Engeland en Schotland

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo dec 10, 2006 11:20 pm

Marillion schreef:Gunstige ontwikkelingen voor Manchester United want Chelsea en Arsenal hebben met 1-1 gelijkgespeeld terwijl United de derby tegen stadgenoot City met 3-1 won.
Joh! :whistling: :D
Marillion schreef:Wat schoot die Essien trouwens uit zijn slof zeg. Wat een fantastische goal, die maakt ie nooit meer.
En Arsenal zal niet zo snel meer met zoveel geluk een punt wegslepen van Stamford Bridge. Uiteindelijk heeft Chelsea drie of vier keer de lat of paal geraakt. Arsenal had vooral in de eerste helft veel balbezit maar werd met Van Persie en Adebayor zelden gevaarlijk voor de goal. Chelsea verdedigde waanzinnig sterk. Dat kon niet helemaal gezegd worden van Arsenal, dat met Eboué, Senderos, Djourou en Clichy met een verdediging speelde met een gemiddelde leeftijd van rond de 21 en ook Lehmann stond zo nu en dan als een chappie te keepen. Chelsea kreeg vooral in de tweede helft, na het inbrengen van Robben, een aantal grote kansen. Robben viel uitstekend in. Aan de kant van Arsenal was Gilberto Silva geweldig. :worshippy:

Wenger had vooraf aan de wedstrijd trouwens het volgende gezegd over de ambities van Chelsea om in 2012 de grootste club van de wereld te zijn: "Alaves kan de komende vijf jaar kampioen worden van Spanje. Maar dan nog is het geen grotere club dan Real Madrid, omdat het geen historie heeft". Het was dus weer gezellig. :D

jabu

Bericht door jabu » zo dec 10, 2006 11:24 pm

Maar hij heeft wel gelijk. :worshippy:

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo dec 10, 2006 11:37 pm

Thomas schreef:
Marillion schreef:Gunstige ontwikkelingen voor Manchester United want Chelsea en Arsenal hebben met 1-1 gelijkgespeeld terwijl United de derby tegen stadgenoot City met 3-1 won.
Joh! :whistling: :D
Er is natuurlijk ook nog zoiets als een streekderby..... :hypocrite:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo dec 10, 2006 11:42 pm

Dat bedoelde ik niet eens. :D Die wedstrijd is gisteren al besproken, vandaar.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo dec 10, 2006 11:48 pm

Het ging mij meer om de combinatie van het resultaat van United met dat van Chelsea en dat weten we toch echt pas sinds vandaag. Hopelijk kan United dit het hele jaar volhouden. Zou een mooie streep door de rekening zijn van Chelsea met al die miljoenen.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo dec 10, 2006 11:50 pm

Helemaal mee eens. Ik vind dat Chelsea echt een vreselijke club en ik gung het Mourinho wel om gewoon compleet te falen dit seizoen. Als ik Manchester de laatste weken zo zie spelen gaat het ze lukken ook.

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » ma dec 11, 2006 12:38 am

Chelsea ging pas echt voetballen na de 0-1. Dus terecht dat ze maar een puntje kregen, al zat er nog wel meer in door dat slotoffensief. Senderos was dikke prut bij Arsenal en Lehman was ook niet geweldig deze keer.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma dec 11, 2006 12:59 am

Mwah, Arsenal had een veldoverwicht maar kreeg amper uitgespeelde kansen. Chelsea speelde behoudend maar toen ze aan begonnen te dringen kregen ze er meteen een stuk of zes, waaronder dus drie of vier ballen op de paal of lat.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma dec 11, 2006 4:45 pm

West Ham ontslaat trainer Pardew

Alan Pardew is ontslagen als trainer van West Ham United. Slechte resultaten in de Premier League zijn de aanleiding voor zijn ontslag.

'The Hammers' kregen zaterdag met 4-0 klop bij Bolton Wanderers en zijn in de competitie naar de achttiende plaats afgegleden. Pardew werkte sinds oktober 2003 bij West Ham. Vorig jaar eindigde de ploeg nog als negende en werd de FA Cup-finale gehaald.
www.nos.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma dec 11, 2006 5:45 pm

Dat was te verwachten. Het lijkt mij dat deze selectie beter moet kunnen, maar er klopt op dit moment echt niets van.

Sam Allardyce heeft trouwens aangegeven Tevez en Mascherano graag bij Bolton te willen zien.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do dec 14, 2006 6:18 pm

Van der Sar langer bij ManUtd
Geschreven door Matthijs van Laar op donderdag, 14 december om 12:43

Edwin van der Sar heeft zijn contract bij Manchester United verlengd met één jaar. De 36-jarige Oranje-international stond eerder nog tot het eind van dit seizoen onder contract bij de Red Devils.

Coach Sir Alex Ferguson uitte eerder deze week al zijn tevredenheid over de doelman, en is van mening dat hij nog wel twee jaar doorkan. Toch wil de manager voorzichtig zijn vanwege de leeftijd van de Voorhouter. “Spelers in de dertig bieden wij contracten van een jaar aan, zo doen we dat altijd,” aldus de Schot.

Van der Sar, die achttien maanden geleden overkwam van Fulham, heeft bij United nog geen prijzen in de wacht weten te slepen, maar daar kan dit seizoen wel eens verandering in komen. Zo neemt de club de koppositie in de Premier League in, en ook in de Champions League gaat voorlopig alles voor de wind. Vorige week werd er namelijk een plek in de achtste finales afgedwongen.

voetbalzone.nl

Mourinho: ‘Geen vijf maar twee punten'
Geschreven door Daniel Cabot-Kerkdijk op donderdag, 14 december om 10:02

Chelsea-trainer José Mourinho heeft weer eens van zich doen spreken. De Portugees zag gisteren zijn ploeg moeizaam van Newcastle United (1-0) winnen, waardoor de achterstand op lijstaanvoerder Manchester United tot vijf punten werd teruggebracht.

Op zijn bekende hautaine wijze wees hij na afloop van het duel de journalisten erop dat het verschil gewoon twee punten bedraagde, ervan uitgaande dat de onderlinge ontmoeting volgend jaar in het voordeel van Chelsea zou uitpakken. “Ik zie het niet als vijf punten verschil, maar gewoon als twee punten verschil. Het is belangrijk dat we in de komende maanden het verschil terug weten te brengen naar twee punten.”

Ook gaf hij aan dat de goden de laatste tijd Chelsea niet gezind waren. Mourinho doelde op de gemiste kansen in de topper met Arsenal van afgelopen weekend, maar ook op de arbitrale beslissingen van de laatste weken. Desondanks wilde hij niks afdoen aan de koppositie van The Mancunians.

“Manchester United staat op een verdiende eerste positie. De competitie is echter nog lang en de tijd zal leren wie aan het einde van het seizoen beslagt legt op de landstitel. Natuurlijk wil ik eerste zijn, maar ik hou wel van deze uitdaging. Het is een nieuwe ervaring voor mij om tweede te staan in december”, aldus Mourinho.

Mourinho is op zoek naar alweer zijn vijfde opeenvolgende landstitel. Voor zijn komst naar Londen won hij met FC Porto twee landstitels, terwijl de voorbije twee seizoenen ook de landstitel op Stamford Bridge uitbundig werd gevierd.

voetbalzone.nl

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za dec 16, 2006 7:10 pm

Arsenal - Portsmouth (met Campbell en Kanu):

Wederom was Arsenal de beter voetballende en dominante ploeg, wederom wist men niet te winnen en wederom was het te wijten aan het aantal kansen dat gemist werd.
Arsenal had in de eerste helft 67% balbezit en Pompey had het aan David James (de beste Engelse keeper van het moment is) te danken dat het nog niet op achterstand was gekomen. Sterker nog, Portsmouth kwam voor rust brutaal op 0-1. Bij iedere stilstaande situatie stuurde Redknapp 3 van z'n 4 verdedigers naar voren en het was dan ook Paramot die de bal uit de rebound binnenkopte. Diegenen die Portsmouth eerder hebben zien spelen zullen weten dat ze een indrukwekkende luchtmacht hebben. Verdedigers Johnsen, Paramot, Campbeel en Primus zijn allemaal groot. Een fysieke verdediging waar je u tegen zegt.

In de tweede helft kwam Portsmouth al snel op een grotere voorsprong. Matthew Taylor tekende met een wederom prachtige treffer voor 0-2. Die jongen heeft een fantastisch schot en voorzet en een voorbeeldige inzet. Wenger greep in en herstelde z'n eigen fout door Adebayor in te brengen (hij had Aliadiere in de basis laten starten). Hij en de vroeg ingevallen Walcott maakten al snel het verschil en Arsenal stond binnen no time op 2-2 dankzij goals van Adebayor en Gilberto.

Het zal wel niet, maar het is te hopen voor PSV dat ze zich geen zand in de ogen laten strooien door de mindere resultaten van Arsenal in het Premiership. De ploeg speelt namelijk nog altijd goed voetbal, maar mist een killer als Henry. Bovendien zijn jongens als Lehmann en Hleb dit seizoen in mindere doen en zijn Senderos en Djourou (nog) geen toppers naast Kolo. Van een Arsenal met Henry en een verdedigingsduo Toure-Gallas zie ik PSV echter niet winnen.

Gilberto Silva speelt dit seizoen overigens nog beter dan vorig seizoen. :xyxthumbs:

PS Joey had het in een andere topic over het rendement van Van Persie, maar die laat ook regelmatig zien dat goede kansen vaak niet aan hem besteed zijn.

En dan nog even kort over andere wedstrijden:

Reading-Blackburn 1-2: Onze Benny scoorde 4 keer, maar drie van z'n goals werden afgekeurd wegens buitenspel. Volgens mij allemaal terecht.
Middenvelder James Harper schijnt een van de spelers te zijn die het meest indruk maakt bij Reading.

Aston Villa-Bolton Wanderers 0-1: Bolton blijft maar goed presteren, maar vandaag had Aston Villa veel meer verdiend. Wat pech en een wederom uitstekend keepende Jaaskelainen stonden een overwinning in de weg.

Frank

Bericht door Frank » za dec 16, 2006 11:55 pm

hmm, ik had geen idee dat dit ook al kon? Ben benieuwd hoeveel wedstrijden schorsing dit gaat worden.... ;)
Schot McLaren krijgt drie keer rood

Uitgegeven: 16 december 2006 20:46
GLASGOW - Andy McLaren heeft zaterdag in één wedstrijd drie rode kaarten gekregen. De Schotse spits van het in de tweede divisie uitkomende FC Dundee ging in de competitiewedstrijd tegen Clyde volledig door het lint.

McLaren ontving zijn eerste rode kaart drie minuten voor tijd wegens het slaan naar tegenstander Eddie Malone. Scheidsrechter Dougie McDonald gaf direct daarna opnieuw rood, omdat McLaren bij het verlaten van het veld een tik uitdeelde aan Clyde-speler Michael McGowan.

Na afloop van de wedstrijd riep de leidsman McLaren bij zich om de tweede rode kaart officieel te noteren. McLaren reageerde daar zo kwaad op dat hij een gat in de deur van de scheidsrechterskleedkamer trapte. Daarop kreeg hij zijn derde rode prent.
Bron: nu.nl

RosenbergSpits

Bericht door RosenbergSpits » zo dec 17, 2006 4:17 pm

Als ManU vandaag tegen tottenham wint, zijn ze gewoon al in vroeg stadium kampioen.

Chelsea loopt sowieso punten mis tegen everton (nog 13 minuten te gaan en staat al 2-1 voor everton)

Arsenal heeft gelijk gespeeld tegen porthsmouth, niet slecht!!!

Jesse

Bericht door Jesse » zo dec 17, 2006 6:18 pm

RosenbergSpits schreef: Chelsea loopt sowieso punten mis tegen everton (nog 13 minuten te gaan en staat al 2-1 voor everton)
Niet dus, 3-2 voor Chelsea geworden.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » zo dec 17, 2006 6:36 pm

En nu staat ManU met ongeveer hetzelfde te gaan ook achter tegen West Ham (1-0).
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Laudrup

Bericht door Laudrup » zo dec 17, 2006 6:47 pm

Chelsea :pukey:

Wel mooie goals though.

Laudrup

Bericht door Laudrup » zo dec 17, 2006 6:57 pm

SCUM met 1-0 verloren, Chelsea tot 2 punten genaderd.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma dec 18, 2006 5:12 am

RosenbergSpits schreef:Als ManU vandaag tegen tottenham wint, zijn ze gewoon al in vroeg stadium kampioen.

Chelsea loopt sowieso punten mis tegen Everton (nog 13 minuten te gaan en staat al 2-1 voor everton)

Arsenal heeft gelijk gespeeld tegen porthsmouth, niet slecht!!!
Dat Arsenal gelijk heeft gespeeld is gisteren al een aantal keer gemeld. Manchester United speelde tegen West Ham United, niet Tottenham.

En last but not least, Chelsea heeft gewoon gewonnen van Everton. En hoe!

Weer waren er tegengoals nodig om Chelsea wakker te schudden. Pas na de goals leek Chelsea voluit te gaan spelen kreeg het publiek een aanvallend team te zien. Onze kompaan Khalid Boulahrouz had Everton in de eerste helft op weg geholpen door een penalty weg te geven. Een oerstomme overtreding. Eentje die hij later nog een aantal keer dunnetjes over zou doen buiten het strafschopgebied. Boula gaf een tijdje geleden aan alleen in het centrum te willen spelen. Allemaal leuk en aardig, maar dan zal hij toch echt niet meer van dit soort wedstrijden moeten spelen wanneer hij de kans krijgt. Sowieso vind ik hem zo nu en dan rare beslissingen maken, maar vandaag sloeg het echt nergens op.

Iedereen heeft het maar over het falen van Sheva, maar in mijn ogen lukt het Ballack ook nog altijd niet om z'n stempel op de ploeg te drukken. Vandaag scoorde hij overigens wel met wat geluk -de bal ging via de paal en de rug van Howard de goal in-.

Arme Tim Howard. Nadat Everton via Yobo weer op voorsprong was gekomen werd hij weer eens verslonden door twee fantastische goals. Vorige week scoorde Matthe Taylor vanaf zo'n 50 meter, vandaag was het de beurt aan Lampard en Drogba. Lampard schoot met een schitterende knal van zo'n 20 meter diagonaal raak en Drogba maakt het helemaal bont met een volley van zo'n 30 meter. Kijk zelf maar:

http://www.youtube.com/watch?v=VF6zS61Ttuw

West Ham United-Manchester United:

Wat gedurende de wedstrijd van Everton vs Chelsea stilletjes aan een hele mooie dag leek te worden voor Man U, werd uiteindelijk een hele slechte dag. Chelsea kwam terug en luttele uurtjes later stond er een score van 1-0 op het scorebord in Upton Park.
Thomas schreef:Dat was te verwachten. Het lijkt mij dat deze selectie beter moet kunnen, maar er klopt op dit moment echt niets van.
Ik dacht in principe dus wel dat deze selectie ondermaats presteerde, maar dat een nieuwe trainer het team meteen zo'n boost zou geven, had niemand waarschijnlijk verwacht.

Geen van beide ploegen speelde groots, maar uiteindelijk was West Ham toch de fellere ploeg. En waar Wayne Rooney als een raving lunatic rondliep op het veld, bleef Marlon Harewood koel als een kikker nadat Rio Ferdinand hem bij zich weg liet draaien. Harewood legde af op middenvelder Reo-Coker (stond in de zomer nog in de belangstelling van Arsenal en Man U), die de sterk keepende Van der Sar van dichtbij klopte.

Ik blijf me afvragen hoe Manchester en Tottenham tot zo'n belachelijk hoge prijs voor Michael Carrick zijn gekomen. Een handige speler hoor. Hij houdt het spelletje simpel, werkt hard en pakt ballen af. Maar de transferprijs lag uiteindelijk boven de 30 miljoen euro, als ik me niet vergis. Belachelijk voor een speler die niet iedere wedstrijd z'n meerwaarde bewijst. En om dan te denken dat Tottenham Carrick niet of amper heeft gemist. Koopje Tom Huddlestone lijkt hem te doen vergeten.

Het was overigens de eerste keer dat Anton Ferdinand van z'n oudere broer Rio wist te winnen.

De stand in Engeland:

1 Manchester United 14 2 2 44 38 - 10
2 Chelsea 13 3 2 42 30 - 11
3 Liverpool 9 4 5 31 26 - 15
4 Arsenal 8 6 4 30 29 - 15
5 Bolton Wanderers 9 3 6 30 20 - 15
6 Portsmouth 8 5 5 29 25 - 16
7 Tottenham Hotspur 8 4 6 28 22 - 22
8 Reading 8 2 8 26 20 - 23
9 Aston Villa 5 10 3 25 21 - 18
10 Everton 6 6 6 24 22 - 20
11 Wigan Athletic 6 4 8 22 20 - 23
12 Newcastle United 6 4 8 22 17 - 20
13 Manchester City 5 5 8 20 15 - 22
14 Sheffield United 5 5 8 20 14 - 22
15 Fulham 5 5 7 20 16 - 27
16 Blackburn Rovers 5 4 8 19 16 - 22
17 Middlesbrough 4 5 8 17 14 - 22
18 West Ham United 5 2 11 17 11 - 24
19 Charlton Athletic 3 3 12 12 13 - 31
20 Watford 1 8 8 11 11 - 22

PS Hier nog de goal van Matthew Taylor tegen Arsenal:

http://www.youtube.com/watch?v=NcK9puGi ... ted&search

Baseman

Bericht door Baseman » ma dec 18, 2006 8:03 am

Thomas schreef:Dat Arsenal gelijk heeft gespeeld is gisteren al een aantal keer gemeld.
Je begint wat betweterig te worden Thomas, of ben jij tegenwoordig de enige die een uitslag mag vermelden ?
Overigens is één keer iets anders dan een aantal keer...

RosenbergSpits

Bericht door RosenbergSpits » ma dec 18, 2006 9:38 am

Dat Arsenal gelijk heeft gespeeld is gisteren al een aantal keer gemeld.
oh , sorry, wist niet dat jij het pattent had op de premier league :eusa_liar:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma dec 18, 2006 11:55 am

Baseman schreef:
Thomas schreef:Dat Arsenal gelijk heeft gespeeld is gisteren al een aantal keer gemeld.
Je begint wat betweterig te worden Thomas, of ben jij tegenwoordig de enige die een uitslag mag vermelden ?
Overigens is één keer iets anders dan een aantal keer...
RS had het ook al ergens anders vermeld. Maar sorry, RS. :blush: Ik was gisteren een beetje chagrijnig.

Baseman

Bericht door Baseman » ma dec 18, 2006 12:04 pm

:D
Ik heb dat meestal op maandagmorgen ;)

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma dec 18, 2006 12:08 pm

Ik nu ook hoor. Bleh. :pukey:

RosenbergSpits

Bericht door RosenbergSpits » ma dec 18, 2006 12:51 pm

Om het maar een beetje voor jullie te verzachten, ik heb vandaag examens natuurkunde... : 4 hoofdstukken, Stroom, Arbeid en enegrie, Circel beweging en alle 3 de wetten van newton :pukey:

Anyway, die Djourou van Arsenal valt mij eigenlijk wel op, ben ik de enigste die dat een heel talentvolle verdediger vindt?

Gesloten