Italië

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47998
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Italië

Bericht door peter » wo jul 22, 2015 12:21 pm

De Serie A is juist weer in de lift. De top wordt sterker en de externe financiers (Mr. Bee, De Amerikanen van Roma, Thohir) hebben hun weg nu ook in Italië weten te vinden. Voor een paar jaar geleden deden de topclubs ook wel veel transfers, maar zat men vooral in de B/C-categorie te vissen. Hopeloos beleid leidde tot zeer, zeer matige prestaties.
Met slim transferbeleid is die tendens gekeerd. Je ziet ook hoe makkelijk en snel dat kan gaan, want Juventus haalde in 2011 Vidal voor 10 (!) miljoen euro bij Leverkusen op, gevolgd door een Pogba in 2012 die zelfs transfervrij overkwam. Vorig jaar kwam daar Morata bij voor 20 miljoen en die is nu ook wel weer het dubbele waard. Drie transfers in drie jaar tijd die ze daar op den duur misschien wel in totaal 100 miljoen winst gaan opleveren. Een soortgelijke tendens zag je met Napoli. En bij Fiorentina. Cuadrado voor 31 miljoen halen en dan vervolgens drie keer in de basis opstellen bij Chelsea.
Plus dat ze in Italie nu de slag gaan maken met eigen, nieuwe stadions. Die bouwvallen van weleer worden langzaamaan vervangen door hippe, moderne voetbaltempels. Juventus is er mee begonnen en Roma, Milan volgen. Aan de andere kant, de promotie van Carpi en Frosinone is wel een throwback in time haha. Bij Carp kunnen er amper 4000 man in en bij Frosinone is dat het dubbele. Vooral het stadion van Carpi is te vergelijken met een amateurclub. Zoek maar eens op Stadio Sandro Cabassi.

In Engeland heb ik dus juist het gevoel dat ze daar volslagen maf zijn geworden. Betalen grof geld voor heel matige spelers en nu met de 'home grown' regels wordt dat alleen maar erger. Die Engelsen zijn stuk voor stuk matige voetballers, maar dat mag allemaal niet baten. Voor een aardige back als Shaw wordt 35 miljoen betaald en voor een buitenspeler als Sterling wordt bijna 70 miljoen neergetikt. Als je ze vervolgens ziet spelen in Europa, dan behoren ze heus niet tot de topcategorie op hun positie.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Italië

Bericht door InnerHarbour » wo jul 22, 2015 12:25 pm

Ehhhh, Peter volgens mij geven de Italianen hun spaarzame geld liever aan iets anders uit dan aan voetbalkaartjes als ik de halflege stadions zo voorbij zie komen. Nu kijk ik niet vaak, af en toe het weekoverzicht op Sport 1 maar volgens mij gaat het daar toch niet echt goed, correct me if I'm wrong.
YNWA

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47998
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Italië

Bericht door peter » wo jul 22, 2015 12:33 pm

De stadions zijn veel te groot en te ouderwets. Bij Roma kunnen er bijna 75.000 man in en bij Milan zelfs 80.000. Roma bouwt nu een stadion voor 52.500 mensen en dat zal al heel anders ogen. Bij Milan is jaren van wanbeleid gevoerd en dan komen er ook fors minder mensen op af. 36.000 op een stadion van 80.000 is niet om aan te zien haha.

Ik denk dat je de komende jaren een revival van de Serie A gaat zien. Je merkt al dat het in Europa beter en beter gaat.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33691
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Italië

Bericht door zeux » wo jul 22, 2015 12:44 pm

Peter schreef: Ik denk dat je de komende jaren een revival van de Serie A gaat zien. Je merkt al dat het in Europa beter en beter gaat.
Dat gevoel kreeg ik inderdaad. Thanks voor de toelichting.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13834
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Italië

Bericht door Jinne » za jul 25, 2015 6:59 pm

Wat meer concurrentie voor Juventus zou wel aardig zijn. De rest stelde de afgelopen jaren niet zo veel voor.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Italië

Bericht door InnerHarbour » wo jul 29, 2015 5:59 pm

YNWA

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47998
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Italië

Bericht door peter » ma aug 03, 2015 10:54 pm

En Dzeko komt naar Roma. Met Salah en hem gaan ze daar nu serieus mee doen om de prijzen denk ik. Ook Digne wordt nog genoemd als mogelijke invulling voor de backpositie. Of wordt het toch Adriano?

Milan heeft de financiele injectie van Mr. Bee binnen en gaat nu de markt op. Romagnoli, Zlatan en Witsel zijn de namen die Milan weer moeten helpen aan CL voetbal. Zouden goede versterkingen zijn naast de al eerder gecontracteerde Bertolacci, Luiz Adriano en Bacca.

Inter blijft ook maar aan het kopen. Mancini is nog altijd niet uitgewinkeld en smeekt nu weer om een linksback. De aanvallende linie is inmiddels ingevuld door de aankoop van Jovetic. En hij wil nog altijd die Melo van Gala hebben. Nu snap ik daar helemaal niets van, want die kerel heb ik amper een goede pot zien spelen. Zwaar overschatte speler vind ik dat. Wel een aardig lijstje, hoor. Montoya (back), Murillo (centraal), Miranda (centraal), ??? (back), Kondogbia (middenveld), Melo (middenveld), Jovetic (aanval), Biabiany (aanval).

Napoli blijft in het geweld wat achter en mikt op de wat kleinere namen. Ze hebben daar met Sarri een nieuwe coach en die neemt wat spelers mee, zo lijkt het. Hysaj en Valdifiori zijn immers allebei al overgenomen van zijn vorige werkgever Empoli. Denk dat ze het daar lastig krijgen om mee te strijden met Inter, Milan, Roma en Juventus.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13834
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Italië

Bericht door Jinne » di aug 11, 2015 8:26 pm

Wilde die Romagnoli niet bij Roma blijven? Veel geld wel voor een speler die was verhuurd het afgelopen seizoen en waarvan ik nog nooit had gehoord.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47998
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Italië

Bericht door peter » di aug 11, 2015 8:35 pm

Jinne schreef:Wilde die Romagnoli niet bij Roma blijven? Veel geld wel voor een speler die was verhuurd het afgelopen seizoen en waarvan ik nog nooit had gehoord.
Een van de grootste defensieve talenten van Italie. Speelde uitstekend onder leiding van Miha bij Samp en dus is deze stap vrij logisch.

Totaal gebrouilleerd ook met de leiding en de fans van Roma. Gozer heeft zich gisteren nog op twitter gezet in een shirt van Lazio. Dan ben je er echt wel klaar mee. :smallgrin.gif:

Had overigens verwacht dat Milan echt zou uitpakken, maar het blijft daar wel wat rustig nog.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47998
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Italië

Bericht door peter » ma aug 17, 2015 3:40 pm

Vanavond moet Milan voor de aftrap van de Coppa Italia aantreden tegen Perugia en kun je dus de eerste contouren zien van het nieuwe elftal. Het leuke is dat Miha kiest voor twee piepjonge centrale verdedigers, namelijk Ely en de aangekochte Romagnoli. Respectievelijk 21 en 20 jaar oud. Eens zien hoe dat uitpakt.

Overigens gaf ik in een ander draadje al aan dat er nog veel gaat gebeuren qua transfers.
Garcia heeft de leiding van Roma verzocht om nog 3 (!) verdedigers te halen. Vandaag is Rudiger van Stuttgart de eerste (wimpey? is dat wat?) en snel zal Digne van PSG volgen.
Bij Inter is men over gegaan tot de verkoop van Kovacic naar Real. Met allerhande bonussen komt die deal uit op 40 miljoen. De meningen zijn verdeeld, maar ik vind het wel een goede deal. Erg talentvolle jongen, maar 40 miljoen is heel veel geld en hij is nog erg wisselvallig. Mancini klaagt verder steen en been en wil Coentrao, Nasri en Perisic nog toevoegen aan zijn peperdure selectie. Qua oefenresultaten is het overigens om te janken, dus ik ben benieuwd of hij het team op de rails weet te krijgen.
En Juventus lijkt te wachten op wat de overige topclubs verzinnen. Ze zijn nog dringend op zoek naar een 10 en Draxler is nog altijd de eerste gegadigde, maar wie weet doet Real wel afstand van Isco?

Lionel
Berichten: 47591
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Italië

Bericht door Lionel » ma aug 17, 2015 3:44 pm

Lijkt me dat er geen plaats (meer) is voor Isco bij Madrid, toch? Onvoorstelbaar als het waar zou zijn. Dit denk ik overigens hoor. Maar waarom zou je anders 40 miljoen uitgeven aan een andere jonge speler?

Isco is echt een topper. Misschien iets voor Inter? Beter dan Nasri i.m,o..
IK GELOOF!!!!!!

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9376
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Italië

Bericht door Dubbel » ma aug 17, 2015 4:30 pm

Internazionale moet noodgedwongen zijn talentvolle middenvelder Mateo Kovacic verkopen. Real Madrid is de belangrijkste gegadigde om de 21-jarige Kroaat in te lijven. Dat zei trainer Roberto Mancini na de oefenwedstrijd van Inter tegen AEK Athene (0-0).
De geldzorgen van de voormalige Italiaanse topclub liggen ten grondslag aan de op handen zijnde transfer. Inter moet de Europese bond UEFA een boete van 20 miljoen euro betalen omdat het niet heeft voldaan aan de financiële spelregels. "We moeten ons aan die regels houden. Het is spijtig voor de club en de spelers zelf.
Behoorlijk hoog bedrag. FFP mag dan een wassen neus zijn maar dan toch zeker wel een echte Bolsius.

Lionel
Berichten: 47591
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Italië

Bericht door Lionel » ma aug 17, 2015 6:06 pm

Die hebben de afgelopen weken toch flink wat spelers aangetrokken..
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47998
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Italië

Bericht door peter » zo aug 23, 2015 7:35 pm

Vanavond Fiorentina - Milan live op Eurosport. Kijken jullie mee? :biggthumpup.gif:

Goeie genade. Die commentator leest in eerste instantie het elftal van Fiorentina verkeerd op. 3-2-4-1 opstelling. Komt 'ie er pas later achter dat het net andersom is. :drecul.gif:

Lionel
Berichten: 47591
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Italië

Bericht door Lionel » zo aug 23, 2015 7:45 pm

Juve verloren thuis.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33954
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Italië

Bericht door Duke » zo aug 23, 2015 9:26 pm

Peter schreef:Vanavond Fiorentina - Milan live op Eurosport. Kijken jullie mee? :biggthumpup.gif:

Goeie genade. Die commentator leest in eerste instantie het elftal van Fiorentina verkeerd op. 3-2-4-1 opstelling. Komt 'ie er pas later achter dat het net andersom is. :drecul.gif:
Mooie vrije trap trouwens. Leuk dat Eurosport live Italiaans voetbal uitzendt.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Italië

Bericht door brigade zuid » zo aug 23, 2015 9:41 pm

De Franse competitie ook. Niet gek voor een gratis zender. Wel jammer dat ze de bundesliga niet meer hebben.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47998
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Italië

Bericht door peter » zo aug 23, 2015 9:49 pm

Jovetic met een mooie goal in de dying seconds van de pot Inter-Atalanta. 1-0. Heerlijke entree voor die jongen.

Fiorentina-Milan was wel een leuk potje al drukt de arbitrage hier wel een stevige stempel op de wedstrijd. Twijfel of het een rode kaart was en de penalty was ook wel erg licht gegeven. Wel een mooi elftal hebben ze daar weer neergezet bij Fiorentina. Bij Milan is er nog wel veel werk aan de winkel. Middenveld functioneert niet en de verdediging is ook wel erg licht met Ely en Romagnoli. Het spitsenduo Bacca-Luiz Adriano had het ook bijzonder lastig.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47998
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Italië

Bericht door peter » zo aug 23, 2015 10:06 pm

Lionel schreef:Juve verloren thuis.
Mandzukic wordt direct met de grond gelijk gemaakt. Zou een heel povere pot hebben gespeeld.

Juventus is overigens knettergek als ze die Coman naar Bayern laten vertrekken. Dat wordt een hele goeie.

Lionel
Berichten: 47591
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Italië

Bericht door Lionel » zo aug 23, 2015 10:08 pm

Denk niet dat Bayern nu nog iemand haalt. Ze hebben Douglas Costa gehaald. Wat een topper is dat.

Opstelling van Milan zag er wel heel zielig uit.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 52064
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Italië

Bericht door wimpey » ma aug 24, 2015 7:42 am

Peter schreef: Juventus is overigens knettergek als ze die Coman naar Bayern laten vertrekken. Dat wordt een hele goeie.
Volgens Duitse media wordt het deze Coman of toch nog De Bruyne. Ik gok op Coman. Zie Bayern geen 80 M aftikken. Hun grens ligt bij ca. 40 M: Martinez, Götze, Vidal.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33954
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Italië

Bericht door Duke » ma aug 24, 2015 8:33 am

Peter schreef:Jovetic met een mooie goal in de dying seconds van de pot Inter-Atalanta. 1-0. Heerlijke entree voor die jongen.

Fiorentina-Milan was wel een leuk potje al drukt de arbitrage hier wel een stevige stempel op de wedstrijd. Twijfel of het een rode kaart was en de penalty was ook wel erg licht gegeven. Wel een mooi elftal hebben ze daar weer neergezet bij Fiorentina. Bij Milan is er nog wel veel werk aan de winkel. Middenveld functioneert niet en de verdediging is ook wel erg licht met Ely en Romagnoli. Het spitsenduo Bacca-Luiz Adriano had het ook bijzonder lastig.
Nu wil Milan Balotelli huren van Liverpool...
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Lionel
Berichten: 47591
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Italië

Bericht door Lionel » ma aug 24, 2015 8:47 am

wimpey schreef:
Peter schreef: Juventus is overigens knettergek als ze die Coman naar Bayern laten vertrekken. Dat wordt een hele goeie.
Volgens Duitse media wordt het deze Coman of toch nog De Bruyne. Ik gok op Coman. Zie Bayern geen 80 M aftikken. Hun grens ligt bij ca. 40 M: Martinez, Götze, Vidal.
Grenzen worden verlegd hé. 40M voor Martinez was al een shock een paar jaar geleden. Zie ze de 80 wel aftikken. Zijn ze ook meteen klaar met Wolfsburg.
IK GELOOF!!!!!!

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Italië

Bericht door Yopi » ma aug 24, 2015 9:39 pm

Balotelli naar Milan? Dan moeten ze wanhopig zijn.

Raiola lacht zich rot.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47998
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Italië

Bericht door peter » ma aug 24, 2015 9:41 pm

Yep. Laatste kans en ze kunnen hem voor een prikkie ophalen. Plus dat hij het bij Milan helemaal zo slecht niet deed. Heeft beterschap beloofd aan Miha. Eens zien hoe lang het duurt... :drecul.gif:

Plaats reactie