Engeland en Schotland

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

wimpey

Re: Engeland en Schotland

Bericht door wimpey » ma okt 06, 2014 3:30 pm

zeux schreef: Robben passeert snel, met gewiekste bewegingen, maar ik vind het geen mooie, gracieuze, stijlvolle, gestileerde voetballer. Ik vind hem niet veel souplesse hebben.
Kijk nog eens effe hoe Robben zonder souplesse die bal van Blind uit de lucht plukte, voorafgaand aan de 1-2 tegen Spanje...
Van Persie heeft dat veel meer. Dan 'oogt' het fraai, maar is het zelden effectief. In ieder geval niet het laatste jaar.
We verschillen van mening, laten we het daar maar op houden.

De teneur is wel duidelijk. Volk en media vinden Robben geweldig, gevolgd door een 'maar'.

Qua niveau komen Persie, Vaart en Sneijder niet in de buurt van Robben, maar er wordt wel vaak een BS-reden gevonden om het tegendeel te 'bewijzen'.

Le T.

Bericht door Le T. » ma okt 06, 2014 3:56 pm

wimpey schreef:De teneur is wel duidelijk. Volk en media vinden Robben geweldig, gevolgd door een 'maar'.

Qua niveau komen Persie, Vaart en Sneijder niet in de buurt van Robben, maar er wordt wel vaak een BS-reden gevonden om het tegendeel te 'bewijzen'.
Het verschil tussen Robben en Van Persie is natuurlijk kleiner dan het verschil tussen Van Persie en Sneijder/VdV, maar dat Robben echt bijzonder goed kan voetballen is natuurlijk al meer dan 10 jaar duidelijk. Maar hij is heel vaak geblesseerd geweest en heeft in Engeland de reputatie van buitelaar gekregen, en niet helemaal onterecht.

Bovendien heeft hij niet door hoe je in Nederland populair wordt, hij heeft nog wel eens zelfkritiek bijvoorbeeld, hij weet niet altijd waar de camera's staan om een verbeten kop te trekken en quasi-fanatiek het vuistje te ballen. Dat in combinatie met een gebrek aan prijzen maakt dat je als loser wordt gezien. Ook werkt hij niet als een hoer de BN-er uit te hangen en voorziet hij de sportpers niet van nieuwtjes en lekken en laat zijn zaakwaarnemer na om met interesse van allerlei topclubs te schermen. Als je niet bereid bent die extra's te doen voor je carriere, dan moet je het allemaal op het veld laten zien.
Wollt ihr den totalen Mensch?

zeux

Bericht door zeux » ma okt 06, 2014 4:15 pm

wimpey schreef:
zeux schreef: Robben passeert snel, met gewiekste bewegingen, maar ik vind het geen mooie, gracieuze, stijlvolle, gestileerde voetballer. Ik vind hem niet veel souplesse hebben.
Kijk nog eens effe hoe Robben zonder souplesse die bal van Blind uit de lucht plukte, voorafgaand aan de 1-2 tegen Spanje...
Van Persie heeft dat veel meer. Dan 'oogt' het fraai, maar is het zelden effectief. In ieder geval niet het laatste jaar.
We verschillen van mening, laten we het daar maar op houden.
Volgens mij heb je niet in de gaten dat ik feitelijk juist ondersteun wat jij zegt. Alleen met een ander argument er bij. :neutral.gif:
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

wimpey

Bericht door wimpey » ma okt 06, 2014 4:22 pm

zeux schreef: Volgens mij heb je niet in de gaten dat ik feitelijk juist ondersteun wat jij zegt. Alleen met een ander argument er bij. :neutral.gif:
Ook daarover verschillen we van mening. :smallgrin.gif:

zeux

Bericht door zeux » ma okt 06, 2014 4:39 pm

wimpey schreef:
zeux schreef: Volgens mij heb je niet in de gaten dat ik feitelijk juist ondersteun wat jij zegt. Alleen met een ander argument er bij. :neutral.gif:
Ook daarover verschillen we van mening. :smallgrin.gif:
Volgens mij is het bij jou eerder een drang om tegen alles te zijn wat ik schrijf, ongeacht wat ik schrijf. :biggrin.gif:
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » di okt 07, 2014 9:11 am

Los van de vergelijking met Persie vind jij Robben toch bonkerig terwijl wimpey hem juist een mooie voetballer met veel souplesse vindt? Lijkt me dan niet dat jullie het eens kunnen zijn. Ik vind Robben trouwens een oracthgie voetballer, en versta onder 'bonkerig' net als wimpey een Dirk Kuijt, Kolbeinn Sigthorsson, en in mindere mate een Klaas Jan Huntelaar bijvoorbeeld.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » di okt 07, 2014 9:33 am

kan je uitleggen wat je verstaat onder een 'oracthgie voetballer'?

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » di okt 07, 2014 10:53 am

WP_LeGeNd schreef:kan je uitleggen wat je verstaat onder een 'oracthgie voetballer'?

Prachtige...

En dat vind ik Kuijt, Sigthorsson, en in mindere mate Huntelaar dus niet.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » di okt 07, 2014 1:17 pm

wimpey schreef: Sneijder was onder Mourinho 1 seizoen wereldtop. Dat heeft Van Persie niet bereikt.
Sneijder is nooit constant geweest, zelfs in dat ene jaar niet. Hij piekte alleen op de juiste momenten.
Die neiging had hij bij Ajax ook al. Liet zich af en toe zien maar was veel te weinig aanwezig, over een heel seizoen gemeten. Zelfs onder HTC, die alles op hem afstemde.
Een topvoetballer staat er jaar in jaar uit. Die kun je overal neerzetten - ze presteren. Sneijder heeft een enorme gebruiksaanwijzing. Hij moet het mannetje zijn, het hele elftal moet voor hem werken, en dan nog komt hij alleen tot zijn recht in een countersysteem.
Robben is al jaren wereldtop. Maar hij komt uit Groningen, is een vervelend mannetje in het veld en doet niet aan glitter & glamour en haalt de pers niet met allerlei verschillende wijven.
Robben presteert wél constant. Zijn zwakke punt was zijn fysieke gesteldheid, maar blijkbaar weten ze bij Bayern wat hij nodig heeft.
VDV is wereldtop in Bild en op de massagebank. Hij is al jaren geen full-time voetballer meer.
Hij heeft het niet in zich. Kan alles met een bal maar fysiek komt hij zwaar tekort.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » wo okt 08, 2014 12:03 pm

Yopi schreef: Sneijder heeft een enorme gebruiksaanwijzing. Hij moet het mannetje zijn, het hele elftal moet voor hem werken, en dan nog komt hij alleen tot zijn recht in een countersysteem.

Onzin. Heb je nog een beetje voetbal gekeken afgelopen zomer? Sneijder heeft 6 weken lang de longen uit zijn lijf gelopen voor Oranje in een uiterst dienende rol op het middenveld.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo okt 08, 2014 12:13 pm

Mr. Ajax schreef:
Yopi schreef: Sneijder heeft een enorme gebruiksaanwijzing. Hij moet het mannetje zijn, het hele elftal moet voor hem werken, en dan nog komt hij alleen tot zijn recht in een countersysteem.

Onzin. Heb je nog een beetje voetbal gekeken afgelopen zomer? Sneijder heeft 6 weken lang de longen uit zijn lijf gelopen voor Oranje in een uiterst dienende rol op het middenveld.
Dat doet toch niets af aan datgene wat Yopi roept? Sneijder floreert alleen als hij het mannetje is, in een countersysteem speelt en de rest van het elftal is afgestemd op hem. Het was nou niet dat Sneijder hoger scoorde dan een mager zesje tijdens het WK. Ja, hij werkte goed, maar het was allemaal weinig verheffend. Ik zag in ieder geval niets van klasse.

Le T.

Bericht door Le T. » wo okt 08, 2014 12:21 pm

Mr. Ajax schreef:

En maar liefst 3 passes op de spits weten te produceren, dat is wellicht meer dan op het WK daarvoor, maar erg weinig voor zowel een spelmaker als voor een dienende middenvelder. Het ging dan ook meteen veel beter toen hij een schop kreeg in de warming up en niet mee kon doen.

wimpey

Bericht door wimpey » wo okt 08, 2014 12:30 pm

Heb jij een auto-reply software ontwikkeld, welke in werking treedt zodra op AT de naam Sneijder gepost wordt?

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » wo okt 08, 2014 3:04 pm

peter schreef:
Mr. Ajax schreef:

Dat doet toch niets af aan datgene wat Yopi roept? Sneijder floreert alleen als hij het mannetje is, in een countersysteem speelt en de rest van het elftal is afgestemd op hem. Het was nou niet dat Sneijder hoger scoorde dan een mager zesje tijdens het WK. Ja, hij werkte goed, maar het was allemaal weinig verheffend. Ik zag in ieder geval niets van klasse.
Wat Yopi zegt strijd dit tegen. Yopi stelt namelijk dat Sneijder maar op een manier kan worden gebruikt, en dat is als heel het elftal op hem is afgestemd. Wes heeft afgelopen zomer echter bewezen dat dit onzin is. Die jongen is een stuk volwassener als 3, 4 jaar geleden. Mijns inziens wordt hij flink ondergewaardeerd in Nederland.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » wo okt 08, 2014 3:22 pm

Ik moet dat toch gemist hebben deze zomer, Sneijdertje, van der Vaart en Robben spelen in Engeland. :hypocrite.gif:
YNWA

Iniesta

Bericht door Iniesta » wo okt 08, 2014 7:33 pm

Heeft Sneijder dan iets toegevoegd op het wk dat een ander zou kunnen?
Denk dat een immers net zo goed achter z'n man had kunnen rennen.

Baseman

Bericht door Baseman » do okt 09, 2014 8:18 am

Ik vind het wel opvallend dat zo ongeveer iedere Oranje speler altijd Sneijder noemt zodra het gaat over extra klasse en een hoger niveau. Dat zie ik niet zo terug op het veld, maar dat hij door zovelen als belangrijk en positief voorbeeld wordt genoemd zal geen toeval zijn.

En om Le T. zijn standaard reactie alvast voor te zijn: Allemaal geïndoctrineerd die spelers! Leugens van de media!
:excited.gif:

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » do okt 09, 2014 9:44 am

Iniesta schreef:Heeft Sneijder dan iets toegevoegd op het wk dat een ander zou kunnen?
Denk dat een immers net zo goed achter z'n man had kunnen rennen.

Dat denk ik niet. Immers had die assists en de winnende tegen Mexico ook never nooit gemaakt.

Aan de ene kant wordt gesteld dat hij alleen kan spelen als heel het elftal om hem heen is gebouwd, aan de andere kant is het ook niet goed als hij minder opvallend en volledig in dienst van het elftal gaat spelen.

Dan wordt het inderdaad lastig voor hem, vrees ik.

Le T.

Bericht door Le T. » do okt 09, 2014 11:42 am

Baseman schreef:Ik vind het wel opvallend dat zo ongeveer iedere Oranje speler altijd Sneijder noemt zodra het gaat over extra klasse en een hoger niveau. Dat zie ik niet zo terug op het veld, maar dat hij door zovelen als belangrijk en positief voorbeeld wordt genoemd zal geen toeval zijn.
Daar staat mij eigenlijk niks van bij, heb je daar voorbeelden van? Dat hij hoog in de pikorde staat lijkt me wel duidelijk, maar dat heeft niet zoveel met klasse te maken.
En om Le T. zijn standaard reactie alvast voor te zijn: Allemaal geïndoctrineerd die spelers! Leugens van de media!
:excited.gif:
Wat wil je eigenlijk beweren, dat de media géén campagne voor en tegen bepaalde spelers voeren? En wil je beweren dat dat geen invloed heeft op het publiek en daarmee bijvoorbeeld bondscoaches?

wimpey

Bericht door wimpey » do okt 09, 2014 11:45 am

Baseman heeft het dan ook over 'spelers', Le T.

Die in de media campagne voeren voor Sneijder, naar ik aanneem... :biggrin.gif:

Le T.

Bericht door Le T. » do okt 09, 2014 12:23 pm

wimpey schreef:Baseman heeft het dan ook over 'spelers', Le T.

Die in de media campagne voeren voor Sneijder, naar ik aanneem... :biggrin.gif:
Indirect beinvloedt dat de pikorde natuurlijk wel, spelers of trainers die aan de grote Wesley Sneijder komen krijgen een bak stront over zich heen.

wimpey

Bericht door wimpey » do okt 09, 2014 12:33 pm

Le T. schreef: Indirect beinvloedt dat de pikorde natuurlijk wel, spelers of trainers die aan de grote Wesley Sneijder komen krijgen een bak stront over zich heen.
Hiddink is de 5e bondscoach op rij die het niet aandurft om Sneijder te passeren uit angst voor represailles vanuit de media. Het is duidelijk.

Le T.

Bericht door Le T. » do okt 09, 2014 1:28 pm

wimpey schreef:
Le T. schreef: Indirect beinvloedt dat de pikorde natuurlijk wel, spelers of trainers die aan de grote Wesley Sneijder komen krijgen een bak stront over zich heen.
Hiddink is de 5e bondscoach op rij die het niet aandurft om Sneijder te passeren uit angst voor represailles vanuit de media. Het is duidelijk.
Van Gaal durfde het wel, en die bak stront kon er ook nog wel bij. Maar die was er wel, Sneijder met zijn dikke pens en waardeloze spel was namelijk vernederd door de bondscoach. Van Marwijk wilde sowieso counteren maar heeft op het EK gewoon toegegeven dat hij de opstelling maakte "die jullie zo graag wilden". Van Basten, zelf ook niet bepaald vijandig door de media benaderd, heeft ondervonden wat het is om een vriendje van de vaderlandse voetbaljournalisten te passeren. De tekst van het mopje van Van Nistelrooij lekte integraal naar de pers, en toen begon het gedoe. Net zo lang tot de zaakwaarnemer van Van Nistelrooij met Kees Jansma moest gaan onderhandelen over de basisplaats van Ruud. Het duo Advocaat/Van Hanegem was notabene benoemd vanwege de media, een voorzichtige veilige keuze die daar na Van Gaal niet teveel weerstand zou oproepen, en de KNVB heeft gewoon openlijk toegegeven dat Van Hanegem erbij moest voor een positieve stemming bij de pers.

wimpey

Bericht door wimpey » do okt 09, 2014 2:01 pm

Van Gaal stelde 'm gewoon op tijdens het WK, meen ik me te herinneren...

Le T.

Bericht door Le T. » do okt 09, 2014 2:10 pm

wimpey schreef:Van Gaal stelde 'm gewoon op tijdens het WK, meen ik me te herinneren...
Hij had ook niet zoveel alternatieven, hoewel het met Clasie op zijn positie een stuk beter ging in de wedstrijd tegen Brazilie, en ook Van Gaal koos op het WK voor een soort countervoetbal. Feit is dat de media het een schande vonden dat hij überhaupt fit moest worden.

Plaats reactie