Champions League

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » do feb 22, 2007 12:40 am

Harm schreef:En 11 gele kaarten bij Roma - Olympique
Baggerpot. Net nog even gekeken en het was een ordinair schoppartijtje, waarbij Lyon het betere van het spel had. Al met al zijn er wat spelers van Roma nu geschorst (Totti bijvoorbeeld), waardoor Lyon het wel zal afmaken in de return.

joey
Erelid

Bericht door joey » do feb 22, 2007 11:27 am

Is Lyon inderdaad van slag, Peter? In Frankrijk doen ze het op dit moment niet zo goed.
Het stinkt aan alle kanten!

Harm

Bericht door Harm » do feb 22, 2007 11:42 am

Lyon was beter, maar liet zich verleiden om met het spel van Roma mee te gaan.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » do feb 22, 2007 11:56 am

het voetbal is momenteel helemaal niet om aan te zien in de CL. :sad:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do feb 22, 2007 3:32 pm

Inter-Valencia was anders een geweldige pot. Ik moet de tweede helft nog zien, maar in de eerste helft speelde Inter uitstekend verzorgd en hield het Valencia constant onder druk. Ik had niet verwacht dat één van de twee teams zoveel initiatief zou nemen. Ibrahimovic, Stankovic, Maicon en Materazzi speelden tot aan de rust ijzersterk. Het doelpunt van Cambiasso ontstond doordat Zlatan vanuit een een moeilijke positie z'n noppen nog tegen de bal aan kreeg. Cañizares haalde de bal nog met een knappe reflex, waarna Cambiasso de bal in buitenspelpositie binnenkopte. Volgens mij was het schot van Zlatan al over de lijn dus wellicht dat de grensrechter het daarom liet gaan.

Zoals voorspeld gaat Liverpool Barcelona er dus uit kieperen. Ik heb alleen het laatste half uur gezien, maar daarin leek Barça op het Barcelona van de laatste weken. Onzeker, doelloos voetballend en laconiek verdedigend. Marquez liep bij de 1-2 achterin de clown uit te hangen, net zoals Valdes de inzet van Bellamy makkelijk leek te kunnen stoppen. Liverpool heeft wat geluk gehad maar verdedigde ook sterk. Met dit resultaat zou ik Barcelona op Anfield Road gewoon fel aanpakken. In uitwedstrijden speelt Liverpool behoorlijk timide, maar thuis moet Barcelona onder druk gezet worden zoals in m'n voorspelling. Je kan wel achterover gaan hangen, maar Barcelona 2006-2007 is zo onvoorspelbaar als wat en kan het zomaar wél op z'n heupen krijgen. En dan kan Barcelona van iedereen winnen.

Barcelona presteert dit seizoen overigens opvallend zwak in topwedstrijden. Tegen Chelsea, Real Madrid en Valencia werd uit verloren en thuis tegen Valencia en Chelsea en uit bij Werder Bremen werd gelijkgespeeld. En in mijn ogen is dat voor een deel te wijzen aan aparte (lees: slechte) tactische keuzes van Rijkaard en uiteraard ook aan de blessures van Messi maar vooral Eto'o.

Porto-Chelsea vond ik weinig aan. Voor Porto was er weinig goed nieuws want ik zie ze de 1-1 op Stamford Bridge niet recht zetten. Het beste nieuws was er misschien wel Manchester United, aangezien John Terry weer geblesseerd uitviel. Begrijp me niet verkeerd, ik vind Essien bijna een alleskunner en hij deed gisteren veel goed en weinig verkeerd, maar het verschil tussen Terry en Essien als centrale verdediger mag er wezen.

Op een gegeven moment mocht ik me even verheugen op één van de mooiste goals die ik ooit heb gezien toen Quaresma bijna scoorde met z'n trademark. Ruim buiten het strafschopgebied waagde hij het om met z'n buitenkant voet richting de verre hoek te schieten. Ik baalde dat de bal op de lat belandde.

Van de bovenste vier CL-topscoorders aller tijden scoorden er deze speeldag drie: Raul, Van Nistelrooij en Shevchenko (alleen Henry wist niet te scoren). Ik vond Shevchenko erg actief maar het botert nog altijd voor geen meter tussen hem en Drogba. Ik heb ook niet het gevoel dat ze elkaar mogen. Je ziet ze nooit een duim naar elkaar opsteken, een applausje over hebben voor de ander of zich excuseren na een te egoïstische actie. Ik ben betwijfel of het als spitsenkoppel ooit nog wat gaat worden met die twee. Ze gunnen elkaar maar weinig, zo lijkt het.
Laatst gewijzigd door FlaFlu op do feb 22, 2007 8:29 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Lionel

Bericht door Lionel » do feb 22, 2007 3:49 pm

Diehard concurrenten.
IK GELOOF!!!!!!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do feb 22, 2007 7:44 pm

Ik ben het vanochtend vergeten te vragen, maar is jullie de golfswing van Bellamy na z'n doelpunt nog opgevallen? :xyxthumbs: :D

Frank

Bericht door Frank » do feb 22, 2007 8:09 pm

Thomas schreef:Mij zie je voorlopig even niet meer in deze topic, maar kijkt er vandaag niemand?
Dat voorlopig is bij jou ook maar van korte duur.... :twisted:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do feb 22, 2007 8:11 pm

Dat zei ik gistermiddag, omdat ik de CL-wedstrijden later nog terug moest zien. ;)

Frank

Bericht door Frank » do feb 22, 2007 8:13 pm

Ik had me al verheugd op een paar dagen rust.... :evildr:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do feb 22, 2007 8:17 pm

Dat kan je voorlopig wel vergeten. Of je zal me weg moeten pesten. ;)

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do feb 22, 2007 8:18 pm

Riep je, Frank? :hypocrite:
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » do feb 22, 2007 8:27 pm

Op een gegeven moment mocht ik me even verheugen op één van de mooiste goals die ooit heb gezien toen Quaresma bijna scoorde met z'n trademark. Ruim buiten het strafschopgebied waagde hij het om met z'n buitenkant voet richting de verre hoek te schieten. Ik baalde dat de bal op de lat belandde.
Inderdaad :worshippy:

Ik zag de bal al in de kruising belanden en dan zou het inderdaad een van de mooiste goals zijn die ik heb meegemaakt...Sowiesio vind ik Quaresma een prachtige speler om naar te kijken! Beheerst de 'buitenkant trap' als geen ander!
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Alaindebanaan

Bericht door Alaindebanaan » za feb 24, 2007 12:08 am

Lille krijgt geen herkansing tegen ManU

23/2/2007 19:11

Lille heeft geen succes gehad in de strijd om het winnende doelpunt van Ryan Giggs ongedaan te krijgen. De tuchtcommissie van de UEFA meent dat er niets mis is met de enige goal in het thuisduel met Manchester United.
De Franse club liet zich zeven minuten voor tijd compleet verrassen toen Giggs de bal uit een vrije trap in het doel mikte terwijl Lille zich nog concentreerde op het neerzetten van de muur. De thuisclub meende dat scheidsrechter Eric Braamhaar (foto) de treffer had moeten afkeuren omdat hij nog niet had gefloten.

Op basis van de reglementen en de beelden van het voorval oordeelde de Europese voetbalbond dat er technisch niets mankeerde aan Braamhaars beslissing om de goal niet af te keuren. Het verzoek van Lille om een replay werd dan ook afgewezen.

De UEFA liet weten wél onderzoek te doen naar het gedrag van de spelers van Lille na de in hun ogen omstreden treffer. De Fransen protesteerden hevig en dreigden zelfs van het veld te stappen.

Lille moet nu woensdag 7 maart op Old Trafford de 1-0 nederlaag zien weg te poetsen om de achtste finale van de Champions League te overleven.

VI
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » za feb 24, 2007 11:49 am

Wat doet Platini aan de ongeregeldheden bij Lille-ManUnited?
Hugo Borst

Toen Phillip Cocu na een minuut of tien begon te hinken, vreesde ik voor PSV. Maar hij speelde door, en het vervolg had iets heroïsch. Ik ben lyrisch over die man. Even dacht ik dat tegenstanders de manier hadden gevonden om PSV in het hart te raken. Midweeks jaagden middenvelders van het kleine Go Ahead hem op en raakten hem hard in de duels. Roda JC pakte het een paar dagen later ook zo aan - en won. Op het Kasteel zag ik Edwin van Bueren scherp tackelen op Cocu. Hij had het een paar wedstrijden moeilijk. Misschien was hij ook eventjes niet zo in vorm. Maar tegen Arsenal stond de veteraan er weer. Ik herkende Van Hanegem in zijn nadagen. Diens onmetelijke sluwheid die grensde aan zoveel superioriteit dat je als supporter in de lach schoot: dus zó simpel is voetbal!
Willem liep veel minder, maar stond altijd op de goede plaats. Cocu staat ook altijd goed, maar sleurt en stuwt en beukt waar hij maar kan. En altijd duikt hij levensgevaarlijk op voor de keeper van de tegenpartij. Ik baalde dat ik dinsdagavond voor de tv zat. De camera volgt namelijk alleen de bal en ik wil Phillip zien. Ik had een uitnodiging op zak van mijn vriend Bonaventura, maar was te druk om af te reizen naar Eindhoven. Ik hoop dat ik een herkansing krijg. Ik hoop dat PSV stand houdt over tien dagen in Londen. Wat ik me wel afvraag, is hoe Cocu dit in godsnaam doet? Vijf cols over van de buitencategorie en herstellen zonder infuus?

VROUWENVOETBAL

Steeds vaker vragen - voornamelijk - vrouwen me of ik voor of tegen professioneel vrouwenvoetbal ben in Nederland.
Voor! Gewoon omdat veel meisjes en vrouwen dromen van een profavontuur. En ik gun mensen hun dromen zo.

BRAAMHAAR

Het is mijn scheidsrechter niet, Erik Braamhaar, maar laat gezegd zijn dat hij twee keer gelijk had tijdens Lille-Manchester United. Hij keurde een Franse goal dapper af wegens duwen en hij verleende de aanvallende partij het recht om een vrije trap snel te nemen (Giggs maakte 0-1). Daarna brak de pleuris uit.
De Fransen wilden nota bene het veld afstappen. Dat zou bij Markus Merk of de Noor Hauge niet zijn gebeurd. Die arbiters hebben meer personality. Wat niet wegneemt dat Braamhaar dus twee goede besluiten nam, tenzij natuurlijk boven water komt dat hij de Franse voetballers in de muur in woord of gebaar heeft beloofd dat hij de spelers van Manchester United het sein heeft gegeven om te wachten.

PLATINI

Benieuwd ben ik naar wat Michel Platini vindt van de ongeregeldheden tijdens Lille-Manchester United. De nieuwe voorzitter van de Europese voetbalbond was onlangs stellig in zijn oordeel over (de achterban van) Feyenoord. Volkomen terecht dat die club eventjes geen Europees voetbal mag spelen. Geen woord over de warboel die (zijn vroegere club) Nancy er organisatorisch van had gemaakt. Ondanks waarschuwingen van de leiding van Feyenoord werden er toch kaarten in de vrije verkoop gedaan. Ook de Franse politie is niets verweten. Zij sloten Rotterdamse wilden (zonder kaartjes) niet op in een of andere legerkazerne, nee, ze werden losgelaten in het stadion. Er kwam traangas aan te pas, die zelfs de spelers hinderde.
De rest is geschiedenis. Tijdens Lille-Manchester United is Europa misschien wel aan een klein Heizeldrama ontsnapt. Engelse fans werden bijna platgedrukt en door het hek te forceren ontsnapten ze aan een wisse dood. Ik zag Edwin van der Sar net als Timmer een paar weken geleden snakken naar adem, vanwege het traangas. Het trieste is: de leiding van Manchester United wil dat Lille wordt uitgesloten van verdere deelname aan de Champions League, maar de Fransen willen dat Manchester wordt geschorst.
Een diepgaand onderzoek zou klaarheid moeten brengen. Hoe kon het dat het ‘Engelse’ vak zó vol zat? Zijn er in Engeland op grote schaal kaarten vervalst of liet de Franse controle te wensen over? Waarom kwam de Franse politie zo kort na Nancy weer op de proppen met traangas, en was dat wel nodig en verantwoord? Wat doet Michel Platini? Ik kan het wel voorspellen. Als Fransman offert hij Lille niet en een reus als Manchester United durft hij niet uit de competitie te laten nemen. Het wordt een berisping, een opgeheven vingertje als laf compromis. Let maar op. Matsen heet dat.
www.ad.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Alexander

Bericht door Alexander » di mar 06, 2007 9:36 pm

Chelsea 0-1 achter. Vrij sensationeel...

peter

Bericht door peter » di mar 06, 2007 9:36 pm

Ik dacht dat de hele Roma enclave geschorst was, maar dat geldt dus blijkbaar niet. Moet me beperken tot TT, maar die 0-1 van de maestro zelf werd hier wel met hard gejuich ontvangen. Er hangt een kleine sensatie in de lucht, al zal ik niet te hard juichen nog.

joey
Erelid

Bericht door joey » di mar 06, 2007 9:38 pm

Alexander schreef:Chelsea 0-1 achter. Vrij sensationeel...
Mooi. :cheer:

Barcelona gaat het niet redden, denk ik.

Justin
Contacteer:

Bericht door Justin » di mar 06, 2007 9:39 pm

Roma zelfs op 0-2. Lijkt gespeeld. :yes:

peter

Bericht door peter » di mar 06, 2007 9:41 pm

Justin schreef:Roma zelfs op 0-2. Lijkt gespeeld. :yes:
Moet een mooie goal zijn geweest. :cheer:

Er was er al eentje (onterecht) afgekeurd, maar Roma steelt hier eventjes de show. :eusa_dance:

joey
Erelid

Bericht door joey » di mar 06, 2007 9:47 pm

Peter schreef:Er was er al eentje (onterecht) afgekeurd, maar Roma steelt hier eventjes de show. :eusa_dance:

:cheer: :cheer: :eusa_dance:

In huize joey zijn we fan van Totti, wat anderen ook van hem mogen zeggen. Never a dull moment met Francesco. :xyxthumbs: :D

Baseman

Bericht door Baseman » di mar 06, 2007 9:49 pm

Lyon vliegt er dus weer vroegtijdig uit !
En Barca houdt dit niet lang meer vol, die gaan er ook aan.

Verder nog Chelsea 0-1 achter, gaat lekker met de topclubs...

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di mar 06, 2007 9:58 pm

Chelsea inmiddels 1-1 :cheer:

Maar wat speelt Barca slecht, ik heb het idee dat zelfs AJAX vanavond van ze had kunnen winnen.

joey
Erelid

Bericht door joey » di mar 06, 2007 10:00 pm

Die actie van Ronaldinho was wel magistraal, maar hij koos de verkeerde hoek.

Marijn

Bericht door Marijn » di mar 06, 2007 10:06 pm

Barelona speelt niets klaar en gokt op een paar individuele acties (maar zelfs die kansen worden niet benut). Nee, Liverpool verdient het wat mij betreft om door te gaan.
"The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world that he didn't exist."
-The Usual Suspects

Plaats reactie