Champions League
Moderator: mods
- MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
- AT Toto winner 07/08
vi.nlKoeman: 'Arsenal, een beetje er tussenin'
15/12/2006 12:52
PSV-coach Ronald Koeman was niet helemaal ongelukkig met de loting voor knock-outfase in de Champions League.
'Arsenal is niet de zwaarste, maar ik denk zeker ook niet de minste tegenstander', vertelde Koeman op de website van PSV. 'Een beetje er tussenin. Ze hebben een aantal heel goede spelers en spelen heel goed voetbal, misschien wel het beste voetbal van Engeland. Maar niets is onmogelijk.'
'Arsenal is natuurlijk de verliezend finalist van vorig jaar, een van de clubs met het budget om de Champions League te winnen. Voor ons is het fantastisch dat we door zijn, we gaan nu kijken hoe goed we zijn. Het lijken me twee mooie wedstrijden.'
Koeman wilde zich niet druk maken over het nadeel eerst thuis te moeten spelen. 'We waren tweede in de groep, dus dan is de consequentie dat je altijd een nummer één loot. Als je mag kiezen, speel je liever de tweede wedstrijd thuis. Dan wordt het namelijk beslist. Maar we waren nou eenmaal niet in de situatie om te kiezen.'
-
Absoluut een mooie wedstrijd(van tevoren tenminste). Barça-Liverpool klinkt ook erg aantrekkelijk.Jesse schreef:Roma - Lyon. Mooie wedstrijd. :yes:
Real heeft een abonnement op dezelfde tegenstanders en Bayern staat volgens mij wat dat betreft bovenaan(voor Roma, zo'n andere gedoodverfde tegenstander). Voor de 6e keer in 7 jaar tegen Bayern, ik had me wel wat interessantere tegenstanders voor kunnen stellen :sad: Wel lekker onvoorspelbaar natuurlijk, met 2 van die schizofrene ploegen.
- RosenbergSpits
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Het was even zoeken, maar ik zal dit topic eventjes afstoffen.
Aankomende week zijn er een hoop leuke duels.
Ik hoop vurig dat Roma weet te stunten, al loopt het de laatste tijd niet meer zo vlotjes bij de Romeinen. Ik ben in ieder geval blij dat ik Sport1 de komende tijd tot mijn beschikking heb, want deze kans laat ik niet aan mij voorbij gaan.
Ik heb er zin in, want het is verder ook een prachtig programma!
Zijn er wedstrijden bij waar de AT'ers speciaal naar uitkijken?
Ik hoop vurig dat Roma weet te stunten, al loopt het de laatste tijd niet meer zo vlotjes bij de Romeinen. Ik ben in ieder geval blij dat ik Sport1 de komende tijd tot mijn beschikking heb, want deze kans laat ik niet aan mij voorbij gaan.
Ik zal je even een handje helpen met afstoffen:
Celtic - Milan (20/02 » 07/03 »)
PSV - Arsenal (20/02 » 07/03 »)
Lille - Man. United (20/02 » 07/03 »)
Real Madrid - Bayern (20/02 » 07/03 »)
Roma - Lyon (21/02 » 06/03 »)
Barcelona - Liverpool (21/02 » 06/03 »)
Porto - Chelsea (21/02 » 06/03 »)
Internazionale - Valencia (21/02 » 06/03 »)
Internazionale - Valencia lijkt mij wel een hele interessante wedstrijd. Ook de confrontatie tussen twee grootmachten in een vormcrisis Real Madrid - Bayern lijkt mij interessant. Zal voor een van beide teams in ieder geval het seizoen nog hopelozer maken.
Celtic - Milan (20/02 » 07/03 »)
PSV - Arsenal (20/02 » 07/03 »)
Lille - Man. United (20/02 » 07/03 »)
Real Madrid - Bayern (20/02 » 07/03 »)
Roma - Lyon (21/02 » 06/03 »)
Barcelona - Liverpool (21/02 » 06/03 »)
Porto - Chelsea (21/02 » 06/03 »)
Internazionale - Valencia (21/02 » 06/03 »)
Internazionale - Valencia lijkt mij wel een hele interessante wedstrijd. Ook de confrontatie tussen twee grootmachten in een vormcrisis Real Madrid - Bayern lijkt mij interessant. Zal voor een van beide teams in ieder geval het seizoen nog hopelozer maken.
-
Ik ben het weekend in Rome, jammer genoeg net te laat voor Roma - Lyon. Had ik graag bij willen zijn. :yes:Peter schreef:Het was even zoeken, maar ik zal dit topic eventjes afstoffen.
Roma - Lyon:
Toch verwacht ik dat de Fransen door gaan. Olympique stelt de laatste jaren zelden echt teleur in topwedstrijden en tegen een verdediging Chivu-Mexes weet je dat je altijd kansen krijgt. Zowel Roma als Lyon zijn voetballende ploegen maar op dit moment is Lyon gewoon verder dan Roma, denk ik. Bovendien zie ik Totti als enige spits wel aan banden gelegd worden door Cris. Ik ben vooral zeer benieuwd naar de duels op het middenveld: Juninho, Malouda, Toulalan en Tiago tegenover Mancini, Perrotta, De Rossi en Taddei gaat vrijwel zeker spektakel opleveren. Diepgang en creativiteit te over, in ieder geval. Dit worden leuke wedstrijden.
Celtic - Milan:
In de uitwedstrijd zal Milan het nog wel lastig krijgen vanwege het aantal afwezigen, de sfeer op Celtic Park en de hechte ploeg van trainer Gordon Strachan. Toch denk ik dat Kaka vanwege een gebrek aan tegenstand op het middenveld van Celtic een sleutelfiguur wordt en Milan dankzij hem een gunstig resultaat uit het vuur weet te slepen. In de return doet Milan ongetwijfeld genoeg om een passage naar de kwartfinale te verdienen.
PSV - Arsenal:
Voorbeschouwing met dank aan Baseman, Wimpey, RGB, Bertje et moi. :D
Lille - Manchester United:
Manchester United is dit seizoen eindelijk weer een mooi voetballende ploeg geworden en barst in iedere linie van de kwaliteit. Man U heeft het hele seizoen nog maar weinig last gehad van blessures en het enige waar Ferguson zo nu en dan over zal twijfelen is welke spits hij in combinatie met Rooney zal opstellen. Ik verwacht niets anders dan dat de Mancunians simpel doorgaan.
Real Madrid - Bayern:
Twee giganten in crisis. Real Madrid gaat door omdat het meer individuele kwaliteit heeft en omdat het organisatorisch toch wel iets beter in elkaar steekt. Toch zal de Bayern-verdediging een handje moeten helpen door te spelen zoals de laatste weken want Real creëert vrijwel niets uit zichzelf. Een aanvallend drama. Cannavaro heeft het moeilijk bij Real maar volgens Wimpey doet Lucio het nog veel slechter. En dus zullen de slippertjes kostbaar worden met gebrande spitsen als Van Nistelrooij en Makaay op het veld.
Barcelona - Liverpool:
Ik denk dat Liverpool precies op het goede moment tegen Barcelona komt te spelen en de Catalanen eruit kegelt. Liverpool zal Barcelona geen moment rustig aan de bal laten en op die manier zal het heel moeilijk worden voor Ronaldinho en consorten om in een lekker ritme te komen. Liverpool zal zich zeker niet in slaap laten sussen door een Barcelona met 65% balbezit. Aan de andere kant denk ik dat het fysiek -en kopsterke duo Crouch-Kuijt door de lucht zal heersen en de Puyol-Marquez de baas zal zijn. Het laatste nadeel dat ik wil noemen is dat het me sterk lijkt dat Eto'o volledig klaar zal worden gestoomd voor beide wedstrijden.
Porto - Chelsea:
Chelsea all the way. The Blues komen weer op gang en Drogba en Lampard zijn niet te stoppen. Porto zal zich niet laten slachten, maar Chelsea gaat vrij simpel door.
Internazionale - Valencia:
Op de Argentijn hadden ze het er vandaag over dat Valencia van alle Spaanse clubs het meest Italiaans speelt en dat klopt in mijn ogen ook wel. Beide ploegen kiezen hun momenten en zullen vooral in topduels niet teveel initiatief nemen. Valencia is ijzersterk in de omschakeling, maar ik verwacht dat Inter z'n zaakjes net als in de Serie A uitstekend in orde heeft en deze tweestrijd wint. De ploeg van Mancini kan toch rekenen op wat meer diepgang en verrassing vanuit het middenveld (van Valencias spelmaker Silva ben ik nog niet onder de indruk en van Angulo ben ik het nooit geweest) en is minder afhankelijk van de spitsen voor doelpunten. Ik verwacht overigens dat in de confrontaties Villa-Materazzi en Zlatan-Ayala beide verdedigers het heel erg moelijk gaan krijgen. Het is dan ook te hopen voor Valencia dat Villa niet teveel uitwijkt naar links en constant tegenover Maicon komt te staan.
Bij Lyon loopt het ook allerminst vlekkeloos sinds de winterstop. In de 6 competitieduels na de winterstop werden er slechts 7 punten gehaald, wist Lyon slechts 5 keer te scoren en incasseerde het 7 tegendoelpunten.Peter schreef:Ik hoop vurig dat Roma weet te stunten, al loopt het de laatste tijd niet meer zo vlotjes bij de Romeinen.
Toch verwacht ik dat de Fransen door gaan. Olympique stelt de laatste jaren zelden echt teleur in topwedstrijden en tegen een verdediging Chivu-Mexes weet je dat je altijd kansen krijgt. Zowel Roma als Lyon zijn voetballende ploegen maar op dit moment is Lyon gewoon verder dan Roma, denk ik. Bovendien zie ik Totti als enige spits wel aan banden gelegd worden door Cris. Ik ben vooral zeer benieuwd naar de duels op het middenveld: Juninho, Malouda, Toulalan en Tiago tegenover Mancini, Perrotta, De Rossi en Taddei gaat vrijwel zeker spektakel opleveren. Diepgang en creativiteit te over, in ieder geval. Dit worden leuke wedstrijden.
Celtic - Milan:
In de uitwedstrijd zal Milan het nog wel lastig krijgen vanwege het aantal afwezigen, de sfeer op Celtic Park en de hechte ploeg van trainer Gordon Strachan. Toch denk ik dat Kaka vanwege een gebrek aan tegenstand op het middenveld van Celtic een sleutelfiguur wordt en Milan dankzij hem een gunstig resultaat uit het vuur weet te slepen. In de return doet Milan ongetwijfeld genoeg om een passage naar de kwartfinale te verdienen.
PSV - Arsenal:
Voorbeschouwing met dank aan Baseman, Wimpey, RGB, Bertje et moi. :D
Lille - Manchester United:
Manchester United is dit seizoen eindelijk weer een mooi voetballende ploeg geworden en barst in iedere linie van de kwaliteit. Man U heeft het hele seizoen nog maar weinig last gehad van blessures en het enige waar Ferguson zo nu en dan over zal twijfelen is welke spits hij in combinatie met Rooney zal opstellen. Ik verwacht niets anders dan dat de Mancunians simpel doorgaan.
Real Madrid - Bayern:
Twee giganten in crisis. Real Madrid gaat door omdat het meer individuele kwaliteit heeft en omdat het organisatorisch toch wel iets beter in elkaar steekt. Toch zal de Bayern-verdediging een handje moeten helpen door te spelen zoals de laatste weken want Real creëert vrijwel niets uit zichzelf. Een aanvallend drama. Cannavaro heeft het moeilijk bij Real maar volgens Wimpey doet Lucio het nog veel slechter. En dus zullen de slippertjes kostbaar worden met gebrande spitsen als Van Nistelrooij en Makaay op het veld.
Barcelona - Liverpool:
Ik denk dat Liverpool precies op het goede moment tegen Barcelona komt te spelen en de Catalanen eruit kegelt. Liverpool zal Barcelona geen moment rustig aan de bal laten en op die manier zal het heel moeilijk worden voor Ronaldinho en consorten om in een lekker ritme te komen. Liverpool zal zich zeker niet in slaap laten sussen door een Barcelona met 65% balbezit. Aan de andere kant denk ik dat het fysiek -en kopsterke duo Crouch-Kuijt door de lucht zal heersen en de Puyol-Marquez de baas zal zijn. Het laatste nadeel dat ik wil noemen is dat het me sterk lijkt dat Eto'o volledig klaar zal worden gestoomd voor beide wedstrijden.
Porto - Chelsea:
Chelsea all the way. The Blues komen weer op gang en Drogba en Lampard zijn niet te stoppen. Porto zal zich niet laten slachten, maar Chelsea gaat vrij simpel door.
Internazionale - Valencia:
Op de Argentijn hadden ze het er vandaag over dat Valencia van alle Spaanse clubs het meest Italiaans speelt en dat klopt in mijn ogen ook wel. Beide ploegen kiezen hun momenten en zullen vooral in topduels niet teveel initiatief nemen. Valencia is ijzersterk in de omschakeling, maar ik verwacht dat Inter z'n zaakjes net als in de Serie A uitstekend in orde heeft en deze tweestrijd wint. De ploeg van Mancini kan toch rekenen op wat meer diepgang en verrassing vanuit het middenveld (van Valencias spelmaker Silva ben ik nog niet onder de indruk en van Angulo ben ik het nooit geweest) en is minder afhankelijk van de spitsen voor doelpunten. Ik verwacht overigens dat in de confrontaties Villa-Materazzi en Zlatan-Ayala beide verdedigers het heel erg moelijk gaan krijgen. Het is dan ook te hopen voor Valencia dat Villa niet teveel uitwijkt naar links en constant tegenover Maicon komt te staan.
- Alaindebanaan
Speciaal voor Harm:
Milan houdt weinig spitsen over tegen Celtic
19/2/2007 23:05
Naast Filippo Inzaghi (blessure), Ronaldo (niet speelgerechtigd) en Marco Boriello (geschorst) kan AC Milan dinsdag tijdens het Champions League-duel met Celtic ook geen beroep doen op Alberto Gilardino.
Het was al onzeker of de 24-jarige aanvaller van de partij zou kunnen zijn en op maandag kon trainer Carlo Ancelotti definitief een streep zetten door de naam van Gilardino. De spits heeft een knieblessure.
Ondanks het ontbreken van vier aanvallers heeft Ancelotti er alle vertrouwen in dat Milan dinsdag een doelpunt kan maken in Glasgow. 'In het voetbal kunnen ook verdedigers een doelpunt maken. En in het verleden hebben zelfs keepers gescoord', aldus de coach. Voor wat dat laatste betreft moet Milan zijn hoop vestigen op Marco Storari. Hij verdedigt dinsdag het doel bij afwezigheid van de geblesseerden Dida en Zeljko Kalac.
VI
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.
En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."
En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."