Talentvol, maar nog redelijk bleu. Ik ben persoonl het meest gecharmeerd van linksback Clichy. Een verdediging met Clichy, Eboué en Djourou is toch wel wat te onervaren. Helemaal omdat Touré volgens mij ook niet zo'n sturende speler is. Met een duo Touré-Gallas zou Arsenal er flink sterker op worden.RosenbergSpits schreef:Anyway, die Djourou van Arsenal valt mij eigenlijk wel op, ben ik de enigste die dat een heel talentvolle verdediger vindt?
Engeland en Schotland
Moderator: mods
Arsenal gaf weer eens een voetbalkliniek met Fabregas als uitblinker. Wat een schitterende voetballer is het toch. Dat Barcelona die heeft laten gaan is echt een schande.Arwin schreef:Van Persie dolde Ooijer en Arsenal dolde Blackburn: 6-2
Dat het na de 0-1 nog een tweede keer in de problemen kwam was totaal onnodig en op dat moment leek het er weer even op alsof ook Blackburn tegen de algemene verhouding in een punt zou gaan pakken. De verdediging blijkt de laatste weken behoorlijk gammel met groentje Djourou, een Eboué die te vaak nonchalant is en een niet al te overtuigende Lehmann. Touré is een topverdediger maar geen verbale leider, denk ik. Sowieso is Arsenal kwetsbaar omdat het zoveel mensen naar voren stuurt.
In de meeste wedstrijden dat ik Ooijer dit seizoen heb zien spelen bleek het toch maar een middelmatige verdediger hoor. Vandaag werd hij bij die goal even suf gespeeld door Van Persie, al is dat opzich geen schande. Van Persie is Robben in mijn ogen inmiddels ver voorbij gestreefd. Hij heeft meer techniek, veel meer verrassing in z'n spel. Hij heeft alleen nog wat moeite om z'n kansen af te maken. Een echte spits zal het ook nooit worden, denk ik. Hij zal altijd wel een zwerver blijven.
Heel Blackburn beleeft overigens een dramatisch seizoen. Ze staan op de 17de plek en hebben na Charlton Athletic de meeste tegengoals moeten incasseren.
Hij maakt z'n nominatie helemaal waar. :bis:Hoeladans schreef:Wereldgoal van Scholes!Misschien wel de mooiste van het seizoen,en 0-2 voor United bij Villa.
;)
Aston Villa is dit seizoen een behoorlijk taaie tegenstander, maar toen Manchester in te tweede helft een tandje bijzette was het toch wel gedaan met ze. Cristiano Ronaldo was weer eens de grote man met 2 doelpunten. Rooney speelde vandaag niet in de basis maar ik moet het toch even over die aanval hebben. Zoveel variatie, zoveel beweging, zoveel opties. Giggs speelt ook op z'n 33ste weer een betrouwbaar seizoen en zowel Rooney, Saha als Ronaldo hebben er inmiddels 8 gemaakt in het Premiership. Zowel Ronaldo en Giggs komen zo nu en dan graag naar binnen maar met de opbouwende kwaliteiten van Evra en Neville is ook niets mis.
Scholes speelde vandaag ook weer ijzersterk, terwijl deze wedstrijd bij mij nogmaals vraagtekens opriep wat betreft de aankoop van Carrick. Fletcher nam zijn rol moeiteloos over. 30 Miljoen? Give me a break.
O'Neill had Petrov overigens aan de zijkant geposteerd. Geen idee wat die jongen daar zou moeten doen. :nooo:
Wigan Athletic-Chelsea:
Chelsea kwam vrij simpel op 0-2 via doelpunten van Lampard en Kalou, die weer eens mocht beginnen in plaats van Sheva. Vlak voor rust maakte Heskey tegen de verhouding in nog de 1-2, maar na rust kwam er een compleet ander Wigan de kleedkamer uit. Fel, snel en aanvallend, mede dankzij invaller en aanvaller David Cotterill. De 2-2 was in dat opzicht dan ook verdiend. In het buitenspel-opzicht was hij wat minder verdiend. :D Heskey was de grote man bij Wigan. Hij speelde uitstekend. Met zo'n rammer bezorgde coach Jewell vooral Boulahrouz erg veel moeite. Ricardo Carvalho speelde weer sterk en het is wel duidelijk wie er straks op de bank terechtkomt wanneer Terry terug is. Boula speelde weer eens matig en werd dan ook terecht gewisseld. En al zou hij het nu alsnog willen, een plekje als rechtsback kan hij ook wel vergeten. Essien daar neerzetten is een meesterzet van Mourinho gebleken.
Het leek er sterk op dat Chelsea puntverlies zou gaan oplopen, maar het liep anders dankzij een goed laag schot van Robben, die verder onopvallend speelde. Zoals zo vaak scoorde Chelsea laat in de wedstrijd. Inmiddels is het al heel wat wedstrijden ongeslagen, terwijl het heel regelmatig met moeite wint en het eigenlijk helemaal niet zo goed loopt allemaal. Maarja, in de winterstop kan er weer 30 miljoen uitgegeven worden en ruilen ze Shevchenko weer in voor een ander ofzo. Het zijn net Pokémon kaarten, die voetballers. :sad:
Mourinho is zeker een topcoach. Maar ik vind niet dat je zijn Chelsea-periode er bij moet halen om dit aan te tonen. Alles minder dan een kampioenschap is namelijk schandalig met zoveel geld tot je beschikking. En het feit dat Chelsea nog niet langer dan een half uur aantrekkelijk kan voetballen per wedstrijd is diep triest te noemen.
Nee, mijn club is het niet, die wankers van Chelsea. :pukey:
-
- AT Toto winner 15/16
Abramovitsj houdt hand op de knip
Chelsea zal zich in de toekomst wat
minder roeren op de transfermarkt.Roman
Abramovitsj,de schatrijke eigenaar van
de club,heeft in een interview met de
Observer laten weten voorlopig de hand
op de knip te zullen houden.
"De strategie is zelf spelers opleiden
in onze eigen voetbalschool.Daar hebben
we veel in geïnvesteerd en we hopen dat
die de nodige talenten zal afleveren",
legde Abramovitsj uit in het interview.
De Russische miljardair stak,sinds hij
in 2003 op Stamford Bridge aan de macht
kwam,honderden miljoenen in Chelsea.Het
sterrenensemble werd in 2005 voor het
eerst sinds 1955 weer landskampioen.
:worshippy:
Nu Barca nog Thomas.
Chelsea is in a league of it's own, when it comes to spending money.Peter schreef:Ik snap jou aversie jegens Chelsea niet zo goed, aangezien je zelf een fan bent van Barcelona.
Ik heb trouwens geen favoriet in Engeland, maar heb ook niets tegen Chelsea. Heb eerder iets tegen ManU, maar ok.
Natuurlijk geven Barcelona en Real Madrid veel geld uit, maar wat Chelsea de laatste jaren doet is echt ongekend.
Valdes, Puyol, Xavi, Iñiesta, Oleguer, Fabregas (Arsenal), Pique (Real Zaragoza).brigade zuid schreef: :worshippy:
Nu Barca nog Thomas.
Nu jij weer.
Real heeft in een half jaar tijd zo'n 100 miljoen uitgegeven aan nieuwe spelers.Thomas schreef:Chelsea is in a league of it's own, when it comes to spending money.
Natuurlijk geven Barcelona en Real Madrid veel geld uit, maar wat Chelsea de laatste jaren doet is echt ongekend.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Barcelona haalt Zambrotta en Thuram en had Henry ook nog gehaald als hij niet bij Arsenal had willen blijven. Nu ken ik de getallen niet, maar als je dat kunt halen is het dan wel een kunst om kampioen van Spanje te worden?
Daarnaast geeft ook Manchester United, een directe concurrent van Chelsea en volgens mij een favoriet van je (al moet je het zeggen als het niet zo is), 30 miljoen uit aan een enkele speler.
Daarnaast geeft ook Manchester United, een directe concurrent van Chelsea en volgens mij een favoriet van je (al moet je het zeggen als het niet zo is), 30 miljoen uit aan een enkele speler.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Volgens mij heeft Barcelona nog geen 50 miljoen uitgegeven.Bertje schreef:Barcelona haalt Zambrotta en Thuram en had Henry ook nog gehaald als hij niet bij Arsenal had willen blijven. Nu ken ik de getallen niet, maar als je dat kunt halen is het dan wel een kunst om kampioen van Spanje te worden?
Manchester United is geen favoriet van me. I'm an Arsenal man. Maar ik hoop dat ze de titel pakken. Omdat ik alles beter vind dan Chelsea en omdat Manchester gewoon goed en mooi voetbal speelt.Bertje schreef:Daarnaast geeft ook Manchester United, een directe concurrent van Chelsea en volgens mij een favoriet van je (al moet je het zeggen als het niet zo is), 30 miljoen uit aan een enkele speler.
En die speler is Michael Carrick. Zoals je hebt kunnen lezen vind ik dat bedrag voor zo'n speler ook belachelijk, maar verder komt ook Manchester qua transferuitgaven niet in de buurt van Chelsea.
Hoor je wat je zegt? "Nog geen 50 miljoen."Thomas schreef:Volgens mij heeft Barcelona nog geen 50 miljoen uitgegeven.Bertje schreef:Barcelona haalt Zambrotta en Thuram en had Henry ook nog gehaald als hij niet bij Arsenal had willen blijven. Nu ken ik de getallen niet, maar als je dat kunt halen is het dan wel een kunst om kampioen van Spanje te worden?
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Ik vond het destijds ook helemaal niks, nee. Al vond ik het minder erg dan wat men bij Real deed, namelijk ieder seizoen een grote wereldster voor meer dan 60 miljoen euro halen.
Maar ik was gewoon al een tijdje eerder 'verbonden' aan Barcelona. Dus dan kom je er niet zo makkelijk vanaf. En Chelsea vind ik inderdaad nog een stuk erger, omdat ze in een klasse apart zitten qua geld uitgeven.
Maar ik was gewoon al een tijdje eerder 'verbonden' aan Barcelona. Dus dan kom je er niet zo makkelijk vanaf. En Chelsea vind ik inderdaad nog een stuk erger, omdat ze in een klasse apart zitten qua geld uitgeven.
Omdat hij er geen antwoord op heeft aangezien van alle selectiespelers van Chelsea alleen John Terry uit de jeugdopleiding komt.Peter schreef:Brigade Zuid is wijs en gaat hier niet op in.
Dat team heef destijds inderdaad een metamorfose ondergaan. Dat was wel nodig ook. Maar in tegenstelling tot Chelsea leidt Barcelona dus wel degelijk zelf spelers op voor het eerste.Peter schreef:Vergelijk het team van 2003-2004 anders eens met het team van 2004-2005.
-
- AT Toto winner 15/16
Het ging nu even niet om de transferuitgaven. Abramovich wil eindelijk eens serieus jeugdspelers gaan opleiden voor het eerste elftal, waarna jij zei: 'nu Barcelona nog'. En dat terwijl een aantal mondiale toppers uit de jeugdopleiding van Barcelona komen. Dat de jeugdopleiding over 10 jaar eventueel beter zal zijn dan die van Barcelona weten we nu natuurlijk niet. Wat we wel weten is dat de jeugdopleiding van Barcelona op dit moment veel meer voorstelt dan die van Chelsea.
Ik was trouwens nog iemand vergeten. Messi speelt ook al sinds z'n 12de bij Barcelona.
Ik was trouwens nog iemand vergeten. Messi speelt ook al sinds z'n 12de bij Barcelona.
Laatst gewijzigd door FlaFlu op zo dec 24, 2006 10:09 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- AT Toto winner 15/16
Hoe de commercie het voetbal verpest voor een heleboel mensen:
http://www.youtube.com/watch?v=Q0tkwqhXTc4
http://www.youtube.com/watch?v=Q0tkwqhXTc4