gele kaart: Arbeloa, Sissoko, Pennant, Reina (Liverpool), Thuram (FC Barcelona).
Blij met de punten ...