Spanje

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Lionel

Re: Spanje

Bericht door Lionel » ma feb 27, 2012 11:12 pm

Met geluk bedoel ik de twee rode kaarten die Madrid had moeten hebben. Ik hoop echt dat die Pepe binnenkort wordt aangereden door een slachtoffer van hem. Dubbele beenbreuk ofzo. Ramos is ook de weg kwijt. Ongelooflijk. Daarnaast had Vallecano de beste kansen en ging er een bal binnenkant kruising, langs de lijn er weer uit.

De goal van Ronaldo kwam uit het niets.... maar hoe geniaal!

@ Jabu: Barca won dik verdiend.
IK GELOOF!!!!!!

jabu

Spanje

Bericht door jabu » di feb 28, 2012 12:53 am

999 schreef:Dat zal best Jabu, maar tel dan ook de (meer) kansen van Barcelona mee.

Zolang het nog gelijk staat en oa een handsbal van Busquets niet wordt gezien, heb je ook geluk. Het had immers ook heel makkelijk anders kunnen aflopen.

Lionel

Bericht door Lionel » di feb 28, 2012 7:24 am

Klopt. Maar overall gezien is de overwinning dik verdiend.
IK GELOOF!!!!!!

999

Bericht door 999 » di feb 28, 2012 11:02 am

Jabu schreef:
999 schreef:Dat zal best Jabu, maar tel dan ook de (meer) kansen van Barcelona mee.

Zolang het nog gelijk staat en oa een handsbal van Busquets niet wordt gezien, heb je ook geluk. Het had immers ook heel makkelijk anders kunnen aflopen.
Je bedoeld dat Atl . M na een 45 minuten spelen met negen op het veld had kunnen staan .. :smallgrin.gif:
Blij met de punten ...

999

Bericht door 999 » vr mar 02, 2012 11:52 am

Barça overweegt na 55 jaar te vertrekken uit Camp Nou

02/03/2012 10:55

Barcelona lijkt onlosmakelijk te zijn verbonden met Camp Nou, maar volgens de Spaanse krant El Mundo Deportivo overweegt de Spaanse topclub serieus om het stadion te verlaten.

Sinds de opening op 24 september 1957 speelt Barça zijn wedstrijden in Camp Nou, dat plaats biedt aan bijna honderdduizend toeschouwers. Het stadion werd gerenoveerd in 1994 en 2008, maar door verwaarlozing en gebrek aan onderhoud in de laatste jaren is een nieuwe renovatie nodig. Een en ander zal evenwel enorme kosten met zich mee brengen, waardoor verder wordt gekeken.

Sandro Rosell, voorzitter van Barcelona, overweegt dan ook een nieuw multifunctioneel stadion te bouwen. Bij het nieuw te bouwen complex wordt ook ruimte gemaakt voor een hotel, restaurants, een bioscoop en een theater. Daardoor kunnen de Catalanen veel meer inkomsten genereren dan nu. Barcelona kampt op dit moment met een schuld van liefst 364 miljoen euro.
Blij met de punten ...

Lionel

Bericht door Lionel » vr mar 02, 2012 11:57 am

Dit jaar maken ze 21 miljoen winst las ik ergens.
IK GELOOF!!!!!!

999

Bericht door 999 » vr mar 02, 2012 4:43 pm

Dus, zeg in een jaar tijd van -364 miljoen naar + 21 miljoen .. Terwijl er in de tussen tijd voor nog eens ( bietje natte vingerwerk maar toch ) ook nog eens voor zo'n 30 miljoen aan spelers is gekocht ?.
Blij met de punten ...

Khraa

Bericht door Khraa » vr mar 02, 2012 5:02 pm

999 schreef:Dus, zeg in een jaar tijd van -364 miljoen naar + 21 miljoen .. Terwijl er in de tussen tijd voor nog eens ( bietje natte vingerwerk maar toch ) ook nog eens voor zo'n 30 miljoen aan spelers is gekocht ?.
Ze hebben een schuld van 364 miljoen en een verwachte winst van 21 miljoen (ook al zou je daar nader naar moeten kijken, met winst kan veel gespeeld worden).

De schuld staat in principe helemaal los van de winst. Volgend jaar zal Barcelona nog steeds een behoorlijke schuld hebben.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

999

Bericht door 999 » vr mar 02, 2012 5:55 pm

Tja, Barcelona heeft zodadelijk dus gewoon 343 miljoen schuld.Waar hebben we het over ..
Blij met de punten ...

zeux

Bericht door zeux » vr mar 02, 2012 6:04 pm

999 schreef:Tja, Barcelona heeft zodadelijk dus gewoon 343 miljoen schuld.Waar hebben we het over ..
Als de UEFA/FIFA dàt aanpakt, wordt het weer wat met het Europese voetbal. Alleen zal ze dat niet.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » vr mar 02, 2012 6:28 pm

Ik zie het probleem niet. Barcelona betaalt interest om dat geld te mogen lenen, zoals ze ook salaris betalen om over spelers te kunnen beschikken.

zeux

Bericht door zeux » vr mar 02, 2012 6:30 pm

Jöhnk schreef:Ik zie het probleem niet. Barcelona betaalt interest om dat geld te mogen lenen, zoals ze ook salaris betalen om over spelers te kunnen beschikken.
Pleit je er voor om Ajax een grote schuld op te laten bouwen, zolang ze maar de rente daarover kan betalen?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » vr mar 02, 2012 6:46 pm

Nee hoor, juist niet. Ajax heeft veel minder te besteden, dus kan het nooit dezelfde interest ophoesten als Barcelona.

Barcelona leent geld maar daar betalen ze voor. Niets mis mee. Toestanden zoals in Eindhoven vind ik daarentegen wel kwalijk.

zeux

Bericht door zeux » vr mar 02, 2012 6:49 pm

Jöhnk schreef:
Barcelona leent geld maar daar betalen ze voor. Niets mis mee.
Als er niks mis mee is, kan Ajax dat ook gaan doen. Vandaar mijn vraag.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » vr mar 02, 2012 6:52 pm

In ethisch opzicht niets mis mee, bedoel ik. Of het ook bedrijfsmatig het meest verstandig is, kun je je afvragen.

Barcelona zal jaarlijks tientallen miljoenen aan interest betalen. Voor Ajax is dat natuurlijk niet verstandig. Dan houd je amper iets over.

999

Bericht door 999 » vr mar 02, 2012 8:23 pm

Niks mis mee ?.Elk ander " bedrijf " was allang over de kop gegaan ..
Blij met de punten ...

wimpey

Bericht door wimpey » vr mar 02, 2012 8:28 pm

999 schreef:Niks mis mee ?.Elk ander " bedrijf " was allang over de kop gegaan ..
Jöhnk zal bedoelen dat Barcelona zelfstandig het hoofd boven water houdt.

Dit i.t.t. psv, dat failliet zou zijn gegaan wanneer de overheidssteun zou zijn uitgebleven.

999

Bericht door 999 » vr mar 02, 2012 8:34 pm

Ik begrijp wat ie bedoeld.Alleen slaat het toch nergens op, je steekt jezelf voor 360 miljoen in het schuld door spelerskoop enz. vervolgens mag je daar een buts rente overbetalen, ja zelfs je nog verder in de schulden steken en dat dus om je " nivo " op peil te kunnen houden.

En dat is dan 1 club ..

Dit wat in 2010 ..
Financiële wantoestanden
Natuurlijk zijn de financieel directeuren van de clubs blij met deze positieve publicaties, maar als we kijken naar hun huidige financiële posities op de markt ziet het er allemaal minder positief uit. Neem de top 3: Real Madrid, Manchester United en Barcelona, die allesbehalve schuldenvrij zijn. Real Madrid heeft op dit moment een schuld van 244,6 miljoen euro, Manchester United keek over het seizoen 2008/2009 tegen een schuld van 800 miljoen euro aan en Barcelona maakte onlangs bekend 552 miljoen euro in het rood te staan. In het seizoen 2008/2009 had de UEFA het zelfs over een schuld van 5,5 miljard in het Europees voetbal, waarvan de helft werd gegenereerd door de twintig grootste clubs in Europa.
En die clubs maken dan ook nog eens internationaal en nationaal de dienst uit ..
Blij met de punten ...

zeux

Bericht door zeux » za mar 03, 2012 12:47 am

Jöhnk schreef:In ethisch opzicht niets mis mee, bedoel ik. Of het ook bedrijfsmatig het meest verstandig is, kun je je afvragen.

Barcelona zal jaarlijks tientallen miljoenen aan interest betalen. Voor Ajax is dat natuurlijk niet verstandig. Dan houd je amper iets over.
Het gaat natuurlijk om het principe...

Andere competities, andere bedragen.

Stel Ajax koopt voor 100 miljoen spelers. En maakt dus 100 miljoen schuld. Goede kans dat ze daarmee voor jaren de competitie kunnen domineren. Veel seizoenskaarten, volle Arena's. Ieder jaar eerste ronde CL. Kunnen ze met de recettes, de sponsoring, de merchandising, de tv-gelden die rente over de 100 miljoen misschien wel opbrengen. Doen?

Lionel

Bericht door Lionel » za mar 03, 2012 12:51 am

Waar staat dat het niét mag?
IK GELOOF!!!!!!

zeux

Bericht door zeux » za mar 03, 2012 12:57 am

Rishi schreef:Waar staat dat het niét mag?
Dat zeg ik toch niet?

Ik vraag of het wenselijk is.

Jöhnk geeft aan dat er bij Barcelona niks mis mee is, met zo'n schuld. Is een opvatting. Maar ziet hij het ook zitten bij Ajax, als je een formule vindt dat het haalbaar is?

Lionel

Bericht door Lionel » za mar 03, 2012 1:02 am

Dat doen clubs nu toch ook gewoon alleen dan in mindere mate.
IK GELOOF!!!!!!

zeux

Bericht door zeux » za mar 03, 2012 1:19 am

Rishi schreef:Dat doen clubs nu toch ook gewoon alleen dan in mindere mate.
Hoeveel schuld heeft Ajax?

Khraa

Bericht door Khraa » za mar 03, 2012 1:34 am

Overigens enigszins off topic.

Binnenkort gaat toch dat financial fairplay gedoe van start? Zou het dan niet veel slimmer zijn om nu dus alle transferbedragen van aangekochte spelers af te schrijven? (Big Bath Strategy) Dan maak je nu veel verlies, maar bouw je een buffer op voor de jaren die komen gaan. (Bij beursgenoteerde bedrijven zoals Ajax zal dat een probleem opleveren overigens, je mag niet zomaar je afschrijvingen wijzigen als beursgenoteerd bedrijf)
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

999

Bericht door 999 » za mar 03, 2012 8:50 am

Zeux schreef:
Rishi schreef:Waar staat dat het niét mag?
Dat zeg ik toch niet?

Ik vraag of het wenselijk is.

Jöhnk geeft aan dat er bij Barcelona niks mis mee is, met zo'n schuld. Is een opvatting. Maar ziet hij het ook zitten bij Ajax, als je een formule vindt dat het haalbaar is?
Maar dat toch niet alleen.Met geleend geld koop je voor je jezelf een plaats ( kampioenschap ) op de ranglijst.Spelers ( of trainer ) die je anders nooit en te nimmer aan je zou kunnen binden ( of na een paar moet verkopen ) blijven nu zitten.En mist men " iets " kwa type spelers zit ie net wat over het " transfer " bedrag dan klopt men weer aan bij de bank van lening.Daarbij jagen ze ook het salaris plafond van andere clubs de lucht in.En ga maar door ..

En we hebben het hier niet over 4 bier die nog op de rekening van je café staat ..
FIFA: transfers 2011 kostten ruim 2 miljard

ZURICH - Voetbalclubs hebben vorig jaar voor 2,25 miljard euro uitgegeven aan transfers. Dat blijkt uit een onderzoek dat de FIFA donderdag publiceerde. Meer dan 5000 clubs uit de 208 lidstaten van de wereldvoetbalbond hebben in 2011 ruim 11.500 transfers afgehandeld.

Fernando Torres ging vorig jaar voor 58 miljoen van Liverpool naar Chelsea, maar erg succesvol was de Spanjaard nog niet in Londen.

Het is de eerste keer dat de FIFA de cijfers openbaar maakt. "We willen graag openheid bieden voor voetbalfans, media, clubs en landen”, aldus Mark Goddard, manager van het project. De clubs zijn steeds minder bereid een afkoopsom voor spelers te betalen. Bij slechts 14 procent van de transfers was dat het geval.

Sinds oktober 2010 zijn clubs verplicht om transfers te melden via het Transfer Matching System van de FIFA. Brazilianen waren in 2011 het meest populair. De Zuid-Amerikanen vormden 13 procent van de getransfereerde spelers. De gemiddelde leeftijd van de voetballers die een andere werkgever kregen lag op 23 jaar. Het jaarsalaris van alle profvoetballers had in 2011 een moyenne van ruim 183.000 euro.
Blij met de punten ...

Plaats reactie