Engeland en Schotland

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » do nov 30, 2006 11:54 am

Hebben wij dezelfde gisteravond gezien bij Studio Sport?

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » do nov 30, 2006 11:59 am

Spijker schreef:Hebben wij dezelfde gisteravond gezien bij Studio Sport?
Ah, ik heb alleen de foto's op VI.nl gezien.

Dat was dan wel een hele goeie photoshop bij SS! ;)
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Alaindebanaan

Bericht door Alaindebanaan » do nov 30, 2006 12:12 pm

Spijker schreef:Hij heeft hem al aangehad hoor.
Afgaande op Tevez zelf niet. En die in de Braziliaanse kranten is photoshop. Heb ook een andere foto gezien (engelse krant), daarvan twijfelde ik of hij echt was.
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

Alaindebanaan

Bericht door Alaindebanaan » do nov 30, 2006 12:15 pm

Ik kan niets vinden op de site van West Ham United....behalve de excuses van Tévez en dat de spelers de dag erna nog hun stem mogen laten horen o.i.d.
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » vr dec 01, 2006 1:28 pm

Larsson voor drie maandjes naar Man United. Hij had kennelijk geen zin in de aankomende winterstop in Zweden.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr dec 01, 2006 6:30 pm

Slim gespeeld door Man U. Naar verluid had ook Barcelona zo'n huurperiode in gedachte.

Morgen mist Henry overigens de beladen wedstrijd met Tottenham. Na twee verliespartijen op rij moet er nu wel gepresteerd worden, al wordt Wenger natuurlijk nooit ontslagen of iets dergelijks.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za dec 02, 2006 3:56 pm

Zo, Arsenal heeft Tottenham even als speelbal gebruikt: 3-0.

Een kansloze nederlaag voor de Spurs, die op deze manier een kansloos seizoen tegemoet gaan. Ik heb ze dit seizoen onder Jol nog niet of nauwelijks goed zien voetballen. Na 35 minuten had Arsenal 74 (!) procent balbezit en pas na de 2-0 kreeg Tottenham wat kansjes (vooral blijven roepen dat Arsenal een counterploeg is :D).
Tottenham mocht niet klagen over de nederlaag, al kreeg het wel twee zure penalties tegen. Een tijdje na de 1-0 van Adebayor rushte Rosicky het strafschopgebied in, waarna Chimbonda eerste de bal wegtikte en hij Rosicky vervolgens heel licht of niet raakte. Rosicky ging gretig naar de grond en Poll legde hem op de stip. Bij afwezigheid van Henry stapte Gilberto naar voren: 2-0.
In de tweede helft ontdeed Van Persie zich op fysieke kracht van twee belagers, waarna invaller Jenas behoorlijk ongelukkig de hak van Van Persie toucheerde. Van Persie viel (het leek niet op een duik) en Gilberto scoorde z'n tweede vanaf 11 meter.
Verder etaleerde de spelers van Arsenal weer eens hun fantastische spel in de kleine ruimte. Als je dat vergelijkt met voetbalmormels als Gabri of Maduro. :sad: Minpuntje van de wedstrijd was het gedrag van Eboué. Dat is naast een goede voetballer ook een vreselijk irritant mannetje. Constant met dat verongelijkte gedoe nadat een tegenstander een overtreding op hem maakt en hij was keer op keer op zoek naar ruzie met tegenstanders. Volgens mij ergerde zelfs Touré (ik ken weinig betere verdedigers in Europa dan Kolo) zich er op een gegeven moment dermate aan dat hij er iets van heeft gezegd.

PS: Clichy wordt echt een hele goede. Hij had vandaag een aantal slordige passes, maar de klasse druipt er vanaf. :yes:
Laatst gewijzigd door FlaFlu op ma dec 04, 2006 2:58 am, 1 keer totaal gewijzigd.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za dec 02, 2006 4:52 pm

Wigan krijgt in eigen huis flink op de broek van Liverpool. Na de eerste helft staat het al 0-4. Voor deze wedstrijd had Liverpool al 10 uur en 10 minuten niet meer gescoord in uitwedstrijden in het Premiership.
Kuijt pikte ook z'n goaltje mee maar de echte uitblinker is Craig Bellamy. Hij maakte de eerste en tweede treffer en gaf heel onzelfzuchtig de assist op Kuijt. Wigan weet totaal geen raad met Bellamy z'n snelheid.
Steven Gerrard blinkt ook uit in leiderschap. Hij is overal. Hij gaf de assist op de 2-0 en bij de goal van Kuijt leidde hij de counter in en stond luttele seconden later alweer bij het strafschopgebied van Wigan om het steekballetje op Bellamy te geven.
Laatst gewijzigd door FlaFlu op ma dec 04, 2006 2:58 am, 1 keer totaal gewijzigd.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo dec 03, 2006 5:50 pm

Een fijne voetbeweging om zich te ontdoen van de tackle van z'n tegenstander, een dribbel naar voren, een knappe steekpass op Cristiano Ronaldo, die zich jammer genoeg laat vallen en er een penalty voor krijgt. De actie van Saha verdiende op een mooiere en eerlijkere manier beloond te worden. Saha ging zelf achter de bal staan en maakte de 0-1. Manchester United speelde goed, kwam nog wel in de problemen maar won uiteindelijk toch met 1-2 van Middlesbrough dankzij een kopbal van Darren Fletcher.
Waar het me echter vooral om gaat is dat Louis Saha bewijst hoe een ploeg er met een voetballende spits op vooruit kan gaan ten opzichte van een pure goalgetter. Manchester speelt voor het eerst in jaren weer fris voetbal (niet dat ik wil zeggen dat dat jaren niet is gelukt vanwege RvN) en het tandem Saha-Rooney is een van de meest onvoorspelbare, beweeglijke en productieve van Europa.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do dec 07, 2006 6:26 pm

Fabregas schrok van gifsporen

Arsenal-speler Cesc Fabregas is enorm geschrokken van de sporen van het radioactieve stofje Polonium-210 die zijn gevonden in het stadion van de Londense club. Dit zegt de Spanjaard vandaag tegenover Engelse media.

De sporen in het stadion houden mogelijk verband met de moord op de Russische ex-spion Alexander Litvinenko. Deze werd in november vergiftigd met Polonium-210. Waarschijnlijk hebben de daders nadien als dekmantel nog een bezoek gebracht aan het CL-duel Arsenal - CSKA Moskou.

Litvinenko werd hoogstwaarschijnlijk vergiftigd in een sushi-restaurant aan Picadilly Circus. Een tent waar ook Fabregas regelmatig een vorkje gaat prikken. Tot zijn eigen grote schrik kwam hij dus op twee plaatsen waar sporen van Polonium-210 werden gevonden.

"Ik schrok me rot toen ik hoorde dat die sporen hier gekomen zijn tijdens het CL-duel tegen CSKA Moskou. Ik wist al van de besmette vliegtuigen, maar dat er ook sporen gevonden zijn in ons eigen stadion is wel beangstigend. Temeer omdat ik ook regelmatig in die sushi-tent kwam. Uit voorzorg ga ik daar voorlopig echt niet meer naar toe", aldus Fabregas die overigens zelf niets mankeert.

voetbalzone.nl

Defensieve problemen voor Arsenal

De plaatsing voor de achtste finale in de Champions League is nog maar net achter de rug of de volgende hindernis staat alweer op het programma voor Arsenal. Aanstaande zondag zal de ploeg van Arsène Wenger namelijk de stadsderby bij Chelsea afwerken.

De club uit Noord-Londen kampt bovendien met defensieve problemen. Wenger kan kan in ieder geval geen beroep doen op de geschorste Kolo Touré, maar ziet ook William Gallas en Johan Djorou met kwetsuren kampen. Gallas, die de afgelopen vijf seizoenen voor Chelsea uitkwam, heeft een dijbeenblessure, terwijl Djorou met hamstringklachten kampt.

Het is dan ook onwaarschijnlijk dat beide verdedigers zondag op Stamford Bridge aan het startsignaal verschijnen. Ook in aanvallend opzicht zullen The Gunners het moeten doen zonder Thierry Henry (nekblessure) en Tomás Rosicky (hamstringblessure).
voetbalzone.nl

Het zit Arsenal ook niet echt mee. Zonder Kolo geef ik ze erg weinig kans tegen Chelsea.

Het wordt weer een fijn voetbalweekend met onder andere Lazio-AS Roma, Sevilla-Real Madrid, Valencia-Deportivo La Coruña, Manchester United-Manchester City, Chelsea Arsenal, Schalke-Dortmund en Ajax-AZ.
:kwijl:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za dec 09, 2006 4:07 pm

Jinne schreef:Trabelsi vond het vandaag weer eens tijd om te scoren. Met links zelf tegen de andere ex-Ajacied VdS. Leek wel een houdbare bal.
Manchester United-Manchester City:

De Manchester derby was een leuke, open wedstrijd. City maakte het United zo nu en dan knap lastig, maar de laatste bal kwam over het algemeen niet aan, terwijl United er wel veel kansen uitsleepte. De eerste twee doelpunten kwamen van Rooney en Saha. Van wat ik heb gezien, het best ingespeelde spitsenkoppel in de top van Europa. Saha mist af en toe de grootste kansen, maar met z'n beweeglijkheid en die van Rooney, Ronaldo en Giggs krijgt Man U bijna elke wedstrijd veel kansen.
Ik wil het verder niet over verdedigende kracht, tactisch inzicht, mentaliteit, etc hebben, maar als de spelers van Ajax uberhaupt de aanname en strakke passing zouden beheersen zoals de spelers van Man U dat doen, zou Ajax al drie klasses beter zijn. Het gaat zo kort, snel, regelmatig, strak. Manchester United speelt over het algemeen heel verzorgd voetbal en regisseur Paul Scholes presteert simpelweg fantastisch.
Trabelsi speelde niet al te best. Vooral z'n voorzetten waren erg matig. Toch was het de mooie treffer van Trabelsi die weer spanning in de wedstrijd bracht. Van der Sar, die de hele wedstrijd twijfelachtig overkwam, was niet bepaald kansloos op de inzet met links van Hatem.
Cristiano Ronaldo maakte er in de slotfase nog 3-1 van en Bernardo Corradi kreeg een tweede gele kaart voor een schwalbe. Al met al zat het Manchester City niet mee, aangezien het ook nog eens keeper Weaver, Reyna en Richards (pas 18 jaar maar wat een snelheid, wat een kracht, wat een talent) kwijtraakte aan blessures. De blessure van Weaver zou wel eens een geluk bij een ongeluk kunnen betekenen. Z'n vervanger was namelijk keeper van het Zweedse nationale elftal, Andreas Isaksson. :xyxthumbs:

Over een minuut de Londense derby tussen Tottenham en Charlton. Als er dit seizoen goed voetbal van Tottenham-kant te zien is, is het op White Hart Lane. :eusa_pray:

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za dec 09, 2006 4:17 pm

Thomas schreef:Ik wil het verder niet over verdedigende kracht, tactisch inzicht, mentaliteit, etc hebben, maar als de spelers van Ajax uberhaupt de aanname en strakke passing zouden beheersen zoals de spelers van Man U dat doen, zou Ajax al drie klasses beter zijn. Het gaat zo kort, snel, regelmatig, strak. Manchester United speelt over het algemeen heel verzorgd voetbal en regisseur Paul Scholes presteert simpelweg fantastisch.
Bedenk je dan ook even dat Ajax een dergelijke regisseur mist?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » za dec 09, 2006 4:21 pm

Tijdens het zappen pikte ik nog even de herhaling van een heerlijke goal van Taylor (Portsmouth) mee. Net voorbij de middenlijn schiet ie hem strak voorbij een verbouwereerde Howard.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za dec 09, 2006 4:28 pm

Bertje schreef:
Thomas schreef:Ik wil het verder niet over verdedigende kracht, tactisch inzicht, mentaliteit, etc hebben, maar als de spelers van Ajax uberhaupt de aanname en strakke passing zouden beheersen zoals de spelers van Man U dat doen, zou Ajax al drie klasses beter zijn. Het gaat zo kort, snel, regelmatig, strak. Manchester United speelt over het algemeen heel verzorgd voetbal en regisseur Paul Scholes presteert simpelweg fantastisch.
Bedenk je dan ook even dat Ajax een dergelijke regisseur mist?
Sneijder is in principe wel een type regisseur. Niet dat hij van het niveau Scholes is, maar toch.
Het probleem ligt vooral bij de overige spelers. Waar bij Manchester jongens als Rooney, Saha, Giggs, Ronaldo, Carrick, Neville en Evra ook over een uitstekende techniek en passing beschikken, doen jongens als Gabri en Maduro dat niet op het middenveld van Ajax.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za dec 09, 2006 4:30 pm

Sneijder passt uitstekend, ja, maar een echte regisseur vind ik hem niet. Hij wordt toch nog steeds voornamelijk als een soort van speerpunt gebruikt.

En met niemand anders!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za dec 09, 2006 4:36 pm

Dat ligt ook voor een groot deel aan de spelers die om hem heen spelen. Z'n beste wedstrijd ooit was misschien wel die met het Nederlands elftal tegen Schotland. Toen speelde hij echt als een regisseur, maar zo hebben we hem bij Ajax zelden tot nooit gezien. Dat heeft er in mijn ogen voor een groot deel mee te maken dat hij inderdaad als speerpunt 'moet' spelen. Z'n medespelers op het middenveld hebben namelijk weinig aanvallende kwaliteiten en richten zich sowieso erg weinig op de goal.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za dec 09, 2006 4:38 pm

Het heeft er ook mee te maken dat zijn eigen positiespel niet altijd om over naar huis te schrijven is. Sneijder heeft heel veel kwaliteiten, maar het verdelen van het spel is er nog altijd niet één van.

En met niemand anders!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za dec 09, 2006 4:41 pm

Bertje schreef:Het heeft er ook mee te maken dat zijn eigen positiespel niet altijd om over naar huis te schrijven is. Sneijder heeft heel veel kwaliteiten, maar het verdelen van het spel is er nog altijd niet één van.
Daar ben ik het opzich ook wel mee eens. Met z'n tweebenig passing en aanname zou hij met veel meer gemak het spel van kant naar kant moeten laten vloeien, terwijl hij nu meer gericht is op de goal.

Waar het voor mij op neer komt is dat wanneer je gewoon technisch goed onderlegde middenvelders in je team hebt staan, er vanzelf wel eentje opstaat als de regisseur of leider in het samen- en positiespel.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za dec 09, 2006 4:43 pm

Alleen als die technische middenvelders ook het positiespel tot in de puntjes beheersen.

En met niemand anders!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za dec 09, 2006 4:58 pm

Positiespel is voor een groot deel verantwoordelijk voor het positiespel. Ook voor de techniek van spelers, maar toch stukken minder. Een speler als Gabri moet op deze leeftij technisch gezien al veel beter zijn. Die gaat wat dat betreft nu echt niet veel beter meer worden.

Maar echt, puur technisch gezien kan en moet Ajax zo ontzettend veel beter.

Nwanko Kanu heeft overigens weer gescoord voor Portsmouth met een uitstekende volley. Die was echt een sensatie geworden als vervanger voor Charisteas. :yes:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za dec 09, 2006 8:00 pm

Thomas schreef:Over een minuut de Londense derby tussen Tottenham en Charlton. Als er dit seizoen goed voetbal van Tottenham-kant te zien is, is het op White Hart Lane. :eusa_pray:
Geen echt goed voetbal, wel een 5-1 overwinning voor Tottenham. Charlton liet op het eerste half uurtje na duidelijk zien waarom het vecht tegen degradatie.

Hetzelfde geldt overigens voor West Ham, dat op het moment dik ingemaakt wordt door het sterke Bolton. De tussenstand is 4-0.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo dec 10, 2006 12:19 am

Jinne schreef:Tijdens het zappen pikte ik nog even de herhaling van een heerlijke goal van Taylor (Portsmouth) mee. Net voorbij de middenlijn schiet ie hem strak voorbij een verbouwereerde Howard.
Inderdaad een heerlijke goal. :xyxthumbs:

Matthew Taylor draait sowieso een sterk seizoen. Het zal Steve McLaren ook niet zijn ontgaan.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo dec 10, 2006 1:26 pm

Thomas schreef: Een kansloze nederlaag voor de Spurs, die op deze manier een kansloos seizoen tegemoet gaan.
Dit weekend dik gewonnen en nog maar slechts 3 punten af van de nummer 3 in Engeland.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo dec 10, 2006 1:38 pm

Dat weet ik, BZ. ;)

Ze speelden gisteren dan ook iets anders dan voorheen tegen een hele matige tegenstander. Maar vooral op White Hart Lane gaat het niet slecht. Dat ze maar drie punten achter staan op Pompey zegt opzich niet zoveel, aangezien zij op hun beurt weer 16 punten achter staan op Man U. En Arsenal heeft tot nu toe twee wedstrijden minder gespeeld.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo dec 10, 2006 9:33 pm

Gunstige ontwikkelingen voor Manchester United want Chelsea en Arsenal hebben met 1-1 gelijkgespeeld terwijl United de derby tegen stadgenoot City met 3-1 won.

Wat schoot die Essien trouwens uit zijn slof zeg. Wat een fantastische goal, die maakt ie nooit meer.

Gesloten