Engeland en Schotland
Moderator: mods
- Alaindebanaan
Afgaande op Tevez zelf niet. En die in de Braziliaanse kranten is photoshop. Heb ook een andere foto gezien (engelse krant), daarvan twijfelde ik of hij echt was.Spijker schreef:Hij heeft hem al aangehad hoor.
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.
En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."
En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."
- Alaindebanaan
Zo, Arsenal heeft Tottenham even als speelbal gebruikt: 3-0.
Een kansloze nederlaag voor de Spurs, die op deze manier een kansloos seizoen tegemoet gaan. Ik heb ze dit seizoen onder Jol nog niet of nauwelijks goed zien voetballen. Na 35 minuten had Arsenal 74 (!) procent balbezit en pas na de 2-0 kreeg Tottenham wat kansjes (vooral blijven roepen dat Arsenal een counterploeg is :D).
Tottenham mocht niet klagen over de nederlaag, al kreeg het wel twee zure penalties tegen. Een tijdje na de 1-0 van Adebayor rushte Rosicky het strafschopgebied in, waarna Chimbonda eerste de bal wegtikte en hij Rosicky vervolgens heel licht of niet raakte. Rosicky ging gretig naar de grond en Poll legde hem op de stip. Bij afwezigheid van Henry stapte Gilberto naar voren: 2-0.
In de tweede helft ontdeed Van Persie zich op fysieke kracht van twee belagers, waarna invaller Jenas behoorlijk ongelukkig de hak van Van Persie toucheerde. Van Persie viel (het leek niet op een duik) en Gilberto scoorde z'n tweede vanaf 11 meter.
Verder etaleerde de spelers van Arsenal weer eens hun fantastische spel in de kleine ruimte. Als je dat vergelijkt met voetbalmormels als Gabri of Maduro. :sad: Minpuntje van de wedstrijd was het gedrag van Eboué. Dat is naast een goede voetballer ook een vreselijk irritant mannetje. Constant met dat verongelijkte gedoe nadat een tegenstander een overtreding op hem maakt en hij was keer op keer op zoek naar ruzie met tegenstanders. Volgens mij ergerde zelfs Touré (ik ken weinig betere verdedigers in Europa dan Kolo) zich er op een gegeven moment dermate aan dat hij er iets van heeft gezegd.
PS: Clichy wordt echt een hele goede. Hij had vandaag een aantal slordige passes, maar de klasse druipt er vanaf. :yes:
Een kansloze nederlaag voor de Spurs, die op deze manier een kansloos seizoen tegemoet gaan. Ik heb ze dit seizoen onder Jol nog niet of nauwelijks goed zien voetballen. Na 35 minuten had Arsenal 74 (!) procent balbezit en pas na de 2-0 kreeg Tottenham wat kansjes (vooral blijven roepen dat Arsenal een counterploeg is :D).
Tottenham mocht niet klagen over de nederlaag, al kreeg het wel twee zure penalties tegen. Een tijdje na de 1-0 van Adebayor rushte Rosicky het strafschopgebied in, waarna Chimbonda eerste de bal wegtikte en hij Rosicky vervolgens heel licht of niet raakte. Rosicky ging gretig naar de grond en Poll legde hem op de stip. Bij afwezigheid van Henry stapte Gilberto naar voren: 2-0.
In de tweede helft ontdeed Van Persie zich op fysieke kracht van twee belagers, waarna invaller Jenas behoorlijk ongelukkig de hak van Van Persie toucheerde. Van Persie viel (het leek niet op een duik) en Gilberto scoorde z'n tweede vanaf 11 meter.
Verder etaleerde de spelers van Arsenal weer eens hun fantastische spel in de kleine ruimte. Als je dat vergelijkt met voetbalmormels als Gabri of Maduro. :sad: Minpuntje van de wedstrijd was het gedrag van Eboué. Dat is naast een goede voetballer ook een vreselijk irritant mannetje. Constant met dat verongelijkte gedoe nadat een tegenstander een overtreding op hem maakt en hij was keer op keer op zoek naar ruzie met tegenstanders. Volgens mij ergerde zelfs Touré (ik ken weinig betere verdedigers in Europa dan Kolo) zich er op een gegeven moment dermate aan dat hij er iets van heeft gezegd.
PS: Clichy wordt echt een hele goede. Hij had vandaag een aantal slordige passes, maar de klasse druipt er vanaf. :yes:
Laatst gewijzigd door FlaFlu op ma dec 04, 2006 2:58 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Wigan krijgt in eigen huis flink op de broek van Liverpool. Na de eerste helft staat het al 0-4. Voor deze wedstrijd had Liverpool al 10 uur en 10 minuten niet meer gescoord in uitwedstrijden in het Premiership.
Kuijt pikte ook z'n goaltje mee maar de echte uitblinker is Craig Bellamy. Hij maakte de eerste en tweede treffer en gaf heel onzelfzuchtig de assist op Kuijt. Wigan weet totaal geen raad met Bellamy z'n snelheid.
Steven Gerrard blinkt ook uit in leiderschap. Hij is overal. Hij gaf de assist op de 2-0 en bij de goal van Kuijt leidde hij de counter in en stond luttele seconden later alweer bij het strafschopgebied van Wigan om het steekballetje op Bellamy te geven.
Kuijt pikte ook z'n goaltje mee maar de echte uitblinker is Craig Bellamy. Hij maakte de eerste en tweede treffer en gaf heel onzelfzuchtig de assist op Kuijt. Wigan weet totaal geen raad met Bellamy z'n snelheid.
Steven Gerrard blinkt ook uit in leiderschap. Hij is overal. Hij gaf de assist op de 2-0 en bij de goal van Kuijt leidde hij de counter in en stond luttele seconden later alweer bij het strafschopgebied van Wigan om het steekballetje op Bellamy te geven.
Laatst gewijzigd door FlaFlu op ma dec 04, 2006 2:58 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Een fijne voetbeweging om zich te ontdoen van de tackle van z'n tegenstander, een dribbel naar voren, een knappe steekpass op Cristiano Ronaldo, die zich jammer genoeg laat vallen en er een penalty voor krijgt. De actie van Saha verdiende op een mooiere en eerlijkere manier beloond te worden. Saha ging zelf achter de bal staan en maakte de 0-1. Manchester United speelde goed, kwam nog wel in de problemen maar won uiteindelijk toch met 1-2 van Middlesbrough dankzij een kopbal van Darren Fletcher.
Waar het me echter vooral om gaat is dat Louis Saha bewijst hoe een ploeg er met een voetballende spits op vooruit kan gaan ten opzichte van een pure goalgetter. Manchester speelt voor het eerst in jaren weer fris voetbal (niet dat ik wil zeggen dat dat jaren niet is gelukt vanwege RvN) en het tandem Saha-Rooney is een van de meest onvoorspelbare, beweeglijke en productieve van Europa.
Waar het me echter vooral om gaat is dat Louis Saha bewijst hoe een ploeg er met een voetballende spits op vooruit kan gaan ten opzichte van een pure goalgetter. Manchester speelt voor het eerst in jaren weer fris voetbal (niet dat ik wil zeggen dat dat jaren niet is gelukt vanwege RvN) en het tandem Saha-Rooney is een van de meest onvoorspelbare, beweeglijke en productieve van Europa.
Fabregas schrok van gifsporen
Arsenal-speler Cesc Fabregas is enorm geschrokken van de sporen van het radioactieve stofje Polonium-210 die zijn gevonden in het stadion van de Londense club. Dit zegt de Spanjaard vandaag tegenover Engelse media.
De sporen in het stadion houden mogelijk verband met de moord op de Russische ex-spion Alexander Litvinenko. Deze werd in november vergiftigd met Polonium-210. Waarschijnlijk hebben de daders nadien als dekmantel nog een bezoek gebracht aan het CL-duel Arsenal - CSKA Moskou.
Litvinenko werd hoogstwaarschijnlijk vergiftigd in een sushi-restaurant aan Picadilly Circus. Een tent waar ook Fabregas regelmatig een vorkje gaat prikken. Tot zijn eigen grote schrik kwam hij dus op twee plaatsen waar sporen van Polonium-210 werden gevonden.
"Ik schrok me rot toen ik hoorde dat die sporen hier gekomen zijn tijdens het CL-duel tegen CSKA Moskou. Ik wist al van de besmette vliegtuigen, maar dat er ook sporen gevonden zijn in ons eigen stadion is wel beangstigend. Temeer omdat ik ook regelmatig in die sushi-tent kwam. Uit voorzorg ga ik daar voorlopig echt niet meer naar toe", aldus Fabregas die overigens zelf niets mankeert.
voetbalzone.nl
voetbalzone.nlDefensieve problemen voor Arsenal
De plaatsing voor de achtste finale in de Champions League is nog maar net achter de rug of de volgende hindernis staat alweer op het programma voor Arsenal. Aanstaande zondag zal de ploeg van Arsène Wenger namelijk de stadsderby bij Chelsea afwerken.
De club uit Noord-Londen kampt bovendien met defensieve problemen. Wenger kan kan in ieder geval geen beroep doen op de geschorste Kolo Touré, maar ziet ook William Gallas en Johan Djorou met kwetsuren kampen. Gallas, die de afgelopen vijf seizoenen voor Chelsea uitkwam, heeft een dijbeenblessure, terwijl Djorou met hamstringklachten kampt.
Het is dan ook onwaarschijnlijk dat beide verdedigers zondag op Stamford Bridge aan het startsignaal verschijnen. Ook in aanvallend opzicht zullen The Gunners het moeten doen zonder Thierry Henry (nekblessure) en Tomás Rosicky (hamstringblessure).
Het zit Arsenal ook niet echt mee. Zonder Kolo geef ik ze erg weinig kans tegen Chelsea.
Het wordt weer een fijn voetbalweekend met onder andere Lazio-AS Roma, Sevilla-Real Madrid, Valencia-Deportivo La Coruña, Manchester United-Manchester City, Chelsea Arsenal, Schalke-Dortmund en Ajax-AZ.
:kwijl:
Manchester United-Manchester City:Jinne schreef:Trabelsi vond het vandaag weer eens tijd om te scoren. Met links zelf tegen de andere ex-Ajacied VdS. Leek wel een houdbare bal.
De Manchester derby was een leuke, open wedstrijd. City maakte het United zo nu en dan knap lastig, maar de laatste bal kwam over het algemeen niet aan, terwijl United er wel veel kansen uitsleepte. De eerste twee doelpunten kwamen van Rooney en Saha. Van wat ik heb gezien, het best ingespeelde spitsenkoppel in de top van Europa. Saha mist af en toe de grootste kansen, maar met z'n beweeglijkheid en die van Rooney, Ronaldo en Giggs krijgt Man U bijna elke wedstrijd veel kansen.
Ik wil het verder niet over verdedigende kracht, tactisch inzicht, mentaliteit, etc hebben, maar als de spelers van Ajax uberhaupt de aanname en strakke passing zouden beheersen zoals de spelers van Man U dat doen, zou Ajax al drie klasses beter zijn. Het gaat zo kort, snel, regelmatig, strak. Manchester United speelt over het algemeen heel verzorgd voetbal en regisseur Paul Scholes presteert simpelweg fantastisch.
Trabelsi speelde niet al te best. Vooral z'n voorzetten waren erg matig. Toch was het de mooie treffer van Trabelsi die weer spanning in de wedstrijd bracht. Van der Sar, die de hele wedstrijd twijfelachtig overkwam, was niet bepaald kansloos op de inzet met links van Hatem.
Cristiano Ronaldo maakte er in de slotfase nog 3-1 van en Bernardo Corradi kreeg een tweede gele kaart voor een schwalbe. Al met al zat het Manchester City niet mee, aangezien het ook nog eens keeper Weaver, Reyna en Richards (pas 18 jaar maar wat een snelheid, wat een kracht, wat een talent) kwijtraakte aan blessures. De blessure van Weaver zou wel eens een geluk bij een ongeluk kunnen betekenen. Z'n vervanger was namelijk keeper van het Zweedse nationale elftal, Andreas Isaksson. :xyxthumbs:
Over een minuut de Londense derby tussen Tottenham en Charlton. Als er dit seizoen goed voetbal van Tottenham-kant te zien is, is het op White Hart Lane. :eusa_pray:
Bedenk je dan ook even dat Ajax een dergelijke regisseur mist?Thomas schreef:Ik wil het verder niet over verdedigende kracht, tactisch inzicht, mentaliteit, etc hebben, maar als de spelers van Ajax uberhaupt de aanname en strakke passing zouden beheersen zoals de spelers van Man U dat doen, zou Ajax al drie klasses beter zijn. Het gaat zo kort, snel, regelmatig, strak. Manchester United speelt over het algemeen heel verzorgd voetbal en regisseur Paul Scholes presteert simpelweg fantastisch.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Sneijder is in principe wel een type regisseur. Niet dat hij van het niveau Scholes is, maar toch.Bertje schreef:Bedenk je dan ook even dat Ajax een dergelijke regisseur mist?Thomas schreef:Ik wil het verder niet over verdedigende kracht, tactisch inzicht, mentaliteit, etc hebben, maar als de spelers van Ajax uberhaupt de aanname en strakke passing zouden beheersen zoals de spelers van Man U dat doen, zou Ajax al drie klasses beter zijn. Het gaat zo kort, snel, regelmatig, strak. Manchester United speelt over het algemeen heel verzorgd voetbal en regisseur Paul Scholes presteert simpelweg fantastisch.
Het probleem ligt vooral bij de overige spelers. Waar bij Manchester jongens als Rooney, Saha, Giggs, Ronaldo, Carrick, Neville en Evra ook over een uitstekende techniek en passing beschikken, doen jongens als Gabri en Maduro dat niet op het middenveld van Ajax.
Dat ligt ook voor een groot deel aan de spelers die om hem heen spelen. Z'n beste wedstrijd ooit was misschien wel die met het Nederlands elftal tegen Schotland. Toen speelde hij echt als een regisseur, maar zo hebben we hem bij Ajax zelden tot nooit gezien. Dat heeft er in mijn ogen voor een groot deel mee te maken dat hij inderdaad als speerpunt 'moet' spelen. Z'n medespelers op het middenveld hebben namelijk weinig aanvallende kwaliteiten en richten zich sowieso erg weinig op de goal.
Daar ben ik het opzich ook wel mee eens. Met z'n tweebenig passing en aanname zou hij met veel meer gemak het spel van kant naar kant moeten laten vloeien, terwijl hij nu meer gericht is op de goal.Bertje schreef:Het heeft er ook mee te maken dat zijn eigen positiespel niet altijd om over naar huis te schrijven is. Sneijder heeft heel veel kwaliteiten, maar het verdelen van het spel is er nog altijd niet één van.
Waar het voor mij op neer komt is dat wanneer je gewoon technisch goed onderlegde middenvelders in je team hebt staan, er vanzelf wel eentje opstaat als de regisseur of leider in het samen- en positiespel.
Positiespel is voor een groot deel verantwoordelijk voor het positiespel. Ook voor de techniek van spelers, maar toch stukken minder. Een speler als Gabri moet op deze leeftij technisch gezien al veel beter zijn. Die gaat wat dat betreft nu echt niet veel beter meer worden.
Maar echt, puur technisch gezien kan en moet Ajax zo ontzettend veel beter.
Nwanko Kanu heeft overigens weer gescoord voor Portsmouth met een uitstekende volley. Die was echt een sensatie geworden als vervanger voor Charisteas. :yes:
Maar echt, puur technisch gezien kan en moet Ajax zo ontzettend veel beter.
Nwanko Kanu heeft overigens weer gescoord voor Portsmouth met een uitstekende volley. Die was echt een sensatie geworden als vervanger voor Charisteas. :yes:
Geen echt goed voetbal, wel een 5-1 overwinning voor Tottenham. Charlton liet op het eerste half uurtje na duidelijk zien waarom het vecht tegen degradatie.Thomas schreef:Over een minuut de Londense derby tussen Tottenham en Charlton. Als er dit seizoen goed voetbal van Tottenham-kant te zien is, is het op White Hart Lane. :eusa_pray:
Hetzelfde geldt overigens voor West Ham, dat op het moment dik ingemaakt wordt door het sterke Bolton. De tussenstand is 4-0.
Inderdaad een heerlijke goal. :xyxthumbs:Jinne schreef:Tijdens het zappen pikte ik nog even de herhaling van een heerlijke goal van Taylor (Portsmouth) mee. Net voorbij de middenlijn schiet ie hem strak voorbij een verbouwereerde Howard.
Matthew Taylor draait sowieso een sterk seizoen. Het zal Steve McLaren ook niet zijn ontgaan.
-
- AT Toto winner 15/16
Dat weet ik, BZ. ;)
Ze speelden gisteren dan ook iets anders dan voorheen tegen een hele matige tegenstander. Maar vooral op White Hart Lane gaat het niet slecht. Dat ze maar drie punten achter staan op Pompey zegt opzich niet zoveel, aangezien zij op hun beurt weer 16 punten achter staan op Man U. En Arsenal heeft tot nu toe twee wedstrijden minder gespeeld.
Ze speelden gisteren dan ook iets anders dan voorheen tegen een hele matige tegenstander. Maar vooral op White Hart Lane gaat het niet slecht. Dat ze maar drie punten achter staan op Pompey zegt opzich niet zoveel, aangezien zij op hun beurt weer 16 punten achter staan op Man U. En Arsenal heeft tot nu toe twee wedstrijden minder gespeeld.