Duitsland

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Mr. Ajax

Re: Duitsland

Bericht door Mr. Ajax » zo nov 05, 2017 12:51 pm

columbus schreef:Onzin om hem dan maar te ontslaan? Van Bayern verliezen doen er wel meer toch?
Zou ik als Dortmund-zijnde ook niet doen, maar het is ook zeker niet ondenkbaar. Er zijn een hoop trainers die voor heel wat minder zijn ontslagen.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo nov 05, 2017 3:05 pm

columbus schreef:Onzin om hem dan maar te ontslaan? Van Bayern verliezen doen er wel meer toch?
Nee geen onzin. In de CL pakt hij amper punten, in de buli gaat het ook al weken minder en hij speelt zelfmoord voetbal, dat kan misschien in de Eredivisie maar niet in de Bundesliga. Hij zou eens wat minder eigenwijs moeten wezen.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » di nov 14, 2017 3:32 pm

Vanavond Duitsland-Frankrijk om kwart voor 9 bij de ARD, ik ben erg benieuwd, dé twee favorieten voor het WK van de zomer.
YNWA

LucaS

Bericht door LucaS » wo nov 15, 2017 8:52 am

Nog van Younes kunnen genieten?
I think I lost my fucking headache

Lionel

Bericht door Lionel » wo nov 15, 2017 9:04 am

InnerHarbour schreef:Vanavond Duitsland-Frankrijk om kwart voor 9 bij de ARD, ik ben erg benieuwd, dé twee favorieten voor het WK van de zomer.
Spanje? Brazilië?

Geweldige wedstrijd overigens. Wat een kwaliteit aan beide kanten. Puur genot.
IK GELOOF!!!!!!

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » wo nov 15, 2017 9:18 am

Ken je klassiekers, Brazilië heeft sinds 1958 geen WK in Europa meer gewonnen, die winnen bijna alleen in (zuid)Amerika. Spanje, een team zwaar op zijn retour, wordt dronken gespeeld door Frankrijk en Duitsland. Met een goede loting wordt dat de finale.
YNWA

Lionel

Bericht door Lionel » wo nov 15, 2017 10:33 am

InnerHarbour schreef:Ken je klassiekers, Brazilië heeft sinds 1958 geen WK in Europa meer gewonnen, die winnen bijna alleen in (zuid)Amerika. Spanje, een team zwaar op zijn retour, wordt dronken gespeeld door Frankrijk en Duitsland. Met een goede loting wordt dat de finale.
Spanje heeft Isco, Thiago, De Gea, Morata, Asensio, Koke... denk dat ze nu op de juiste manier aan het vernieuwen zijn gegaan. Heb een stukje gezien van Spanje - Costa Rica... puur genot.

Maar Duitsland en Frankrijk zijn ook echt bizar goed. Als je dat vergelijkt met Nederland.... ongelooflijk.
IK GELOOF!!!!!!

elliquido

Bericht door elliquido » wo nov 15, 2017 2:57 pm

argentinie lijkt me ook geen koekie.

Als die een maandje voorbereiding hebben en messi + aguero kunnen even uitrusten.. pfoe...
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » wo nov 15, 2017 3:13 pm

Argentinië heeft zich met hangen en wurgen geplaatst voor het WK. Ik moet het nog zien. Ik vermoed een Europese wereldkampioen.

Lionel

Bericht door Lionel » wo nov 15, 2017 3:23 pm

Argentinië heeft op sommige plekken teveel keuze en op andere plekken is het behelpen met kneuzen uit de Argentijnse competitie.
IK GELOOF!!!!!!

Sandro

Bericht door Sandro » zo nov 19, 2017 10:22 am

brigade zuid schreef:
Nee geen onzin. In de CL pakt hij amper punten, in de buli gaat het ook al weken minder en hij speelt zelfmoord voetbal, dat kan misschien in de Eredivisie maar niet in de Bundesliga. Hij zou eens wat minder eigenwijs moeten wezen.
Weer verloren dus. Inmiddels is Dortmund niet meer dan een subtopper. Zou wel lachen zijn als de bewierookte Bosz eerder wordt ontslagen dan de verguisde Keizer.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

999

Bericht door 999 » zo nov 19, 2017 1:29 pm

Dat zou inderdaad zo maar kunnen. :smallgrin.gif:
Blij met de punten ...

Javiskamp

Bericht door Javiskamp » zo nov 19, 2017 4:45 pm

Dortmund-directeur schaart zich achter Bosz richting cruciale week
Foto: ANP
Gepubliceerd: 19 november 2017 13:24
Laatste update: 19 november 2017 13:46

Michael Zorc, technisch directeur van Borussia Dortmund, heeft zondag zijn steun uitgesproken voor de bekritiseerde trainer Peter Bosz in aanloop naar de belangrijke week die de Duitse topclub wacht.
De 2-1 nederlaag van vrijdag bij VfB Stuttgart betekende dat Dortmund voor de zevende keer in de laatste acht officiële duels niet won, waardoor de kritiek op de 53-jarige Bosz in de Duitse media verder toenam.

"Peter Bosz werkt iedere dag met volle kracht eraan de ploeg weer op de rit te krijgen. Er is geen sprake van een discussie over de trainer", laat Zorc zondag weten aan Bild.

De bestuurder geeft wel toe dat het beter moet bij Dortmund, dat na twaalf speelrondes de vierde plaats in de Bundesliga bezet en in de Champions League een plek in de knock-outfase vrijwel zeker kan vergeten.

"Die negatieve trend kun je niet wegpraten", aldus Zorc. "We moeten ons afvragen waarom het team niet meer de vorm heeft die het wel liet zien in de eerste wedstrijden van het seizoen."

Borussia Dortmund onderuit bij VfB Stuttgart

1 / 7
Cruciale week
Bosz, die afgelopen zomer overkwam van Ajax en het in de eerste weken in Duitsland nog uitstekend deed, liet vrijdag na het pijnlijke verlies in Dortmund weten best tevreden te zijn over het spel van zijn ploeg.

"Maar als je ziet hoe we die tegendoelpunten incasseerden, dat is bijna krankzinnig", oordeelde de trainer die in het verleden ook werkzaam was bij De Graafschap, Heracles Almelo, Vitesse en Maccabi Tel Aviv.

In de cruciale week die voor de deur staat neemt 'BVB' het dinsdag in de groepsfase van de Champions League thuis op tegen Tottenham Hotspur. Dortmund moet zelf winnen en hopen op puntenverlies van Real Madrid bij APOEL Nicosia om nog een theoretische kans te houden op de volgende ronde.

Het volgende competitieduel staat zaterdag op het programma, wanneer Schalke 04 voor de 'Kohlenpottderby' op bezoek komt in het Signal Iduna Park. De rivaal heeft net als Dortmund twintig punten en staat daarmee zesde.
Die is na volgende week weg... kan hij op de bank bij Feyenoord (zijn cluppie) gaan zitten... :)

Sandro

Bericht door Sandro » wo nov 22, 2017 7:56 am

Weer verloren. Als hij zaterdag verliest dan is het voorbij.

elliquido

Bericht door elliquido » wo nov 22, 2017 11:48 am

Totaal onherkenbaar dit Dortmund. Die achterhoede is om te huilen. Dit was geen Peter bosz voetbal wat ik heb gezien.

999

Bericht door 999 » wo nov 22, 2017 11:58 am

Zou de groep Bosz beu zijn ?.
Blij met de punten ...

Sandro

Bericht door Sandro » wo nov 22, 2017 1:10 pm

Kan me er wel iets bij voorstellen. Hij had die spits de vorige wedstrijd toch niet opgesteld omdat hij een keer 20 min te laat was? Daar neemt hij wel risico mee. Dat die speler te laat was zegt op zichzelf misschien al dat hij Bosz niet serieus neemt/weg wil hebben.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » wo nov 22, 2017 3:42 pm

Spelers Dortmund scharen zich achter Bosz ondanks nieuwe teleurstelling

Terwijl de druk op Borussia Dortmund-trainer Peter Bosz steeds meer toeneemt, is er vanuit de spelersgroep juist steun voor de oefenmeester. Dinsdag verloor BVB van Tottenham Hotspur (1-2), waardoor het Champions League-avontuur voorbij is.

'Wij staan achter de trainer', zei aanvoerder Marcel Schmelzer tegen de Duitse tak van Sky Sports. 'Hij stelt ons op, maar wij zijn als spelers verantwoordelijk. In de eerste helft hebben we laten zien dat we de absolute wil hadden om de wedstrijd te winnen. Dat gebeurt niet als je niet achter je trainer staat. We wilden winnen omdat de druk van buitenaf heel hoog is. Het ligt aan ons als spelers.'
Dortmund kwam nog op voorsprong tegen Spurs, maar gaf deze in de tweede helft weg. 'Op dit moment brengen we onszelf met individuele fouten in de problemen. Dat is mentaal lastig om te verwerken, maar dat moeten we wel opbrengen. Als je dat niet doet, haalt het je alleen maar verder naar beneden. Ik denk niet dat we de wil om te winnen misten.'

Mario Götze is het met zijn aanvoerder eens en legt de schuld bij zichzelf en zijn ploeggenoten. 'We moeten het als team beter doen. We staan met 1-0 voor, dat mag je niet weggeven. Als je ziet hoe we de doelpunten tegen krijgen, moeten we echt beter verdedigen. We moeten het onszelf aanrekenen dat we verloren hebben.'
Ondertussen neemt de druk vanuit de Duitse media op Bosz en Dortmund toe. 'Daar laten we ons niet door beïnvloeden', sprak middenvelder Gonzalo Castro. 'In de eerste helft hebben we goed gespeeld en hebben we laten zien dat we achter de trainer staan. Daarna gaven we het helaas weg. Als we wisten waar dat aan lag, hadden we er een paar weken geleden al iets aan kunnen doen.'

Aanstaande zaterdag wacht voor Dortmund en vooral voor Bosz een uiterst belangrijk duel in de Bundesliga. Rivaal Schalke 04 komt op bezoek.
www.vi.nl

Voor wat het waard is.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

elliquido

Bericht door elliquido » wo nov 22, 2017 9:32 pm

Ik zat gisteren in het stadion, die schmelzer is om te huilen en die rechtsback al helemaal.
de centrale verdedigers zijn net grieken die voor het eerst op ijs staan.

de 5 seconden regel heb ik niet gezien en die aboubayanng is nog luier dan messi.

zaterdag moet er echt een resultaat komen, dat verdiend het dortmund publiek wel.

Sandro

Bericht door Sandro » do nov 23, 2017 1:02 pm

Keihard oordeel over Bosz-spits: "Verraad aan de fans, je werkgever, de hele club"

Pierre-Emerick Aubameyang wordt tijdens de Borussia Dortmund-crisis flink aangepakt in Duitsland. Voormalig Schalke 04-speler Thorsten Legat hakt de spits voorafgaand aan de Kohlenpotderby in de pan.

"Wat Aubameyang laat zien is van een absolute onbeschaamdheid", zegt Legat tegen Der Westen. "Hij heeft geen zin meer in Borussia Dortmund. Geen zin meer om te werken voor zijn werkgever. Als fan zou ik helemaal gek worden. Dat is verraad aan de fans, aan je werkgever, aan de hele club."

Legat denkt dat Schalke 04 de derby tegen Dortmund komend weekend gaat winnen. "En dan is het waarschijnlijk helaas voorbij voor Peter Bosz. Niemand mag de baas zijn, maar de voetballers zijn dat op de een of andere manier wel. En dat is slecht", aldus de 49-jarige oud-voetballer.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » do nov 23, 2017 1:14 pm

elliquido schreef:Ik zat gisteren in het stadion, die schmelzer is om te huilen en die rechtsback al helemaal.
de centrale verdedigers zijn net grieken die voor het eerst op ijs staan.

de 5 seconden regel heb ik niet gezien en die aboubayanng is nog luier dan messi.

zaterdag moet er echt een resultaat komen, dat verdiend het dortmund publiek wel.
Zat op tv te kijken, maar de spelers zijn ook gewoon zeer matig. Als je zo'n Zagadou ziet, of Bartra. Schmelzer die geen bal vooruit kan spelen. Die Yarmolenko vind ik ook maar een houthakker.

Los daarvan zit er 0,0 lijn in hun spel. Bizar wat daar allemaal aan de hand is.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » do nov 23, 2017 11:14 pm

Wat zou het mooi zijn als Bosz dit seizoen al weer terugkeert bij Ajax.
Ajax!

ferry

Bericht door ferry » vr nov 24, 2017 9:50 am

Ik zie Bosz ook graag terugkomen, maar dat lijkt me niet waarschijnlijk zolang Bergkamp er nog zit.

zeux

Bericht door zeux » vr nov 24, 2017 10:11 am

Ik weet het niet. Flow is weg, paar belangrijke spelers weg, geen wezenlijke aankopen gedaan. Zo'n tweede run is volgens mij vaak een deceptie.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » vr nov 24, 2017 11:12 am

zeux schreef:Ik weet het niet. Flow is weg, paar belangrijke spelers weg, geen wezenlijke aankopen gedaan. Zo'n tweede run is volgens mij vaak een deceptie.
Er zijn nog zat goede spelers hoor. Beste selectie van Nederland. We gaan dan niet meteen weer finale EL halen, maar een vakman die er een systeem kan inslijpen kan hiermee makkelijk kampioen worden in Nederland, denk ik. En dat lukt(e) Bosz praktisch overal waar ie aan het roer heeft gestaan. Vanuit deze opzicht zou ik het toejuichen.

Ik vraag me alleen wel af of je hem terug moet willen hebben met de wetenschap dat ie je weer zomaar laat vallen als er iets leuks voorbij komt (dat is mijn lezing van het verhaal). Daar kun je niet op bouwen. Dus eigenlijk neig ik ernaar om het niet te doen, ondanks dat ik in principe wel geloof dat ie het weer op de rit zou kunnen krijgen.

Plaats reactie