Engeland en Schotland

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door InnerHarbour » ma aug 18, 2014 11:27 am

zeux schreef:
InnerHarbour schreef:
zeux schreef:Dat past niet in het bash-boek...
Zag ik jou van het weekend niet tegen iemand zeggen: grow-up? je moet echt wat vaker in de spiegel kijken.
Inderdaad. En dat ging ook over het continue bashen, onder meer op momenten dat het totaal misplaatst is (in dit geval bij Blind).

Als dat aanhoudende simplistische gehak bij iedere geringe mogelijkheid op Blind/Van Gaal achterwege blijft, houd je volgens mij veel leukere discussies over. Dan gaan die over voetbal.

Het stupide gretige leedvermaak als Van Gaal één slechte wedstrijd speelt, heeft helemaal niets met een voetbaldiscussie te maken. Het is de drang om - na vier jaar - de man nog steeds een trap na te willen geven. Dat vergiftigt ontzettend veel discussies op dit forum.
En ja, ik kan dat negeren en er niet meer op in gaan, maar zo 'wint' dus die opgefokte 'stoere' branie van steeds enkele personen bij iedere mogelijkheid zwart willen maken. Soort van forumbullying. Zonde.
Nou verbeter de wereld en begin bij jezelf. Ik zie Evangaalisten vaak diezelfde provocerende opmerkingen maken daar hoor ik je nooit over. Maakt allemaal niet zoveel uit maar het wordt een beetje sneu als je aan andere vraagt om op te groeien en zelf het kinderachtige gedrag vertoond wat je bij diezelfde verafschuwd.

Maar goed, United heeft zijn eerste wedstrijd verloren kan in de PL gebeuren, dat is een echte competitie in tegestelling tot hier en er moet nog flink wat bijkomen willen ze bij de eerst vier eindigen wat recht geeft op de CL volgend jaar.
YNWA

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door InnerHarbour » ma aug 18, 2014 11:37 am

Walbeck en Carrick spelen regelmatig, van Persie........, ik denk niet dat die het niveau van zijn laatste jaren/eerste jaar Arsenal/United nog een heel seizoen gaat halen, vaak blessures, 31 jaar oud inmiddels, in die loodzware competitie, het zou mij verbazen.
YNWA

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33761
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door zeux » ma aug 18, 2014 11:41 am

InnerHarbour schreef: Nou verbeter de wereld en begin bij jezelf. Ik zie Evangaalisten vaak diezelfde provocerende opmerkingen maken daar hoor ik je nooit over.
1. Noem mij de voorbeelden van die 'provocaties', dan zal ik kijken waar ik dat kan voorkomen. Ik kan er zelf één bedenken die je zo kunt uitleggen: of V.d. Sar mee was naar Parijs. Zal het niet meer doen!

2. Je bent geloof ik al een 'Evangaalist' op dit forum als je niet negatief bent over Van Gaal. Laat staan dat je hem soms 'verdedigt' of wijst op wat hij allemaal heeft bereikt.

Voor mij zijn Cruijff, Van Gaal, De Boer, Blind, Overmars allemaal gelijk, allemaal Grote Ajacieden die mijn eeuwige respect zullen hebben. Maar die je ook kritisch zult moeten kunnen benaderen (of positief) zonder dat je in een hoek wordt gedrukt.

Het gebruik van dat woord 'evangaalist' is verder al 'proof in point' hoe vergiftigd het hele onderwerp is.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33761
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door zeux » ma aug 18, 2014 11:46 am

InnerHarbour schreef:Walbeck en Carrick spelen regelmatig, van Persie........, ik denk niet dat die het niveau van zijn laatste jaren/eerste jaar Arsenal/United nog een heel seizoen gaat halen, vaak blessures, 31 jaar oud inmiddels, in die loodzware competitie, het zou mij verbazen.
Ik zie op zijn wiki-pagina dat Valencia de afgelopen jaren rond de 40 wedstrijden per jaar voor United speelde. Evans iets minder: 25 vorig jaar, 30 het jaar daarvoor, 40 het jaar daarvoor.

Ken beiden niet als speler.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door InnerHarbour » ma aug 18, 2014 11:49 am

Echt het bord voor je kop, niet te beschrijven. Verder ben ik (met dank aan Ajax Rules :smile-ajax.gif: ) je secrataresse niet. Ga zelf maar kijken, je hoeft niet ver te zoeken, Le T, jij, GangsterRIB, je pikt de sneren het ophemelen van van Gaal de provocaties, de liefde voor Delay enz, enz er zo uit.

Veel succes, kunnen we het hier nu weer verder over de mooiste competitie van Europa hebben. :hypocrite.gif:
YNWA

GangstaRiB
Berichten: 16901
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Engeland en Schotland

Bericht door GangstaRiB » ma aug 18, 2014 11:49 am

zeux schreef:
InnerHarbour schreef:Walbeck en Carrick spelen regelmatig, van Persie........, ik denk niet dat die het niveau van zijn laatste jaren/eerste jaar Arsenal/United nog een heel seizoen gaat halen, vaak blessures, 31 jaar oud inmiddels, in die loodzware competitie, het zou mij verbazen.
Ik zie op zijn wiki-pagina dat Valencia de afgelopen jaren rond de 40 wedstrijden per jaar voor United speelde. Evans iets minder: 25 vorig jaar, 30 het jaar daarvoor, 40 het jaar daarvoor.

Ken beiden niet als speler.
Valencia werd in de voorbreiding gebruikt als opkomende rechtsback. Nu stond die Jones daar en die kan er echt geen reet van. Evans als CV is een ervaren speler die al een stuk meer balans geeft. Welbeck is een belangrijke voorhoede speler. Rooney, RvP, Welbeck en Januzai.. dat is een hele leuke voorhoede hoor. Met Mata erachter.

LvG heeft voornamelijk achterin een groot probleem.

GangstaRiB
Berichten: 16901
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Engeland en Schotland

Bericht door GangstaRiB » ma aug 18, 2014 11:50 am

InnerHarbour schreef:Echt het bord voor je kop, niet te beschrijven. Verder ben ik (met dank aan Ajax Rules :smile-ajax.gif: ) je secrataresse niet. Ga zelf maar kijken, je hoeft niet ver te zoeken, Le T, jij, GangsterRIB, je pikt de sneren het ophemelen van van Gaal de provocaties, de liefde voor Delay enz, enz er zo uit.

Veel succes, kunnen we het hier nu weer verder over de mooiste competitie van Europa hebben. :hypocrite.gif:
Lekker laten gaan, Zeux.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door peter » ma aug 18, 2014 11:53 am

Graag die discussie over de kampen (Cruijff versus van Gaal) direct te stoppen. Hier gewoon voetbalgerelateerd praten over ManUtd en dergelijke.

Vanavond Burnley vs Chelsea. Eens zien of zij het seizoen goed beginnen. Zit even door die selectie te neuzen, maar daar kun je gewoon drie top-5 PL teams van maken he. Allemaggies.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door InnerHarbour » ma aug 18, 2014 11:54 am

zeux schreef:
InnerHarbour schreef:Walbeck en Carrick spelen regelmatig, van Persie........, ik denk niet dat die het niveau van zijn laatste jaren/eerste jaar Arsenal/United nog een heel seizoen gaat halen, vaak blessures, 31 jaar oud inmiddels, in die loodzware competitie, het zou mij verbazen.
Ik zie op zijn wiki-pagina dat Valencia de afgelopen jaren rond de 40 wedstrijden per jaar voor United speelde. Evans iets minder: 25 vorig jaar, 30 het jaar daarvoor, 40 het jaar daarvoor.

Ken beiden niet als speler.
Valencia is een aardige rechtsbuiten, veel invallen veel gewisseld, moet het uitvechten met Nani, die Evans is een te kleine CV.
Laatst gewijzigd door InnerHarbour op ma aug 18, 2014 11:57 am, 1 keer totaal gewijzigd.
YNWA

GangstaRiB
Berichten: 16901
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Engeland en Schotland

Bericht door GangstaRiB » ma aug 18, 2014 11:56 am

peter schreef:Graag die discussie over de kampen (Cruijff versus van Gaal) direct te stoppen. Hier gewoon voetbalgerelateerd praten over ManUtd en dergelijke.

Vanavond Burnley vs Chelsea. Eens zien of zij het seizoen goed beginnen. Zit even door die selectie te neuzen, maar daar kun je gewoon drie top-5 PL teams van maken he. Allemaggies.
Is dat inclusief al die spelers die ze uitgeleend hebben?

Ik heb echt helemaal met clubs als City en Chelsea (en PSG for that reason). Alles kopen, grote zeef gebruiken en kijken wat er achterblijft. Vervolgens zijn tientallen spelers stil blijjven staan in hun ontwikkeling en zijn gewend aan miljoenen salarissen.

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door wimpey » ma aug 18, 2014 12:04 pm

InnerHarbour schreef: Valencia is een aardige rechtsbuiten, veel invallen veel gewisseld, moet het uitvechten met Nani, die Evans is een te kleine CV.
Valencia zal in dat 3-5-2 de meest rechtse van de 5 zijn. Wing-back, up and down de rechterkant. Goede speler, vind ik. Goede voorzet vooral. Young als wing-back op links gaat 'm niet worden. Heeft niet de inhoud om die hele flank te bespelen.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door peter » ma aug 18, 2014 12:08 pm

Haha nee gewoon op basis van wat er op de clubsite staat. Met de verhuurde spelers kom je tot 4 elftallen.

A: Courtois, Terry, Aké, Cahill, Ivanovic, Matic, Schürrle, Fábregas, Hazard, Ramires, Diego Costa.
B: Cech, Azpillicueta, Zouma, Christensen, Filipe Luis, Van Ginkel, Salah, Oscar, Mikel, Willian, Torres.
C: Schwarzer, Davila, Drogba,

Verhuurd en rest:
D: Delac, Wallace, Kalas, Bertrand, Cuevas, Hazard, Piazon, Kakuta, Swift, Pasalic, Perica,
E: Traore, Romeu, Moses, McEachran, Atsu, Rodriguez.

:smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33761
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door zeux » ma aug 18, 2014 12:13 pm

peter schreef:Haha nee gewoon op basis van wat er op de clubsite staat. Met de verhuurde spelers kom je tot 4 elftallen.

A: Courtois, Terry, Aké, Cahill, Ivanovic, Matic, Schürrle, Fábregas, Hazard, Ramires, Diego Costa.
B: Cech, Azpillicueta, Zouma, Christensen, Filipe Luis, Van Ginkel, Salah, Oscar, Mikel, Willian, Torres.
C: Schwarzer, Davila, Drogba,

Eens met Gangsta, als je niet vrij zeker weet dat je het eerste elftal zult halen, heb je in feite bij die clubs niets anders te halen dan (veel) miljoenen in je portemonnee, terwijl je weet dat je bij andere clubs op een hoog (hoogste) niveau in de basis kunt ballen. En misschien nèt iets minder verdient, maar nog steeds behoorlijk veel. Weirde keus als je dan toch voor Chelsea kiest.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door InnerHarbour » ma aug 18, 2014 12:15 pm

wimpey schreef:
InnerHarbour schreef: Valencia is een aardige rechtsbuiten, veel invallen veel gewisseld, moet het uitvechten met Nani, die Evans is een te kleine CV.
Valencia zal in dat 3-5-2 de meest rechtse van de 5 zijn. Wing-back, up and down de rechterkant. Goede speler, vind ik. Goede voorzet vooral. Young als wing-back op links gaat 'm niet worden. Heeft niet de inhoud om die hele flank te bespelen.
Ik heb hem in het verleden nog maar weinig op echt goede wedstrijden kunnen betrappen al heb ik United vorig jaar niet veel gekeken. Sky en BT sports gingen zeker in de tweede helft van het seizoen niet vaak meer voor United zoals in het verleden. Op zondagmorgen de samenvatting op de Beeb maar dan mis je toch veel.
YNWA

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Le T. » ma aug 18, 2014 12:46 pm

Jöhnk schreef:
Le T. schreef:Misschien heeft Van Gaal de PL een beetje onderschat, het blijft daar toch een soort paniekvoetbal waarbij het erom gaat op de juiste manier te panikeren, paniek vermijden is meestal wat teveel gevraagd. Onder dergelijke druk gaan spelers terugvallen op wat ze geleerd hebben, alleen vielen ze niet terug op wat Van Gaal ze de afgelopen weken geleerd heeft, maar op wat ze al die jaren daarvoor geleerd hebben of gewend zijn geraakt.
Dit vind ik toch weer een bijzondere post. Alsof Ferguson een of andere koekenbakker is...
Het is een ander soort trainer, als Van Gaal een taartjesbakker is dan is Ferguson een koekenbakker. Engeland is nog steeds een beetje een land waarin getraind wordt om fysiek voor te bereiden op wedstrijden, terwijl de manager van een afstandje wat kijkt en dan de spelers voor good old 4-4-2 kiest. Degenen die dan vaak gekozen worden doen ervaring op en ontwikkelen daardoor een goed instinct voor wat te doen wanneer ze geen tijd hebben om na te denken in the pace of the game. Ferguson managete dát heel goed en voor Engelse begrippen behoorlijk geavanceerd, maar dat was een andere input.

Het idee dat je speelt zoals je traint, dat je nadenkt tijdens het voetballen en dat je met tactische instructies overweg kunt is daar helemaal niet zo vanzelfsprekend. Dus dan worden die spelers bekwaam opgejaagd, en vallen ze terug op hun instinct.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Marillion » ma aug 18, 2014 1:16 pm

Le T. schreef:Engeland is nog steeds een beetje een land waarin getraind wordt om fysiek voor te bereiden op wedstrijden, terwijl de manager van een afstandje wat kijkt en dan de spelers voor good old 4-4-2 kiest.
Is dat nou nog wel zo? Met al die buitenlandse invloeden van trainers en spelers is er volgens mij, zeker op Premier League niveau, nauwelijks nog sprake van traditioneel Engels voetbal.
Nil volentibus arduum

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Yopi » ma aug 18, 2014 2:05 pm

Zwaar overdreven inderdaad. De belangrijkste trainers en spelers komen uit het buitenland. Door de zwakke opleidingen en de blijkbaar ook zwakke trainerscursussen tellen de autochtonen in het Engelse voetbal amper meer mee.

De tijd dat Ruud Gullit de Engelsen verlichtte met inzichten als: so you make the spaces little and you get triangles everywhere zijn nu wel voorbij.

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Le T. » ma aug 18, 2014 3:55 pm

Marillion schreef:
Le T. schreef:Engeland is nog steeds een beetje een land waarin getraind wordt om fysiek voor te bereiden op wedstrijden, terwijl de manager van een afstandje wat kijkt en dan de spelers voor good old 4-4-2 kiest.
Is dat nou nog wel zo? Met al die buitenlandse invloeden van trainers en spelers is er volgens mij, zeker op Premier League niveau, nauwelijks nog sprake van traditioneel Engels voetbal.
Ik zeg ook een beetje. Er zit nog een hele onderlaag van primitief voetbal, dat komt af en toe bovendrijven, in de nationale ploeg bijvoorbeeld. Man U is nog behoorlijk Engels, dan kunnen ze een paar weken nog zo goed trainen, onder druk op die manier voetballen is een tweede. Ik denk dat Van Gaal zich verkeken heeft op de mindere trainbaarheid van Engelse spelers, en de mate waarin de PL dat op scherp zet. Dan blijken er te weinig spelers te zijn die blijven voetballen als het moeilijk wordt, en kan de rest ook niet daarin meegenomen worden.
Wollt ihr den totalen Mensch?

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door wimpey » ma aug 18, 2014 4:15 pm

Dit elftal heeft gewoon weinig om het lijf. Komt dat systeem nog bij, dat vooral geënt is op reactievoetbal. Ook Van Gaal kan van een duppie geen kwartje maken. Z'n club had een maand de tijd om in kwartjes te investeren. Dat is om welke reden dan ook niet gebeurt. Dus mag ie qua systeem en qua personeel weer deels opnieuw beginnen.
Manchester United
01 de Gea
35 Lingard (Januzaj - 24' )
18 Young Booked
42 Blackett Booked
12 Smalling
04 Jones
24 Fletcher
21 Herrera (Fellaini - 67' )
08 Mata
14 Hernández (Nani - 45' )
10 Rooney

Substitutes
11 Januzaj
17 Nani
26 Kagawa
31 Fellaini
38 Keane
40 Amos
41 James

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door peter » ma aug 18, 2014 4:20 pm

Fellaini gaat een jaartje bij Napoli ballen (op huurbasis). Moet ik daar blij mee zijn of is die jongen echt zo slecht?

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Lionel » ma aug 18, 2014 4:36 pm

Tempo in de Serie A is een stuk lager. Maar ik zou niet weten wat ze met hem aanmoeten.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Marillion » ma aug 18, 2014 7:18 pm

Nostalgie?

Afbeelding

Afbeelding

In dat geval zal het wel vies tegenvallen. :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door peter » di aug 19, 2014 9:08 am

Van Ginkel zat gisteren niet bij de wedstrijdselectie van Chelsea. Dat belooft een lekker seizoen te worden.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33761
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door zeux » di aug 19, 2014 9:15 am

peter schreef:Van Ginkel zat gisteren niet bij de wedstrijdselectie van Chelsea. Dat belooft een lekker seizoen te worden.
Hoe lang heeft hij straks geen wedstrijd op niveau meer gespeeld?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door peter » di aug 19, 2014 9:24 am

Eigenlijk sinds 18 september niet (toen tegen Basel in de CL). In die pot op 24 september tegen Swindon voor de Capitol One Cup werd hij na 10 minuten met een zware blessure gewisseld.

11 maanden dus.

Plaats reactie