Engeland en Schotland

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

InnerHarbour

Re: Engeland en Schotland

Bericht door InnerHarbour » ma okt 27, 2014 8:46 am

Cruijff schreef:Had ik nu toch maar het aanbod van IH om samen met hem wat pints te pakken en tegelijkertijd de wedstrijd te aanschouwen, aangenomen. Dit wedstrijdverloop zal ie wel mooi vinden die kale! :smile-ajax.gif:
Ja je hebt je grote mond niet waargemaakt. :smallgrin.gif:

Delay blonk weer uit in de bal schuin naar achter spelen en daarmee elke snelheid uit de opzet tot een aanval van United te halen en zodra Chelsea aanzetten, niet dat ze dat zeker na de 1-0 nog vaak deden, kwam ze gelijk in de grootste problemen, die minder prettige Rotterdammer moet hele vervelende foto's hebben van van Gaal anders is het onverklaarbaar dat die de spits en aanvoerder van United is.
YNWA

Baseman

Bericht door Baseman » ma okt 27, 2014 9:42 am

Ik lees overal dat Van Persie eindelijk weer eens goed speelde (al maakte hij wel een fout bij de 1-0).
Ligt dat dan aan de media of kan Van Persie zo weinig goed doen hier?
wimpey schreef:en van enige progressie t.o.v. vorig seizoen is na 150 M GBP geen sprake.
Dat bedrag zit je blijkbaar wel hoog :smallgrin.gif:

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma okt 27, 2014 9:46 am

Voetbalsupporters verzetten zich tegen de overnames van hun club. Deze protestbeweging staat voor meer dan volkssport nummer één.

De strijd tegen de ongelijkheid is begonnen. Dit keer niet op een occupy-plein maar op het voetbalveld, waar supporters zich massaal beginnen te verzetten tegen de overnames van hun club. De schatrijke Maleisiërs, Russische oligarchen en hedge funds delven het onderspit.

Voetbal, volkssport nummer één, raakt in een identiteitscrisis. Trouwe supporters moeten aanzien hoe hun voetbalclub wordt gekocht door buitenlandse zakenmannen die geen emotionele band hebben met het voetbalverleden en louter op geld belust zijn. Voor hen is voetbal meer dan alleen schoppen tegen een bal, het is een sociaal bindmiddel. Wat doe je als je als supporter ziet hoe jouw club van naam verandert, of je ineens rood in plaats van blauw als clubkleur hebt?

Juist, je neemt het heft, zo goed en zo kwaad als het gaat, in eigen handen. Je koopt gezamenlijk je club terug of je richt een nieuwe club op met een eigen stadion. Vooral in Engeland slaat deze beweging om zich heen. Een strijd tegen de 1% die zoetjes aan de wereld overneemt. Een protestbeweging die misschien wel voor meer staat dan voetbal alleen.
De documentaire (gisteravond op TV) is hier te zien, interessant!
http://tegenlicht.vpro.nl/afleveringen/ ... -club.html
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

wimpey

Bericht door wimpey » ma okt 27, 2014 9:49 am

Baseman schreef:Ik lees overal dat Van Persie eindelijk weer eens goed speelde (al maakte hij wel een fout bij de 1-0).
Ik vond RVP gisteren frisser dan ie lange tijd was. Al was de 3e spits van Chelsea wel 'gewoon' beter en meer aanwezig dan RVP... Drogba is een legende, fenomenale speler met een geweldig charisma.
Dat bedrag zit je blijkbaar wel hoog :smallgrin.gif:
'Hoog' in zoverre dat een zeer ervaren manager zo'n bedrag mag uitgeven en nog steeds een gebrekkig elftal op de been brengt. Daar kan ik met m'n pet niet bij.

zeux

Bericht door zeux » ma okt 27, 2014 10:23 am

wimpey schreef: 'Hoog' in zoverre dat een zeer ervaren manager zo'n bedrag mag uitgeven en nog steeds een gebrekkig elftal op de been brengt. Daar kan ik met m'n pet niet bij.
Hij speelt krap twee maanden met die lui, met ook nog eens veel geblesseerden in die periode. Maar ja, het is Van Gaal, dus als die niet meteen, accuut, vanaf de eerste seconde weergaloos presteert met die aankopen, moet hij afgezeken en gedist worden. Zo diep zit haat nu eenmaal.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

wimpey

Bericht door wimpey » ma okt 27, 2014 10:56 am

zeux schreef: Hij speelt krap twee maanden met die lui, met ook nog eens veel geblesseerden in die periode. Maar ja, het is Van Gaal, dus als die niet meteen, accuut, vanaf de eerste seconde weergaloos presteert met die aankopen, moet hij afgezeken en gedist worden. Zo diep zit haat nu eenmaal.
Het bekende deuntje. :smallgrin.gif:

Hoe lang is Koeman al bezig bij Southampton met een vrijwel volledig nieuw elftal? Die ook nog eens een ruim transferoverschat van zo'n 50 M GBP binnenharkte...

Dat is het paradoxe aan het evangaalisme. De dualiteit. Het WK-succes is Van Gaal's succes. En het gestumper van Man U vindt slechts plaats in de hoofden van haters.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma okt 27, 2014 10:58 am

Ach, je mag best kritisch kijken naar een ervaren manager die de gelegenheid heeft om 150 miljoen aan nieuwe spelers uit te geven.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

zeux

Bericht door zeux » ma okt 27, 2014 11:13 am

wimpey schreef: Het WK-succes is Van Gaal's succes. En het gestumper van Man U vindt slechts plaats in de hoofden van haters.
Ik heb nog geen oordeel. Niet positief, niet negatief. Ik zie een groep in ontwikkeling, die pas twee maanden bezig is. Ik heb eerder al januari genoemd als ijkpunt. Dan moet je progressie kunnen zien.

WK is een sprint: zeven wedstrijden. A priori ad hoc.
Een clubteam is een marathon, met een meerjarenperspectief. Dat moet je dus fundamenteler, vanuit de core opbouwen. Bij Ajax begrijp jij dat, bij ManU blijkbaar niet.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Baseman

Bericht door Baseman » ma okt 27, 2014 11:19 am

Duke schreef:Ach, je mag best kritisch kijken naar een ervaren manager die de gelegenheid heeft om 150 miljoen aan nieuwe spelers uit te geven.
Mee eens, al hebben clubs als Chelsea en ManCity (in hun beginjaren na de overnames) wel aangetoond dat hele hoge bedragen investeren weinig wil zeggen. Dus iedere keer de nadruk leggen op het bedrag dat ManU heeft uitgegeven vind ik nogal overdreven (en ook niet zo belangrijk eigenlijk, met name in de PL wordt jaarlijks met enorme bedragen gegooid alsof het niets is).

Er kan toch gewoon geconcludeerd worden dat ManU onder Van Gaal momenteel nogal tegenvalt?
Zoals Southampton onder Koeman het ontzettend goed doet? Mede dankzij uitstekende prestaties door spelers uit de Eredivisie, zoals de door Wimpey afgefakkelde Tadic :wink.gif:
Laatst gewijzigd door Baseman op ma okt 27, 2014 11:21 am, 1 keer totaal gewijzigd.

wimpey

Bericht door wimpey » ma okt 27, 2014 11:20 am

zeux schreef: Een clubteam is een marathon, met een meerjarenperspectief. Dat moet je dus fundamenteler, vanuit de core opbouwen. Bij Ajax begrijp jij dat, bij ManU blijkbaar niet.
Ik heb je in een vroegtijdig stadium al verteld dat een groot deel van al die miljoenen niet juist geïnvesteerd is. En dat top-4 in de PL, ondanks al die miljoenen, een hele klus zou worden. Dan doe je het m.i. als manager dus gewoon slecht. Dat heeft niets met 'hate' te maken.

wimpey

Bericht door wimpey » ma okt 27, 2014 11:29 am

Baseman schreef: Mede dankzij uitstekende prestaties door spelers uit de Eredivisie, zoals de door Wimpey afgefakkelde Tadic :wink.gif:
Parbleu? Ik vond Tadic tegen Ajax altijd anoniem, da's volgens mij alles wat ik ten nadele van die jongen heb aangegeven.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma okt 27, 2014 11:31 am

Baseman schreef:
Duke schreef:Ach, je mag best kritisch kijken naar een ervaren manager die de gelegenheid heeft om 150 miljoen aan nieuwe spelers uit te geven.
Mee eens, al hebben clubs als Chelsea en ManCity (in hun beginjaren na de overnames) wel aangetoond dat hele hoge bedragen investeren weinig wil zeggen. Dus iedere keer de nadruk leggen op het bedrag dat ManU heeft uitgegeven vind ik nogal overdreven (en ook niet zo belangrijk eigenlijk, met name in de PL wordt jaarlijks met enorme bedragen gegooid alsof het niets is).
Huh, wat. Man City was voordat die oliesjeik zich ermee bemoeide een droevige middenmoter/degradatiekandidaat en Chelsea was pre-Abramovitsj een subtopper.

Baseman

Bericht door Baseman » ma okt 27, 2014 12:28 pm

Lezen is een vak, maar speciaal voor jou een quote van mij uit dezelfde post:
(in hun beginjaren na de overnames)
wimpey schreef:Parbleu? Ik vond Tadic tegen Ajax altijd anoniem, da's volgens mij alles wat ik ten nadele van die jongen heb aangegeven.
Nou, zo voorzichtig was je niet over hem.
Hij viel altijd tegen in de toppers, dus was hij geen Ajax materiaal en moest hij teveel kosten.

Zo serieus bedoelde ik het overigens niet.
Ik wilde er vooral mee aangeven dat het allemaal niet zo simpel is en dat iedere keer terugkomen op het totale transferbedrag van ManU ook wat simpel is.

zeux

Bericht door zeux » ma okt 27, 2014 12:33 pm

wimpey schreef:
zeux schreef: Een clubteam is een marathon, met een meerjarenperspectief. Dat moet je dus fundamenteler, vanuit de core opbouwen. Bij Ajax begrijp jij dat, bij ManU blijkbaar niet.
Ik heb je in een vroegtijdig stadium al verteld dat een groot deel van al die miljoenen niet juist geïnvesteerd is. En dat top-4 in de PL, ondanks al die miljoenen, een hele klus zou worden. Dan doe je het m.i. als manager dus gewoon slecht. Dat heeft niets met 'hate' te maken.
Dat is jouw aanname.
Waarschijnlijk kunnen we tegen januari zien of je voor de short term gelijk hebt. We zitten op een kwart van de competitie of zo. Dus er kan nog veel gebeuren. Je wist ook zeker dat ze drie punten zouden verliezen tegen Chelsea volgens mij. Dat werden er twee.
Daarnaast is er de langere termijn. Dat kun je in de tweede helft van de competitie waarschijnlijk ook wel beoordelen denk ik: of er progressie is.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma okt 27, 2014 12:59 pm

wimpey schreef:
Baseman schreef: Mede dankzij uitstekende prestaties door spelers uit de Eredivisie, zoals de door Wimpey afgefakkelde Tadic :wink.gif:
Parbleu? Ik vond Tadic tegen Ajax altijd anoniem, da's volgens mij alles wat ik ten nadele van die jongen heb aangegeven.
Anoniem was hij in de onderlinge wedstrijden tegen Ajax ook. Zeg maar gerust onzichtbaar. Met hem in de ploeg heeft Twente exact 0 wedstrijden van Ajax weten te winnen. Blijkbaar is uitblinken tegen QPR, Stoke City en Sunderland makkelijker dan tegen Ajax.

InnerHarbour schreef:
Cruijff schreef:Had ik nu toch maar het aanbod van IH om samen met hem wat pints te pakken en tegelijkertijd de wedstrijd te aanschouwen, aangenomen. Dit wedstrijdverloop zal ie wel mooi vinden die kale! :smile-ajax.gif:
Ja je hebt je grote mond niet waargemaakt. :smallgrin.gif:
Wat is zo 'grote mond aan' zeggen dat je, indien je tijd hebt én in de buurt van 070 bent, misschien een biertje mee komt drinken? :smile-ajax.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » ma okt 27, 2014 1:10 pm

zeux schreef: Dat is jouw aanname.
Het is aannemelijk dat je met Blind, Rojo, Herrera en Shaw niet mee doet om de prijzen in de PL. Dat kwartet kostte weliswaar een smak geld, maar ze komen kwalitatief niet in de buurt van de spelers die bijv. Chelsea en City op hun plekken hebben staan.
Daarnaast is er de langere termijn. Dat kun je in de tweede helft van de competitie waarschijnlijk ook wel beoordelen denk ik: of er progressie is.
Tegen die tijd is er alweer x-miljoen GBP ingepompt. De vraag is hoeveel GBP er nog geïnvesteerd moet worden voordat het ergens op begint te lijken.

Man U heeft geen Europese beslommeringen en Chelsea was de eerste opponent van formaat. Dan kun je dus concluderen dat Man U er tot dusver dit seizoen weinig van bakt. Zeker gezien de sloot geld die erin gepompt is.

Le T.

Bericht door Le T. » ma okt 27, 2014 1:14 pm

Baseman schreef:Er kan toch gewoon geconcludeerd worden dat ManU onder Van Gaal momenteel nogal tegenvalt?
Zoals Southampton onder Koeman het ontzettend goed doet? Mede dankzij uitstekende prestaties door spelers uit de Eredivisie, zoals de door Wimpey afgefakkelde Tadic :wink.gif:
Nee, eigenlijk niet. Het gaat wel wat stroefjes maar het was al bekend dat Van Gaal veel verandert en dat het even duurt voordat het draait. Hij is een tiental officiele wedstrijd bezig en Man U kan al gelijk maken tegen het beste elftal van PL en waarschijnlijk verdedigend de beste club ter wereld dat daartoe aardig wat kaarten moest pakken. Ze zijn er nog niet, maar dat is al wel een behoorlijk niveau.

Dat Koeman, Pelle en Tadic het goed doen verrast mij ook niet. Het probleem van Koeman, als dat nog bestaat, zit hem niet in het begin van een aanstelling. Pelle en Tadic kunnen gewoon erg goed voetballen.
Baseman schreef:Ik lees overal dat Van Persie eindelijk weer eens goed speelde (al maakte hij wel een fout bij de 1-0).
Het lijkt me meer 'en' dan 'of'. De media benaderen hem al negatief, en dan zitten er hier nog wat mensen verblind door haat te schuimbekken. Ik blijf het een merkwaardig fenomeen vinden hoe weinig die man goed kan doen, zoals ook andere hardwerkende profs met talent dat vaak niet kunnen terwijl spelers die de nodige gebreken etaleren vaak gespaard worden bij mindere vorm en daarbuiten de hemel in geschreven worden.
Wollt ihr den totalen Mensch?

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma okt 27, 2014 1:16 pm

Cruijff schreef:Wat is zo 'grote mond aan' zeggen dat je, indien je tijd hebt én in de buurt van 070 bent, misschien een biertje mee komt drinken? :smile-ajax.gif:
Ja hallo, je hebt gewoon altijd een grote mond. :smallgrin.gif:
YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma okt 27, 2014 1:36 pm

Logisch.

Had ik als 16-jarige in de kleedkamer ook al tegen 10 jaar oudere teamgenoten. Vervolgens gaat het er vooral om dat je het met je voeten waar kunt maken. Misschien moeten we voormalig Player of the year in Engeland Robin van Persie er weer eens ff aan herinneren dat dat de core business is waar hij voor naar Manchester is gehaald.

wimpey

Bericht door wimpey » ma okt 27, 2014 1:53 pm

Le T. schreef: Hij is een tiental officiele wedstrijd bezig en Man U kan al gelijk maken tegen het beste elftal van PL en waarschijnlijk verdedigend de beste club ter wereld dat daartoe aardig wat kaarten moest pakken.
De interpretatie door een scheidsrechter geeft aan dat Man U lekker bezig is. Interessant. Ik kom o.b.v. het veldspel en aantal uitgespeelde kansen namelijk niet tot jouw conclusie...

Duurt nog wel effe en een x-aantal miljoenen voordat LVG het op de rails heeft staan. Dan is het al volgend seizoen. Als ie afg. zomer z'n huiswerk goed had gedaan, had ie sneller kunnen oogsten.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma okt 27, 2014 2:13 pm

Baseman schreef:Lezen is een vak, maar speciaal voor jou een quote van mij uit dezelfde post:
(in hun beginjaren na de overnames)
Ik kan best lezen, het klopt alleen niet wat je schrijft. Abramovitsj nam Chelsea in de zomer van 2003 over, Chelsea werd prompt tweede in de competitie en in het seizoen erna (2004-2005) werd die club al kampioen.

Lionel

Bericht door Lionel » ma okt 27, 2014 3:15 pm

Maar nu heb je wel veel meer concurrentie. Bovendien werd van Chelsea niks verwacht en warwn de prijzen anders.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » ma okt 27, 2014 3:33 pm

Slechtste start van Man U ooit in de PL?

Waarom kreeg Chelsea trouwens geen penalty's voor de houdgrepen van Rojo en Smalling bij spelhervattingen?

Lionel

Bericht door Lionel » ma okt 27, 2014 3:43 pm

Omdat Ivanovic net zo hard vasthield. Matic gaf ook een paar lekkere elleboogstoten/beuken uit.

Spel van Chelsea was ook niet om aan te zien. Geef mij maar Ancelotti, Pep en Klopp i.p.v. Mourinho.
IK GELOOF!!!!!!

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » ma okt 27, 2014 4:05 pm

Statistisch de slechtste trainer ooit... ook nog eens voor een record bedrag aan aankopen mogen doen. En dan kwam Utd nog een paar keer goed weg ook door een late treffer. Pijnlijk hoor. Had nou maar een weekje vakantie genomen. Of misschien had Louis de medische staf naar eigen inzicht opnieuw moeten samenstellen?

Plaats reactie