Spanje
Moderator: mods
Re: Spanje
Hadden ze dat niet beter in juni kunnen bedenken?
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Ajaciedjuh schreef:@barcastuff: Barcelona coach Vilanova would step down to totally focus on his recovery from cancer. Assistant coach Rubi could take over.
Vanavond persconferentie.
Cruijff mocht het niet zeggen, maar dit is het beste. Snotteren met Tito is niet bevorderlijk voor de teamprestatie.
Dat is er eentje voor kamp Messi. Z'n ouwe trainer uit Argentinie. Benieuwd hoe kamp Neymar dit gaat managen.Gerardo Tata Martino volgt Tito Vilanova op als trainer van Barcelona. De Catalaanse topclub maakt er zelf nog geen melding van, maar alle Spaanse kranten weten het zeker: de vijftigjarige oefenmeester is de komende drie jaar trainer van Barça.

Ik niet, vond wel een geinig stukje op vi radio: http://www.vi.nl/VI-TV-1/VI-Media.htm
Wat ik eerder schreef, 'dat hij Messi eerder al trainde', klopt ovg niet. Wel hebben ze beide een NOB verleden.
Wat ik eerder schreef, 'dat hij Messi eerder al trainde', klopt ovg niet. Wel hebben ze beide een NOB verleden.
- InnerHarbour
OMG. wat heb ik nu al een hekel aan dat strontjoch.Neymar: 'Wil met duiken alleen blessures voorkomen'
23/07/2013 22:25
Neymar da Silva Santos Júnior meldt zich komende maandag bij Barcelona, maar vanaf zijn vakantieadres reageert de aankoop op de kwalijke reputatie die hij volgens Spaanse media heeft.
De 21-jarige Braziliaanse aanvaller, die voor 57 miljoen euro werd overgenomen van Santos, zou namelijk te veel schwalbes maken. Maar zelf ziet hij dat niet zo. 'Op sommige momenten duik of spring ik, maar dat doe ik alleen om mijzelf te beschermen. Ik wil voorkomen dat verdedigers mij blesseren', aldus Neymar.
Dat hij veel aandacht schenkt aan zijn uiterlijk is wel waar. 'Ja, het klopt dat ik graag nieuwe kleren, lekkere luchtjes en haarproducten koop. Ik scheer bijvoorbeeld ook mijn benen. Maar ik zie mezelf niet als een metroseksueel. Dat was meer iets voor David Beckham, hij is stijlvoller. Ik ben misschien een beetje pretentieus, maar dat beschouw ik niet als een probleem', besluit Neymar.
Vanwege zijn deelname aan het toernooi om de Confederations Cup kreeg Neymar langer vakantie. Net als zijn landgenoot Dani Alves meldt hij zich na het weekend in Barcelona. Hetzelfde geldt voor de internationals van Spanje, die in de eindstrijd met 3-0 werden geklopt door Brazilië. Neymar werd na afloop van het toernooi gekozen tot beste speler en kreeg daarvoor de Gouden Bal.
YNWA

www.ad.nlBale persoonlijk akkoord met Real
Gareth Bale is persoonlijk akkoord met Real Madrid, dat nog wel overeenstemming moet zien te bereiken met zijn club Tottenham Hotspur. De linkermiddenvelder kan de komende 6 seizoenen 10 miljoen per jaar gaan verdienen in de Spaanse hoofdstad. Dat schrijft de Spaanse krant Marca vandaag in een kolossaal artikel. Daarin wordt de complete 'Operacion Bale' ontmanteld. Van het eerste contact eind mei, toen Spurs 100 miljoen pond vroeg, tot de aanstaande ontmoeting in Los Angeles ergens tussen 29 juli en 4 augustus. Real is op trainingskamp in de VS en spreekt daar met Daniel Levy, miljardair, zakenman en voorzitter van Tottenham Hotspur. Real hoopt Bale voor 70 miljoen te kunnen strikken. De Welshman heeft intern bij Spurs aangegeven naar Real te willen vertrekken.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
-
Ik snap het niet. Zo'n beetje iedere Engelsman (of iemand die van het eiland komt) mislukt op het continent. Alleen Beckham heeft het een beetje aardig gedaan, volgens mij. 70 miljoen pond......wat een geld.
Whitey on the moon.
Dat komt omdat wij hier bier met schuim drinken, kunnen ze niet tegen. 

Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent
Het komt vooral doordat Britse spelers ontzettend gehyped worden en daardoor nooit aan de verwachtingen kunnen voldoen.
Een Eurootje meer dan wat er destijds voor Ronaldo betaald is:

Ad.nl
Tottenham wil transfersom Ronaldo plus euro voor Bale
Real Madrid blijft aan de mouw trekken van Gareth Bale. Ook de linkspoot van Tottenham Hotspur wil dolgraag naar de Spaanse hoofdstad, maar de Spurs wil boter bij de vis voor Welshman. Levy wil zijn goudhaantje alleen naar Madrid laten gaan als de Spaanse topclub bereid is om meer te betalen dan wat men drie jaar geleden voor Cristiano Ronaldo heeft betaald. Hoewel diverse bedragen de ronde doen, ging de Portugees in de zomer van 2009 voor naar verluidt 96 miljoen euro van Manchester United naar Real Madrid. De doorgaans goed ingelichte sportkrant Marca kopt vandaag dan ook: 'un euro más que CR7', wat zoveel wil zeggen als 'een euro meer dan CR7'. De Madrileense grootmacht gaat voorlopig niet verder dan 93 miljoen euro, zo claimt Marca.

Ad.nl
Het lijkt erop dat een bod tussen de 106 en 115 miljoen euro voor Bale geaccepteerd gaat worden. Een echte jood die Levy.
Spurs willen Morata (topscorer EK onder de 21) bovenop het geldbedrag en ze gaan ook Soldado op pikken bij Valencia.
Bij Barcelona zijn ze ook wakker. Ze willen of Vermaelen of Vertonghen oppikken.

Spurs willen Morata (topscorer EK onder de 21) bovenop het geldbedrag en ze gaan ook Soldado op pikken bij Valencia.
Bij Barcelona zijn ze ook wakker. Ze willen of Vermaelen of Vertonghen oppikken.
- Ajaciedjuh
@VI_nl: Volgens de Madrileense krant @diarioas hebben Real Madrid en Tottenham een mondeling akkoord bereikt over Gareth Bale: € 120 miljoen
Belachelijk
Belachelijk

"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Ronaldo naar de spits met Bale en Di Maria op de flanken?
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Bale is een eenpersoonslinkerflank. Hij is linksback, linkshalf en linksbuiten tegelijk. Zo houdt Real twee spelers over voor andere posities. Wie weet herintroduceren ze de linksbinnen of de stopperspil weer. 

Als je het bekijkt valt 120 miljoen nog wel mee.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Denk eerder Di Maria op de bank. Ozil/Isco vanaf rechts/centraal.Bert schreef:Ronaldo naar de spits met Bale en Di Maria op de flanken?
IK GELOOF!!!!!!
Ik ga ervan uit dat Ronnie naar PSG gaat als Bale komtBert schreef:Ronaldo naar de spits met Bale en Di Maria op de flanken?
KNVB-voorzitter Michael van Praag noemt het belachelijk dat Real Madrid ruim honderd miljoen euro aan Tottenham Hotspur wil overmaken om Gareth Bale naar Spanje te halen. De Welshman wordt de duurste speler aller tijden als de transfer door zou gaan.
"De transferbedragen die betaald worden voor voetballers zijn langzamerhand belachelijk aan het worden", zei Van Praag volgens Novum in het Radio 1-programma Dit is de Dag.
"Het is aan de UEFA om te beoordelen of die uitgaven binnen het kader van Financial Fair Play vallen", vervolgt de KNVB-voorzitter. "Als dat niet het geval is, hebben ze een probleem. De uiterste sanctie is dat ze niet meer mogen spelen."
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."
Een transfersom die 1 euro hoger is dan die voor Cristiano Ronaldo destijds? Als dat maar goed gaat. Straks voelt dat zeikwijf zich weer beledigd en kan hij het niet meer opbrengen om te juichen.
Die Financial fair play regels moeten ze maar gewoon weer opbergen. Als dit allemaal kan is het toch niet geloofwaardig? Moet je opletten. Pakken ze straks wel een keer een andere club uit een klein voetballand. Eigenlijk kan alleen het publiek dit soort zaken afstraffen door niet meer te kijken.
Die Financial fair play regels moeten ze maar gewoon weer opbergen. Als dit allemaal kan is het toch niet geloofwaardig? Moet je opletten. Pakken ze straks wel een keer een andere club uit een klein voetballand. Eigenlijk kan alleen het publiek dit soort zaken afstraffen door niet meer te kijken.
Nil volentibus arduum
Ach, transfersom zegt niet zoveel, tenzij spelers een percentage krijgen. Die kijken eerder naar elkaars salaris.
De UEFA laat clubjes als Veendam en Haarlem failliet gaan op een paar ton en kijkt de andere kant op bij een al jarenlang bestaande - en nog groeiende schuld van RM. Dat FFP is een joke. Af en toe wordt een club aangepakt, maar de grootmachten ontspringen steevast de dans."Het is aan de UEFA om te beoordelen of die uitgaven binnen het kader van Financial Fair Play vallen", vervolgt de KNVB-voorzitter. "Als dat niet het geval is, hebben ze een probleem. De uiterste sanctie is dat ze niet meer mogen spelen."
Dat snap ik ook wel, want een CL zonder RM, Barcelona, Man U en Chelsea is commercieel niet interessant voor de UEFA. Dat weet Van Praag ook, dus zijn uitspraak is er een o.b.v. selectieve verontwaardiging.
Hoe het er nu voorstaat bij Real Madrid weet ik niet precies, maar de schuld nam juist enorm af (analyse uit 2011). Ze voerden een zeer verantwoord beleid (waarbij de salarissen bijvoorbeeld slechts 45% van de omzet uitmaakten). Ook maakten ze al jaren op rij vrij veel winst.
-
De KNVB liet Haarlem en Veendam barsten, niet de UEFA. Niettemin vind ik dat wel een gezonde zaak.wimpey schreef:De UEFA laat clubjes als Veendam en Haarlem failliet gaan op een paar ton en kijkt de andere kant op bij een al jarenlang bestaande - en nog groeiende schuld van RM. Dat FFP is een joke. Af en toe wordt een club aangepakt, maar de grootmachten ontspringen steevast de dans."Het is aan de UEFA om te beoordelen of die uitgaven binnen het kader van Financial Fair Play vallen", vervolgt de KNVB-voorzitter. "Als dat niet het geval is, hebben ze een probleem. De uiterste sanctie is dat ze niet meer mogen spelen."
Dat snap ik ook wel, want een CL zonder RM, Barcelona, Man U en Chelsea is commercieel niet interessant voor de UEFA. Dat weet Van Praag ook, dus zijn uitspraak is er een o.b.v. selectieve verontwaardiging.
Maar inderdaad, de grote vissen mogen jarenlang aankloten. Voetbal is geen spelletje meer, het is een miljardenindustrie. Het klinkt cliché, maar degenen die dit 'spel' regeren hebben er niks mee. Die willen alleen maar geld verdienen. Vandaar dat ik me steeds meer distantiër van het voetbal. De Champions League is al jaren geen reet meer aan en terwijl half Spanje werkloos naar de voedselbank trekt, zijn er een paar over-het-paard-getilde tieners die miljoenen binnenharken. Het gaat me steeds meer tegenstaan.
Whitey on the moon.