UEFA Champions League 2008-2009

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » za dec 20, 2008 7:47 pm

CL is niet eens van de UEFA.

Gebruikersavatar
Hoeladans
Berichten: 3019
Lid geworden op: za aug 06, 2005 9:12 am

Bericht door Hoeladans » zo dec 21, 2008 11:31 am

Ik vind het juist prachtig om naar ploegen als Manchester United, Arsenal, Liverpool, Barcelona, Real Madrid, Inter Milan en Juventus te kijken.

Het zijn wedstrijden waarin de beste spelers ter wereld tegen elkaar spelen en daar kan ik veel meer van genieten dan van ploegen uit de Europese subtop.

En ook al gaan de halve finales en finales elk jaar tussen dezelfde ploegen, dan blijf ik kijken. Het zijn dan blijkbaar de sterkste teams met de beste spelers en daar kan ik alleen maar van genieten.

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » zo dec 21, 2008 5:30 pm

Nu vind ik het pas interessant worden..
IK GELOOF!!!!!!

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » ma dec 29, 2008 5:55 pm

UEFA schiet Real niet te hulp
Geschreven op maandag 29 december 2008 om 14:31; www.voetbalzone.nl.

Real Madrid staat voor een lastig parket. Het verzoek van de Spaanse landskampioen om meer dan één speler, die dit seizoen reeds in de UEFA Cup is uitgekomen, in te schrijven voor de resterende fase van de Champions League is niet gehonoreerd. Dat meldt de Europese voetbalbond UEFA maandagmiddag via de officiële kanalen.

Een club mag tot 31 januari slechts één speler inschrijven die al in het UEFA Cup-toernooi actief is geweest. Dat houdt in dat de Madrilenen maar één van de twee aankopen kunnen inzetten in het prestigieuze bekertoernooi: óf Klaas-Jan Huntelaar óf Lassana Lass Diarra. Huntelaar speelde dit seizoen al namens Ajax in de UEFA Cup, terwijl Diarra dit deed in het tenue van Portsmouth.

In een officiële verklaring ontkende Real Madrid vorige week de aantijgingen dat de club geen weet had van de regelgeving van de UEFA. De hoofdstedelingen zijn van mening dat het desbetreffende artikel 17.18 meer van toepassing is voor spelers die in hetzelfde seizoen al voor een andere club in de Champions League zijn uitgekomen, niet in de UEFA Cup. Het bestuur klopte vervolgens met haar zienswijze bij de UEFA aan in de hoop daarmee meer dan één nieuweling te kunnen inschrijven.

"De regel staat op zich", benadrukt woordvoerder William Galliard echter in een verklaring. "Real Madrid mag maar maximaal één speler inschrijven. We kunnen geen uitzondering maken, omdat de UEFA in dat geval voor elke club een uitzondering zou moeten maken. Dat kan de competitie beïnvloeden. Het is een geschreven regel en regels kunnen niet midden in het seizoen worden veranderd."

"Er kan er inderdaad maar eentje worden ingeschreven en ik wil er heel graag bij zijn", vertelde Huntelaar afgelopen weekeinde na zijn afscheid in de Amsterdam ArenA. "Daarom moet ik zorgen dat mijn naam op die lijst komt te staan. Vanaf de eerste training zal ik zorgen dat ik degene ben die ze gaan inschrijven."

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Bericht door Frank » di dec 30, 2008 7:50 pm

'Real naar CAS om Diarra én Huntelaar te kunnen opstellen'

30/12/2008 13:12

Er is Real Madrid veel aan gelegen zowel Lassana Diarra als Klaas-Jan Huntelaar te kunnen opstellen in de Champions League. De Koninklijke overweegt naar het CAS (het Hof van Arbitrage voor Sport) te stappen om de twee aanwinsten speelgerechtigd te krijgen, meldt Marca.

Maandag kreeg Real nul op rekest van de UEFA. De Europese voetbalbond verwees naar de regels, die voorschrijven dat een club slechts één nieuwe speler mag inschrijven die eerder voor een andere club actief is geweest in een van de twee Europese clubtoernooien.

Real hoopt bij het CAS wél gehoor te vinden, omdat de Spanjaarden van mening zijn dat de regels alleen gelden voor spelers die eerder voor een andere club in de Champions League zijn uitgekomen. Zowel Diarra als Huntelaar kwam in de eerste seizoenshelft uit in het UEFA Cup-toernooi, voor respectievelijk Portsmouth en Ajax.
Bron: VI.nl

Ik mag aannemen dat het CAS Real gewoon niet tegemoet komt en gewoon de regels laat gelden. Of zou het het zielige Real (wat toch al geen spelers heeft om op te stellen :hypocrite.gif: ) toch lukken?
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » wo dec 31, 2008 1:07 pm

'Selectie Real wil liever inschrijving Lass'
Geschreven op woensdag, 31 december om 09:56; www.voetbalzone.nl

Uit een enquête onder ruim honderdduizend deelnemers bleek onlangs dat Real Madrid niet Lassana Lass Diarra maar Klaas-Jan Huntelaar moet inschrijven voor de Champions League. Volgens de Spaanse sportkrant Marca is de spelersgroep van Juande Ramos echter een andere mening toebedeeld. De Franse middenvelder zou in het prestigieuze Europese toernooi juist meer nodig zijn.

Een club mag tot 31 januari slechts één speler inschrijven die al in het UEFA Cup-toernooi actief is geweest. Dat houdt in dat de Madrilenen maar één van de twee aankopen kunnen inzetten in de Champions League: óf Huntelaar óf Diarra. Huntelaar speelde al namens Ajax in de UEFA Cup, Diarra deed dit bij Portsmouth.

De selectie van Real Madrid is naar verluidt van mening dat Diarra, die eventueel zelfs als rechtsback uit de voeten kan, voor veel meer evenwicht zal zorgen. Dat is met name met oog op het aanstaande tweeluik met Liverpool van belang. De selectie wil in de heenwedstrijd in het Santiago Bernabéu absoluut de nul houden om zo in de return, in het gunstigste geval met een minieme voorsprong, nog een kans te maken.

De spelers van Los Merengues maken zich zorgen over het feit dat de tegenstanders dit seizoen vrij gemakkelijk kansen kunnen creëeren. Iker Casillas heeft tot dusverre in zestien competitieduels al 26 tegentreffers moeten incasseren. In de Champions League slaagde alleen BATE Borisov er niet in om het doel te vinden.

Daarnaast luidt de algemene opinie van de selectie dat men in aanvallend opzicht ondanks de afwezigheid van Ruud van Nistelrooij geen problemen heeft. Met Raúl, Gonzalo Higuaín, Arjen Robben, Javier Saviola en Royston Drenthe voorziet men geen problemen om Liverpool uit te schakelen en verder door te bekeren.
Mocht dit waar zijn, dan moet dit het bewijs zijn dat je spelers nooit moet laten beslissen. Wanneer zien die mensen nou is in dat je Drenthe moet gebruiken als een type Davids? Die Lassana Diarra is echt totaal overbodig.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo dec 31, 2008 5:35 pm

De saamhorigheid in een groep is heel belangrijk, Vedette. :hypocrite.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » wo dec 31, 2008 5:36 pm

:ajaxsmiley.gif: Wat heeft dat er nou weer mee te maken?

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » wo dec 31, 2008 5:37 pm

Waar bemoeien ze zich mee?

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo dec 31, 2008 5:40 pm

Vedette-10- schreef::ajaxsmiley.gif: Wat heeft dat er nou weer mee te maken?
Tja, in een andere topic wilde jij de spelers laten meepraten.
Het stinkt aan alle kanten!

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » wo dec 31, 2008 5:53 pm

Je moet natuurlijk wel een verstandige beslissing nemen :hypocrite.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » wo dec 31, 2008 5:55 pm

Voetballers hebben over het algemeen niet zoveel verstand.

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » wo dec 31, 2008 5:59 pm

Voor hun voetbalkwaliteiten worden ze betaald, niet voor het selectie- en aankoopbeleid

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo dec 31, 2008 6:04 pm

En ook niet om hun team te leiden.
Het stinkt aan alle kanten!

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » wo dec 31, 2008 6:08 pm

:applaus.gif:

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo dec 31, 2008 6:11 pm

Ik zou ook Diarra inschrijven en niet Huntelaar.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » wo dec 31, 2008 6:11 pm

Vedette-10- schreef::applaus.gif:
joey is een snelle leerling. :hypocrite.gif:

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » wo dec 31, 2008 6:17 pm

Enganche schreef:Ik zou ook Diarra inschrijven en niet Huntelaar.
Waarom?

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo dec 31, 2008 6:23 pm

Jöhnk schreef:
Vedette-10- schreef::applaus.gif:
joey is een snelle leerling. :hypocrite.gif:
Lijkt me dat de trainer de beslissing neemt. Daar is hij voor aangesteld.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » wo dec 31, 2008 6:43 pm

Lijkt mij ook.

Ik vraag me wel af hoe groot de macht van de trainer bij Real Madrid is. Als Huntelaar meer shirtjes verkoopt in Japan dan heeft 'Lass' een probleem.

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » vr jan 02, 2009 9:04 pm

Vedette-10- schreef:
'Selectie Real wil liever inschrijving Lass'
Geschreven op woensdag, 31 december om 09:56; www.voetbalzone.nl

Uit een enquête onder ruim honderdduizend deelnemers bleek onlangs dat Real Madrid niet Lassana Lass Diarra maar Klaas-Jan Huntelaar moet inschrijven voor de Champions League. Volgens de Spaanse sportkrant Marca is de spelersgroep van Juande Ramos echter een andere mening toebedeeld. De Franse middenvelder zou in het prestigieuze Europese toernooi juist meer nodig zijn.

Een club mag tot 31 januari slechts één speler inschrijven die al in het UEFA Cup-toernooi actief is geweest. Dat houdt in dat de Madrilenen maar één van de twee aankopen kunnen inzetten in de Champions League: óf Huntelaar óf Diarra. Huntelaar speelde al namens Ajax in de UEFA Cup, Diarra deed dit bij Portsmouth.

De selectie van Real Madrid is naar verluidt van mening dat Diarra, die eventueel zelfs als rechtsback uit de voeten kan, voor veel meer evenwicht zal zorgen. Dat is met name met oog op het aanstaande tweeluik met Liverpool van belang. De selectie wil in de heenwedstrijd in het Santiago Bernabéu absoluut de nul houden om zo in de return, in het gunstigste geval met een minieme voorsprong, nog een kans te maken.

De spelers van Los Merengues maken zich zorgen over het feit dat de tegenstanders dit seizoen vrij gemakkelijk kansen kunnen creëeren. Iker Casillas heeft tot dusverre in zestien competitieduels al 26 tegentreffers moeten incasseren. In de Champions League slaagde alleen BATE Borisov er niet in om het doel te vinden.

Daarnaast luidt de algemene opinie van de selectie dat men in aanvallend opzicht ondanks de afwezigheid van Ruud van Nistelrooij geen problemen heeft. Met Raúl, Gonzalo Higuaín, Arjen Robben, Javier Saviola en Royston Drenthe voorziet men geen problemen om Liverpool uit te schakelen en verder door te bekeren.
Mocht dit waar zijn, dan moet dit het bewijs zijn dat je spelers nooit moet laten beslissen. Wanneer zien die mensen nou is in dat je Drenthe moet gebruiken als een type Davids? Die Lassana Diarra is echt totaal overbodig.
Hij moet voor Real Madrid een sponsorcontract aangaan met Ray-Ban?
IK GELOOF!!!!!!

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » vr jan 02, 2009 9:06 pm

Nee: als dezelfde veldspeler, met dezelfde taak waarvoor hij geknipt is. :ajaxsmiley.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41190
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » di feb 24, 2009 8:28 pm

Zo meteen de confrontatie tussen Internationale en Manchester United in San Siro. Champions league kijk ik eigenlijk niet of nauwelijks meer vanwege het voorspelbare karakter. Maar bij wijze van uitzondering ga ik deze maar eens proberen.

Ik zie dat er naast Ibrahimovic een plaatsje is ingeruimd voor Adriano. Ik dacht eigenlijk dat die een beetje was afgeserveerd? Rooney begint vandaag op de bank. Manchester speelt met Berbatov en Ronaldo voorin.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Hoeladans
Berichten: 3019
Lid geworden op: za aug 06, 2005 9:12 am

Bericht door Hoeladans » di feb 24, 2009 8:35 pm

Voorspelbaar he?

Ok, vertel nu dan maar vast even welke ploegen in de finale komen en wie hem gaat winnen?

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » di feb 24, 2009 8:38 pm

Voorspelbaar tot nu is het altijd. Ik zie amper een verrassing tussen de ploegen.

Adriano is alive and kicking. Een revival inderdaad.

Ben in ieder geval vurig voor Inter.

Plaats reactie